စႏၵယားခ်စ္သူ
Written by နတ္မွဴး (April, 2010...ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းမွကူးယူေဖၚျပပါသည္။)
ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။ လူပ်ဳိ လူလြတ္ျဖစ္ၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႔၏ ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္ တစ္ခုတြင္ ျပင္ပ ေဆးကုခန္း ဖြင့္ထားသည္။ ေဆးခန္းမွ ရေသာ ၀င္ေငြမွာ မဆုိးပါ။ ကြၽန္ေတာ္ေနဖို႔ တုိက္ခန္းငွားခ၊ ေဆးခန္းငွားခ၊သည္ ကြၽန္ေတာ္၏ စားေရး၊ ၀တ္ေရးအျပင္ အနည္းငယ္ ပိုလွ်ံပါသည္။ကြၽန္ေတာ္၏ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ တုိက္ခန္းတစ္ခန္း အပိုင္၀ယ္ႏုိင္ ေရးျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ရန္ကုန္ကုိ ခ်စ္သည္။ ရန္ကုန္မွာ ေနခ်င္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ကြၽန္ေတာ္သည္ ဆရာ၀န္ တစ္ေယာက္ထက္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ပိုျဖစ္ခ်င္ေန၍ ျဖစ္သည္။
ဆရာ၀န္ စာေရးဆရာေတြ ျဖစ္ေသာ ခ်က္ေကာ့(ဗ)၊ ေအေဂ်က႐ို နင္တုိ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ အားက်သည္။ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ရန္ အခြင့္အလမ္းသည္ နယ္မွာထက္ ရန္ကုန္မွာက ပိုမ်ားသည္။ ကိုယ္ဖတ္ခ်င္သည့္ ဘယ္စာအုပ္မ်ဳိးကိုမဆုိ ရန္ကုန္မွာ ရွာလုိ႔ရသည္။ စာအုပ္ အေရာင္းဆုိင္ႀကီးမ်ား ရွိသည္။ စာအုပ္အေဟာင္းဆုိင္ေလး မ်ားလည္းရွိ သည္။ အင္တာနက္မွလည္း ကိုယ္ေရးခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို စူးစမ္းႏုိင္သည္။ ထုိ႔အျပင္ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္း တုိက္မ်ားစြာႏွင့္ စာအုပ္ ထုတ္လုပ္ေသာ စာေပ တုိက္မ်ားမွာ ရန္ကုန္မွာသာ ရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ရန္ကုန္မွာ အေျခခ်ရန္ ကိုယ္ပိုင္ တုိက္ခန္းတစ္ခန္း ကြၽန္ေတာ္ အသည္းအသန္ လုိခ်င္ေနမိသည္။
သို့ေသာ္ ေဆးခန္းက ပိုလွ်ံေသာ ၀င္ေငြမွာ ေလာက္ေလာက္လားလား မရွိ၊ ရန္ကုန္မွာ ဂ်ီပီေခၚ ျပင္ပ ေဆးခန္းဖြင့္ရ သည့္အလုပ္မွာ ေတာ္ေတာ္ခက္သည္။ ပိုက္ဆံရွိသူမ်ားက ႐ိုး႐ိုး ဆရာ၀န္ဆုိ ျပန္ေစာင္းမခတ္၊ ႏွာေစး ေခ်ာင္းဆုိးတာက အစ အထူးကု ဆရာ၀န္ႏွင့္ျပသည္။ မိန္းမ ကိုယ္၀န္ရွိလုိ႔ ဗိုက္အပ္တာက အစ ႏုိင္ငံျခားျပန္ အုိဂ်ီႏွင့္ အပ္သည္။ အုိဂ်ီခ်င္းတ ူလွ်င္ ေနာက္က ဘြဲ႔ေတြ တသီတ တန္းပါသည့္ အၿမီးအရွည္ဆံုး အုိဂ်ီကို ေရြးျပသည္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ MSC အိုဂ်ီမ်ားကို ေတာင္ အထင္ေသးသည္။ ဘာအၿမီးမွ မပါသည့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ ႐ိုး႐ိုး ဆရာ၀န္မ်ား အတြက္မူ ဆုိဖြယ္ရာ မရွိေတာ့၊ ထုိအုိ ဂ်ီမ်ား မေပၚေသးခင္က ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ မိဘမ်ားသည္ သူတုိ႔ ကေလးေတြကို အရပ္ လက္သည္မ်ားႏွင့္သာ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဂုဏ္တု ဂုဏ္ၿပိဳင္ မ်ားလွေသာ ယေန႔ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ႀကီးသည္ ထုိအခ်က္ကို ေမ့ေလ်ာ့သြားပံု ရသည္။ “တုိ႔က ဘယ္္အုိ ဂ်ီနဲ႔ျပတာ”ဟု ဗုိက္ကေလး တသသႏွင့္ ပါးစပ္အရသာခံ ေျပာဆုိေနေလသည္။
စကားစပ္မိ၍ ကြၽန္ေတာ့္ အေဖ ေျပာေသာ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္ ေဖာက္သည္ ခ်ခ်င္ပါသည္။ ပံုျပင္က ဒီလုိပါ။ အဂၤလိပ္ ေတြ ျမန္မာျပည္ကို သိမ္းေတာ့ အဂၤလိပ္ အေရးပိုင္တစ္ေယာက္က အာရွ၏ စပါး က်ီျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့လယ္ကြင္းေတြကို ေလွ်ာက္ၾကည့္သည္။ တစ္ေနရာတြင္ ထဘီတုိတို၀တ္၍ ေကာက္စိုက္ေနေသာ ေကာက္စိုက္သမမ်ားကို ေတြ႔သည္။ ေန မပူေအာင္ ေဆာင္းထားေသာ ခေမာက္တုိ့ ၏ေအာက္တြင္ ေနပူခံေအာင္ လိမ္းထား ေသာ သနပ္ခါးပါးကြက္ၾကားတုိ့က ထူပိန္း ေနသည္။ “ဖိုးသာေအာင္ေရ၊ ဗ်ဳိေရ ဗ်ာေရ၊ ေကာက္စုိက္ဖုိ့ လုိက္မလား၊ လုိက္မလား။ မလုိက္ပါနဲ့ေတာ္ေရ၊ ေတာ္ေရ၊ လုိက္လာ ရင္ ရႊံ႔စင္ေရာ့မယ္ ေပါင္းေက်ာ့ရင္ ေသြး”ဟု ေကာက္စိုက္ရင္းက သီခ်င္း တေက်ာ္ေက်ာ္ ဟစ္ေအာ္ေနေသးသည္။ မ်က္ႏွာျဖဴ အေရးပိုင္၏ စိတ္ထဲတြင္ “ေတာ္ေတာ္ အ႐ုပ္ဆိုးတဲ့မိန္းမေတြပဲ၊ ဒီမိန္းမေတြကို ဘယ္လုိ ေယာက်္ားေတြကမ်ား ဇနီးမယား လုပ္ပါလိမ့္”ဟု ေတြးမိေလသည္။ ဆက္ေလွ်ာက္လာရာ တစ္ေနရာတြင္ ခါးေတာင္း ေျမႇာင္ေအာင္ က်ဳိက္ၿပီး လယ္ထြန္ေနေသာ ေယာက်္ားမ်ားကို ေတြ႔ရသည္။ ေက်ာေျပာင္ေျပာင္ ေနေလာင္ရသည့္အထဲ ရႊံ႔ ႏြံ႔တုိ႔ ေပက်ံေနသျဖင့္ မည္းသည္းေနသည္။ “ဟိုေတာင္ဆီက ညိဳတုိတုိရယ္၊ ညိဳတိုတုိရယ္ မိုးဆုိထင့္ မိုးဆုိထင့္ ရြာေတာ့မယ္ဗ်ာ။ မိုးရြာရင္ေနာ္ ခင့္ကို ဘာနဲ႔ ေထြးရမယ္၊ ပဒုမၼာေရႊ ၾကာ႐ိုးထီး လုပ္လုိ႔မိုး”ဟု သီခ်င္း ေအာ္ဆုိေနျပန္သည္။ ထုိအခါ အေရးပိုင္မင္းက “ေအာ္ အခုဏ ေကာက္စိုက္သမေတြ လင္မရမွာ ပူစရာ မလုိဘူး။သူတုိ႔နဲ႔ တန္တဲ့ ဒီလုိ လယ္သမားေတြ ရွိေနေသးတာပဲ”ဟု ေကာက္ ခ်က္ခ် လုိက္ေလသည္။
ဒီပံုျပင္ထဲကလုိပဲဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ရဲ႕သာမည “ႏွင္းဆီလမင္း”ေဆးခန္းေလး လင္မရမွာ မပူပါနဲ့။ သူနဲ့တန္တဲ့ ဆင္းရဲ သား နင္းျပားမ်ား ရွိေနပါတယ္။ သူတုိ့မွာ ရွိတဲ့ ပိုက္ဆံတစ္ပဲ ေျခာက္ျပားႏွင့္ အထူးကု ဆရာ၀န္ႀကီးမ်ား၏ ေဘာင္းဘီ၊ ထဘီ စနားကို မသီႏိုင္ပါ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔လုိ အညၾတ ဆရာ၀န္မ်ား၏ ျပင္ပ ေဆးခန္းမ်ားကိုသာ လျပၾကရွာသည္။ သူတုိ႔ဆီက ရတဲ့ အျမတ္အစြန္းျဖင့္ တုိက္ခန္း၀ယ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနရေသာ ကြၽန္ေတာ့္ အျဖစ္မွာ ေတြးၾကည့္လွ်င္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပင္ သနားမိပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ စာေရး ဆရာျဖစ္ခ်င္ေသာဆႏၵက ရန္ကုန္မွာ တုိက္ခန္းတစ္ခန္း မျဖစ္မေန ပိုင္ဆုိင္ ရမည္ဟူေသာ အဓိ႒ာန္ခ်မိသည္ အထိ ျပင္းထန္လွသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လက္ထဲရွိ ေငြပိုေငြလွ်ံေလးကို မသံုးမစဲြရက္၊ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ကိုင္ထားရင္း တုိက္ခန္း ၀ယ္ႏုိင္မည့္ အခ်ိန္ကို ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စား ေနေလသည္။
တစ္ေန့တြင္ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ တုိက္ခန္းမွ ကေလးတၿပံဳႏွင့္ မိသားစုေျပာင္းေရႊ႔သြားၾကသည္။ ေယာက်္ား ျဖစ္သူ နယ္ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ တာ၀န္က်သျဖင့္ လုိက္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိတုိက္ခန္းမွ ကေလးမ်ား၏ အသံဗလံေတြေၾကာင့္ စာေကာင္းေကာင္း မဖတ္။ မေရးရ။ မၾကာ ခဏ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ရသည္။ သူတုိ႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အေတာ္ ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္မိသည္။ မၾကာမီ ထုိတုိက္ခန္းသို႔ အမ်ဳိးသမီး သံုးေယာက္ပါေသာ မိသားစု တစ္စု ေျပာင္း လာသည္။ ႏွစ္ေယာက္မွာ ညီအစ္မျဖစ္ၿပီး တစ္ေယာက္က လက္တုိလက္ေတာင္း ခိုင္းရသည့္ အိမ္ေဖာ္ ေကာင္မေလးျဖစ္သည္။ အစ္မျဖစ္သူမွာ အသက္ႏွစ္ဆယ့္ငါး ၀န္းက်င္ အရြယ္ရွိသည္။ အရပ္ မနိမ့္မျမင့္ သြယ္လ်ေသာ ခႏၶာကိုယ္ရွိသည္။ အသားအေရ မွာ ေရႊေရာင္လုိ ၀င္း၀ါေနသည္။ နဖူးက်ယ္က်ယ္၊ မ်က္ခံုးေကာင္းေကာင္း ျဖစ္ၿပီး သူမ၏ မ်က္လံုးအစံုမွာ အကာလည သန္းေခါင္းယံ ေကာင္းကင္ထက္က ၾကယ္ေလးမ်ားလုိ လင္းလက္ ေတာက္ပေနသည္။ ေျဖာင့္စင္းေသာ ႏွာတံရွိၿပီးပိရိေသာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားမွာ ေဆာင္းတြင္းမနက္တြင္ ပြင့္အာဖုိ႔ အားယူ ေနေသာ နီတ်ာတ်ာ ႏွင္းဆီဖူးေလးႏွင့္ တူေနသည္။ၿပံဳးရယ္လုိက္လွ်င္ ပုလဲလို ျဖဴေဖြးေနေသာ ညီညာညာ သြားတန္းေလးေတြ ၿပိဳးကနဲ ေပၚလာၿပီး အလြန္ခ်စ္စရာ ေကာင္းလွသည္။ သူမသည္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီး တစ္ေယာက္၏ ေခ်ာေမာျခင္းထက္ မဟာဆန္ဆန္ က်က္သေရရွိေသာ အလွ သရဖူကို ေဆာင္းထားသည္။
သူမ၏ ညီမမွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ခန္႔ ရွိၿပီး နဂို႐ုပ္ကို မမွန္းဆႏုိင္ေအာင္ ပိန္ခ်ဳံးေနသည္။ ဆုိးဆိုး၀ါး၀ါး ေရာဂါတစ္ခု ခံစားေနရတာ ေသခ်ာသည္။ အေတာ္အား ကုန္ခန္းေနဟန္ ရွိၿပီး လဲၿပိဳမသြားေစရန္ အိမ္ေဖာ္ ေကာင္မေလးက ေဖးမထားရသည္။ အိမ္ေထာင္ပရိေဘာဂမ်ား အလယ္တြင္ ထီးထီးမားမား စႏၵယားႀကီး တစ္လံုး ကို ေတြ႔ရသည္။ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေအာင္ ေျပာင္လက္ေနသည္။ အလုပ္သမားမ်ားက ထုိစႏၵယားႀကီးကို မၿပီး အခန္းထဲသို႔ ၀င္သြားၾကသည္။
ေနာက္တစ္ေန့မနက္ ကြၽန္ေတာ္ ေဆးခန္း မသြားမီ အခန္းတံခါး ေခါက္သံ ၾကားရသည္။ တံခါး ဖြင့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ၀ိုင္း၀ိုင္းစက္စက္ လမင္းႀကီးကို ေတြ႔ရ သည္။ တျခားသူ ဟုတ္ပါ႐ိုးလား။ ဟိုဘက္ခန္းက မဟာဆန္သူေလးျဖစ္သည္။ စံပယ္ပန္းမ်ား ေ၀ေနေအာင္ ပန္ထားသည္။ သူမက လွပစြာ ၿပံဳးလုိက္ၿပီး
“ေဒါက္တာ သက္ေနာင္ပါလားရွင္”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“ကြၽန္မက စု၀င္းစံပါ။ ဆရာနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ အခန္းကို ေျပာင္းလာတာပါ။ ကြၽန္မမွာ ညီမေလး တစ္ေယာက္ ရွိပါ တယ္။ သူ႔နာမည္က ႏု၀င္းမာန္တဲ့။ ညီမ ေလးကSLEေခၚတဲ့ ေရာဂါကို ခံစား ေနရသူ တစ္ေယာက္ပါ။ ဒီေရာဂါ ဘယ္ေလာက္ ဆုိးတယ္ဆုိတာ ဆရာ၀န္ျဖစ္တဲ့ ဆရာက ကြၽန္မထက္ ပိုသိပါလိမ့္မယ္။ကြၽန္မဟာ စႏၵရားနည္းျပ တစ္ေယာက္ ပါ။ ကြၽန္မက စႏၵရား တီးရမွာကို သိပ္ခ်စ္သလုိ ညီမေလးက ကြၽန္မရဲ႔ စႏၵရား လက္သံကို သိပ္ျမတ္ႏိုးပါတယ္။ ကြၽန္မရဲ႔ စႏၵရားလက္သံဟာ ညီမေလးရဲ႔ ေ၀ဒနာကို အေတာ္ေလး သက္သာေစပါတယ္။ သူ႔ အာ႐ံုကို စႏၵရားသံက ဖမ္းစားထားတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ႏုေလးဟာ တျခားကမၻာ တစ္ခုကို ေရာက္ေနသလုိ မိန္းေမာ ရႊင္ျပ ေနၿပီး ေ၀ဒနာကို ႀကိဳးစားေမ့ေပ်ာက္ ႏုိင္ တာ ေတြ႔ရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာ့ အေနနဲ႔ ကြၽန္မ စႏၵရားတီးသံ ၾကားရင္ ေရာဂါသည္ တစ္ေယာက္ကုိ ဂီတနဲ႔ သက္သာေအာင္ လုပ္ေပးေနတာပါလားဆုိတဲ့ အသိနဲ႔ သည္းခ ံခႊင့္လႊတ္ေစခ်င္ပါတယ္”
“ဟာ ရပါတယ္ဗ်ာ။ကြၽန္ေတာ္လည္း ဂီတကို ျမတ္ႏိုးတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပါ။ စႏၵရားသံကိုလည္း ႏွစ္သက္ပါတယ္။ စႏၵရားကို ႀကိဳက္တဲ့ အခ်ိန္ ႀကိဳက္သလုိ တီးပါ။လူနာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကိစၥႀကီးငယ္ ရွိရင္လည္းအခ်ိန္မေရြး လာေခၚႏုိင္ပါတယ္”
ရႊင္ျပအားရစြာျဖင့္ သူမက
“၀မ္းသာလုိက္တာရွင္။ ဆရာတုိ႔လုိ စိတ္ရင္းေကာင္းတဲ့ လူမ်ဳိးနဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း ျဖစ္ရတာ သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာတာပဲ။ ဒါနဲ႔ ဟိုဘက္ အခန္းက ဦးသံဒုတ္ဆုိတဲ့ လူႀကီး အေၾကာင္း ဆရာဘာေတြ သိထားလဲဟင္”
“သူဟာ ကုမၸဏီ တစ္ခုရဲ႔ ဒါ႐ိုက္တာ တစ္ေယာက္ျဖစ္တယ္။ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေပမယ့္ သူရယ္တာ ၿပံဳးတာ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးဘူး။ ေဘးတစိမ္း မေျပာနဲ႔ သူ မိသားစု၀င္ေတြကို ၿပံဳးျပတာ မရွိဘူးလုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။ ေလွခါး အတက္ အဆင္းမွာ ေတြ႔တာေတာင္ ေခၚေျပာ ႏႈတ္ဆက္ေဖာ္ မရဘူး။ သူ႔ ၾကည့္ရတာ ေငြ ကလဲြရင္ ဘာကိုမွ ဂ႐ုစိုက္ ဟန္မတူဘူး။ အသားညိဳညိဳ၊ မ်က္ႏွာပြပြ၊ ဘူဇြာဗိုက္နဲ႔ လမ္းသြားရင္ လွမ္းခ်င္သလုိလုိ မလွမ္းခ်င္ သလုိလုိ လုပ္ေနတဲ့ အဲဒီလူကိုျမင္တုိင္း ဒီလူဟာ လူတစ္ေယာက္ထက္ စက္႐ုပ္ တစ္႐ုပ္နဲ႔ ပိုတူေနတယ္လုိ႔ ခံစားရတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလူ႔အေၾကာင္း ေမးတာလဲ”
“စုက ဆရာ့ကို ေျပာသလုိမ်ဳိး သူ႔ကို သြားေျပာေတာ့ သူက အင္း မလႈပ္၊ အဲ မလႈပ္ လုပ္ေနတယ္။ စုစကားလည္းဆံုးေရာ ဘာမွ ျပန္မေျပာဘဲ တံခါးကို ဟေပးတယ္။ အခန္း အျပင္လည္း စုေရာက္ေရာ တံခါးကို ဂ်ဳိင္းကနဲ ဆဲြပိတ္လုိက္တယ္ရွင့္”
“ေအးဗ်ာ၊ ဒီလုိ လူမႈေရး ညံ့ဖ်င္းတဲ့ လူတစ္ေယာက္က ဘာလုိ႔ ကုမၸဏီဒါ႐ိုက္တာ ျဖစ္ေနသလဲဆုိတာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားလုိ႔ မရဘူး”
သူမက ႏွစ္လိုဖြယ္ရာ ၿပံဳးလုိက္ၿပီး
“ကဲ ဆရာ ေဆးခန္းသြားဖုိ႔ ေနာက္က်ေနပါဦးမယ္။ အေႏွာင့္အယွက္ မေပးေတာ့ပါဘူး။ စုကို ခြင့္ျပဳပါဦး”
“ေကာင္းပါၿပီဗ်ာ . . .ေကာင္းပါၿပီ”
သူမ၏ ေက်ာျပင္ေလးကို ေငးစိုက္ ၾကည့္ရင္း ကြၽန္ေတာ္ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။
ထုိေန႔မွ စ၍ ညတိုင္းလုိလို စု၀င္းစံ၏ စႏၵရား လက္သံကို ကြၽန္ေတာ္ ၾကားေနရသည္။ မိုး၊ ေက်းေစတမန္၊ ေမာင့္အခ်စ္ ျမား၊ ေမ့ကြက္ကိုရွာ၊ ပိေတာက္လမ္း စေသာ တီးလံုးမ်ားကို အိပ္ရာ၀င္ နားေထာင္ရသည္မွာ အလြန္ အရသာရွိလွသည္။ စု၀င္းစံသည္ မနက္ေစာေစာ အိပ္ရာထေလ့ ရွိသည္။ မ်က္ႏွာသစ္ၿပီး ဘုရားပန္းကပ္သည္။ သူမ၏ ဘုရားရွိ ခိုးသံသဲ့သဲ့ကို ကြၽန္ေတာ့္ အခန္းမွ ၾကားရသည္။ အခန္း သန္႔ရွင္းေရးႏွင့္ သူ႔ညီမ လူမမာ မ်က္ႏွာသစ္ဖုိ႔ ကိစၥကို အိမ္ေဖာ္ေကာင္မေလး ႏွင့္ အတူလုပ္သည္။ မနက္စာ စားၿပီး ေစ်းသြားသည္။ သူမ ေစ်းသြားေန စဥ္ အိမ္ေဖာ္ေကာင္မေလးက ထမင္းတစ္ အိုးခ်က္ထားသည္။ ေစ်းမွျပန္လာေသာ အခါ ဟင္းခ်က္စရာမ်ားကို ျပင္ဆင္ခ်က္ ျပဳတ္ေတာ့သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ေရခ်ဳိး ၿဖီးလိမ္းျပင္ဆင္ အ၀တ္အစားလဲသည္။ ထမင္းခ်ဳိင့္ ထည့္၍ သူမ စႏၵရား အတီး သင္ေပးရမည့္ အိမ္မ်ားကို လွည့္လည္သည္။ဒါက သူမ၏ေန႔စဥ္ အလုပ္ျဖစ္သည္။ သူမသည္ မိန္းမ အလြန္ပီသသူ ျဖစ္သည္။ ပန္းသိပ္ႀကိဳက္သည္။ သူမကို ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႔ရသည့္ အခ်ိန္ေတြတုိင္းမွာ စံပယ္၊ ႏွင္းဆီ၊ သဇင္၊ သစ္ခြ၊ ပိေတာက္ စေသာ ရာသီပန္း တစ္မ်ဳိးမ်ဳိးေ၀ေနေအာင္ ပန္ထား ေလ့ရွိသည္။
ညစဥ္ ကြၽန္ေတာ္ၾကားရေသာ သူမ ၏ စႏၵရားလက္သံမွာ သူမ ပန္ထားေသာ ပန္းကေလးမ်ားလုိ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖံုစီ လွပ သည္။ သူမသည္ ျမန္မာသီခ်င္းႀကီး၊ သီခ်င္းခန့္မ်ား၊ ဂႏၱ၀င္ ေခတ္ေပၚသီခ်င္း မ်ားအျပင္ ႏုိင္ငံျခားဆင္ဖိုနီ သီခ်င္းမ်ား ကိုပါ ႏုိင္နင္းစြာတီးခတ္ႏုိင္သည္။ ႏုတ္(စ္) ေခၚသည့္ ဂီတသေကၤတမ်ား ကို ၾကည့္ၿပီး တီးေလ့ရွိသည္။ တခ်ဳိ႕သီခ်င္းမ်ားမွာ ကြၽန္ေတာ္ အလြတ္ရၿပီး နားယဥ္ေနသည္။ ပန္းၿမိဳင္လယ္၊ ေတာနဲ႔ေတာင္စြယ္၊ ယမံုနာ စေသာသီခ်င္းႀကီးမ်ားကို သံဆန္း တီးခတ္သည္မွာ အလြန္ နားေထာင္ေကာင္းသည္။ စု၀င္းစံသည္ ေႏြမိုးေဆာင္း ရာသီပန္းမ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ပန္ဆင္တတ္သလုိ သီခ်င္း မ်ားကိုလည္း ရာသီအလုိက္ ေရြးခ်ယ္တီး ခတ္တတ္သည္။ ေႏြရာသီတြင္ ႏွင္းေပ်ာက္တဲ့ေႏြ၊ မုန္းရစ္ေလဦး၊ မလြမ္း ဘယ္သူ ေနပါ့မယ္ စေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ၾကားရ သည္။
မိုးရာသီတြင္ မိုးေဒ၀ါမိုး၊ ခ်စ္မုိးႀကီး၊ မိုးသက္ေလႏွင္၊ တိမ္တမန္ စေသာ သီခ်င္းမ်ားမွာ ဆြတ္ပ်ံ႕ဘြယ္ရာ ေကာင္းလွ သည္။ ေဆာင္းရာသီတြင္မူ ေဆာင္းအမီ၊ တစ္ေဆာင္းသစ္ျပန္ၿပီ၊ ေဆာင္းႏွင္းျမဴႏွင့္ ကိုယ့္ခ်စ္သူ၊ ေဆာင္းရယ္ ႏွင္းရယ္ ကိုယ့္ခ်စ္သူရယ္၊တကၠသိုလ္မွာ ေ၀တဲ့ႏွင္း စေသာ သီခ်င္းမ်ားက စိတ္ကိုၾကည္ႏူးေစ သည္။ ထုိ့အျပင္ စု၀င္းစံသည္ ဘြန္ဂ်ဳိဗီ၊ မုိက္ကယ္လန္း၊ ေရာ့စတီး၀ပ္စေသာ ႏုိင္ငံ ျခားအဆုိေတာ္မ်ား၏ သီခ်င္း မ်ားကိုလည္း ကြၽမ္းက်င္စြာ တီးခတ္ႏိုင္သည္။ တကယ္ ေတာ့ သူမသည္ နာမည္ႀကီး စႏၵရားဆရာ ႀကီးတစ္ဦး၏ သမီးျဖစ္သည္။ သူ႔အေဖ ေသေသာအခါ အေမြအျဖစ္ စႏၵရားႀကီး တစ္လံုးႏွင့္ စႏၵရားပညာကို အူမ ေခ်းခါး မက်န္ ရရွိခဲ့သည္။ အေဖ၏ ဂီတဗီဇေသြး ပါသည့္အျပင္ သူမကိုယ္တုိင္ကလည္း ထူးခြၽန္ထက္ ျမက္ေသာေၾကာင့္ စႏၵရား တီးရာတြင္ အလြန္ေျပာင္ေျမာက္သည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ တစ္ကိုယ္ေတာ္ စႏၵရား တီးပြဲေပါင္းမ်ားစြာ တီးခတ္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏွင့္ အေနာက္တိုင္း ဂီတကို သဟ ဇာတျဖစ္ေအာင္ ေပါင္းစပ္ တီးခတ္ႏုိင္သည္။ နားေထာင္သူ အားလံုးက ႏွစ္ေထာင္းအားရျဖစ္ၿပီး သူမသည္ စႏၵရား တီးေသာ အတတ္တြင္ ပါရမီရွင္တစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း တခဲနက္ အသိအမွတ္ျပဳၾက ေလသည္။
ညစဥ္ညတုိင္း စု၀င္းစံ၏ စႏၵရား လက္သံကို နားေထာင္ရသည္မွာ စည္းစိမ္ ရွိလွသည္။ စႏၵရားသံၾကားတြင္ စာေရးရသည္မွာ အလြန္ထူးျခားသည္။ စိတ္ကူး စိတ္သန္းေကာင္းမ်ား ေပၚထြက္လာၿပီး အားတက္စရာပင္၊ ကြၽန္ေတာ္၏ ၀တၴဳမ်ားမွာ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ မၾကာခဏ ေဖာ္ျပခံ လာရသည္။ စႏၵရားသံ မၾကားရေသာ ညမ်ားတြင္ တစ္ခုခု လုိအပ္ေနသလုိ ဟာတာ ျဖစ္ေနၿပီး ဘယ္လူးညာလွိမ့္ႏွင့္ မအိပ္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ကြၽန္ေတာ္က စု၀င္းစံ၏ စႏၵရားလက္သံကို အစြဲႀကီး စြဲလမ္းမိခဲ့ၿပီ။
ႏွစ္ေတြၾကာလာသည္ႏွင့္ အမွ် ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ စု၀င္းစံတုိ႔ ဆက္ဆံေရးမွာ အေတာ္ေႏြးေထြးလာသည္။ အထူးသျဖင့္ လူနာျဖစ္ေသာ ႏု၀င္းမာန္ကေလး၏ ေရာဂါ အေျခအေနကို ေစာင့္ၾကည့္ရေသာ တာ၀န္ တစ္ရပ္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ပိုလာသည္။ ႏု၀င္း မာန္သည္ အလြန္ သနားစရာ ေကာင္းလွသည္။ အရြယ္ႏွင့္ မမွ်ေသာ ေရာဂါဆုိးႀကီး တစ္ခုကို ခံစားေနရသည္။ သူမ ခံစားေနရေသာSLE ေခၚ Systemic Lupus Erythematosus ေရာဂါအေၾကာင္း အနည္းငယ္ ရွင္းျပခ်င္သည္။ ထုိေရာဂါမွာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ႏွင့္ ေလးဆယ္ၾကား မိန္းမေတြမွာ အျဖစ္မ်ားသည့္ ခႏၶာကိုယ္၏ ခုခံအားစနစ္သည္ ျပင္ပမွ ၀င္ေရာက္ လာေသာ ဘက္တီးရီးယား၊ ဗုိင္းရပ္(စ) စေသာ ပိုးမႊားမ်ားကို တုိက္ခိုက္ရမည့္ တာ၀န္ရွိသည္။SLE ေရာဂါျဖစ္သူတြင္မူ ခုခံအား စနစ္က ေဖာက္ျပန္ၿပီး မိမိခႏၶာ ကိုယ္၏ အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို မွားယြင္းစြာ ထုိးႏွက္လိုက္သည္။ အဓိက အထုိးႏွက္ခံရေသာ အဂၤါ အစိတ္အပိုင္းမ်ားမွာ အဆစ္၊ အေရျပား၊ ေက်ာက္ကပ္၊ ေဘလံုး၊ အဆုတ္၊ ႏွလံုးႏွင့္ အာ႐ံုေၾကာ မ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာ၀န္မ်ား ကုသ၍ ေပ်ာက္ကင္းေသာ ေရာဂါမဟုတ္၊ သက္သာ႐ံုသာ တတ္ႏုိင္သည္။ ေနာက္ဆံုး ေက်ာက္ကပ္၊ ႏွလံုးစသည္တုိ႔ ပ်က္စီးၿပီး ေသဆံုးၾကရသည္။
ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေရာဂါ၏ ဖိစီးမႈေၾကာင့္ ႏု၀င္းမာန္ကေလးမွာ အ႐ိုး ေပၚ အေရတင္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ဆံပင္မ်ား ကြၽတ္ေနၿပီး က်ဳိးတုိးက်ဲတဲ ျဖစ္ေနသည္။ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ လိပ္ျပာပံု အေရးအေၾကာင္းမ်ား ထင္ေနသည္။ လက္ဆစ္၊ ေျခဆစ္မ်ားက ေရာင္ရမ္း ကိုက္ခဲေနသည္။ မ်က္ႏွာႏွင့္ ေျခေထာက္ မ်ားက ေဖာသြပ္ေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ အဖ်ားအျပင္းအထန္ ၀င္လာတတ္သည္။ ထုိအခါမ်ားတြင္ သူမမွာ ငါးရံ႔ ျပာလူး ခံစားရသည္။ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ျဖစ္ ေသာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္မွာ သူမကို ႏွစ္ သိမ့္အားေပး႐ံုသာ တတ္ႏုိင္သည္။ အကိုက္ အခဲေပ်ာက္ေဆး၊ အေရာင္ေလ်ာ့ေဆး၊ အဖ်ားေပ်ာက္ေဆးမ်ားကို သူတု့ိ ျပေနက် အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ အတုိင္း တုိက္ေပးရသည္။ တစ္ပတ္တစ္ခါ ထုိအထူးကုဆရာ၀န္ႀကီးထံ သြားျပရသည္။ သို့ေသာ္ ေရာဂါမွာ သူ႔သဘာ၀အတုိင္း တစ္ေန့တျခား ပိုဆုိးလာသည္။ေသာက္ ေဆးမ်ားကSLE ေရာဂါ၏ ထုိးႏွက္မႈကို မဟန္႔တားႏုိင္သလုိ စု၀င္းစံ၏ စႏၵရား လက္သံကလည္း သူမ ခံစားေနရေသာ ေ၀ဒနာကိုသက္သာေအာင္ လုပ္ႏုိင္စြမ္း မရွိေတာ့။
တစ္ေန႔တြင္ ႏု၀င္းမာန္ကို ျပင္ပ အထူးကုေဆး႐ံုႀကီးတစ္ခုသို႔ တင္လုိက္ရ သည္။ ကိုယ္ေရာင္လာၿပီး ဆီးမသြားႏုိင္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သူမ၏ ေက်ာက္ ကပ္မ်ားကိုSLEေရာဂါက ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္ၿပီ။ မၾကာခဏ ေက်ာက္ကပ္ေဆးရသည္။ ၾကာလာေတာ့ ေဆးကုသ စရိတ္ ေထာင္းလာသည္။ သို႔ႏွင့္ စု၀င္းစံက သူမ အလြန္ျမတ္ႏိုးေသာ စႏၵရားႀကီးကို ခ်ေရာင္းရေသာ အေျခဆုိက္လာသည္။ ထုိစႏၵရားကို ေစ်းမဆစ္ဘဲ ၀ယ္သြားသူမွာ အျခားသူမဟုတ္၊ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ကပ္လွ်က္ အခန္းမွ ဦးသံဒုတ္ဆိုေသာ လူႀကီး ျဖစ္သည္။ ထုိလူႀကီးမွာ စႏၵရားတီး တတ္ဖုိ့ အသာထားလုိ့ေလေတာင္ ေျဖာင့္ ေအာင္ခြၽန္တတ္သူမဟုတ္။ ဤလုိ လူမ်ဳိး က စႏၵရား ၀ယ္သြားသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အံ့ၾသတႀကီး ျဖစ္ရသည္။ သူ႔အခန္းမွ စႏၵရားသံ တစ္စံုတစ္ရာ ထြက္ေပၚမလာ သျဖင့္ အလွျပ႐ံုသက္သက္ ၀ယ္ထား သည္ဟု ယူဆမိသည္။
ႏု၀င္းမာန္ကေလး ေဆး႐ံုတက္ ေနသည့္ ကာလမ်ားသည္ ကြၽန္ေတာ့္ အတြက္ အထီးက်န္ႏုိင္လွသည္။ စု၀င္းစံ က ေဆး႐ံုမွာ ေစာင့္ေနရေသာေၾကာင့္ သူမ၏ ေခ်ာေမာလွပေသာ မ်က္ႏွာေလးကို မျမင္ရ။ ထို႔အျပင္ ညတိုင္းၾကားေနက် သူမ၏ စႏၵရားလက္သံကိုလည္း မၾကား ရသျဖင့္ လူမွာေနမထိ ထုိင္မသာ ျဖစ္ရ သည္။ အိပ္ယာထဲတြင္ တလူးလူး တလြန္႔လန္႔ျဖင့္ စု၀င္းစံေလး၏ သနားစရာ မ်က္ႏွာကိုသာ ျမင္ေယာင္ေနမိသည္။ ႏု၀င္းမာန္မွာ ေက်ာက္ကပ္မ်ား ပ်က္စီး ေနၿပီးေသဖို့သာ က်န္ေတာ့သည္။ ေသာက ေတြေ၀ေနမည့္ စု၀င္းစံေလးကို ေတြး ေယာင္ရင္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနမိသည္။ လူကို လြမ္းတာလား၊ စႏၵရားသံကို သတိရ တာလား ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေမးခြန္းထုတ္ေနမိသည္။ လူကိုလည္း လြမ္းသည္၊ စႏၵရားသံကိုလည္း သတိရသည္။ အႏွစ္သံုး ဆယ္နီးပါး အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ ႏွလံုးသားမွာ သိမ့္ကနဲ လိႈက္ဖုိသြားရသည္။ ဟုတ္ၿပီ ကြၽန္ေတာ္ စု၀င္းစံကို ခ်စ္ေနမိၿပီ။ စု၀င္းစံကိုသာ အပိုင္သိမ္းပိုက္ႏုိင္လွ်င္ သူမ၏ စႏၵရားသံကို ကြၽန္ေတာ္ေန႔တုိင္း နားေထာင္ႏုိင္မည္။ သူမ၏ မ်က္ႏွာေလးကို ေငးေမာရင္း သူမ၏ စႏၵရားသံကို နား ေထာင္ရသည့္ အရသာမွာ “နတ္စည္း စိမ္ဆယ္သက္ တကယ္မမက္ပါတယ္”ဆုိေသာ စကားထက္ ပိုေတာင္ပိုဦးမည္။ ထုိအေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ ရင္တို႔မွာ တဆတ္ဆတ္ တုန္ခါေနေလ သည္။
မၾကာမီ ႏု၀င္းမာန္ကေလး ေဆး႐ံုမွ ဆင္းလာသည္။ ေရာဂါမသက္သာသျဖင့္ သူမ၏ ေနာက္ဆံုး ေန့ရက္မ်ားကို အိမ္မွာ ကုန္လြန္ရန္ ျပန္ေခၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာမွာ ေရာင္ရမ္းေနၿပီး မ်က္လံုးမ်ားမွာ ဖြင့္ မရေအာင္ မုိ့ေမာက္ေနသည္။ အဖ်ား တက္ေနၿပီး ပါးစပ္က ကေယာင္ကတန္း ေတြ ေျပာေနသည္။ “မမ စႏၵရားတီးပါဦး။ နားမေထာင္ရတာ ၾကာလွၿပီ။ ညီမေလး နားေထာင္ခ်င္တယ္”ဟု တတြတ္တြတ္ ပူဆာေနသည္။ စႏၵရားမရွိမွန္း သူမမသိ ႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ စု၀င္းစံမွာ မ်က္ရည္ေတြ စီးက်ေနသည္။ “ေအးေအး တီးမွာေပါ့ ကြယ္။ ညီမေလး ေနေကာင္းေတာ့ တီး ေပးမယ္၊ အခု ေနေကာင္းေအာင္ အိပ္ လုိက္ဦးေနာ္”ဟု ျပန္ေျပာသည္။ “ဟင့္ အင္း မရဘူး၊ ခုတီးဆုိ ခုတီး”ဟု လူမမာက ဇြတ္တရြတ္ ေတာင္းဆုိေနသည္။ စု၀င္းစံက အခန္းအျပင္သုိ႔ ေျပးထြက္ သြားၿပီး ဦးသံဒုတ္၏ အခန္းတံခါး ခလုတ္ကို ႏွိပ္ေနသည္။ အခန္းတံခါး ပြင့္သြားၿပီး အဘိုးႀကီး ထြက္လာသည္။
“ဘာကိစၥလဲ ကေလးမ”
“ဒီလုိပါ ဦးရယ္၊ ကြၽန္မ ညီမေလး အေတာ္ အသည္းအသန္ျဖစ္ေနပါတယ္။ စႏၵရားသံ နားေထာင္ခ်င္တယ္လုိ႔လည္း တတြတ္တြတ္ ပူဆာေနပါတယ္။ သူ႔ရဲ႔ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ ကေလးမွာ သူ႔ဆႏၵက ျဖည့္ဆည္း ေပးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါ ဦး အေနနဲ့ သနားငဲ့ညႇာေသာအားျဖင့္ စႏၵရား ကို ခဏငွားေပးေစခ်င္ပါတယ္”
အဘိုးႀကီးက မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္ မဲ့လုိက္ၿပီး
“ဒီမွာ ကေလးမ၊ ဦးက ဂီတကို ခ်စ္တဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ မခ်စ္တဲ့အျပင္ ဂီတ သံၾကားရင္ အလုိလို စိတ္တုိတတ္တယ္ ကြဲ႔။ ကေလးမရဲ႔ စႏၵရားကို ၀ယ္လိုက္ တာကလည္း စႏၵရားသံကို မၾကားခ်င္လုိ႔ဘဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဘာအသံမွ မထြက္တဲ့ ဒီစႏၵရားႀကီးကို ၀ယ္သိမ္းထားတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ကေလးမကို စႏၵရား မငွားႏုိင္ဘူး ျပန္ပါ”
စကားဆံုးသည္ႏွင့္ ဦးသံဒုတ္က တံခါးကို ဂ်ဳိင္းကနဲ ေဆာင့္ပိတ္လုိက္သည္။ မ်က္ရည္ေတြ တသြင္သြင္ စီးက်ေနရင္းက လဲၿပိဳမလို ျဖစ္သြားေသာ စု၀င္းစံကို ကြၽန္ေတာ္က ၀င္ေပြ႔လုိက္ရသည္။ ႐ုတ္ တရက္ စိတ္ထိခိုက္ၿပီး သတိလစ္သြား ေသာေၾကာင့္ သူမကို ေပြ႔ခ်ီၿပီး သူမ၏ ခုတင္ေပၚသို႔ တင္ထားလုိက္သည္။ အတန္ ၾကာမွ သူမ သတိရလာသည္။ သူမ၏ ငိုသံကို ႏု၀င္းမာန္ကေလး မၾကားေအာင္ ထိန္းထားရင္းက တ႐ိႈက္႐ိႈက္ ငိုေႂကြးေနသည္။ သူမကို ၾကည့္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္လည္း ငိုခ်င္စိတ္ ေပါက္လာသည္။ အလုိလို မ်က္ရည္လည္လာမိသည္။ ဦးသံဒုတ္ဆုိေသာ လူစိတ္ကင္းမဲ့သည့္ စက္႐ုပ္လုိ လူႀကီးကို သြားသတ္ခ်င္ေနမိသည္။ စႏၵရားတစ္လံုး ဘယ္မွာမ်ား ငွား၍ ရႏိုင္မည္နည္း။ ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားမရ။ ဘယ္ရပါ့မလဲ၊ ကြၽန္ေတာ္က ဂီတနယ္ကမွ မဟုတ္တာ၊ ျဖစ္ႏုိင္လွ်င္ စု၀င္းစံ အတြက္ ဟိုလူႀကီးဆီက သူမ၏ စႏၵရား အေဟာင္းကို ျပန္၀ယ္ ေပးလုိက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ လူညစ္ပတ္ႀကီးက ျပန္မေရာင္းမွာ ေသခ်ာသည္။ ျပန္ေရာင္းဦးေတာ့ ဘယ္မွာလဲ ၀ယ္စရာ ပိုက္ဆံ၊ ကြၽန္ေတာ္က ေထာဘဲ ေဘာစိ အထူးကုဆရာ၀န္မဟုတ္၊ ဖြတ္က်ား ငမဲြသာမန္ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္ ကံအားေလွ်ာ္စြာ ေနာက္တစ္ေန႔ ညေန အမ်ဳိးသမီးႏွစ္ေယာက္ စု၀င္းစံတုိ႔ တုိက္ခန္းသို႔ ေရာက္လာသည္။ သူတုိ႔ ကားေပၚတြင္ ပက္ကင္ပိတ္ အသစ္ စက္စက္ ကီးဘုတ္တစ္ခု ပါလာသည္။ စင္ကာပူ ႏုိင္ငံသုိ႔ ပညာသင္သြားေတာ့မည့္ သူမ၏ တပည့္မ တစ္ေယာက္က ဆရာမကို ကီးဘုတ္ႏွင့္ ကန္ေတာ့ခိုင္းသျဖင့္ လာပို႔ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ ေစတနာကို ေလးစားေသာအားျဖင့္ လက္ခံေစခ်င္ေၾကာင္း ေျပာၾကားသည္။ စု၀င္းစံမွာ ေရငတ္တုန္း မိုးရြာခ်သလုိ အေတာ္၀မ္း သာသြားသည္။ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို လက္ခံရန္ ၀န္ေလးသူျဖစ္၍ ခါတုိင္းအခ်ိန္ဆုိ ျငင္းေကာင္းျငင္းေပလိမ့္မည္။ ယခုေတာ့ ေသရြာကူးေတာ့မည့္ ညီမျဖစ္သူ အတြက္ စႏၵရား သို႔မဟုတ္ ကီးဘုတ္တစ္ခုအသည္း အသန္ လိုအပ္ေနခ်ိန္ မဟုတ္ပါလား။ သူမက ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ လက္ခံၿပီး ေက်းဇူးတင္စကား အထပ္ထပ္ ဆုိေနသည္။
ထုိညကား အလြန္ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းလွသည္။ စု၀င္းစံက “ညီမေလး မမ စႏၵရားတီးျပမယ္၊ ေသခ်ာနားေထာင္ ေနာ္”ဟု ႏု၀င္းမာန္၏ နားနားကပ္ခါ ေအာ္ေျပာသည္။ ႏု၀င္းမာန္က ေခါင္းၿငိမ့္ျပသည္။ ကီးဘုတ္ကို ညင္သာစြာ တီးခတ္ေနရင္း စု၀င္းစံက
“တုိ႔တေတြဟာ တစ္အူတံုဆင္း ညီအစ္မ အရင္းေတြပါ။ ငယ္ငယ္ကတည္း က အတူကစား၊ အတူစားခဲ့ၾကတယ္။ အေမ့ရဲ႔ အိပ္ရာ၀င္ ပံုျပင္ေတြကိုလည္း အတူတူနားေထာင္ခဲ့ၾကတယ္။ အေဖ ၀ယ္လာတဲ့ ဆင္တူဂါ၀န္ကေလးေတြကို လည္း အတူတူ၀တ္ခဲ့ၾကတယ္။ အေမနဲ႔ အေဖေသေတာ့လည္း အတူတူ ငိုေႂကြးခဲ့ ၾကတယ္။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ခရီးလမ္းကို လည္း အတူတူေလွ်ာက္ လွမ္းခဲ့ၾကတယ္။ သြားႏွင့္ညီမေလး ေရသြားႏွင့္။တစ္ေယာက္တည္း သြားႏွင့္ေတာ့။ တစ္ခ်ိန္မွာ မမလည္း လုိက္ခဲ့မယ္။ တုိ့တေတြဟာ ဒီဘ၀မွာတင္ မကဘူး သံသရာအဆက္ဆက္ ညီအစ္မ ဆုိတာ ယံုထားစမ္းပါ”
စကားလံုးေတြ ရြတ္ဆုိေနရင္းက စု၀င္းစံမွာ မ်က္ရည္မိုးေတြရြာေနသည္။ ထုိ့ေနာက္ သူ႔ညီမႀကိဳက္ေသာ သီခ်င္းမ်ား ကို မိုးသီးမုိးေပါက္မ်ားပမာ မနားတမ္း တီးခတ္ေနေတာ့သည္။ သူ႔အစ္မ၏ စႏၵရား သံကို နားေထာင္ရင္း ႏု၀င္းမာန္ အသက္ ထြက္သြားရွာသည္။ သူ႔အစ္မ၏ စကားလံုးေတြကို သူမၾကားႏုိင္၊မၾကားႏုိင္ ကြၽန္ေတာ္ မေ၀ခဲြတတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ ေသသြားေသာ ႏု၀င္းမာန္၏ မ်က္ႏွာေလးမွာ ၿပံဳးေယာင္ သန္းေနေလသည္။
စု၀င္းစံကို ကြၽန္ေတာ္ သိပ္ခ်စ္ေန ၿပီ။ တားမႏုိင္၊ ဆီးမရေအာင္ ခ်စ္ေနမိၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဖြင့္ေျပာဖုိ႔က အခ်ိန္အခါ မသင့္။ ညီမ၏ နာေရးကာလျဖစ္ေနသည္။ေသာက မီးေတာက္ေလာင္ေနခ်ိန္ အခြင့္အေရး ယူလုိ့မေတာ္။ အခ်ိန္သည္ အေကာင္းဆံုး သမားေတာ္ဆုိေသာ ဆုိ႐ိုးစကားရွိသည္။ သူမရင္ထဲက မီးေတာက္မီးလွ်ံမ်ား အရွိန္ ေသသြားမည့္အခ်ိန္ကို စိတ္မရွည္စြာ ကြၽန္ေတာ္က ေစာင့္ေနမိသည္။ တကယ္ေတာ့ သူမသည္ ပန္းအလြန္ႀကိဳက္ သူျဖစ္ သည္။ အခ်ိန္ေတြၾကာလာ သည့္တုိင္ ေအာင္ သူမက ပန္းမပန္ေသး။ ႏု၀င္းမာန္ ကေလးကို လြမ္းဆြတ္ ေနပံုရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ခြင္မွာ ေထြးပိုက္ၿပီး အား ေပးႏွစ္သိမ့္ လုိက္ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ သူမ က ကိုယ့္အပူႏွင့္ ကိုယ္မုိ႔လုိ႔ ကြၽန္ေတာ္ ခ်စ္ေနသည္ကို သတိထားမိပံု မရ။ သူမ ပန္းစပန္ခ်ိန္ကို ကြၽန္ေတာ္ ေစာင့္ရမည္။ သူမ ပန္းစပန္ေသာ ေန႔သည္ သူမကို ကြၽန္ေတာ္ ခ်စ္ေရးဆုိေသာေန႔ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သည္လုိႏွင့္ အခ်ိန္ေတြ ၾကာလာခဲ့သည္။
တစ္ေန႔ညေန ကြၽန္ေတာ္ ေဆးခန္းမွ အျပန္ စု၀င္းစံစားဖို႔ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ ၀ယ္လာခဲ့သည္။ သူမ၏ အခန္းကို ကူးသြား ေတာ့ သူမႏွင့္ သက္တူရြယ္တူ လူငယ္ တစ္ေယာက္ေရာက္ေနတာ ေတြ႔ရသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ျမင္ေသာအခါ သူမက ၿပံဳး လုိက္သည္။ ဟုတ္ၿပီ၊ ႏု၀င္းမာန္ ဆံုးၿပီး ေနာက္ ဒါ သူမဆီက ပထမဆံုးျမင္ရသည့္ အၿပံဳးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ဦးေခါင္းမွာ ပန္း ပန္မထားေသးသျဖင့္ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္ေနမိသည္။
“ဆရာလာတာနဲ့အေတာ္ပဲ။ ဆရာနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးရဦးမယ္။ သူ႔နာမည္က ကိုေဇာ္ဟိန္းတဲ့။ အလက္ထေရာနစ္ အင္၈်င္နီယာတစ္ေယာက္ေပါ့။ သူက စင္ကာပူ ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ အလုပ္လုပ္ တယ္။ စုနဲ့အင္ေဂ့(ခ်)လုပ္ထားသူပါ။ ကိုကိုေရ၊ ဒါ ေဒါက္တာသက္ေနာင္တဲ့။ သူက ညီမေလးကို သိပ္ဂ႐ုစိုက္ခဲ့တယ္”
“ဟုတ္ကဲ့ ေတြ႔ရတာ ၀မ္းသာပါ တယ္ ေဒါက္တာ။ စုတုိ႔ အေပၚဂ႐ုစိုက္တဲ့ အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္”
“ေအာ္ ဟုတ္ကဲ့ ဟုတ္ကဲ့”
ေယာင္နနျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္က လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။ စု၀င္းစံက ၿပံဳးၿပံဳး ေလးျဖင့္
“ကိုေဇာ္က စင္ကာပူကို ေရာက္ေနတာၾကာၿပီ ဆရာ။ ညီမေလးရဲ႔ က်န္းမာေရးေၾကာင့္ မလုိက္ျဖစ္ခဲ့တာ၊ အခုညီမေလးလည္း မရွိေတာ့ဘူးဆုိေတာ့ စု သူနဲ႔ လုိက္ သြားေတာ့မယ္ ဆရာ”
“ဘယ္ေတာ့ သြားၾကမွာလဲ”
“သန္ဘက္ခါပါ ေဒါက္တာ၊ ကုမၸဏီက ခြင့္သိပ္မရဘူး”
ကိုေဇာ္ဟိန္းက ၀င္ေျပာသည္။
“ကြန္ဂရက္ က်ဴေလးရွင္း”
ကြၽန္ေတာ္က ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။ “ညီမေလး စားဖုိ႔ ေခါက္ဆဲြေၾကာ္ ၀ယ္ခဲ့တယ္၊ ထားခဲ့ မယ္ေနာ္”ဟုေျပာၿပီး အခန္းထဲက ျပန္ ထြက္လာခဲ့သည္။ အခန္းအျပင္ေရာက္ ေတာ့ ယိုင္လဲမသြားေစရန္ အေတာ္ထိန္း ထားရသည္။ သြားၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္၏ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္တုိ့ ၿပိဳပ်က္သြားခဲ့ၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္ သိပ္ခ်စ္ေသာ စု၀င္းစံႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ အလြန္စြဲလမ္းရေသာ သူမ၏ စႏၵရားလက္သံတုိ့ကို ဆံုး႐ံႈးလုိက္ရၿပီ။ ပူေလာင္ေသာ ေ၀ဒနာမ်ားက ႏွလံုးကို မီးႏွင့္ၿမိဳက္သလုိ တေျမ့ေျမ့ ခံစားရသည္။ ၀တၴဳေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြထဲက အသည္းကြဲ တယ္ဆုိတာ ဒါမ်ဳိးကို ေခၚတာျဖစ္မည္။ ဒီလုိႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္မေရာက္ခ်င္ေသာ သန္ ဘက္ခါသုိ့ ေရာက္လာသည္။ စု၀င္းစံႏွင့္ သူမ၏ ခ်စ္သူက ကြၽန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ ဆက္၍သြားသည္။ အလုိ သူမဦးေခါင္း ထက္မွာ သဇင္ပန္းေတြ ေ၀ေနေအာင္ ပန္ထားလုိ့ပါလား။ ၀မ္းသာပါတယ္ စု၀င္း စံ။
ကြၽန္ေတာ္ တုိက္ခန္းေျပာင္းဖုိ့ ဆံုး ျဖတ္လုိက္သည္။ ဒီမွာေနလွ်င္ စႏၵရား ပိုင္ရွင္ သူမ၏ စႏၵရားသံကို အခ်ိန္တုိင္း သတိရေနလိမ့္မည္။ ေနာက္ ဦးသံဒုတ္ ဆုိေသာ ဟိုစက္႐ုပ္လူႀကီးကို မ်က္ႏွာခ်င္း မဆုိင္ခ်င္တာလည္း ပါသည္။ စိတ္မထိန္း ႏုိင္လွ်င္ ဒီလူႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္ ဆဲြထိုး မိလိမ့္မည္။ ေငြစကၠဴေတြသာ ေရတြက္ တတ္ေသာ ဦးသံဒုတ္လုိ လူမ်ဳိး၏ လက္ထဲသို႔ ကြၽန္ေတာ့္ခ်စ္သူ၏ စႏၵရား ေရာက္သြားျခင္းမွာ စႏၵရားတစ္လံုး၏ ေသဆံုးျခင္းဟု အတိအက် ေျပာႏုိင္သည္။ လူ႔ေလာကႀကီးက ဆန္းၾကယ္လွသည္။ ေခြးပါးစပ္မွာ ပါးခ်ပ္ ေရာက္ေနေသာ ကိစၥမ်ဳိး ျဖစ္ေနတတ္သည္ေလ။
တုိက္ခန္း၀ယ္ဖုိ႔ ကြၽန္ေတာ္၏ စိတ္ကူးမွာ ေ၀းသထက္ ေ၀းသြားသည္။ စု၀င္းစံကို တဖက္လွည့္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္ ၀ယ္ေပးသည့္ ကီးဘုတ္တစ္ခု၏ တန္ဖိုးမွာ သိန္းဆယ္ဂဏန္း ေက်ာ္သည္။ ဒီပိုက္ဆံ အတြက္ တစ္စံုတစ္ရာ ႏွေမ်ာတသျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါ။ ႏု၀င္းမာန္ကေလး မေသမီ စႏၵရားသံေလး နားေထာင္သြားရသည့္ အတြက္ အားရ ေက်နပ္ေနမိသည္။ ေနာက္ စု၀င္းစံကို ကြၽန္ေတာ္ ခ်စ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ ခ်စ္ေနသည္ကို ဖြင့္ေျပာဖုိ႔ အခြင့္မသာခဲ့၊ ျပန္ေတြးၾကည့္ေတာ့ ထုိသို႔ ဖြင့္မေျပာလုိက္ သည္ကိုပင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေက်နပ္ေနမိ သည္။ တကယ္ေတာ့ အခ်စ္စစ္ဟူသည္ ရယူပိုင္ဆုိင္ျခင္းထက္ စြန္႔လႊတ္ အနစ္နာခံျခင္းဟု ဒႆန ဆရာတုိ႔ ဆုိခဲ့ၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။
နတ္မွဴး