ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Wednesday, April 21, 2010

သီခ်င္းဆုိ၍ ငိုရသည္

သိန္းေဖျမင့္

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္းခ်စ္စြာေသာ အယ္ဒီတာက စာေပသက္သက္ျဖစ္ေသာ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ကို ေရးပါဘိဟု ငါ့ထံ ခ်ဥ္းကပ္လာခဲ့သည္။“စာေပသက္သက္” ဟူေသာ စကားျဖင့္ သူဘာဆုိလုိသည္ကို ငါရိပ္မိပါ၏။
ႏုိင္ငံေရးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေဆာင္းပါးကို သူက ငါ့အား မေရးေစလုိ။ငါသိသည္။ ဤေလာဘေဇာ အေတာ မသတ္ႏုိင္ေသာ ဓနရွင္ နယ္ခ်ဲ႕သမားတုိ႔ ေခတ္၌ ဤအရွက ္မရွိ၊ အညႇာအတာ မရွိေသာ
 ႀကီးႏုိင္ငယ္ညႇဥ္း ေခတ္၌ စာေပ သက္သက္ကို သာေရး မေနေတာ့ႏုိင္။ သာယာ ခ်ဳိျမသည့္ ခ်ဳိးကူသံက ေလးကိုသာ ၾကည္ႏူး၍ မေနေတာ့ႏုိင္။ နယ္ခ်ဲ႔သမား သရဲ သဘက္မ်ား၏ ဗံုးသံ ေသနတ္သံသည္ လက္ကာ၍ ထားေသာ နားတြင္းသို႔ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ လာေလၿပီ။ ဤအေၾကာင္းကို ငါသိပါ၏။ သို႔ေသာ္ ကတိေပး ၿပီးျဖစ္သျဖင့္ သူ႔အလုိက် စာပိုဒ္မ်ားကို ေရးႏုိင္ရန္ အတန္တန္ စဥ္းစား၏။ အိမ္တြင္ ထုိင္စဥ္းစား၍ မရေသာေၾကာင့္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း အႀကံယူရန္ ထြက္ခဲ့ေလသည္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မုိးဥတု ေကာင္းကင္သည္ ညိႇဳ႕မိႈင္းလ်က္ ရွိ၏။ စိမ္းစိုေသာ သစ္ပင္မ်ား အေပၚ၊ နီျမန္းေသာ တိုက္ခန္းႀကီး အေပၚတုိ႔မွ ထုိးထြက္ကာ ညိႇဳ႔မိႈင္းသည့္ ေကာင္းကင္ေရွ႕တြင္ ဟိုက္ကုတ္ နာရီစင္ႀကီးသည္ မားမား ႀကီး ရပ္ေန၏။ အညိဳေက်ာခံတြင္ ျဖဴစင္စြာ ေပၚေနေသာ နာရီ မ်က္ႏွာႀကီးမွာ ေျခာက္နာရီ ခဲြအခ်ိန္ကို ျပေနေလ၏။ ဘုရင္မ ပန္းၿခံတြင္းရွိ လူအုပ္လည္း ကဲြစျပဳေလၿပီ။ ငါလည္း ပတ္၀န္းက်င္ရွိ သာယာမႈကို ႐ႈစားရင္း ေလသန္႔ေလေကာင္း ကေလးမ်ားကို ႐ွဴစျပဳေလၿပီ။ ေရွ႕ျမက္ခင္းႀကီးမွာ ကတၲီပါ ေကာ္ေဇာ စိမ္းႀကီးႏွင့္ တူသည္ဟု ယူဆစျပဳေလၿပီ။ ဆူးေလဘုရား၏ ေတာက္ ေျပာင္ေသာ ေရႊေရာင္ကို ၾကည္ညိဳစ ျပဳေလၿပီ။ အတုိခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆုိေသာ္ စာေပ သက္သက္ျဖစ္ေသာ စာတစ္ပုဒ္ကို ေရးႏိုင္ေလာက္ၿပီဟု ထင္စျပဳေလၿပီ။
ထုိအခိုက္ ပန္းၿခံအျပင္ ဘက္မွ“ေထာင္ေရာင္ေန၊ ေမွာင္ေမွာင္ေခြၽ၊ နန္းအမရ ေရႊဘံု ေျမ၊ ရေ၀ ရေ၀၊ ရေ၀ နန္းမွာ ဘုန္းေတာ္ေရာင္ ထြန္းပါဘိေလး” ဟု ခပ္က်ယ္က်ယ္ ဆုိလုိက္ေလေသာ သီခ်င္းသံကို ငါၾကားရေလသည္။ သီခ်င္းမွာ က်ယ္သေလာက္ ေကာင္း၏။ လူႀကီးသံကား မဟုတ္၊ ကေလးသံပင္ ျဖစ္၏။ ႏြားေက်ာင္းသားကေလးမ်ား မန္ က်ည္းပင္ေပၚက တက္ဟစ္ လုိက္သလုိ အခြၽဲအဟဲ နည္း နည္းျဖင့္ပင္ ေကာင္းေလသည္။ ငါသည္ အသံလာရာသို႔ ၾကည့္လုိက္ရာ ပန္းၿခံအျပင္ ဘက္ အုတ္တလင္းေပၚတြင္ လူတစ္အုပ္ကို ျမင္ေပ၏။
ငါေတာ့ သြားၾကည့္ၿပီး သီခ်င္း တဆိုဆုိႏွင့္ ေပ်ာ္ေနတဲ့ ကေလးအေၾကာင္း စာေရးမယ္။ ဒီတစ္ခါ စာေပသက္သက္ ျဖစ္ေတာ့မွာပဲ။ငါသည္ အျပင္ေရာက္၍ လူအုပ္ၾကားသို႔ တုိး၀င္၏။ သူတုိ႔ ၀ိုင္းထားေသာ အလယ္ေခါင္တြင္ ဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္သား အရြယ္ သူငယ္ကေလးသည္ စကၠဴကို ေထာင္ေနေအာင္ ေခါင္းေပါင္းထား၏။ က်ပ္တည္းစြာ ၀တ္ ထားေသာ ထုိင္မသိမ္း အက်ႌမွာ လက္ယာေဘးက ၿပဲေန၏။ ပန္းေရာင္တဲြ လံုခ်ည္တစ္ပတ္ ရစ္ကို ေတာင္ရွည္ျဖစ္သလုိ ၀တ္ထား၏။ မ်က္ႏွာကိုျဖဴေန ေအာင္ ေပါင္ဒါ ႐ိုက္ထားရာ မ်က္ခံုးေပၚတြင္ ေပါင္ဒါဖံုးလ်က္ ရွိ၏။ ပုဆုိးစကို ၀ဲခနဲ ၀ဲခနဲကိုင္ၿပီး ေျခတစ္ဖက္ကို ႂကြ၊ေျခတစ္ဖက္ကို ဖေနာင့္ႏွင့္ နင္းထားၿပီး ပတ္ခ်ာလည္ကာ ကေနေလ၏။ သူ႔အနီးတြင္ ဆယ္ႏွစ္မွ်ရွိေသာ မိန္းကေလး မွာလည္း ခါးေတာင္အက်ႌ၊ အခ်ိတ္ ထဘီတျို႔ဖင့္ ဆင္ထားသည့္ အျပင္ ဆံရစ္ကေလးကို ေကာင္းစြာ ခ်ထားၿပီး တစ္ေတာင္ မွ်ေသာ ဆံပင္ကို ဘီးစပတ္ ပတ္ထားေလ၏။ ေပါင္ဒါကို ေဖြးေနေအာင္ လူးထား၏။ မ်က္လံုး ကေလးမ်ားမွာ နီေနေလ၏။ သူသည္ ခြက္ကေလးျဖင့္ ၾကည့္ေနသူမ်ားအား ပိုက္ ဆံခံေနေလ၏။
သူ႔မ်က္ႏွာကား ညိႇဳးႏြမ္းလ်က္ ရွိ၏။ သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္၏ အရြယ္ႏွင့္ ႐ုပ္ကို ၾကည့္ၿပီး သူတုိ႔သည္ ေမာင္ႏွမ ျဖစ္သည္ဟု ငါ ဆံုးျဖတ္၏။သူငယ္ကေလးကား သီခ်င္း အမ်ဳိးမ်ဳိးကို ေရာက္တတ္ရာရာ ဆုိရင္း ေခြၽးၿဖိဳင္ၿဖိဳင္ က်ေအာင္ ကေန၏။ နားထင္ႏွင့္ လည္ပင္းရွိ အေၾကာမ်ားကား ေဖာင္းႂကြယွက္သန္း လ်က္ရွိ၏။ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ပင္ပန္းေသာ လကၡဏာ မရႊင္ေသာ လကၡဏာတုိ႔သာ ထင္ေလ၏။ အသက္ မရွိေသာ ေခါင္းတုိင္မွ ဥၾသသံျမည္သလုိ စိတ္မပါေသာ ပါးစပ္မွ သီခ်င္း မ်ား ထြက္လ်က္ရွိေပ၏။ သူ႔ ႏွမကေလးသည္ ခြက္တြင္ ပိုက္ဆံကို ခေလာက္ခေလာက္ ႏွင့္ အသံေပးၿပီး “ထည့္ၾကပါ၊ သနားၾကပါ၊ ကိုကိုတို႔၊ မမတို႔၊၊ ဘာဘူႀကီးတုိ႔ရွင့္” ႏွင့္ ေတာင္းခံေနေလ၏။
ငါသည္ နားအရသာ လည္း မခံႏုိင္၊ မ်က္စိအရသာ လည္း မခံႏုိင္၊ ေႏြအခါ ညေနေစာင္း တုိက္အိမ္တြင္း ၀င္မိ သူႏွင့္ တူေပ၏။ စိတ္မ်ားစြာ အုိက္သြား၏။ပရိသတ္ထဲမွ လူတစ္ေယာက္က “ပိုက္ဆံေပး မယ္။ ႏွစ္ပါးသြား ကျပၾကဦး” ဟု အမိန္႔ ေပးလုိက္ေလရာ“ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္ ၀မ္းစမိုး”
“အျခား ပိုက္ဆံေဒးကား”
“ႏွစ္ပါးသြားကေလး ေဟ့” ဟု ေအာ္သံေတြ လုိက္လာ ၾက၏။ ငါသည္ ထြက္ေျပးခ်င္၏။ ခက္ပါဘိသည္။ စိတ္အား ထက္သန္ေသာ ပြဲၾကည့္ လာသူမ်ားသည္ ထြက္ေပါက္ မရေအာင္ ညပ္လ်က္ ရွိ၏။ ငါ့မွာ ၾကက္တုိက္ပြဲထက္ ႐ိုင္းေသာ တုိက္ပဲြကို မၾကည့္ခ်င္ဘဲ ၾကည့္ရေတာ့မည္ဟု စိတ္ႏွလံုး တုန္မိပါ၏။ေမာင္ႏွမႏွစ္ေယာက္မွာ မင္းသမီး၊ မင္းသားလုပ္၍ ကရန္မွတစ္ပါး အျခားမရွိ ေတာ့ေပ။ မင္းသားက ေခါင္းကေလးငဲ့၊ ခါးကေလးေထာက္ ထည့္ၿပီး“ကဲ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကဦးစို႔ ႏွမေရ” ဟု ေခၚ၏။
ႏွမကေလးမွာ ပိုက္ဆံခြက္ကုိ အ၀တ္ပံုနား ခ်ထားၿပီး“ႏွမကေလး ခိုင္သဇင္က အတုိင္ပင္ခံရန္ အဆင္သင့္ပါပဲ ေမာင္ေမာင္”ဟူ၍ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ခါးေထာက္၊ လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ ခ်ည္ထုပ္စကၠဴ ယပ္ေတာင္ကို ခတ္ေလ၏။“နံပါတ္၀မ္းတစ္၊ ဂဏန္းတစ္၊ မန္းခ်စ္သည့္ အပ်ဳိ”
ငါကား ေခါင္းငံု႔ကာ မ်က္စိမွိတ္ၿပီး အဆင္မတည့္ေသာ ေလာကႀကီးကိုသာ စိတ္နာေနေတာ့၏။ ဤကေလးမ်ားသည္ ဆင္းရဲသား ဆင္းရဲ သမီးမ်ား ျဖစ္ၾက၏။ ဘာအလုပ္မွ် လုပ္စရာ မရွိ။ ေတာင္းရမ္းကာသာ စားရ၏။ သူေတာင္းစားကလည္း ေပါလာသျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးနည္းျဖင့္ ေတာင္းမရ။ သုိ့ေၾကာင့္ ဆုိက ႏွစ္ပါးသြား၍ ေတာင္းရမ္း ရွာ၏။ “ဒါဟာ အင္မတန္ အဆင္မေျပဘူး။ မဲြရင္ ငတ္ဖုိ႔ ငိုဖို႔သာ ရွိတယ္။ ခုေတာ့ ငို မေနအားရွာေတာ့ဘူး။ သီခ်င္း ဆုိၿပီး အငတ္ေျပရတယ္။ ႏွစ္ပါးသြားၿပီး အမြဲေဖ်ာက္ ရတယ္။ ေသမယ့္ ေရာဂါဒဏ္ မေသခင္ကေလး ခံႏုိင္ေအာင္ ဘိန္းေကြၽးၿပီး သတ္တာနဲ႔ ဘာထူးေသးသလဲ။ ဘာထူးေသး သလဲ” ဟု စိတ္တြင္ အခဲ မေၾကစြာ ေမးေနဆဲ။
“အဲဒါမွ ကြၽႏ္ုပ္မယားပါ။ ေမာင္ေမာင္ အသည္းစြဲ ခ်စ္ရတဲ့ မယား။ ဒါေၾကာင့္ အေခ်ာ အလွတြင္ ညီသေဟ့။ ေဇာဘ၀င္ ၾကည္ေျမ့ မေရြ႔ႏုိင္ဘူး။ ေျမညြန့္ကိုသာ ဟာဟာ၊ ဒဂံုပရ ေမ ေရွ႕ေတာ္မွာ မယံုသေရြ႔ က်ိန္ျပမွာ၊ မင္းအေပၚမွာ မေလာ္မာပါဘူး။ ေတာ္ရာ ေပ်ာ္ကာၾကဴးခဲ့ရင္ စူးပါစိ စိေႏၱယ်ာ” ဟုဆုိၿပီး ပုဆိုးၿမိတ္ကို ႐ုပ္ေသးမင္းသားဟန္ ဇတ္ခနဲ ဆြဲဆြဲၿပီး ေကြးေနေအာင္ က ေလ၏။ မင္းသားၿပီးသြားေသာ အခါ မင္းသမီးက ေမာင္ေတာ္ အား ယပ္ေတာင္ကေလးျဖင့္ ခပ္ေပးရင္း“ႏွစ္ဦး ကံဆံုသေရြ႔၊ အထူးဥာဏ္ ဘံုဓေလ့၊ ႀကံဳေတြ႔ ျပန္ရတာ၊ အုိ စိတ္ထင္ရာ ေျပာမွာ။ အို ႏွစ္ဦး ကံဆုံသေရြ႔၊ အထူး ဥာဏ္ဘုံဓေလ့၊ ႀကံဳေတြ႔ ျပန္ရတာ၊ အုိ စိတ္ထင္ရာ ေျပာမွာ။ မေနာေစတနာ၊ မနသီစြဲ ရယ္နဲ႔ ကြၽန္မ အတည္ပဲ ရယ္လုိ႔ ၿမဲေတာ္မူသင့္ပါ”ေအးျမၾကည္လင္စြာ သီဆုိျပန္ေလ၏။
ေၾသာ္ ဒါမွ ငိုခ်င္းအစစ္ပဲ။ ဇာတ္ထဲ၊ ႐ုပ္ေသးထဲမွာ ငိုခ်င္းက စိတ္ပါလက္ပါ မဟုတ္ဘူး။ ေဟာဒါကမွ တကယ့္ စိတ္ပါတဲ့ ငိုခ်င္းဟု ငါသေဘာ ေပါက္လာၿပီး ေရွ႔ဆက္၍ သည္းမခံႏုိင္သျဖင့္ ျပန္ရန္ ေနာက္လွည့္လုိက္ေသာ အခါ လူတစ္ေယာက္က“ေကာင္ေလးေရာ ေကာင္မေလးေရာ အသံသိပ္ ေကာင္းတယ္။ အဆုိကို က်က် သင္ေပးရရင္” ဟု ေျပာဆဲ“ဟန္က်မွာေပါ့။ ေခၚလာရင္ မေကာင္းဘူးလား။ တုိ႔ကုမၸဏီမွာလည္း သပိတ္ ေမွာက္ေနၾကလုိ႔ အသံထြက္ ႐ိုက္တုန္း ဆုိေပးမယ့္ လူလုိေန တယ္”ဟု အျခားတစ္ေယာက္ က အႀကံေပးသံကုိ ၾကားရ သည္။
“ဟုတ္တယ္ ကုလားႀကီး ကလည္းတုိ႔က လူရွာေပးလုိ႔ သိပ္ေက်းဇူးတင္မယ္”
“ၿပီးေတာ့ ကေလးေတြ ကေတာ့ ေတာင္းစားတာေတြ ဆုိေတာ့ ပိုက္ဆံမ်ားမ်ား ေပးဖုိ႔ မလုိဘူး”
ငါ့မွာကား တုိက္ေဆြးႀကီး ေအာက္ေရာက္ေနခုိက္ ငလ်င္ သံကို ၾကားသကဲ့သုိ့ ရွိေတာ့ သည္။ အတင္းတုိးထြက္ေသာ အခါ“ႏို႔ေပမယ့္ ကုလားႀကီး ကိုေတာ့ ေစ်းေကာင္းေကာင္း ခ်ရမယ္” ဟူေသာ ေနာက္ ဆံုးစကားကို ၾကားရပါေသး သည္။ ငါသည္ ေနာက္က လုိက္ေတာက္ေနေသာ မီးမွ လြတ္ေအာင္ ေျပးရသကဲ့သုိ့ ထုိပြဲကေလးမွ အေ၀းသို႔ ေျပးခဲ့သည္။ ေရွ႔သုိ႔လည္း ေ၀းေ၀းမၾကည့္ေတာ့။ ေဘးမွ ရွိသမွ် အသံမ်ားကိုလည္း ေကာင္းေကာင္း မၾကားေတာ့ဘဲ ေလွ်ာက္လာခဲ့ရာ“လာလာ လုိက္မလား ဆရာ။ ဟိုး ဟိုး တက္တက္” ဟုေခၚေသာ ဘတ္စ္ကားေပၚသို႔ ဘယ္လုိေၾကာင့္ တက္မိသည္ မသိ၊ တက္လုိက္ပါသည္။ ဘယ္သို႔ သြားေနသည္ ကို မသိပါ။ ငါလည္း ဘယ္ေသာ အခါမွ စာေပသက္သက္ ေဆာင္းပါးကို ေရးႏုိင္မည္ မသိပါ။
သိန္းေဖျမင့္(ဒဂုန္မဂၢဇင္း၊ အတြဲ (၁၉)၊ အမွတ္(၁)၊ စက္တင္ဘာလ ၁၉၃၈)မွတ္ခ်က္။ ။ ထုိစဥ္က ဘဂ်ပ္ဘားမား ႐ုပ္ရွင္မွာ သပိတ္ေမွာက္ ေနၾကေလသည္။

မာတိကာ


statistics

web tracker