ပညာရွိစကား ပညာရွိမွနားလည္
မင္းယုခိုင္(မင္းကုန္း) သံလယ္ၾကီး
အပၸမာဒ အတြဲ(၉) အမွတ္(၁)
ပညာရွိဟူသည္ အလြတ္မဲ့စကား မဆိုတတ္၊ ဥာဏ္ပညာၿဖင့္
ဆင္ၿခင္၍ ေၿပာဆိုတတ္သည္ခ်ည္းသာ ၿဖစ္ေပသည္။ ပညာရွိေၿပာ
သည့္ စကားတိုင္းတြင္ ေလးနက္ေသာ အဓိပၸါယ္မ်ား ပါ၀င္ေနတတ္၏။
သို႔ၿဖင့္ ပညာရွိတို႔သည္ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏွစ္ၿဖာေသာ ေကာင္းက်ိဳးကို
ဤသို႔ ေလးနက္၍ ေကာင္းက်ိဳးၿဖစ္ေစတတ္ေသာ ပညာရွိ
စကားကို အေၾကာင္းႏွင့္အက်ိဳး၊ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးကို ေ၀ဖန္
ပိုင္းၿခားႏိုင္စြမ္းရွိေသာဥဏ္ပညာႏွင့္ ၿပည့္စံုသူ”ပညာရွိ”
သူေတာ္ေကာင္းမွသာလွ်င္ နားလည္ႏိုင္မည္ၿဖစ္သကဲ့သို႔
လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္မည္ ၿဖစ္ေပသည္။
အင္း၀ေခတ္၊ စစ္ကိုင္းၿမိဳ.တည္ သာလြန္မင္းတရားၾကီး
လက္ထက္ၿဖစ္၏။ ထိုမင္းလက္ထက္ သာသနာပိုင္ ဆရာေတာ္
မွာ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ပင္ၿဖစ္၏။ ဆရာေတာ္သည္ အေၿခြအရံ
အသင္းအပင္းႏွင့္ ပစၥည္းေလးပါးေပါမ်ားသည္။
တစ္ခါေသာ္ ဆရာေတာ္သည္ ေနာက္ပါမ်ားႏွင့္ ေရႊစက္ေတာ္
ဘုရားဖူးၿပီးအၿပန္တြင္ မိမိႏွင့္စာသင္ဖက္ သက္တူ၀ါတူသူငယ္ခ်င္း
ၿဖစ္ေသာ ပခန္းေရႊဥမင္ေတာရ ေက်ာင္းဆရာေတာ္ထံသို႔ ၀င္၏။
ေရႊဥမင္ေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္သည္လည္း သူငယ္ခ်င္း
မင္းဆရာၾကြလာသည္ကိုသိလွ်င္ မိမိ၏ေက်ာင္းၿခံ၀မွ
ဆီး၍ၾကိဳဆိုေနေလသည္။
ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးေတြ႔ဆံုၾကလွ်င္ အားရ၀မ္းသာႏႈတ္ဆက္
ေၿပာဆိုၾကလ်က္ ေက်ာင္းဆီသို႔”အရွင္ဘုရား ေရွ.ကၾကြပါ” ဟု
ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က ေလွ်ာက္သည္တြင္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္
ကလည္း”အရွင္ဘုရားသာ ေရွ.ကၾကြပါ” ဟု ၿပန္ေလွ်ာက္ေလ၏။
ဤသို႔ၿဖင့္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးသည္ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ၾကည္ညိဳ
ေလးခန္႔ေသာအားၿဖင့္ အၿပန္အလွန္ဦးစားေပးၿပီး ”အရွင္ဘုရား
ေရွ.ကၾကြပါ။ တစ္ပါးကလည္း အရွင္ဘုရား ေရွ.ကၾကြပါ” ဟု
ေလွ်ာက္ထားေၿပာဆိုေနၾကၿခင္းကို ၾကည့္လွ်င္ ဘာမွ်အေရးအရာ
မဟုတ္ဟု ထင္ၿမင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးသည္
ငယ္သူငယ္ခ်င္းစာသင္သားမ်ားၿဖစ္လင့္ကစား၊ အေၿခအေနႏွင့္
အခ်ိန္အခါကိုလိုက္၍ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ေနရာေပးၿခင္း၊ ေလးစားၿခင္း၊
ၾကည္ညိဳၿခင္းစသည့္ အမူအရာလကၡဏာတို႔သည္ ႏွစ္ပါးစလံုးပင္
ပညာႏွင့္ၿပည့္စံုေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားၿဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္တတ္၊
ၿမင္တတ္၊ ဆင္ၿခင္တတ္မွသာလွ်င္ ၾကည္ညိဳတတ္မည္ၿဖစ္ေပသည္။
ဤသို႔ၿဖစ္ေနစင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က”အရွင္ဘုရားက
ဒီေနရာမွာ မင္းဆရာၿဖစ္၍ ဂုဏ္အားၿဖင့္ သာလြန္ေနပါတယ္ဘုရား၊
ၿပီးေတာ့ ဧည့္သည္ၿဖစ္ေနၿခင္းေၾကာင့္ဧည့္သည္ကို အိမ္ရွင္က
ဦးစားေပးဂါရ၀ၿပဳရမွာ ဓမၼတာၿဖစ္သည့္အတြက္ အရွင္ဘုရားကသာ
ေရွ.ကၾကြသင့္ပါသည္ဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားရာ၊ ေတာင္ဖီလာ
ဆရာေတာ္လည္း မၿငင္းသာေတာ့ဘဲ ေရွ.ကၾကြရေလေတာ့၏။
ေက်ာင္းေပၚသို႔ ေရာက္လွ်င္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္
အေၿခအေနကိုအကဲခတ္ၾကည့္မိ၏။ ေက်ာင္းပရိေဘာဂပစၥည္းမ်ား
အေၿခအေနကိုအကဲခတ္ၾကည့္မိ၏။ ေက်ာင္းပရိေဘာဂပစၥည္းမ်ား
ၿဖစ္ေသာ ဗီရို၊ ေသတၱာစသည္ ဘာတစ္ခုမွ်မရွိ၊ ေရနံဆီမီးခြက္ၾကီး
တစ္ခု၊ အုန္းမႈတ္ခြက္ စြပ္ထားေသာ ေၿမေရတေကာင္းတစ္ခုႏွင့္
ေပစာရြက္မ်ားသာေတြ႔ရေလသည္။
ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္သည္ အညာဖ်င္ၾကမ္း သကၤန္းၾကီးကို
၀တ္ရံုလ်က္ ကပၸိယတစ္ဦးႏွင့္ ေတာေက်ာင္းတြင္ စာေပက်မ္းဂန္
မ်ားၿပဳစုေရးသားၿခင္း၊ ဘာ၀နာကမၼ႒ာန္းစီးၿဖန္းၿခင္းစသည္ၿဖင့္
ေခါင္းေခါင္းပါးပါး သီတင္းသံုးေနထိုင္လ်က္ ရွိေပသည္။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အား
ရုတ္တရက္စကားစေမးလိုက္သည္မွာ-
“အရွင္ဘုရား၊ ေတာထဲ မွာ တစ္ပါးတည္းေနတာ
မေၾကာက္ဘူးလား”
ဤတြင္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က “မွန္လွပါ၊ ေၾကာက္၍ပင္
တစ္ပါးတည္းေနၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္ဘုရား” ဟု ေၿဖၾကားေလွ်ာက္ထား
လိုက္ေလလွ်င္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ဘာမွ်မေၿပာေတာ့ဘဲ၊
ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ ၿပဳစုေရးသားေနေသာ ေပစာမ်ားကိုေကာက္ကိုင္
ဖတ္ၾကည့္ေနေလ၏။ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥမင္ဆရာ
ေတာ္ ေရးသားၿပဳစုထားေသာ “၀ိနယ” က်မ္းကို ေတြ႔ရွိ၍
ဖတ္ၾကည့္ၿပီးလွ်င္ ေအာက္ပါအတိုင္း မိန္႔ၾကားေလသည္။
“အိမ္း…ငါ့အရွင္ေရးတဲ့က်မ္းက တပည့္ေတာ္ေရးတဲ့ က်မ္း
ထက္ၿပည့္စံုတယ္၊ က်စ္လ်စ္မႈလည္း ရွိတယ္။ ပို၍လည္း
ေကာင္းတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်မ္းႏွစ္ဆူရွိလွ်င္ ေနာင္လူတို႔အတြက္
ဘယ္က်မ္းလိုက္ရမွန္းမသိ၊ ဒိြဟၿဖစ္ဖြယ္ရွိတယ္။ တပည့္ေတာ္ေရးတဲ့
က်မ္းကို ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္မွာ ဆီမီးအၿဖစ္ ပူေဇာ္မယ္” ဟု
မိန္႔ေတာ္မူေလ၏။
မည္သူမဆို မိမိအပတ္တကုတ္ေရးသားထားေသာ စာေပကို
အၿမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထားတတ္ၾကသူခ်ည္း ၿဖစ္သည္။ ေတာင္ဖီလာ
အၿမတ္တႏိုးတန္ဖိုးထားတတ္ၾကသူခ်ည္း ၿဖစ္သည္။ ေတာင္ဖီလာ
ဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ ဆီးမီးအၿဖစ္ပူေဇာ္ပစ္မည္ဆိုသည္မွာ အာဂသတိၱ
မဟုတ္၊ ခက္ခဲလွေသာ အရာပင္တည္း။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အား
သကၤန္းတစ္စံုလွဴရာတြင္လည္း ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က လက္ႏွစ္ဖက္
သကၤန္းတစ္စံုလွဴရာတြင္လည္း ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က လက္ႏွစ္ဖက္
ၿဖင့္ ခံယူၿပီး “ေရႊစည္းခံုကို လွဴပါ၏” ဟုဆိုကာ အၿခားတစ္ဖက္တြင္
ခ်ထားလိုက္ရာ၊ အနားရွိကပၸိယၾကီးမွာ မ်က္ႏွာပ်က္၍ေနေလေတာ့၏။
“ဆရာေတာ္ႏွယ္ ဘယ္ႏွယ္ေၿပာလိုက္ပါလိမ့္” ဟု ကပၸိယၾကီး
စိတ္ထဲ ေတြးေနေလသည္။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ဘုရား၀တ္ၿဖည့္ၿပီး ၿပန္အၾကြ
တြင္လည္း ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးမွာ တစ္ပါးႏွင့္္တစ္ပါး “ သူေရွ.ကၾကြ၊
ငါေရွ.ကၾကြ” ႏွင့္ အၿပန္အလွန္ေလးစားၿခင္း ၀တ္ၿပဳေနၾကသည္မွာ
လည္း ၾကည္ညိဳဖြယ္ပင္ ၿဖစ္ေပေတာ့သည္။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ မင္းဆရာဟူ၍ ပလႊားၿခင္းမရွိ၊
အထူးတလည္ေနရာယူ ဂရုၿပဳခံၿခင္းမရွိ၊ ရိုးစင္းပြင့္လင္းစြာဆက္ဆံ
တတ္ေလသည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးႏွစ္ပါးသည္ တစ္ပါးႏွင့္တစ္ပါး ရင္းႏွီး
ခ်စ္ခင္စြာၿဖင့္ က်ီး ဘုတ္ရိုေသ၊ ဘုတ္ က်ီးရိုေသဆိုသကဲ့သို႔ ရွိၾက
သည္မွာ အတုယူဖြယ္၊ ၾကည္ညိဳေလးၿမတ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ
ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ပီသလွေပေတာ့သည္။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ၿပန္ၾကြသြားေလလွ်င္
ကပၸိယၾကီးသည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အနားခ်ဥ္းကပ္ကာ
အၿပစ္တင္စကားေလွ်ာက္ထား လာေလသည္။
ကပၸိယၾကီးသည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အနားခ်ဥ္းကပ္ကာ
အၿပစ္တင္စကားေလွ်ာက္ထား
“ဆရာေတာ္ႏွယ္၊ တပည့္ေတာ္ၿဖင့္ ဟိုဆရာေတာ္ကို အားနာ
လိုက္တာ မေၿပာပါနဲ႔ေတာ့။ ဟို….ဆရာေတာ္က ေတာထဲမွာ တစ္ပါး
တည္းေနရတာ မေၾကာက္ဘူးလားလို႔ေမးတာကို ေၾကာက္၍ပင္
တစ္ပါးတည္းေနၿခင္းပါဘုရားတဲ့၊ ကတ္သီးကတ္ဖဲ့ေၿပာလိုက္တာမ်ား
တပည့္ေတာ္ၿဖင့္ မ်က္ႏွာေတာင္ မထားတတ္ေအာင္ပဲ။ ၿပီးေတာ့
ဟိုဆရာေတာ္က ကိုယ့္ရံုေစခ်င္လို႔ သကၤန္းလွဴတာကိုလည္း
ကာယကံရွင္ေရွ.မွာပဲ အားမနာ ပါးမနာ ေရႊစည္းခံုကို လွဴပါ၏တဲ့။
ကြယ္ရာမွာ ဘယ္လွဴလွဴေပါ့၊ သူ႔ေရွ.မွာ ဒီလိုလုပ္လို႔ ဘယ္ေတာ္မလဲ၊
ဆရာေတာ္ႏွယ္ လုပ္လိုက္ရင္ အဲလိုခ်ည္းပဲ…” ကပၸိယၾကီးက
အၿပစ္တင္စကားေလွ်ာက္ထားသည္ကို ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က-
“အိမ္း…မင္းဘုန္းၾကီးကို ငါေကာင္းေကာင္းဆံုးမလိုက္တာကြ၊
သူ နန္းဦးေက်ာင္းကို ၿပန္ရဲရင္ၿပန္ၾကည့္ေပါ့” ဟု မိန္႔ေတာ္မူ
လိုက္ေလသည္။
မွန္ေပသည္၊ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္၏ အဆံုးအမစကားသည္
နက္ရိႈင္းလွ၏။ တိုရွင္းလိုရင္းႏွင့္ထိမိလွေပသည္။ “တပည့္ေတာ္က
ေတာ့ သံသရာေဘးကိုေၾကာက္လို႔ ေတာထဲမွာ တစ္ပါးတည္းေနၿခင္း
ၿဖစ္ပါတယ္။ ငါ့အရွင္မွာ သံသရာကို မေၾကာက္၍ ပစၥည္းေလးပါးနဲ႔
အေၿခြအရံေတြကို သာယာတြယ္ၿငိေနတယ္” ဟု ဆိုရာေရာက္ေနေပ
ေတာ့သည္။ ပညာရွိစကား မိုးၾကိဳးသြားကဲ့သို႔ ထက္လည္းထက္၊
နက္လည္းနက္လွပါေပ၏။
ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္လည္း နန္းဦးေက်ာင္းသို႔
မၿပန္ေတာ့ဘဲ ၿမိဳ.ရြာႏွင့္ေ၀းရာေတာေက်ာင္းကေလးၿဖင့္ ဘာ၀နာ
ခန္း၀င္ကာ သူေတာ္ဓေလ့ ေပ်ာ္ေမြ႔၍ေနေလေတာ့သည္။
“ပညာရွိစကား ပညာရွိမွနားလည္”ဆိုသည့္စကားမွာ
အလြန္မွန္လွေပသည္။ ကပၸိယၾကီးသည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အား
အနီးကပ္အလုပ္အေၾကြးၿပဳေနေသာ္္လည္း ဆရာေတာ္၏ သီလ၊
သမာဓိ၊ ပညာ စသည့္ ဥာဏ္ပညာအရည္အခ်င္းကို အကဲခတ္
နားလည္ႏိုင္ၿခင္း မရွိသည္မွာ သိသာထင္ရွားလွေပ၏။
သာသနာပိုင္ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ကား၊ ပညာႏွင့္
ၿပည့္စံု၍ ေရႊဥမင္ေတာရေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ အဆံုးအမအတိုင္း
နန္းဦးေက်ာင္းသို႔ ၿပန္မၾကြေတာ့ဘဲ အရည၀ါသီ ေတာကိုမွီကာ
ဘာ၀နာ ကမၼ႒ာန္း စီးၿဖန္းအားထုတ္ေနသည္မွာ ပညာရွိ၍ ပညာရွိ
စကားနားလည္ လိုက္နာက်င့္သံုးၿခင္းၿဖစ္သည္ဟု နားလည္ၾကည္ညိဳ
မိပါေတာ့သတည္း။
.