ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Wednesday, June 16, 2010

ကုိယ့္အလုပ္ကိုယ္ေလးစားသလို သူ႔အလုပ္ကိုလည္း ေလးစားပါ

http://www.news-eleven.com/ မွတဆင့္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။



ကုိယ့္အလုပ္ကိုယ္ေလးစားသလို သူ႔အလုပ္ကိုလည္း ေလးစားပါ
လူထုစိန္၀င္း   

 
"ဟိုမဂၢဇင္းက ဆရာ့ကို ႏႇစ္လ ဆက္တုိက္ေ၀ဖန္တုိက္ခုိက္ထားတာ ဘာမႇ ျပန္မေျပာဘူးလားဆရာ၊ မဆီမဆုိင္ အသားလြတ္ႀကီးကို ေဆာ္ထားတာ"

လူငယ္စာေပသမားတစ္ေယာက္က လာေမးတာပါ။ သူ႔အရင္ကလည္း လူငယ္ေလးေတြ လာေျပာၾကပါတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကေနၿပီး မခံမရပ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနၾကပုံရပါတယ္။ လူငယ္ေတြဆိုေတာ့လည္း ၾကက္ေခါင္းဆိတ္မခံ ျဖစ္ၾကတာ သဘာ၀ပဲေလ။

လြတ္လပ္စြာေဖာ္ထုတ္ခြင့္
စာေပသမားဆုိတာ ကိုယ့္အျမင္၊ ကုိယ့္သေဘာထားကို လြတ္လပ္စြာ ေရးခ်င္သလို တစ္ပါးသူရဲ႕လြတ္လပ္စြာ ေရးသားေဖာ္ထုတ္ခြင့္ကိုလည္း အသိအမႇတ္ျပဳရမႇာျဖစ္လုိ႔ စိတ္မဆုိးသင့္တဲ့အေၾကာင္း လူငယ္ေလးေတြကို ရႇင္းျပလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီမဂၢဇင္းမႇာေရးထားတာက
လူထုစိန္၀င္းနာမည္နဲ႔ ဂ်ာနယ္ေတြမႇာ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးသား ႏိုင္ငံေရးေဆာင္းပါးေတြကို စာအုပ္အျဖစ္ ပုံႏႇိပ္ထုတ္ေ၀ရာမႇာ သေဘာမတူတဲ့ အယူအဆေတြကို ေရြးထုတ္ေ၀ဖန္ ေရးသားထားတာ ျဖစ္တယ္။ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ ေရးတဲ့စာကို စာဖတ္ပရိသတ္ကျဖစ္ေစ၊ ေ၀ဖန္ေရးသမားကျဖစ္ေစ၊ ႀကိဳက္သလို ေ၀ဖန္ေရးသားခြင့္ရႇိပါတယ္။ စာေရးဆရာက စာဖတ္ပရိသတ္သိေအာင္ ထုတ္ေဖာ္ေရးသားသလို ေ၀ဖန္သူကလည္း လူသိရႇင္ၾကား ေျပာၾကားခြင့္၊ ေရးသားခြင့္ ရႇိပါတယ္။

စကားေနာက္တရားပါ
အဲဒီအေၾကာင္းလူငယ္ေတြကို ရႇင္းျပရင္းနဲ႔ တုိက္တယ္တုိ႔၊ ေဆာ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားမ်ဳိးေတြကိုလည္း ႏႈတ္ထြက္မလြယ္ၾကဖုိ႔ သတိေပးလိုက္ရပါတယ္။ 'စကားေနာက္ တရားပါ' ျဖစ္တတ္လြန္းလို႔ပါ။ သူတုိ႔ေျပာတဲ့ ေ၀ဖန္စာမႇာ ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိက္တာ၊ ေဆာ္တာမ်ဳိးေတြလည္း မေတြ႕ပါဘူး။ ေ၀ဖန္စာေရးသူနဲ႔ တစ္ခါမႇလည္း လူခ်င္းမဆုံေတြ႕ဖူးသလို၊ စာခ်င္းကလည္း လုိင္းခ်င္းမတူတာေၾကာင့္ တုိက္စရာ၊ ေဆာ္စရာအေၾကာင္းကိစၥ ဘာတစ္ခုမႇ မရႇိခဲ့ဖူးပါဘူး။ တကယ္လို႔ ပုဂၢိဳလ္ေရးဆုိင္ရာ ေတြပါခဲ့ရင္ေတာင္မႇ ေတာ္႐ုံသင့္႐ုံဆုိ သည္းခံႏိုင္ရပါမယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ စာေရးဆရာတုိ႔၊ ႏုိင္ငံေရးသမားတုိ႔၊ ႐ုပ္ရႇင္မင္းသားမင္းသမီး၊ အဆုိေတာ္တုိ႔လို အမ်ားျပည္သူလူထုနဲ႔ ဆက္စပ္ပတ္သက္ေနရသူမ်ားအဖုိ႔ အမ်ားနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ကိစၥနဲ႔ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥဆိုၿပီး မ်ဥ္းသားခြဲျခားထားဖုိ႔ အင္မတန္ခက္လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

ကေလာင္မက်ဳိးေစခ်င္
"ဆရာျပန္မေရးခ်င္ေတာင္ ေနာက္ဒါမ်ဳိးေတြ မလုပ္ေအာင္ေတာ့ တားခုိင္းဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္"

စိတ္ဆတ္တဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္က အေလ်ာ့ေပးခ်င္ပုံ မရပါဘူး။ ေဒါနဲ႔ေမာနဲ႔ ေျပာေနတုန္းပါပဲ။

"မေကာင္းပါဘူးကြယ္ ကုိယ့္ကေလာင္ကို အခ်ဳိးမခံခ်င္သလို သူတစ္ပါးကေလာင္လည္း က်ဳိးမသြားေစခ်င္ပါဘူး။ ဒီလိုေ၀ဖန္ေရးသားမယ့္ သူေတြရႇိမႇ သတိထားဆင္ျခင္ႏုိင္ၾကမႇာေပါ့"

ဒီစကားနဲ႔ဆက္ၿပီး ကေလာင္ရဲ႕တန္ဖုိး၊ မီဒီယာရဲ႕တန္ဖုိးကို လူငယ္ေတြသိရေအာင္ ကိုယ္ေတြ႕အျဖစ္အပ်က္ ကေလးေတြကို ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။

ေထာင္ထဲေရာက္အဆုိေတာ္
အင္းစိန္ေထာင္ထဲ ေနစဥ္တုန္းက ေထာင္ထဲကို ထင္ရႇားေက်ာ္ၾကားသူ (celebrity)ႏႇစ္ဦး ဘိန္းျဖဴမႈနဲ႔ ေထာင္က်ပါတယ္။ တစ္ဦးက အဲဒီေခတ္က လူငယ္ေတြၾကားမႇာ ေရပန္းစားလႇတဲ့ အဆိုေတာ္ျဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ သီခ်င္းလည္းဆုိ ႐ုပ္ရႇင္မင္းသားလည္း လုပ္သူျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းေတာ့ မေတြ႔ခဲ့ရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သတင္းစာေတြမႇာ သူတုိ႔အေၾကာင္းေတြပါလာလုိ႔ သိခဲ့ရတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္က ဘိန္းျဖဴေတြ ေခတ္ထစျဖစ္တဲ့အတြက္ လူငယ္လူရြယ္ေတြၾကားမႇာ လက္တည့္စမ္း မႈေတြ အမ်ားႀကီး ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူငယ္လူရြယ္ေတြ စုေ၀းအလုပ္လုပ္ၾကတဲ့ ႐ုပ္ရႇင္ဂီတစတဲ့ အႏုပညာေလာကမႇာလည္း ေခတ္မီသူတုိင္းသုံးတယ္ဆုိတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။

သတင္းပါလို႔ ကိုယ္ရႇိန္သတ္
အဲဒီနာမည္ေက်ာ္ႏႇစ္ေယာက္ကို ဖမ္းဆီးေထာင္ခ်တဲ့သတင္း ပ်ံ႕ႏႇံ႔သြားေတာ့ အႏုပညာေလာကထဲက ဘိန္းျဖဴသုံးသူေတြ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ကိုယ္ရႇိန္သတ္သြားၾကပါတယ္။ အခု ဒီဘက္တေလာမႇာလည္း အႏုပညာေလာကသားေတြထဲမႇာ ေဆး ထုိးတာေတြ၊ ေဆးျပားသုံးတာေတြ ေတာ္ေတာ္ရႇိတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းေတြ ၾကားေနရတယ္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ အႏုပညာသမားေလးတခ်ဳိ႕ ေဆးလြန္ၿပီး ေသဆုံးသြားၾကတယ္ဆုိတာလည္း လူတကာသိေနၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ မီဒီယာေတြမႇာ ဒီသတင္းမ်ဳိးေတြမပါေတာ့ ကုိယ္ရႇိန္သတ္ၿပီး ဆင္ျခင္တာေတြ၊ ဘာေတြ သိပ္မေတြ႔ရဘူး။ မီဒီယာေတြကသာ တိတိလင္းလင္းမႇန္တဲ့အတုိင္း ေရးၾကမယ္ဆုိရင္ ေဆး၀ါးသုံးသူေတြ ဆင္ျခင္သြားႏိုင္သလို အထက္အဆင့္အသီးသီးက သိၿပီး ဖိဖိစီးစီး တားဆီးပိတ္ပင္တာေတြ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။
ေရးတဲ့ေနရာမႇာ ဆင္ျခင္ရေပမယ့္ ေမးတဲ့ေနရာမႇာေတာ့ မ်ဳိးစုံေအာင္ေမးရမႇာပါပဲ။ လႇည့္ပတ္ေမးနည္း၊ အစ္ေအာက္ေမးနည္း၊ ဆြေမးနည္း၊ ေျမႇာက္ပင့္ေမးနည္း၊ ေခ်ာင္ပိတ္ေမးနည္းစတဲ့ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး ေမးၾကရၿမဲျဖစ္ပါတယ္ . . .


အျမစ္တြယ္ေနတဲ့ စ႐ိုက္
ျမန္မာျပည္မႇာက တစ္ပါတီစနစ္ေအာက္မႇာ ေခါက္႐ိုးက်ဳိးၿပီး ပိျပားေနခဲ့ရတာေၾကာင့္ အထက္က ခုိင္းမႇလုပ္တယ္။ မခုိင္းရင္မလုပ္ဘူး ဆုိတဲ့အက်င့္နဲ႔ ဘာမဆို အထက္ကမသိေအာင္ ဖုံးဖိလိမ္ညာၿပီး "အားလုံးေကာင္းပါသည္။ ခင္ဗ်ာ" လုပ္တတ္တဲ့ စ႐ိုက္က အျမစ္တြယ္ေနၿပီ ျဖစ္ေတာ့ တစ္ပါတီစံနစ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားေပမယ့္ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြက အားေကာင္းေနဆဲျဖစ္တယ္။ မီဒီယာေတြက မေရးၾကျခင္း ရဲ႕ဆုိးက်ဳိးေတြကေတာ့ အႏုပညာေလာက မူးယစ္ေဆးသုံးစြဲမႈက်ယ္ ျပန္႔ေနဆဲျဖစ္တာနဲ႔ အဲဒီကဆက္ႏြယ္ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ အက်င့္ပ်က္မႈေတြ တစ္ႏြယ္ငင္တစ္စဥ္ပါ မ်ားျပားလာျခင္းျဖစ္တယ္။

ထင္ရာစုိင္းခ်င္တုိင္းစိုင္း
ၾကာေတာ့ၾကာလႇပါၿပီ။ အျဖစ္ကေလးတစ္ခု နမူနာျပခ်င္တယ္။ အဲဒီေခတ္က နာမည္ႀကီးအဆုိေတာ္ တစ္ေယာက္ကို မူးယစ္ေဆးေတြနဲ႔ လက္ပူးလက္ၾကပ္မိခဲ့တယ္။ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာေတြထဲမႇာ ဓာတ္ပုံနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပပါရႇိခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဆိုေတာ္ကေတာ့ သီခ်င္းေတြဆုိၿမဲ၊ စင္ေပၚတက္ၿမဲပါပဲ။ ဒါမ်ဳိးေတြျဖစ္ေနေတာ့ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားသူေတြ အသုိင္းအ၀ိုင္းမႇာ တရားဥပေဒဆုိတာကို လုံးလုံးဂ႐ုမစိုက္ေတာ့ဘူး။ ထင္ရာကို စုိင္းခ်င္တုိင္း စိုင္းေနၾကပါေတာ့တယ္။ ငါတုိ႔ ေပါက္ေရာက္တယ္။ ဘယ္သူ႔မႇ ဂ႐ုစုိက္စရာမလုိဘူးဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြဟာ ဆယ္ေက်ာ္သက္ရြယ္ကေလးေတြ စိတ္ထဲအထိေရာက္ေနတာ ေတြ႔ေနရပါတယ္။

ျပည့္နားျပည့္မ်က္စိ
သတင္းမီဒီယာဆုိတာ အျဖစ္မႇန္ေတြ၊ သတင္းမႇန္ေတြကို တိတိက်က် ေဖာ္ျပေပးဖုိ႔ တာ၀န္ရႇိပါတယ္။ အေျခအေနမႇန္ေတြကို သိရမႇ ေပၚလစီေရးဆြဲသူေတြက မႇန္မႇန္ကန္ကန္ေရးဆြဲႏိုင္မယ္။ ကုန္သည္ပြဲစား စီးပြားေရးသမားေတြက ေစ်းကြက္ကို မႇန္မႇန္ကန္ကန္ ခန္႔မႇန္းတြက္ခ်က္ႏိုင္မယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သတင္းစာဆုိတာ 'ျပည့္နား၊ ျပည့္မ်က္စိ'လို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာျဖစ္တယ္။ ဘယ္ႏုိင္ငံမႇာမဆုိ သတင္းမီဒီယာလုပ္ငန္းကို အထူးအေလးထားဦးစားေပးေနရာမႇာ ထားၾကတယ္။ အစိုးရ အဖြဲ႕႐ုံး၊ ပါလီမန္လႊတ္ေတာ္၊ တရား႐ုံးခ်ဳပ္လို ေနရာမ်ဳိးေတြမႇာ သတင္းေထာက္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔နားေနခန္းမ်ား ထားေပးေလ့ရႇိၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံမႇာလည္း ပါလီမန္ႏိုင္ငံေရးေခတ္က အဲဒီလို အခြင့္အေရးေတြရႇိပါတယ္။ စာပို႔ခ၊ ပါဆယ္ခ၊ တယ္လီဖုန္းခေတြလည္း အထူးႏႈန္းနဲ႔ ေလ်ာ့ေပါ့ေပးပါတယ္။ ေတာ္လႇန္ေရး ေကာင္စီတက္စကဆုိရင္ ေကာင္စီ၀င္ လူႀကီးမ်ားရဲ႕ ႐ုံးဖုန္းသာမက အိမ္ဖုန္းကိုပါ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္မ်ားအတြက္ သီးသန္႔ဆုိၿပီး ေပးထားပါတယ္။

တာ၀န္ရႇိသူ တာ၀န္သိ
အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားကလည္း တာ၀န္ရႇိသူမ်ားပီပီ တာ၀န္သိၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းမရႇိ အေၾကာင္းရႇာၿပီး လူႀကီးေတြဆီ ဖုန္းဆက္မေနပါဘူး။ တကယ္လိုအပ္မႇ ဆက္ပါတယ္။ တစ္ခါမႇ ဖုန္းမဆက္တဲ့ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္ေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ သတင္းသမားတုိင္းလုိလိုဟာ မိမိကိုယ္မိမိ စတုတၴမ႑ိဳင္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနသူမ်ားအျဖစ္ ခံယူထားၾကတာေၾကာင့္ စာဖတ္ပရိသတ္ ျပည္သူလူထုအေပၚ တာ၀န္ေက်ပြန္ဖုိ႔ အျမဲတမ္းဦးထိပ္ထားၾကပါတယ္။ သတင္းေထာက္တုိင္း ကုိယ့္ခြင္ (Beat)ကို ပိုင္ႏိုင္ႏႇံ႔စပ္ဖုိ႔ အျမဲႀကိဳးစားေနၾကရပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသတင္းေထာက္က သူ႔ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးစိတ္၀င္စားသူ ပရိသတ္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြသြား၊ ႏိုင္ငံေရး သမားေတြေတြ႔ၿပီး ႏိုင္ငံေရးသတင္းေတြ ေမးျမန္းစူးစမ္းရပါတယ္။ စီးပြားေရး သတင္းေထာက္ကလည္း ကုန္စည္ဒိုင္ေတြနဲ႔ စီးပြားေရးနယ္ပယ္အႏႇံ႔ လႇည့္လည္သြားလာၿပီး ဆန္ေစ်း၊ ပဲေစ်းကအစ ေဒၚလာေစ်း၊ ဘတ္ေစ်း၊ ယြမ္ေစ်းအထိ စုံစမ္းေမးျမန္းၿပီး စီးပြားေရး စာဖတ္ပရိသတ္ေတြအတြက္ ေရးသားေပးရပါတယ္။

အင္တာဗ်ဴးစည္းကမ္း
အလားတူပါပဲ၊ ေပါ့ပ္သတင္းေထာက္ကလည္း သူ႔ရဲ႕ ေပါ့ပ္ပရိသတ္အတြက္ ႐ုပ္ရႇင္ဂီတစတဲ့ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေလာကထဲ လႇည့္လည္သြားလာၿပီး သတင္းေတြ ေမးျမန္းစပ္စုရပါတယ္။ ေပါ့ပ္သတင္းေထာက္က ေဖ်ာ္ေျဖေရးနယ္ပယ္က လူေတြကိုသြားၿပီး ပဲေစ်း၊ ႏႇမ္းေစ်း၊ ၾကက္သြန္ေစ်း သြားေမးလုိ႔ဘယ္ျဖစ္မႇာလဲ။ သူ႔ပရိသတ္က ေပါ့ပ္ပရိသတ္ေလ။ ေပါ့ပ္သတင္းကိုသာ ဖတ္ခ်င္မႇာေပါ့။ ဒီေတာ့သူကလည္း ေပါ့ပ္သတင္းေတြပဲေမးၿပီး ေရးရမႇာျဖစ္တယ္။ ဒါသူ႔အလုပ္ သူ႔၀တၲရားျဖစ္တယ္။ အဲဒီလိုေမးတဲ့ အခါမႇာ ေမးပုံေမးနည္း ႏႇစ္မ်ဳိးႏႇစ္စား ရႇိပါတယ္။ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကိုပဲ ေမးရမယ္၊ ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာကို မေမးရဘူးဆုိတဲ့ စည္းကမ္းသတ္မႇတ္ခ်က္နဲ႔ေမး၊ေျဖလုပ္တာမ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္လိုကန္႔သတ္ခ်က္မႇမထားဘဲ ေမးေျဖလုပ္ၾကတာမ်ဳိးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါတင္မက အေမးခံရသူက ဒါေတာ့အလြတ္သေဘာေျပာတာပါ။ ထည့္မေရးနဲ႔လုိ႔ ေတာင္းဆုိပိုင္ခြင့္ရႇိပါတယ္။

မပါတာထည့္မေရးနဲ႔
အဲဒီလို ေတာင္းဆုိလာရင္ သတင္းေထာက္က လုိက္နာေစာင့္ထိန္းရပါတယ္။ လုံး၀ထည့္မေရးရပါဘူး။ ေျဖတဲ့အထဲမႇာ မပါတာေတြကိုလည္း လုံး၀ထည့္မေရးရပါဘူး။ ေျဖသမွ် တစ္လုံးမက်န္ေရးေပးရမယ္လုိ႔လည္း ထုံးစံမရႇိပါဘူး။ ကိုယ္ေပးႏုိင္တဲ့ စာမ်က္ႏႇာ အေနအထားအရ လုိအပ္သလို တည္းတာ၊ ျဖတ္တာလုပ္ၿပီး ေရးရမႇာပါပဲ။ ဒါတင္မက ေျဖတဲ့သူရဲ႕ စကားထဲက ေဖာ္ျပဖုိ႔ မသင့္ေတာ္တာေတြကိုလည္း တည္းရျဖတ္ရ၊ ျဖဳတ္ရမႇာပါပဲ။ သူမေျပာခဲ့တာကို အေျပာလုပ္ၿပီး ထည့္ေရးတာ ျဖည့္စြက္တာ သူ႔စကားကို ျပင္တာမ်ဳိး လုံး၀မလုပ္ရေပမယ့္ တည္းတာျဖတ္တာ၊ ျဖဳတ္တာကေတာ့ စိတ္ႀကိဳက္လုပ္ႏိုုင္ပါတယ္။ သတင္းေထာက္က မတည္းမျဖတ္ေတာင္ အယ္ဒီတာက တည္းျဖတ္ ျဖဳတ္ထုတ္လုပ္မႇာ အေသအခ်ာပါ။

ေမးနည္းမ်ဳိးစုံ
ေရးတဲ့ေနရာမႇာ ဆင္ျခင္ရေပမယ့္ ေမးတဲ့ေနရာမႇာေတာ့ မ်ဳိးစုံေအာင္ေမးရမႇာပါပဲ။ လႇည့္ပတ္ေမးနည္း၊ အစ္ေအာက္ေမးနည္း၊ ဆြေမးနည္း၊ ေျမႇာက္ပင့္ေမးနည္း၊ ေခ်ာင္ပိတ္ေမးနည္းစတဲ့ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး ေမးၾကရျမဲျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိဗီယက္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ခ႐ုေရႇာ့ရဲ႕ ပထမဆုံး အေနာက္မီဒီယာနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးမႇာ တုိင္းမဂၢဇင္းအယ္ဒီတာနဲ႔ သတင္းေထာက္ႏႇစ္ေယာက္က ေလးနာရီေလာက္ၾကာေအာင္ ေမးခြန္းေတြ ေမးခဲ့ၾကရပါတယ္။ မဂၢဇင္းထဲမႇာေရးေတာ့ ႏႇစ္မ်က္ႏႇာပဲရႇိပါတယ္။ အဲဒါေလာက္ေရးစရာရေအာင္ ခ႐ုေရႇာ့ကို အထက္ကေျပာခဲ့တဲ့ နည္းမ်ဳိးစုံသုံးၿပီး မနည္းႀကီးညႇစ္ထုတ္ယူခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ သတင္းေထာက္တစ္ေယာက္ မေမးရတဲ့ေမးခြန္း၊ မေမးအပ္တဲ့ ေမးခြန္းဆုိတာမရႇိဘူး။ မေရးအပ္တဲ့အေၾကာင္း၊ မေရးသင့္တဲ့အေၾကာင္းဆုိတာပဲ ရႇိတယ္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္ခ်င္ပါတယ္။

http://www.news-eleven.com/ မွတဆင့္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။

မာတိကာ


statistics

web tracker