အထီးက်န္ လြတ္ေျမာက္မႈ
ေမာင္၀ဏၰ
ေမာင္၀ဏၰ
ဒီေန႔ ၇.၁၀.၂၀၀၉ မွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ပါေမာကၡ ဆရာႀကီး ေဒါတ္တာ(ဦး)ခင္ေမာင္၀င္း (ဒႆနီကေဗဒ) အသက္၈၀(ရွစ္ဆယ္) ျပည့္ပါတယ္။ အေၾကာင္းၾကားလို႔ ရသေလာက္ တပည့္ေတြကို စုၿပီး ဆရာႀကီးကို ကန္ေတာ့ဖို႔ စီစဥ္ပါတယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ အေၾကာင္းမၾကားႏိုင္၊ အဆက္အသြယ္ မရႏိုင္တဲ့ အတြက္ ရသေလာက္ပဲ စုၿပီး ကန္ေတာ့ဖြယ္ ပစၥည္း အတန္အသင့္နဲ႔ စုေပါင္းကန္ေတာ့ဖုိ႔ စီစဥ္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ့္အိမ္မွာ အိမ္ဆိုင္ေလးရွိတဲ့ အတြက္ အိမ္ဆုိင္က ပစၥည္းေလးေတြထဲမွာ ဆရာႀကီးကို ကန္ေတာ့ဖို႔ သင့္ေတာ္တဲ့ ပစၥည္းေလးေတြ ရွာၾကည့္ပါတယ္။ အိမ္ဆုိင္ဆိုေတာ့ အပ္က အစ ဖိနပ္အထိ စံုစီနဖာ ကေလးေတြပဲ ရွိတာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္က ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ စဥ္းစား ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ တစ္ခါတေလ (တစ္ခါ တေလ မကပါဘူးေလ။ အျမဲလိုလို) ေမာက္မာတတ္ပါတယ္။ မာန္တက္ တတ္တယ္ ဆိုပါေတာ့။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္ ကိုယ္ကို ဖိနပ္လို႔ သေဘာထား မိေအာင္ (မာန္က်ေအာင္) သက္ႀကီး ၀ါႀကီးတဲ့သူ ေတြကို ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ခဲ့တာပါ။ သီတင္းကြၽတ္ရင္ ကြၽန္ေတာ္ခံစား ရေလ့ရွိတာက ကြၽန္ေတာ့္ကို လာၿပီး ကန္ေတာ့တဲ့ ညီ၊ ညီမ၊ တူ၊ တူမေတြ၊ ၀မ္း ကြဲ တူ၊ တူမေတြကေမြးတဲ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ စပ္ရင္ ေျမးေတာ္တဲ့ ကေလးေတြကပါ လာကန္ေတာ့ၾကတာ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ မ်ားသထက္ မ်ားမ်ားလာပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က အသက္ကို ေမ့ထားဖို႔ ႀကိဳးစားေနတာပါ။ အသက္ႀကီးၿပီဆိုတာကို ျဖစ္ႏိုင္သမွ် ေမ့ထားပါတယ္။ အဲ သီတင္းကြၽတ္ၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ ခုနေျပာတဲ့ ညီ၊ ညီမ၊ တူ၊ တူမ၊ ေျမးအစရွိတဲ့ ကေလးေတြက လာကန္ေတာ့ၾကေလေတာ့ ေမ့ထားခ်င္တဲ့ အသက္ကို ျပန္သတိထားမိပါတယ္။ အသက္ႀကီးလာတာကို ေမ့ထားလို႔ မရပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ့္ဖခင္ ကြယ္လြန္ၿပီး ကတည္းက ကြၽန္ေတာ့္ဖခင္ရဲ႕သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြ၊ ေဆြမ်ဳိးေတြကို ကန္ ေတာ့ေလ့ရွိပါတယ္။ အေဖ့ကိုယ္စားလို႔ သေဘာထားၿပီး ကန္ေတာ့တာပါ။
ကြၽန္ေတာ့္ မိခင္ရဲ႕ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ သူငယ္ခ်င္း အဘြားႀကီးေတြ၊ ႀကီးေတာ္ ေတြ၊ အေဒၚေတြ၊ အစ္ကိုေတြ၊ အစ္မ ေတြကိုလည္း ကန္ေတာ့ခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီအခါတိုင္း ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဖိနပ္ဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေအာက္ေျခဆိုတဲ့ အနိမ့္ဆုံးေနရာမွာ အသုံးျပဳတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ဖိနပ္က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဖိနပ္မပါဘဲ လမ္းေပၚထြက္ဖို႔ ခက္ပါတယ္။
ခုဆို လူတိုင္းနီးပါး ဖိနပ္စီးေနၾက ပါၿပီ။ ဖိနပ္က အနိမ့္ဆုံးအသုံးအေဆာင္ ဆိုေပမယ့္ အေရးႀကီးတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ဖိနပ္တစ္ ရန္လို မိမိကိုယ္မိမိ မာန္မာန ႏွိမ့္ခ်ဖို႔ စဥ္း စားတာပါ။ အဲသလို ကန္ေတာ့တိုင္း ကိုယ့္မာန္ကို ကိုယ္ႏွိမ္ေလ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိပ္ႏွိမ့္ခ်လြန္းရင္လည္း မေကာင္းျပန္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိမိမာန္ ကို မိမိိႏွိမ့္ခ်ရင္း ကိုယ္ကုိယ္တိုင္လည္း အသုံး၀င္တဲ့ ေနရာမွာ ရွိေနေအာင္ ႀကိဳးစား ရပ္တည္ရမယ္လို႔ စဥ္းစားပါတယ္။ ေနျခင္းကို ဆြဲဆန္႔ထားလို႔ မရႏိုင္သလို ေသမင္းကိုလည္း အျမန္လာဖို႔ေခၚလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။
ဒီေန႔ ကြၽန္ေတာ့္ဆရာႀကီး ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ(ဦး)ခင္ေမာင္၀င္းကို ကန္ေတာ့ဖြယ္ ပစၥည္းအျဖစ္ ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ စဥ္းစားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိမ္ဆိုင္မွာ ဖိနပ္ေတြ ရွိေပမယ့္ အမ်ား သူငါ လြယ္လြယ္ကူကူ ေပါေပါပဲပဲ ၀ယ္သုံးႏိုင္ေအာင္ အသင့္အတင့္ ေကာင္းတဲ့ ဖိနပ္ေတြပဲ ေရာင္းပါတယ္။ ဆရာႀကီး အတြက္ဆိုေတာ့ တန္႐ုံပဲ ေကာင္းတဲ့ ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ ၀န္ေလး ေနပါတယ္။
ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ဆိုတာက အကန္ ေတာ့ခံမယ့္သူရဲ႕ေျခေထာက္ အရြယ္အစား၊ ဖိနပ္နံပါတ္ ဆိုတာေတြကိုသိဖို႔ လိုပါ ေသးတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အိမ္ဆိုင္မွာ ကတၳီပါဖိနပ္ ေကာင္းေကာင္းေလးေတြ တင္ၿပီး ေရာင္းတုန္းကေတာ့ ဖိနပ္ နံပါတ္သုံးမ်ဳိးေလာက္ ယူသြားၿပီး အကန္ ေတာ့ခံသူရဲ႕ ေျခေထာက္နဲ႔ ေတာ္တဲ့ ဖိနပ္နဲ႔ ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ခု အဲဒီကတၳီပါ ဖိနပ္ေတြ သိပ္မေရာင္းရလို႔ ဆိုင္မွာ တင္မထားေတာ့ပါဘူး။
အနီးအနားမွာ ဖိနပ္ဆိုင္ရွိေပမယ့္ ဖိနပ္၀ယ္ဖို႔ဆိုတာ နံပါတ္သိဖို႔လိုပါ တယ္။ ဖိနပ္ဆိုင္က အရြယ္သုံးမ်ဳိး သုံး ရန္ေလာက္ယူသြားၿပီး မေတာ္တဲ့ဖိနပ္ ျပန္လာေပးမယ္ဆိုလို႔ သင့္မွမသင့္ေလ်ာ္ တာ။ ဖိနပ္ဆိုင္ကလည္း ခြင့္ျပဳလိမ့္မယ္ မဟုတ္ေပဘူး။ ေနာက္တစ္ခုစဥ္းစားတာက မ်က္ ႏွာသုတ္ပ၀ါနဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ပါ။ အဲဒါက် ေတာ့လည္း ကိုယ့္ဆရာႀကီးမ်က္ႏွာကို သုတ္ဖုိ႔ တပည့္က ကန္ေတာ့တယ္ဆို တာ သင့္မွသင့္ပါ့မလားလို႔ “ေၾကာင္ ေတာင္ေတာင္”စဥ္းစားမိျပန္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့မွ ကြၽန္ေတာ့္ဘာသာ ေတြးရင္းျပဳံးမိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးဟာ (ဒႆနိကေဗဒလို႔ ျမန္မာ ျပန္ထားတဲ့) ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီပါေမာကၡ ႀကီးပါ။ အဲဒီဖီ ေလာ္ေဆာ္ဖီဆိုတာ ကလည္း ေတာင္စဥ္းစား ေျမာက္စဥ္း စားနဲ႔ စဥ္းစားလို႔ကို မဆုံးႏိုင္တဲ့ ပညာရပ္ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို အဲသလုိ စဥ္းစားဖုိ႔ သင္ေပးခဲ့တာ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြပါပဲ။ စဥ္းစား တယ္ဆိုတာဘာလဲလုိ႔ ထပ္စဥ္းစားေန တာဟာ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီ သင္ခဲ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ေတြပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ စဥ္းစားတာေတြ ရပ္ၿပီး ကြၽန္ေတာ့္ ဇနီး စီစဥ္ေပးတဲ့ အတိုင္း ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ (အလတ္ရြယ္) ခ်ည္ရွပ္ အက်ႌတစ္ထည္နဲ႔ ကန္ေတာ့ဖို႔ ဆုံး ျဖတ္လိုက္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးအိမ္ကို ေရာက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ပါရဂူဘြဲ႕သင္တန္းကို စာ သင္ရာက ျပန္မလာေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ အတူ ကန္ေတာ့ၾကမယ့္ ဆရာ ႀကီးရဲ႕တပည့္ေတြကလည္း မေရာက္ေသးပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အခ်ိန္တိက်တတ္ သူ မဟုတ္ပါ။ ခ်ိန္းထားတဲ့ အခ်ိန္ထက္ တစ္ခါတေလ ေစာေနတတ္ၿပီး တစ္ခါ တေလ ေနာက္က်ေနေလ့ ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆို ကြၽန္ေတာ္ လက္ပတ္ နာရီ မပတ္လို႔ပါ။ စိတ္မွန္းနဲ႔ပဲ သြားေလ့ လာေလ့ ရွိလို႔ပါ။
ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္ဟာ နာရီကို ကိုးကြယ္သူ မဟုတ္ဘူးလို႔ ကိုယ့္ ဘာသာ ဆုံးျဖတ္ထားပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဘာသာ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ ဟုတ္လို႔ ပါပဲ။ (ျမန္မာ စံေတာ္ခ်ိန္ေပါ့ ခင္ဗ်ာ) အဲဒီ အက်င့္က ဒီအရြယ္ ေရာက္မွ ေဖ်ာက္ဖို႔ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ ခက္သြားပါၿပီ။
ဆရာႀကီး အိမ္မွာ ဘယ္သူမွ မေရာက္ေသးေတာ့ (ဆရာႀကီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ျပန္မေရာက္ေသးေတာ့) ကြၽန္ေတာ္ လမ္းထိပ္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ မွာ ခဏ ထိုင္ပါတယ္။ ဆယ့္ငါးမိနစ္၊ နာရီ၀က္ေလာက္ၾကာေတာ့ အငွားကား တစ္စီးေပၚမွာ ကြၽန္ေတာ့္ဆရာသမား တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဆရာဦးခင္ေမာင္တင္ကို ျမင္လိုက္ရလို႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က ထြက္ၿပီး ဆရာႀကီးအိမ္ ဘက္ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ခ်ိန္းထားတဲ့ လူစုံေတာ့ ဆရာႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။
အကန္ေတာ့ခံတဲ့ ဆရာႀကီးဦးခင္ ေမာင္၀င္းက အသက္ ရွစ္ဆယ္ျပည့္ၿပီ။ ကန္ေတာ့တဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြက အသက္ ေျခာက္ဆယ္နဲ႔ ခုနစ္ဆယ္ ၾကား။
အဘိုးႀကီးေတြက သူတို႔ထက္ အသက္ေရာ၊ ပညာေရာ၊ ဂုဏ္ေရာႀကီးတဲ့ အဘိုးႀကီး တစ္ေယာက္ကုိ ကန္ေတာ့ ၾကတာပါ။ အဲဒီ အေၾကာင္းကို စဥ္းစားမိေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ ေတာ္ေတာ္ၾကည္ႏူးမိ ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆို သီတင္းကြၽတ္ လျပည့္ေက်ာ္တုန္းကပဲ ကြၽန္ေတာ့္ကို ကြၽန္ေတာ့္ညီ၊ ညီမ၊ တူ၊ တူမေတြက လာကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ မိသားစုမွာ ကြၽန္ေတာ္ က အစ္ကိုအႀကီးဆုံး ျဖစ္ေနေလေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က အကန္ေတာ့ခံတဲ့သူ ျဖစ္ေန ပါတယ္။
ခု ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆရာႀကီးကို ကန္ေတာ့ေနပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္က ကြၽန္ေတာ့္ဦးေလး အရင္းလို ခ်စ္ခင္ေလး စားတဲ့ ပန္းသာ ဦးထြန္းရီရဲ႕ ဇနီး ေဒၚအမာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ လိုလို ကြၽန္ေတာ္ ကန္ေတာ့ေနက် အေဒၚ တစ္ေယာက္ပါ။ ႏွစ္တိုင္းလုိလိုမွာ ကြၽန္ေတာ္သတိ ထားမိတာက တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ကြၽန္ေတာ္က ကန္ေတာ့ရမယ့္ သက္ႀကီး ၀ါႀကီးေတြ ေလ်ာ့ေလ်ာ့သြားၿပီး ကြၽန္ေတာ့ကို လာကန္ေတာ့တဲ့ သူေတြက မ်ားသထက္ မ်ားမ်ားလာပါတယ္။ တူ၊ တူမေတြ၊ ၿပီးေတာ့ ၀မ္းကြဲေျမးေတြက တျဖည္းျဖည္း အရြယ္ ေရာက္လာၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို ကန္ေတာ့ သူေတြ မ်ားလာတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အဲသလုိ ခံစားရတာဟာ အသက္ႀကီးမွာကို ေၾကာက္လို႔လား။ ဒါေတာ့လည္း မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘာကို စိုးရိမ္ေနတာလဲ။ ေသမွာေၾကာက္ တယ္ဆိုတာေတာ့ လူတိုင္းရဲ႕ခံစားမႈပါ။ ကြၽန္ေတာ္ စိုးရိမ္ေနတာက နာမွာကိုပါ။ နာမက်န္း ျဖစ္ၿပီး အတန္အသင့္ ခံစားရ တာက သဘာ၀ပါပဲ။ အိပ္ရာထဲ ပက္ လက္လဲၿပီး ဘာတစ္ခုမွကိုယ္တိုင္ မလုပ္ႏိုင္တဲ့ နာနည္းမ်ဳိးကို ကြၽန္ေတာ္ ေၾကာက္ပါတယ္။ ဥပမာ ေလျဖတ္တာ။ ဦးေႏွာက္ေသြးေၾကာေရာဂါေၾကာင့္ စကားေတာင္ ဟဟ မေျပာႏိုင္ေတာ့တာ စသျဖင့္ေတြကို ကြၽန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ ေၾကာက္ပါတယ္။ ဘာတစ္ခုမွ အသုံး မ၀င္ေတာ့တဲ့အခ်ိန္မွာ ေသလိုက္တာက မွ ေတာ္ဦးမယ္လို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။
ဒါေပတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္မိသားစုက ေတာ့ အဲသလုိျဖစ္ေနရင္လည္း ျပဳစုၾက မွာပဲလို႔ ထင္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ဇနီး ကလည္း ကြၽန္ေတာ့္ကို (သူက်န္းမာေန ဆဲဆိုရင္) ျပဳစုမွာပါပဲ။ သားသမီးေျမး တစ္စုတို႔ကလည္း ျပဳစုမွာပါပဲ။ သူတို႔ အတြက္ေတာ့ စကားဟဟ မေျပာႏိုင္ သည့္တိုင္ ကြၽန္ေတာ္ အသက္ရွင္ေန ေသးတာကိုပဲ ေက်နပ္ေကာင္း ေက်နပ္ ေနပါလိမ့္မယ္။ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ အဲသလိုမ်ား ျဖစ္ရင္ ေတာ္ေတာ္ဒုကၡႀကီး မွာပဲလို႔ စဥ္းစားမိပါတယ္။ ဒါေပတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ အသက္ဥာဏ္ေစာင့္ သေဘာနဲ႔ က်န္းမာေရးကို ဘယ္လိုပဲဂ႐ုစိုက္သည္ျဖစ္ေစ အေၾကာင္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာ တိုက္ ဆိုင္လာရင္ မရဏ စခန္းျမန္းရမွာပါ။ ေက်ာင္းမွာသင္ခဲ့ရတဲ့ “လူသည္ ေသ မ်ဳိးျဖစ္သည္”ဆိုတဲ့ ေလာဂ်စ္ “ကႀကီး ခေကြး”ကို သတိရမိပါတယ္။
ေန႔လယ္ တစ္နာရီခြဲေလာက္မွာ လူစုံပါတယ္။ စုစုေပါင္း ရွစ္ေယာက္တည္းပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ဆရာႀကီးဦးခင္ ေမာင္၀င္းကို ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ခုနစ္ဆယ္ အတြင္း အဘိုးႀကီးေတြက အသက္ရွစ္ ဆယ္အရြယ္ အဘိုးႀကီးတစ္ေယာက္ကို ကန္ေတာ့ေနၾကတဲ့ ျမင္ကြင္းကို ျမင္ ေယာင္ၾကည့္ရင္ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းေနပါလိမ့္မယ္။ ဆရာႀကီးက ဆုေပးပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔က ေပးတဲ့ဆုနဲ႔ ျပည့္ပါေစ လို႔ ဆု ယူပါတယ္။
ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္၀င္းရဲ႕ မ်က္ႏွာမွာ ၾကည္ႏူးရႊင္ပ်တဲ့ အရိပ္အေယာင္ကို အတိုင္းသားျမင္ရပါတယ္။
တကၠသိုလ္တုန္းက စာသင္ခန္းထဲမွာ ျပဳံးျပဳံးျပဳံးျပဳံးနဲ႔ စာသင္ေနတဲ့ ပါေမာကၡဆရာႀကီးရဲ႕ ႐ုပ္သြင္ကို ကြၽန္ေတာ္ ျပန္ၿပီးျမင္ေယာင္ပါတယ္။
ကန္ေတာ့ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စကားေတြ ေျပာၾကပါတယ္။ ဦးတည္ ခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာမရွိဘဲ စိတ္ထဲပါလာ တာေတြေျပာတာပါ။
ေက်ာင္းမွာ စာသင္တုန္းက သင္ခန္းစာနဲ႔ ပတ္သက္တာေတြကို ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ေဆြးေႏြးခဲ့ၾကရပါတယ္။
ခုေတာ့ ေက်ာင္းစာနဲ႔ လုံး၀မသက္ ဆိုင္တဲ့ ဦးတည္ရာမဲ့ စကားေတြ ေျပာေနၾကပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တ၀ါး၀ါး တဟားဟားနဲ႔ ေပ်ာ္ေနၾကပါတယ္။
ဒါေပတဲ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ရယ္ေနတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ (ေျပာတဲ့စကား ေတြဟာ) တျခားလူၾကားရင္ ရယ္လိမ့္ မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဥပမာ တစ္ေယာက္က ေသြးတိုးႏွလုံးရပ္ၿပီးေသ တာနဲ႔စာရင္ ကင္ဆာကမွေတာ္ဦးမယ္၊ ျပင္ဆင္စရာေတြ ျပင္ဆင္ရတာေပါ့လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္က ေသမယ့္ေသ ဖ်တ္ခနဲေသတာေကာင္း တယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ က်န္းမာေရး ဂ႐ုစိုက္ရင္ အသက္ ရွည္ႏိုင္ေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။ တစ္ခါ က်န္းမာ ေရး သိပ္ဂ႐ုစိုက္လို႔ ကြယ္လြန္ရသူ အေၾကာင္းလည္း ေျပာပါတယ္။
အဲဒီ စကားေတြၾကားထဲမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရယ္ေနၾကတယ္။ ေသျခင္းဟာ ရယ္စရာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဒါေပတဲ့ ဖီေလာ္ေဆာ္ဖီသင္ ခဲ့တဲ့ လူေတြခ်ည္းပဲဆိုေတာ့ ေသျခင္းနဲ႔ ရယ္စရာကို တြဲၿပီး ေျပာေနျဖစ္ၾကပါ တယ္။ ဒါဟာ “ဖာရာ ေဒါ့စ္”လို႔ ေျပာ သူကေျပာၿပီး ရယ္ျပန္ပါတယ္။ (မေၾကာင္ေပဘူးလားဗ်ာ) ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စကားကို တျခားလူေတြၾကားရင္ ရယ္စရာမဟုတ္ ဘဲ “ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ေတြ”လို႔ ယူဆပါလိမ့္မယ္။ ေန႔လယ္ တစ္နာရီခြဲေလာက္က စၿပီး ဆရာ တပည့္ေတြ စကားေဖာင္ဖြဲ႕ လိုက္ၾကတာ ညေန ေလးနာရီခြဲမွ လူစု ခြဲဖို႔ သတိရပါေတာ့တယ္။
ညေနေစာင္းမွာ ဆရာႀကီးကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ စကားမွ်င္က မျပတ္ေသးေတာ့ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ၿပီး ေလပန္းၾကျပန္ပါ တယ္။ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲ မွာေတာ့ ေက်ာင္းတုန္းက မာလာကဲင္တင္း ကိုေအာင္ရင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ထိုင္ၿပီး ေပါက္ကရေတြ ေျပာေနရသလုိ ခံစားရပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က လြဲလို႔ က်န္တဲ့ လူေတြဟာ (အၿငိမ္းစားမယူခင္က သူ႔ေနရာနဲ႔ သူ ရာထူးႀကီးႀကီးေတြ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ၾက တာပါ။ လက္ရွိ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ဆဲက တစ္ေယာက္ပဲ ပါပါတယ္။ သူလည္း အသက္ မငယ္ေတာ့ပါဘူး။)
အိမ္ေရာက္ေတာ့ ခဏနားၿပီး စဥ္းစား ေနမိပါတယ္။ သီတင္းကြၽတ္ကန္ေတာ့တာဟာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈပါ။ အဲဒီ ထဲမွာ ႐ိုး႐ိုးယဥ္ေက်းမႈ အျပင္ ဒီ့ထက္ နက္႐ႈိင္းတဲ့ လူေနမႈပုံစံ တစ္ခုကို ဖ်တ္ခနဲ ေတြးမိပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လူမ်ဳိးေတြမွာ တစ္ႏွစ္ ပတ္လုံး ၁၂ ရာသီ ပြဲ ၁၂ ပြဲ က်င္းပႏိုင္ ၾကပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္းေတြ႕ဆုံၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမႈ ရယူၾကတာပါပဲ။ အဲဒီ ပြဲေတြမွာ သူ႔အဓိပၸာယ္နဲ႔သူ ျပည့္စုံၿပီး သားပါ။ သႀကၤန္ႏွစ္သစ္ကူး ဆိုရင္ တစ္မ်ဳိးသားလုံး ေရကစားရင္း ေပ်ာ္ၾက ပါတယ္။ ႏွစ္ဆန္း တစ္ရက္ေန႔မွာ သက္ ႀကီးရြယ္အိုေတြကို ျပဳစုၾကပါတယ္။ အဲဒီက စလိုက္တာ။ ျမန္မာ ျပကၡဒိန္ အရ ေနာက္ဆံုးလျဖစ္တဲ့ တေပါင္းလ သဲပံု ေစတီဘုရားပြဲ အထိ ပြဲေတြ ဆင္ႏႊဲၾကပါတယ္။
သီတင္းကြၽတ္ မီးထြန္းပြဲကေတာ့ သက္ႀကီး၀ါႀကီးသူေတြ တစ္နည္းအား ျဖင့္ အထီးက်န္ဆန္လာတဲ့ လူႀကီးေတြ ကို ႏွစ္သိမ့္ေက်နပ္မႈ၊ ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္ မႈေတြ ရေစဖို႔ က်င္းပတဲ့ပြဲပါပဲ။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာ သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ၾကားေစဖို႔လည္း အဆင္ေျပ ပါတယ္။
သီတင္းကြၽတ္မွာ မီးပံုးေလးေတြ၊ မီးေရာင္စံုေလးေတြ ထြန္းညႇိတာက လည္း အလြန္လွပပါတယ္။ ၾကည္ႏူး စရာႀကီးပါ။
အဲဒီထက္ ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတာက သက္ႀကီး၀ါႀကီး လူႀကီးေတြ၊ အထီးက်န္ဆန္လာမႈကေန ေခတၱခဏ ျဖစ္ျဖစ္ လြတ္ေျမာက္သြားေစတာပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ့္ေျမးက ကြၽန္ေတာ့္ကို ကန္ေတာ့ေတာ့ “ငါ့ေျမးကေလး က်ဳံ႕က်ဳံ႕ထိုင္ၿပီး က်က်နန ကန္ေတာ့တတ္ ပါကလား” လို႔ ၀မ္းေျမာက္ၾကည္ႏူးမႈ ျဖစ္ရပါတယ္။ ညီ၊ ညီမ၊ သား၊ သမီး တူ၊ တူမ စတဲ့သူေတြ ကန္ေတာ့ၾကေတာ့လည္း ကြၽန္ေတာ့္အိမ္မွာ စည္ကားေနတာပါပဲ။ ၿပီးေတာ့ ဒီကေလးေတြကို တစ္ခါတေလ စိတ္တိုင္းမက်ျဖစ္ေပမယ့္ ႐ိုေသ ေလးစားမႈေတြ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာမႈေတြဟာ သူတို႔ရဲ႕ အေသြးထဲ အသားထဲ အ႐ိုးထဲထိ မေပ်ာက္မပ်က္ စိမ့္၀င္ေနပါ ေသးကလားလို႔ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးရပါ တယ္။
တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီး (ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ကြၽန္ေတာ့္ဇနီး)ဟာ အထီးက်န္ဆန္ေန မႈကေန ယာယီလြတ္ေျမာက္သြားသလို ခံစားရပါတယ္။ အဲဒီခံစားမႈဟာ အသက္အရြယ္ႀကီးလာတဲ့ လူတုိင္း အတြက္ အဖိုးမျဖတ္ႏိုင္တဲ့တန္ဖိုးပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆရာႀကီးၾကည္ႏူး ေနသလို ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တုိင္လည္း ေဆြမ်ဳိးသားခ်င္းေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းဖြယ္ ရာကို ေတြ႕ရတဲ့အတြက္ ၾကည္ႏူးေက် နပ္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လူမ်ဳိးအားလံုးကို ဘာသာတရား ကိုင္း႐ႈိင္းမႈ သာမက သိမ္ေမြ႕တဲ့ စိတ္ထားကို သားစဥ္ေျမးဆက္၊ ေခတ္အဆက္ဆက္ အေမြေတြ ေပးေနတာပါပဲ။ အေမြတကာ့အေမြထဲမွာ စိတ္ဓာတ္ သိမ္ေမြ႕ေစတဲ့ အေမြဟာ အဖိုးတန္ဆံုးလို႔ ေတြးမိပါတယ္။
သီတင္းကြၽတ္ကန္ေတာ့ၾကတဲ့ အခါ ကန္ေတာ့ဖြယ္ ပစၥည္းဟာ အဓိက ေနရာမွာ မရွိပါဘူး။ ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ မႈ စိတ္ဓာတ္ကသာ အေရးအႀကီးဆံုး ေနရာကို ယူထားပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သက္ႀကီး၀ါႀကီးေတြရဲ႕ အထီးက်န္ဆန္ မႈကို ယာယီျဖစ္ျဖစ္ လြတ္ေျမာက္ေစပါတယ္။
ေမာင္၀ဏၰ