လိႈင္းတြန္႔ ေကာင္းကင္
ျမတ္သင္း
“အႏွိပ္စတဲ႔၊ တုတ္ခတဲ႔၊ အႏွပ္တတဲ႔။ ဇက္ေၾကာကေလး ေလွ်ာ႔ေပးပါဦး။
လက္ေမာင္းကေလး ႏွိပ္ေပးပါဦးနဲ႔။ အႏွိပ္ကေလးက စၿပီ။ ဒီေတာ႔ အႏွိပ္စေပါ႔။ ေတာင္ေ၀ွး မပါ ရင္ ဘယ္မွ သြားလုိ႔ မရဘူး။ ေတာင္ေ၀ွးကိုပဲ အားကိုးေနရတယ္။ တုတ္ကို ခေနရၿပီ။ ဒီေတာ့ တုတ္ခေပါ့။ ငယ္ တုန္းကလုိ တစ္ပြက္ဆူ ကေလးေတြ၊ ေစာင္းက်ဳိး ကေလးေတြ မ၀ါး ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ႏူးႏူးနပ္နပ္ ျဖစ္ေအာင္ ႏွပ္ထားတဲ့ ဟင္းမွ စားႏုိင္ေတာ့တယ္။ အႏွပ္ကို တ ရၿပီေလ။ ဒီေတာ့ အႏွပ္တေပါ့။ အင္း ဒီလုိ အႏွိပ္စ၊ တုတ္ခ၊ အႏွပ္တ ျဖစ္ေနတဲ့ အရြယ္မွာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၲဆုိတဲ့ လကၡဏာေရး သံုးပါးကုိ ပိုလို႔ ဆင္ျခင္စီးျဖန္း ေနရၿပီေပါ႔ သမီးရယ္”အုိျခင္းဆင္းရဲ အေၾကာင္းကို အေသာကေလး စြက္ကာ ေျပာျပေနေသာ ေဖေဖ့ အသံကို ၾကားလုိက္ရသျဖင့္ ခင္ေ၀ အိမ္ေပၚမွ ကမန္းကတန္း ေျပးဆင္း လာခဲ့သည္။ ေဖေဖ႔ နဂိုဟန္ေတြ ျပန္ေပၚလာၿပီ ဆုိၿပီးလည္း ၀မ္းသာ ေနမိ၏။ ေအာက္ထပ္ ေရာက္ေတာ႔ ခင္ေဆြ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ ၀န္းရံေနေသာ ေဖေဖ႔ကို ေတြ႔ရသည္။ လူငယ္ေတြက ေဖေဖ႔ကို စကား အေျပာခိုင္း ေနၾက၏။ ေဖေဖကလည္း စိတ္လုိလက္ရ ေျပာျပေနသည္။
“ပံုျပင္ ေဖေဖ ျပန္ျဖစ္သြားၿပီ မမရဲ႕”
ခင္ေဆြက ၿပံဳးတံု႔တံု႔ႏွင္႔ ေျပာ၏။ ခင္ေဆြက ေဖေဖ႔ကို “ပံုျပင္ ေဖေဖ” ဟု အမည္ ေပးထားသည္။ အမည္ႏွင့္ လိုက္ေအာင္လည္း ေဖေဖ့ ႏႈတ္ဖ်ားမွ ပံုျပင္ေတြ တသြင္သြင္ စီးဆင္း ေနတတ္သည္။ ပံုျပင္တုိင္း လုိလုိတြင္ ၿပံဳးစရာ၊ မွတ္စရာ တစ္ခုခု ပါစၿမဲမုိ႔ နားေထာင္သူေတြက ႏွစ္ၿခိဳက္ၾက၏။
“ဆံပင္ညႇပ္တဲ့ အဘိုးအုိ” ပံုျပင္ ဆုိလွ်င္ လူတုိ႔၏ ဘ၀ တဏွာကို ျမင္သိႏုိင္ ေစသည္မုိ႔ အရြယ္ ရေနၿပီျဖစ္ေသာ ခင္ေ၀့ သူငယ္ခ်င္းေတြက သေဘာေတြ႔ၾက၏။ တစ္ခါတုန္းက အသက္ရာေက်ာ္ အဘိုးအို တစ္ဦး ရွိသတဲ့။ ဆံသဆရာက သူ႔ကို တစ္လ တစ္ႀကိမ္ ဆံပင္ လာညႇပ္ ေပးရသည္။ တစ္ေန႔တြင္ ဆံပင္ညႇပ္ အၿပီး၌ ဆံသဆရာက “အဘိုးရယ္ အဘိုးထံက ကြၽန္ေတာ္ ဆံပင္ညႇပ္ ယူလာတာ ႏွစ္ပရိ ေစၦဒ ၾကာေညာင္း လွပါၿပီ။ ဒီေန႔ အတြက္ေတာ႔ ဆံပင္ညႇပ္ခ မယူပါရေစနဲ႔”ဟု ေျပာ၏။ အဘိုးအုိက “ဘာေၾကာင့္လဲ” ဟုေမးရာ ဆံသ ဆရာက “ဒီေန႔ ကြၽန္ေတာ္ အသက္ငါးဆယ္ ျပည့္တဲ့ေန႔ပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ေရႊရတု ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္နဲ႔ လုပ္အားခ မယူတာပါ” ဟု ရွင္းျပ၏။
ဤတြင္ အဘိုးအုိ၏ မ်က္ႏွာ႐ုတ္ျခည္း ညိႇဳးႏြမ္း သြားသျဖင္႔ ဆံသ ဆရာက “ကြၽန္ေတာ္ စကားမ်ား မွားသြားလုိ႔လား ခင္ဗ်ာ” ဟု ပ်ာပ်ာသလဲ ေတာင္းပန္ရွာသည္။ ထုိအခါ အဘိုးအုိက “မင္းစကား မွားလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ အဘိုးတစ္ခု စဥ္းစားမိလုိ႔ပါ။ မင္းအသက္က ငါးဆယ္ဆုိေတာ႔ အေတာ္ႀကီး ေနၿပီပဲကြယ့္။ ဒီထက္ အသက္ႀကီးလာလုိ႔ မင္းကမ်ား အဘိုးကို ဆံပင္ညႇပ္ မေပးႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆုိရင္ အဘိုး ဘယ္သူနဲ႔ ဆံပင္ ညႇပ္ပါ႔ မလဲဆုိတာ ေတြးၿပီး ပူပန္မိလုိ႔ပါကြယ္” ဟု ျပန္ေျပာ လုိက္ပါသတဲ့။
ေနာက္ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ကိုေတာ႔ ေယာက်္ားကေလး အုပ္စုက ပိုၿပီး သေဘာ က်ၾကသည္။
“ကြၽန္ေတာ္တို႔က အေပါင္ဆုိင္နဲ႔ မကင္းတဲ႔ သူေတြဆုိေတာ့ ဘဘ ပံုျပင္ကို မိန္းကေလးေတြထက္ ပိုၿပီး နားလည္ခံစား တတ္တယ္” ဟု ေျပာၾက၏။
ေဖေဖကလည္း “သက္ႀကီး၀ိုင္းမ်ား ပြဲေတာင္းၾကလြန္းလုိ႔ သံုးရက္ တစ္ခါေလာက္ ေျပာျပေနရတယ္” ဟု သူ႔ပံုျပင္ကို ညႊန္းသည္။
တကယ္ေတာက ပံုျပင္ မဟုတ္ပါ။ ေရွးလူရႊင္ေတာ္ တစ္ဦး၏ ျပက္လံုး ျဖစ္ပါသည္။ ေဖေဖတုိ႔ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား ဘ၀က မႏၱေလးတြင္ ပန္တ်ာနီနီ၀င္း အၿငိမ့္ ေခတ္စား၏။ ထုိအၿငိမ့္ အဖြဲ႔မွ ေဂ်ာ္လီ၊ ေသာင္းတန္ ဆုိေသာ လူရႊင္ေတာ္ ႏွစ္ဦးမွာ ေဖေဖတုိ႔ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အသည္းစဲြ ျဖစ္သည္။ ေဖေဖ ေျပာေလ့ ရွိေသာ “ေဂ်ာ္လီ့ျပက္လံုး” မွာ ဤသို႔ ျဖစ္သည္။
တစ္ခါက ေဂ်ာ္လီသည္ ပြဲဆက္က်ဲၿပီး ဘုိင္ျပတ္ ေနသျဖင့္ သူေခါင္းေပါင္း ေပါင္းေသာ ပ၀ါကေလးကို အေပါင္ဆုိင္ သြားေပါင္သည္။
အေပါင္ဆုိင္ တ႐ုတ္က ဆရာကီး ဘယ္ေလာက္ ယူမလဲလုိ႔ ေမးသတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက ပိုးပ၀ါဆုိေတာ့ တန္ေၾကး မနည္းေလာက္ပါဘူး ဆုိၿပီး တစ္က်ပ္ေပးပါလုိ႔ ေတာင္းသတဲ့။ တစ္က်ပ္ရရင္ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ တစ္ပြဲမွာၿပီး အားရပါးရ စားလုိက္ဦးမယ္လုိ႔လည္း ေတြးသတဲ့။ ဆုိင္ရွင္က မရဘူး လုိ႔ ေျပာသတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက ငါးမူးေတာ့ ေပးပါဗ်ာလုိ႔ ေတာင္းသတဲ႔။ ငါးမူးရရင္ ဆီခ်က္ တစ္ပြဲေတာ့ စားလုိ႔ ရေသးတာပဲလုိ႔ ေတြးသတဲ႔။ ဆုိင္ရွင္က မရဘူးလုိ႔ ေျပာျပန္သတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက ဒါဆုိလည္း တစ္မတ္ေတာ့ ေပးဗ်ာလုိ႔ ေတာင္းသတဲ့။ တစ္မတ္ရရင္ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ေတာ့ ေသာက္လုိ႔ ရေသးတာပဲလုိ႔ ေတြးသတဲ့။ ဆုိင္ရွင္က မရဘူးလုိ႔ ေျပာျပန္သတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက စိတ္မရွည္ ႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔ ဒါျဖင့္ ဘယ္ေလာက္ ေပးမွာလဲလုိ႔ ေမးလုိက္သတဲ့။ ဆုိင္ရွင္က ဆရာကီး ပ၀ါက အားကီး ေဟာင္းေနၿပီ။ ဆယ္ျပားပဲ ရမယ္လုိ႔ ေျပာသတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက ဆယ္ျပားဆုိလည္း မဆုိးပါဘူး။ နဂါးေဆးလိပ္ အတုတ္ႀကီး တစ္လိပ္ေတာ့ ရေသးတယ္။ ေနပူပူမွာ ေဆးလိပ္ဖြာၿပီး မွိန္းေန႐ံုေပါ့လုိ႔ ေတြးသတဲ့။ ဒါနဲ႔ ကဲ ေပးေပး ဆယ္ျပားပဲ ေပးေတာ့လုိ႔ ေျပာလုိက္သတဲ့။
ဆုိင္ရွင္က ဂဏန္းေတြေရး၊ စာရြက္ေပၚမ်ာ ေဂ်ာ္လီရဲ႕ လက္ေဗြႏွိပ္ၿပီး အေပါင္ လက္မွတ္နဲ႔ ပိုက္ဆံ ဆယ္ျပားကို ၾကက္တူေရြးတန္း ေအာက္ကေန ထုိးေပးသတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက လွမ္းယူၿပီး ထြက္သြားမယ္ လုပ္ေတာ့ ဆုိင္ရွင္က ကုိေဂ်ာ္လီ လက္မွတ္ခက ဆယ္ျပား က်ပါတယ္လုိ႔ ေျပာတာနဲ႔ ပိုက္ဆံဆယ္ျပား ျပန္ေပးထား ခဲ့ရသတဲ့။ ေဂ်ာ္လီက ေသာင္းတန္ကို ေျပာတဲ့ အပိတ္ စကားကေတာ့ ငါ့ကြာ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ စားခ်င္လုိ႔ ပ၀ါကေလး ကိုင္ၿပီး အေပါင္ဆုိင္ သြားပါတယ္။ ဘာမွ မရဘဲ အေပါင္ လက္မွတ္ကေလး ကိုင္ၿပီး ျပန္လာခဲ့ ရသဗ်တဲ့”
ေဂ်ာ္လီ့ ျပက္လံုးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ၾကားေနရေသာ္လည္း ႐ိုးသည္ မရွိ။ ခင္ေ၀တုိ႔၊ ခင္ေဆြတုိ႔ အေပါင္းအသင္း ထဲတြင္ လူသစ္ တစ္ေယာက္ တုိးလာတုိင္း ေဂ်ာ္လီ့ ျပက္လံုးကို ေျပာျပဖုိ႔ ေဖေဖ့ကို ပူဆာရၿမဲ ျဖစ္သည္။ ခင္ေ၀့ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကမူ ေႏွာင္းေခတ္မွ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို သိလုိက္ရသည့္ အတြက္ ေဂ်ာ္လီ ျပက္လံုးသည္ ဟာသရသ သာမက အဗၻဳတရသပါ ခံစားရေသာ ျပက္လံုးဟု မွတ္ခ်က္ျပဳသည္။
ခင္ေဆြ႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္က “အင္း လက္ေဗြ ႏွိပ္ရတယ္ ဆုိေတာ႔ လက္မ မည္းကေလးနဲ႔ ျပန္လာ ရရွာမွာကို ျမင္ေယာင္ မိေသးတယ္ဗ်ာ” ဟု ေဂ်ာ္လီ႔ အတြက္ ဂ႐ုဏာ စကားဆုိသည္။ ခင္ေ၀တို႔ လမ္းထိပ္၌ အေပါင္ဆုိင္ တစ္ဆုိင္ရွိရာ ထိုဆုိင္ေရွ႕မွ ျဖတ္သြားတုိင္း ေဂ်ာ္လီ့ ျပက္လံုးကို သတိရၿပီး ခင္ေ၀ ၿပံဳးမိတတ္သည္။
ခင္ေ၀႔တြင္ စာေရး ဆရာမ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးရွိသည္။ ေဖေဖႏွင့္ မၾကာခဏ စကား ေျပာတတ္၏။ “နင့္အေဖနဲ႔ စကား ေျပာရတာ ကုန္ၾကမ္းေတြ အမ်ားႀကီးရတယ္” ဟု ေျပာသည္။ တစ္ခါက အမ်ဳိးသမီးငယ္ တစ္ဦး ရန္ကုန္ ေရာက္လာသတဲ့။ အလုပ္ စာေမးပြဲ ေျဖရန္ လာျခင္းျဖစ္၏။ တုိက္ အမွတ္ ၉၉၊ ပထမထပ္ကို မရွာတတ္သျဖင့္ အခက္ ေတြ႔ေနသည္။ အဘိုးအို တစ္ဦးကို လမ္းတြင္ ေတြ႔၍ လိပ္စာကို ျပၿပီး ေမးၾကည့္၏။
“အိမ္း ငါ႔ေျမးေမးတာက ျမန္မာလုိလား။ အဂၤလိပ္လုိလား။ ျမန္မာလုိ ဆုိရင္ေတာ့ ပထမထပ္ ဆုိတာ ေျမညီထပ္ကို ေခၚသကြဲ႔။ အဂၤလိပ္လုိ ဆုိရင္ေတာ႔ ပထမထပ္ ဆုိတာ ေျမညီထပ္ရဲ႕ အထက္က အထပ္ကို ေခၚသကြဲ႔။အေဆာက္ အအံုတစ္ခုရဲ႕အစိတ္အပိုင္းေတြကို မွန္ေအာင္ ေခၚတတ္ဖို႔ ဆုိတာ သိပ္အေရးႀကီးသကဲြ႔။ ျမန္မာ အိမ္တစ္လံုးမွာ ဆုိရင္ ေခါင္ေလ်ာက္တဲ့၊၊ ဒိုင္းတဲ့၊ က်ားေမာ့တဲ့၊ ျမင္းမုိရ္ ပိတ္တဲ့၊ ထုပ္တဲ့၊ က်ီးအက္တဲ့၊၊ ဆင့္တဲ့၊ ေလွကားတဲ့၊ ရက္မတဲ့၊၊ ေလ်ာက္တဲ့၊ အျခင္တဲ့၊ ျမားတဲ့၊ အစိတ္အပိုင္း ဆယ့္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိသကဲြ႔။ ဗိသုကာ ပညာမွာ ဆုိရင္လည္း ေရာမေခတ္တဲ့၊၊ ဂရိ ေခတ္တဲ့၊ ဂႏၳ၀င္ ေခတ္တဲ့၊ ေခတ္သစ္တဲ့၊၊ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိသကြဲ႔။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပ်ဴေခတ္က ဗိသုကာ လက္ရာေတြကို ေလ႔လာၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ .. . ”
အဘိုးအို စကားေၾကာ ရွည္ေနသည္ႏွင့္ အမ်ဳိး သမီးငယ္ခမ်ာ စာေမးပြဲသို႔ အခ်ိန္မီ မေရာက္ေတာ့ဘူးတဲ့။ အလုပ္ရဖုိ႔ အခြင္႔အေရးလည္း ဆံုး႐ံႈး သြားပါသတဲ႔။
ေဖေဖေျပာေလ့ ရွိေသာ ပံုျပင္ တစ္ပုဒ္ ျဖစ္သည္။ လူငယ္ေတြက သူ႔ကို စကား အေျပာခိုင္းလွ်င္ ေဖေဖက ဤပံုျပင္ကို ေျပာျပတတ္၏။
“သက္ႀကီးရြယ္အုိေတြ ဟာ သိပ္စကား ေျပာခ်င္ၾကတယ္ကြယ့္။ စကားလည္းမ်ား တတ္ၾကတယ္။ သတိထားၾက”ဟူေသာ ၾသ၀ါဒႏွင့္ ပံုျပင္ကို နိဂံုးခ်ဳပ္သည္။
ထုိပံုျပင္ ေျပာသည့္ ေန႔မ်ဳိး၌ ဧည့္သည္မ်ား ျပန္သြားလွ်င္ ခင္ေဆြသည္ ေဖေဖ႔ အနားသို႔ လာကပ္ေလ့ရွိ၏။ ခင္ေဆြ ဘာေျပာမည္ ဆုိသည္ကို သိ၍ ေဖေဖက မ်က္ႏွာ လဲႊထားေသာ္လည္း ခင္ေဆြက က်ီစယ္ေသာ စကားကို ဆုိျဖစ္ေအာင္ပင္ ဆုိဘိသည္။
“ေဖေဖကေတာ့ေလ အဘိုးႀကီးေတြ စကား အမ်ားႀကီး ေျပာတတ္တဲ့ အေၾကာင္းကို စကားေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ ေျပာျပ ေနတတ္တဲ႔ အဘိုးႀကီး တစ္ေယာက္ပါပဲေနာ္”
ခင္ေဆြက ေဖေဖ႔ကို “ပံုျပင္ ေဖေဖ” ဟု အမည္ ေပးထားေသာ္လည္း ခင္ေ၀ကေတာ့ “ေဆာင္ပုဒ္ ေဖေဖ” ဟု အမည္ ေပးခ်င္သည္။ ေဖေဖသည္ ေဆာင္ပုဒ္မ်ားတြင္ ေမြ႔ေလ်ာ္ လြန္းလွ၏။
“အစီအစဥ္ မရွိေသာ စိတ္သည္ ညစ္ညဴး၏”
ေဖေဖ့ အလုပ္ခန္း နံရံေပၚမွ ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည္။ ေဖေဖသည္ အခ်ိန္ကို စီမံတတ္၏။ ေဖေဖ႔တြင္ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္ဇယား ရွိသည္။
“အသား၊ ထမင္း၊ ဟင္းရြက္၊ သစ္သီး”
ထမင္းစားခန္း နံရံေပၚမွ ေဆာင္ပုဒ္ ျဖစ္သည္။ ေဖေဖက ထမင္း၀ိုင္းတြင္ ဤအာဟာရ အုပ္စုေလးမ်ဳိး လံုးစံုေအာင္ ပါေစ့ခ်င္သည္။ အသားဟု ဆုိရာ၌ ငါးလည္း ပါႏုိင္သလုိ ထမင္းဟု ဆုိရာ၌ ေပါင္မုန္႔လည္း ပါႏုိင္သည္။ ဘုရားခန္းမွာ၊ ဧည့္ခန္းမွာ၊ အိပ္ခန္းမွာ၊ ေရခ်ဳိးခန္းမွာ အျခား ေဆာင္ပုဒ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေသး၏။
“ေဖေဖ ဒီေန႔ သက္ႀကီး၀ိုင္းကို မသြားဘူးလား”
ေန႔ခင္း တေရး အိပ္ရာမွ ႏိုးလာေသာ ေဖေဖ့ကို ခင္ေ၀က ေမးရာ ေဖေဖက “သြားမွာ” ဟု ျပန္ေျဖသည္။ မြန္းလဲြ ႏွစ္နာရီခဲြတြင္ ေဖေဖႏွင္႔ မိတ္ေဆြမ်ား ဆံုေလ့ရွိ၏။ ကန္လမ္းထဲမွ “ထူး” လက္ဖက္ရည္ဆုိင္မွာ ဆံုၾကသည္။ တုိင္းရင္း ေဆးဆရာ တစ္ဦး၊ ကန္ထ႐ိုက္တစ္ဦးႏွင္႔ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး တစ္ဦးတုိ႔ လာေရာက္ၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ ပိုင္ရွင္၏ ဖခင္သည္လည္း ေဖေဖတုိ႔ႏွင့္ ရြယ္တူ ျဖစ္၍ သက္ႀကီး၀ိုင္းတြင္ ၀င္ထုိင္သည္။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ရင္း ေထြရာေလးပါး ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ “အသက္ႀကီးတဲ့ လူေတြ ဒီလုိ ဆံုေတြ႔ၾကေတာ့ အထီးက်န္ မျဖစ္ဘူးေပါ့။ စကား ေျပာၾကေတာ့လည္း ျပင္ပေလာက အေၾကာင္း သိရတာေပါ့။ အနည္းဆံုး လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး သြားရတဲ့ အတြက္ က်န္းမာတာ ေပါ့”ဟု ေတြးကာ ေဖေဖ သက္ႀကီး၀ိုင္းသို႔ သြားသည္ကို မိသားစုက ၾကည္ျဖဴၾကသည္။
“သက္ႀကီး၀ိုင္းမွာေတာ့ ေဖေဖက ဦးေဆာင္ ေဆြးေႏြးသူ ေပါ႔ေနာ္”
ဟု ခင္ေ၀က ေျပာရာ “တစ္လွည့္စီပါပဲ သမီးရယ္။ တုိင္းရင္း ေဆးဆရာႀကီးက ဆုိရင္ စကား ေျပာသိပ္ေကာင္းတာ”ဟု ေဖေဖက ျပန္ေျပာ၏။
“တေလာတုန္းက ေဖေဖ ဘာျဖစ္လုိ႔ စကား မေျပာဘဲ ငိုင္တုိင္တုိင္ ျဖစ္ေနတာလဲ။ စိတ္တုိင္း မက်တာမ်ား ရွိလုိ႔လား”
ခင္ေဆြ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို “အႏွိပ္စ၊ တုတ္ခ၊ အႏွပ္တ” အေၾကာင္း ေျပာသည့္ေန႔ မတုိင္မီ ရက္မ်ားက ေဖေဖ ေငးေငးငိုင္ငုိင္ ျဖစ္ေနသည္ကို သတိထား မိ၍ ခင္ေ၀က ေမးၾကည့္သည္။
“ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူး သမီးရယ္။ စိတ္တုိင္း မက်တာလည္း မရွိပါဘူး။ အဲဒီ ရက္ပိုင္းက ဇာတိရြာကို သတိရ ေနလုိ႔ပါ။ ညီနဲ႔ တူ၊ တူမေတြကိုလည္း သတိ ရေနတယ္”
ဒီႏွစ္ ေဆာင္း၀င္လုိ႔ အပူရွိန္ ေလ်ာ့သြားလွ်င္ ေဖေဖ့ကို အညာ တစ္ေခါက္ေလာက္ေတာ့ အလည္ ပို႔ဦးမွဟု ခင္ေ၀ စဥ္းစားသည္။
ေဖေဖက ကန္လမ္းသို႔ သြားရန္ ျပင္ဆင္၏။ ခင္ေ၀က ေဖေဖ့အား တုတ္သဖြယ္ သံုးႏုိင္ေသာ ထီး အရွည္ႀကီးကို ယူေပးလုိက္သည္။
(၃)
ပံုျပင္ ေဖေဖႏွင့္ ေဆာင္ပုဒ္ ေဖေဖ အေၾကာင္း ၿပီးေတာ့“ပင္စင္ေဖေဖ”အေၾကာင္းကို ခင္ေ၀ ဆက္ေတြး ေနမိျပန္သည္။
“ပင္စင္ယူတယ္ ဆုိတာ ေလယာဥ္ တစ္စင္းကေန တစ္စင္း ေျပာင္းစီးတာပါပဲ။ ကိုယ့္ကို ဒူးေထာက္မယ့္ သူမရွိေတာ့ေပမယ့္ ကိုယ္က ဒူးေထာက္ရ မယ့္ သူမရွိေတာ့တာကိုပဲ ေက်နပ္ လွပါၿပီ”
လြန္ခဲ႔ေသာ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္က ေဖေဖ့ ႀကံဳး၀ါးသံ ျဖစ္၏။ ပင္စင္ ယူၿပီးခါစက ေဖေဖသည္ ၀ါသနာ လုပ္ငန္း တစ္ခုကို လုပ္ေသး၏။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုလုပ္ငန္းကို မိတ္ေဆြ တစ္ဦးအား လဲႊေပးလုိက္ၿပီး လံုး၀ အနား ယူခဲ့သည္။ ေဖေဖ အၿငိမ္းစား ယူစဥ္ ကာလက ကုန္ေစ်းႏႈန္းသည္ စင္ေအာက္မွာ အိပ္ေပ်ာ္ ေနဆဲ။ ေဖေဖ့ ပင္စင္ လစာသည္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ပမာဏ ျဖစ္၏။ ေဖေဖ႔မွာ မိမိကိုယ္ မိမိ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်မႈ အျပည့္ ရွိသည္။ ေဖေဖ ပင္စင္ သြားမည့္ေန႔ ဆုိလွ်င္ တစ္အိမ္သားလံုး သိေနၾက၏။
“ပင္စင္ သြားထုတ္မလုိ႔ေဟ႔။ ဘာ၀ယ္ခဲ႔ရဦးမလဲ”
ေနာက္ပိုင္းတြင္ေတာ့ ကုန္ေစ်းႏႈန္းက အိပ္ရာမွ ႏိုးထလာသည္။ ေဖေဖ့ လစာသည္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ ပမာဏ မဟုတ္ေတာ့။
အခ်ိန္သည္ ေဖေဖ့ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်မႈကို တအိအိ ၿပိဳက်ေအာင္ တုိက္စားခဲ့သည္။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းသည္ စင္ေပၚ တက္လာခဲ့၏။ ေဖေဖ့ လစာသည္ ေျပာပေလာက္ေသာ ပမာဏ မဟုတ္ေတာ့။
“ေဖေဖ့ ေက်းဇူးေၾကာင့္ သမီးတုိ႔ အခုလုိ ေနႏိုင္ၾကတာပါ။ ကိုကို စင္ကာပူက လစဥ္ ပို႔တဲ့ ပိုက္ဆံရယ္။ သမီးတုိ႔ ညီအစ္မႏွစ္ေယာက္ ၀င္ေငြရယ္ ရွိေနတာမို႔ အိမ္အတြက္ ဘာမွ ေၾကာင့္ၾကစရာ မလုိပါဘူး”
ခင္ေ၀တုိ႔က ေဖေဖ႔ကို အားေပးစကား ေျပာၾက၏။ ေဖေဖ့ မ်က္ႏွာ လန္းဆန္း ေနသည္ကို ျမင္ရသျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ ၾကသည္။ ေဖေဖကေတာ့ ပင္စင္ ထုတ္ရန္ ဘဏ္သို႔ လစဥ္သြား ၿမဲသြားသည္။ ယခင္လုိ ညိဳးညိဳး ညံညံေတာ႔ မဟုတ္။ တိတ္ဆိတ္စြာ သြားသည္။ ခင္ေ၀တုိ႔က မသြားေစခ်င္ ဟန္ျပလွ်င္
“ဂဂၤါမာလ ဇာတ္ေတာ္ထဲက ေရသည္ဟာ ဥဒယမင္းက တုိင္းျပည္တစ္၀က္ ခဲြေပးထားတာေတာင္ ေရသည္ ဘ၀တုန္းက ဗာရာဏီျပည္ ေျမာက္တံခါးက အုတ္ခ်ပ္ၾကားမွာ သူ၀ွက္ထားတဲ့ အသျပာ ပဲ၀က္ကို သြားယူေသးတာပဲ သမီးတုိ႔ရယ္”
ဟု ေလေအး ကေလးႏွင့္ ျပန္ေျပာတတ္၏။
တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ေတာ့ “ေဖေဖ တာ၀န္ေက်ခဲ့တဲ့ အတြက္ တုိင္းျပည္က ခ်ီးျမႇင့္တဲ့ ဆုကို ေဖေဖ တန္ဖုိး ထားရမွာပဲ” ဟု ခပ္ထန္ထန္ ေျပာ တတ္သည္။ ခင္ေ၀ကေတာ့ ကားခနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ဖုိးနဲ႔ ကာမွ ကာ မိရဲ႕လားဟု ေတြးေနမိသည္။ ေနသာေသာ ေန႔တစ္ေန႔။
ၿခံထဲမွာ သနပ္ခါးပန္း ရနံ႔ေတြ ေမႊးပ်ံ႕ေနသည္။ ေလျပည္ ကေလးတစ္ခ်က္ ေ၀ွ႔လုိက္၏။ သစ္ရြက္ေျခာက္ေတြ ရွပ္တိုက္ ေျပးသြားေသာ အသံကို ၾကား ရသည္။ အုတ္လမ္းေပၚ၌ ခ်ဳိးကေလး ႏွစ္ေကာင္ အစာ ေကာက္ေနၾက၏။
အိမ္ေရွ႕ဆင္၀င္ေအာက္တြင္ ထုိင္ေနေသာ ေဖေဖ႔ကို ခင္ေ၀ ေငးၾကည့္ ေနမိ၏။ ဆံပင္ေတြက ေႏြတိမ္တုိက္မ်ားလုိ ေဖြးဆြတ္ ေနၾကသည္။ ေရလိႈင္း ကေလးေတြ စြန္႔ခြာသြားေသာ သဲေသာင္ျပင္ႏွယ္ ေဖေဖ့ ပါးေပၚမွာ အေရးအေၾကာင္းေတြ ၀န္းယွက္ေနၾက၏။ ေဖေဖ့ ပခံုး ႏွစ္ဖက္ကား ငွက္သမၺာန္၏ အၿမီး ႏွစ္ခြသဖြယ္ ေကြးညြတ္ ေနၾက၏။
နံနက္က ေဖေဖ ပင္စင္ ထုတ္သြားသည္ကို ခင္ေ၀ မသိလုိက္။ ဗီ႐ိုကို ဖြင့္ၿပီး ပင္စင္ စာအုပ္ ျပန္ထားေနသည္ကို ျမင္မွ ေဖေဖ ဘဏ္က ျပန္လာမွန္း သိရသည္။ ခင္ေ၀က နာရီကို ၾကည့္လုိက္၏။ ႏွစ္နာရီ ခဲြေနၿပီ။ ေဖေဖ သက္ႀကီး၀ိုင္းကို မသြားဘူးလား။ သြားမည့္ အရိပ္အေယာင္ကို မေတြ႔ရ။ မသြားေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႕။ မသြားဘဲမ်ား ေနမလုိ႔လား။ ေအးေလ ဒီလုိ ေန႔မ်ဳိးမွာေတာ့ မသြားတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ မေတာ္လုိ႔ အဘိုးႀကီးေတြက ေဖေဖ့ကို ေဂ်ာ္လီ့ ျပက္လံုးမ်ား အေျပာ ခိုင္းေနရင္ အခက္။ ခင္ေ၀ကား ႀကံႀကံဖန္ဖန္ ေတြးေတာ ပူပန္ ေနမိေတာ့သည္။
ျမတ္သင္း