ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Monday, February 28, 2011

ေစ်း၀ယ္ယူသံုးစြဲသူမွာ အခြင့္အေရးရွိသလား

ေစ်း၀ယ္ယူသံုးစြဲသူမွာ အခြင့္အေရးရွိသလား
ဂ်ဴး

၀ယ္သူသည္ အၿမဲမွန္၏ ဆိုသည့္ ႏိုင္ငံတကာလက္ခံသည့္ မူတစ္ခုကို စိတ္ထဲမွာ မသိမသာစြဲထင္ ထားမိသျဖင့္ ကၽြန္မေစ်း၀ယ္သည့္အခါ မၾကာခဏျပႆနာတက္ရေလ့ရွိသည္။ အေလးခ်ိန္မျပည့္ဘူးဟု ထင္သျဖင့္ သမာဓိခ်ိန္ခြင္မွာ ခ်ိန္ၾကည့္တတ္သည္။ မျပည့္လွ်င္ ေစ်းသည္ဆီသို႔ျပန္ၿပီး ငါးက်ပ္သားလိုတယ္၊ ႏွစ္က်ပ္ခြဲသားေလာက္လိုတယ္ စသည္ျဖင့္ ေတာင္းဆိုမိသည္။ အမ်ားအားျဖင့္ေတာ့ ေစ်းသည္ေတြက သူတို႔ လက္မွန္းကို သူတို႔ယံုၾကည္ၿပီးသားမို႔ မ်က္ႏွာထားမခ်ိဳသာသည့္တိုင္ လိုေနသည့္ ကုန္ပစၥည္းကိုျဖည့္ ေပးလိုက္ၾကသည္။


ေတာ္ေတာ္႐ွား႐ွားပါးပါး ေစ်းသည္တခ်ိဳ႕သာ ရန္ေတြ႕တတ္ေလသည္။ ကၽြန္မညီမက ကၽြန္မေစ်း၀ယ္ လိုက္မည္ကို စိုးရိမ္သည္။ ကၽြန္မက စိတ္မရွည္တတ္ဟု သူ ယူဆေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။
ကိုယ့္အရင္ ေရာက္သည့္ ေစ်း၀ယ္သူကို ကိုယ့္အရင္ ေရာင္းေပးတာကို ကၽြန္မအသာ ေစာင့္ေန တတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္မေနာက္မွ ေရာက္လာသည့္ ေစ်း၀ယ္သူကို ကၽြန္မထက္ အရင္ေရာင္းတာ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ျဖစ္လာလွ်င္ ကၽြန္မက ေစာဒကတတ္သည္။ ကၽြန္မက အရင္ေရာက္တာ၊ ကၽြန္မကို အရင္ေပးပါ စသည္ျဖင့္ ေျပာတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ေစ်း၀ယ္ေတြ သိပ္႐ႈပ္တတ္သည့္ ေစ်းဆိုင္မ်ိဳးမွာျဖစ္သည္။ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ ညီမသာဆိုလွ်င္ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ စိတ္႐ွည္လက္႐ွည္ ရပ္ေစာင့္
တတ္၏။ အားလံုးလိုလို ရွင္းသြားေတာ့မွ အနားကပ္ၿပီး ၀ယ္သည္။ အိုး အခ်ိန္သိပ္ကုန္တာပဲ။ ကၽြန္မျဖင့္ မေစာင့္ႏိုင္ပါဘူး။ ကုိယ့္အရင္ေရာက္လွ်င္ ေရာက္သည့္ အေၾကာင္းေတာ့ ေျပာရမွာေပါ့။ ကုန္စံုဆိုင္ေတြမွာ ေစ်း၀ယ္လွ်င္ ကၽြန္မရင္ဆိုင္ရသည့္ ျပႆနာကေတာ့ ပစၥည္းမလတ္လွ်င္ မလတ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းၾကား ခ်င္သည့္ အက်င့္ပါပဲ။

အမ်ားအားျဖင့္ မလတ္တတ္သည့္ ကုန္မ်ားမွာ ဘီစကစ္မုန္႔လို၊ မုန္႔ႂကြပ္လို ကုန္ေျခာက္ေတြ ျဖစ္သည္။ ဒါေတြက ပလပ္စတစ္ထုပ္ပိုးပစၥည္းျဖင့္ လံုေအာင္ ထုပ္ပိုးထားၿပီး ေရာင္းတာမို႔ လတ္ မလတ္ ကို နမ္းၾကည့္လို႔မရ။ ငါးေျခာက္လိုမ်ိဳးဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ရည္မဟန္လွ်င္ ကၽြန္မက နမ္းၾကည့္သည္။ အနံ႔က ေအာက္သိုးသိုးျဖစ္ေနသည္ဟု ခံစားရလွ်င္ အဲဒီ ပစၥည္းကို မယူေတာ့ေပ။ ေစ်း၀ယ္သူက ဘယ္လိုပဲ သူ႔ပစၥည္းကို ထိုးထည့္ေပးေပး ကၽြန္မ မယူ။ အားလည္းမနာခ်င္ေပ။ စားေသာက္ကုန္ေျခာက္ေတြကို မသိလို႔ ၀ယ္မိၿပီးလွ်င္ ကၽြန္မဖြင့္လိုက္သည္ႏွင့္ ဆီေခ်းေစာ္နံ ေနတာကို ေတြ႕ရဖူးသည္။ ကၽြန္မဆိုင္ကို ျပန္ေျပာ ခ်င္သည္။ သို႔ေသာ္ ညီမက မေျပာေစခ်င္။ ဆိုင္ရွင္က ရန္ေတြ႕လွ်င္ အရွက္ကြဲမွာစိုးလို႔ဟု သူက အေၾကာင္းျပသည္။ ကၽြန္မလည္း စဥ္းစားသည္။ ရန္ေတြ႕မခံရေအာင္ ေျပာရင္ မရဘူးလား။ ဆိုင္ရွင္ကို သူ႔ကုန္က မလတ္ဘူးဟု အေၾကာင္းၾကား သည့္ကိစၥမွာ သူ႔ကို ေစာ္ကားသည့္ အျဖစ္မွမဟုတ္ဘဲ။ သူ႔ဆီက ပိုက္ဆံျပန္ယူဖို႔လည္း ျမန္မာျပည္မွာမို႔ မျဖစ္ႏိုင္မွန္း ကၽြန္မ သိၿပီးသားပါ။ အေၾကာင္းၾကား႐ံုပါပဲ။ သူသိမွ ျဖစ္မည္မဟုတ္လား။ အဲသည္လို ေျပာေတာ့ ညီမက ကၽြန္မကို ကေလးတစ္ေယာက္အား အားမလိုအားမရ ၾကည့္သည့္ လူႀကီး အၾကည့္မ်ိဳးျဖင့္ ၾကည့္သည္။

သူ႔ဆိုင္က ပစၥည္းအေၾကာင္း သူမသိဘဲေနမလားအစ္မရဲ႕။ ဒီပစၥည္းသူ႔ဆီမွာ ဘယ္ႏွစ္လ၊ ဘယ္ႏွႏွစ္ၾကာေနၿပီဆိုတာ သူသိမွာေပါ့။ သူသိလ်က္နဲ႔ေရာင္းတာပဲ။ နင္အေၾကာင္းၾကားမွ သိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္မႏွင့္သူ ျငင္းခံုၾကလွ်င္ သူ႔ကိုပဲ ကၽြန္မက အ႐ႈံးေပးလိုက္သည္။ အခုေနာက္ပိုင္းတြင္ ေရာင္းသူေတြက ကုန္ကို ထုတ္လုပ္သည့္ေန႔စြဲ၊ သက္တမ္းကုန္ဆံုးသည့္ ေန႔စြဲ ထည့္ေရးလာၾကသည္။ ဆိုင္ေတြမွာ သက္တမ္းကုန္သြားလွ်င္ ျပန္လဲေပးတတ္သည္ဟုဆိုသည္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲသည္လဲေပးသည့္ကုန္ကိုပင္ သံသယရွိစရာ ေကာင္းသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သက္တမ္းရက္ကို အသစ္ျပန္ကပ္ၿပီး ေပးတာမျဖစ္ႏိုင္ဘူးလားတဲ့။ အင္း သည္လိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ယံုလိုက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔သံုးေနက် အသံုးျဖစ္သည့္ “ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာင္လိုက္စမ္းပါ” ဟု ဟာသျဖင့္ ေျပာမိသည္။ စူပါမားကပ္လိုေနရာမ်ိဳးမွာ ေစ်း၀ယ္ရတာကို ကၽြန္မႏွစ္သက္သေယာင္ရွိခဲ့သည္။ ေစ်းဆစ္စရာမလို။ တစ္ခြန္းေစ်းမို႔တစ္ေၾကာင္း၊ တန္းစီၿပီး ေငြးရွင္းရသည္မို႔ အရင္ေရာက္သူ ေနာက္ေရာက္သူ ျပႆနာမတက္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထုပ္ပိုးထားသည္မို႔ စိတ္ရွင္းသည္က တစ္ေၾကာင္း။ သို႔ေသာ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္မအတြက္ အဲဒီဆိုင္ေတြကလည္း စိတ္တိုင္းက်စရာ မဟုတ္ေတာ့။

သူတို႔ဆီက ဆိုင္အမွတ္တံဆိပ္ႏွင့္ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ကို ျငင္းဆန္မိလွ်င္ ျပႆနာတက္ရသည္။ အိတ္ကိုမယူဘဲ မိမိမွာပါလာသည့္ အ၀တ္အိတ္ျဖင့္ ထည့္ခိုင္းလွ်င္ အမ်ားစု အေရာင္းစာေရးမေလးေတြက အေၾကာက္အကန္ျငင္း၏။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ သေဘာေကာင္းသျဖင့္ ျငင္းတာကိုလက္ခံသည္။ သုိ႔ေသာ္ သတိေပးလိုက္ပါသည္။ အိတ္မပါဘဲထည့္သြားရင္ အထြက္မွာ ေငြမရွင္းရေသးဘူးထင္ၿပီး အန္တီ့ကို ေမးျမန္းလာလိမ့္မယ္ဟု သတိေပးသည္။ ကိစၥမရွိပါဘူးကြယ္၊ အဲဒီ ျပႆနာကို ကိုယ္ရွင္းပါ့မယ္။ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ တကယ္ပဲ ေျဖရွင္းရတတ္သည္။ အရွက္ကြဲလုမတတ္ အစစ္ေဆးခံရတတ္သည္။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ေတာ့ ကိုယ့္ရပ္ကြက္ထဲက တစ္ႏိုင္တစ္ပိုင္ ကုန္စံုဆိုင္ေလး မ်ားကိုသာ လြမ္းမိသည္။ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္မလိုဘူး၊ ကၽြန္မမွာ အိတ္ပါတယ္ဆိုလွ်င္ သူတို႔ကေတာင္ ေက်းဇူးတင္ေနေသး၏။
တခ်ိဳ႕က ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ကို ႏွစ္အိတ္ေတာင္ထည့္ခိုင္းတာဟု ေျပာတတ္သည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ စူပါမားကက္ႀကီးေတြမွာ ေတြ႕ရသည့္ျပႆနာက အသားငါး၊ အသီးတို႔ကို ပလတ္စတစ္အၾကည္စ ပါးပါးေလးျဖင့္ ထုပ္ပိုးေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္ေကာင္မအံုဖို႔၊ ေရာဂါပိုးမကပ္ၿငိဖို႔၊ သန္႔ရွင္းေသသပ္ဖို႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ထုပ္ပိုးၾကသည္။ ထိုထုပ္ပိုးသည့္ ပလတ္စတစ္ အၾကည္စ ဆြဲလို႔ ဆန္႔လို႔ရသည့္ Plastic Film က အစားအစာထဲသို႔ ၀င္ၿပီး ဓာတ္ျပဳတတ္သည္ကို ကၽြန္မသိေနသည့္အတြက္ မႏွစ္သက္ရဲျပန္ေပ။ တခ်ိဳ႕စူပါမားကက္ဆိုင္ေတြမွာ တစ္ေလာကပဲ ပိတ္ပင္ထားသည့္ ၀က္အူေခ်ာင္း၊ ၾကက္အူေခ်ာင္းေတြကို ေစ်းကြက္တင္ေရာင္းေနတာကို ျမင္ခဲ့ရသည္။ ပိတ္ပင္ထားတာကို စူပါ မားကက္ မန္ေနဂ်ာေတြ မသိဘူးလား။ သူတို႔က ဂ်ာနယ္ေတြမဖတ္ဘူးလား။ ဒါကို စားသံုးသူအေနႏွင့္ ေျပာျပဖို႔ အခြင့္အေရး ကၽြန္မတို႔မွာ မရွိဘူးလား။ ရွိမွာပါ။ ကၽြန္မတို႔က ပိုက္ဆံႏွင့္ တန္ရာတန္ေၾကးေပးၿပီး ၀ယ္ယူသံုးစြဲေနၾကသည့္ စားသံုးသူေတြေလ။ ကၽြန္မ၏ စာအုပ္တိုက္မွ ထုတ္ေ၀သည့္ စာအုပ္တို႔ကို ျဖန္႔ခ်ိသည့္အခါ ေဖာင္ေက်ာ္တာေတြ စာမ်က္ႏွာပ်က္ေနတာေတြကို အစဥ္အၿမဲ ျပန္လဲေပးေနခဲ့တာ။
အငွားဆိုင္ ေရာက္ၿပီးေနာက္ ဓာတ္မွန္ေကာ္ျပားျဖင့္ အဖံုးဖံုးဖို႔ခ်ဳပ္ဖို႔ အပ္ေပါက္ရာ သံုးခ်က္ေလာက္ ေဖာက္ၿပီးသားကိုပင္ ကၽြန္မ ျပန္ယူၿပီး အသစ္တစ္အုပ္ႏွင့္လဲေပးခဲ့တာ။ ၀ယ္သူသည္ အၿမဲမွန္၏ဟု ကၽြန္မစိတ္ထဲစြဲထားခဲ့တာ။ တကယ္ေတာ့ ၀ယ္သူကပဲ အၿမဲမွန္မွာပါ။ ကၽြန္မတို႔ စာဒကတက္ၾကည့္ သင့္သည္ဟုထင္သည္။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။ ဆိုင္ရွင္ေတြကို၊ ကုမၸဏီပိုင္ရွင္ေတြကို ကၽြန္မတို႔ ေစာဒကတက္သည့္အခါ ယဥ္ေက်းဖြယ္ရာစြာ သံုးႏႈန္းေျပာဆိုရလိမ့္မည္။

ဂ်ဴး
weekly eleven news journal , 19-3-2008

မာတိကာ


statistics

web tracker