ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Monday, August 1, 2011

ေရွးကေရြးေသာ သမက္ေလာင္း

ေရွးကေရြးေသာ သမက္ေလာင္း

ေခ်ာင္းဆံုအုန္းသြင္
   ေရွးအခါက မိန္းကေလးမ်ား၏ အရည္အခ်င္းကို မီးဖိုေခ်ာင္ ထိန္းသိမ္းမႈႏွင့္ အိမ္ေထာင္ထိန္းသိမ္းမႈကို ေလ့လာ အကဲခတ္ၿပီး သိရသကဲ့သို႔ ေယာက်္ားကေလး၏ အရည္အခ်င္းကို အိပ္ရာ၊ စားရာ၊ ၀တ္ရာ၊ ေၿပာဆိုရာ စသည္တို႔ကို ေလ့လာအကဲခတ္ၿပီး သိရွိရေပသည္။ 

   ေယာက္်ားကေလးတစ္ေယာက္၏ အဆင့္အတန္းကို
သူ၏အိပ္ရာကိုႀကည့္ၿခင္းအားၿဖင့္္ အကဲခတ္ႀကသည္။ အိပ္ရာကို မည္မွ် သပ္သပ္ရပ္ရပ္ထားသည္ကို ႀကည့္ၿပီး မည္သည့္ဘ၀ကလာသည္ကိုပင္ ခန္႔မွန္းေၿပာဆိုႏိုင္ႀကေပသည္။ နတ္ၿပည္ကလာသူသည္ အိပ္ရာကို အိပ္ၿပီးေနာက္ ၿမင့္ေသာေနရာတြင္ ထားတတ္သည္ဟု ဆိုႀကသည္။ လူ႔ၿပည္မွ လာသူသည္ အိပ္ရာကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္သိမ္းဆည္းၿပီး အၿခားသူမ်ား မထိုင္ႏိုင္မနင္းႏိုင္ေအာင္ ထားတတ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အပါယ္ဘံုမွ လာသူသည္ အိပ္ၿပီးေသာ အိပ္ရာကို၊ ၿခံဳထားေသာ ေစာင္မ်ားကို လံုးေထြးလ်က္ ၿခင္ေထာင္ကို ဖယိုဖရဲ တင္လ်က္ အခ်ိဳ ႔ ေစာင္ကို လံုးပင္ မလံုးေထြးေတာ့ဘဲ ဒီအတိုင္း ေဘးခ်ထားလ်က္ ၿခင္ေထာင္ကိုလည္း မတက္ဘဲ ဒီအတိုင္းထားၿပီး အိပ္ရာမွ ထြက္လာတတ္ေပသည္။ အိပ္ရာကိုမသိမ္းဘဲထားခဲ့ၿခင္းၿဖစ္သည္။ ညၿပန္အိပ္ေသာအခါ လွည္းက်င္းၿခင္းမရွိဘဲ ဒီအတိုင္း ၀င္အိပ္တတ္သည္။ လူအိပ္သည္ႏွင့္ မတူ။ လူ႔အိပ္ရာႏွင့္ မတူသူဟု ေရွးလူႀကီးမ်ားက သတ္မွတ္ႀကေလသည္။

   ေခြ်းမေလာင္းကို ေယကၡမေလာင္းက မီးဖိုေခ်ာင္ကို ေလ့လာၿပီးအကဲခတ္သလို သမက္ေလာင္းကိုလည္း ေယကၡမက အိပ္ရာကိုေလ့လာၿပီး အကဲခတ္တတ္ႀကေပသည္။ ကိုယ္တိုင္ မေလ့လာႏိုင္က နီးစပ္သူမ်ားကို ေလ့လာေစသည္။

   အ၀တ္အစား၀တ္ဆင္ရာကိုလည္း ႀကည့္ရႈ အကဲခတ္ႀကသည္။ အ၀တ္အစားကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္ဆင္ရသည္။ အ၀တ္အစား ေကာင္းရန္မလို၊ သစ္ရန္မလို၊ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္ရန္သာ လိုသည္။ ေႀကးအထပ္ထပ္ၿဖစ္မေနရ၊ အက်ၤ ီႀကယ္သီး အၿပည့္အစံုတပ္ရသည္။ ရင္ဘတ္ဟကြဲ ၿဖစ္မေနရ။ ပုဆိုးကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ၀တ္ရသည္။ ပုဆိုးခ်က္ၿပဳတ္မ၀တ္ရ။ ေစြေစာင္းေစာင္း မ၀တ္ရ။ ပုဆိုးေခြးေခ်းသိမ္းဟု ေခၚေသာ ေၿခမ်က္စိေအာက္ေရာက္ၿပီး ေၿမႀကီးႀကမ္းၿပင္ႏွင့္ ထိေအာင္ မ၀တ္ရ။ ဒူးဆစ္ေရာက္ေအာင္လည္း မ၀တ္ရ။ ေၿခသလံုးအလယ္ေလာက္ ၀တ္ရသည္။

   အစားအေသာက္မ်ား စားေသာက္ရာတြင္လည္း ေလ့လာႀကသည္။ ထမင္းပန္းကန္ လက္ေပၚတင္ၿပီး မတ္တတ္ရပ္စားၿခင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္စားၿခင္း မၿပဳရ။ လက္ႀကားေပ၊ ႏႈတ္ခမ္းေပ၊ ပါးေဖာင္း၊ ပလုတ္ပေလာင္းမစားရ၊ ေဆာင့္ေႀကာင့္ထိုင္ မစားရ။ ပါးစပ္ထဲ ထမင္း၀ါးရင္း စကားမေၿပာရ။ အထက္ပါ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အဆင့္အတန္းမရွိေသာ သူမ်ား၏ လုပ္ရပ္မ်ားဟုဆိုၿပီး သမီးရွင္ မိဘမ်ားက မလိုလားႀကေပ။ ထမင္း၀ိုင္းတြင္ က်က်နန တင္ပ်ဥ္ေခြထိုင္ၿပီး ဣေၿႏၵရရ ထိုင္စားရသည္။ လက္ဖက္သုပ္စားေသာအခါ အနည္းဆံုး လက္သံုးေခ်ာင္းၿဖင့္ ႏႈိက္စားရသည္။ လက္ႏွစ္ေခ်ာင္းၿဖင့္ ႏိႈက္စားေသာ္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္လူစား၊ လက္ေႀကာတင္းေအာင္ အလုပ္မလုပ္ေသာ လူစားဆိုၿပီး မႏွစ္သက္ႀကေပ။

   အထက္ပါအခ်က္မ်ားသည္ ယခုအခါ ေခတ္မမီေတာ့ဟု ဆိုခ်င္ႀကေပသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သည့္လူႀကီးလူေကာင္း မ်ားမွ အထက္ပါအတိုင္း ၀တ္ႀကစားႀကသည္ကို မေတြ႔ရေပ။

   မ်က္စိအႀကည့္ကိုလည္း ေလ့လာအကဲၿဖတ္ႀကသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီး မ်က္လံုးကို တည့္တည့္မႀကည့္ဘဲ ေခါင္းကို ေအာက္ငံု႔ကာ မ်က္လႊာကိုလွန္လ်က္ မ်က္လံုးကို ပင့္၍ ႀကည့္တတ္သည္ကို မလိုလားႀကေပ။ ဆင္ႀကည့္ႀကည့္သည္။ ဆင္ႀကံႀကံတတ္သည္ဟု ယူဆႀကသည္။ ဆင္သည္ ဆင္ဦးစီးအား တစ္ေန႔ သံုးႀကိမ္ သတ္ရန္ႀကံသည္ဟု အဆိုရွိသည္။ ထို႔ၿပင္ လူခ်င္းမ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ၿပီးမႀကည့္ဘဲ တေစြတေစာင္းႀကည့္တတ္သည္ကိုလည္း မႀကိဳက္ႀကေပ။ ေနာက္ကြယ္တြင္ မေကာင္းႀကံတတ္သည္ဟု ယူဆႀကသည္။
 


   အသားၿဖဴၿခင္း၊ အသားမည္းၿခင္း၊ ရုပ္ဆိုးၿခင္း၊ ရုပ္လွၿခင္းတို႔ကို မႀကည့္ဘဲ အထက္ကဆိုခဲ့သည့္ အမူအႀကည့္မ်ား ကိုသာ အဓိကထားသည္၊ ႀကည့္ႀကသည္။ သေဘာက်မွ သမက္ေလာင္းအၿဖစ္ လက္ခံႀကသည္။
   အေဖစရိုက္ သားမွာလိုက္၊ အမိစရုိက္ သမီးမွာလိုက္ဟူ၍ ေရွးစကားရွိသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ ဖခင္မ်ားသည္ သားမ်ားကို အက်င့္စရိုက္ေကာင္းေအာင္ သြန္သင္ႀကသည္။ သို႔မဟုတ္မ သားေႀကာင့္ အဖနာမည္ပ်က္လိမ့္မည္။ ထိုသို႔ နာမည္ ပ်က္မခံလိုသၿဖင့္ ဖခင္ အဆက္ဆက္သည္ သားအဆက္ဆက္ကို လက္ဆင့္ကမ္း သြန္သင္သြားႀကသည္။

   စရိုက္မဆိုး၊ စရိုက္မႀကမ္း၊ လူေပါ့လူသြမ္းမၿဖစ္ေအာင္ ႀကပ္မတ္ႀကသည္။ အေၿပာအဆို၊ အေနအထိုင္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႔ေအာင္၊ အလုပ္အကိုင္ ေသသပ္ေအာင္ သြန္သင္ႀကသည္။ ပုဆိုးလွန္းလ်င္ ေအာက္နားခ်င္းညီေနေအာင္၊ တြန္႔ေႀက မေနေအာင္၊ ပစၥည္းမ်ားထားလွ်င္ ညီညီညာညာၿဖစ္ေနေအာင္ စသည္တို႔မွအစ သင္ေပးႀကသည္။

   ညအိပ္ရာ၀င္လွ်င္ ရတနာသံုးပါးကို ရည္မွန္းၿပီး ေခါင္းအံုးကို ဦးသံုးႀကိမ္မခ်ဘဲ မအိပ္ရန္၊ နံနက္အိပ္ရာမွထထခ်င္း မ်က္ႏွာသစ္ရန္၊ မ်က္ႏွာမသစ္ရေသးဘဲ စကားမေၿပာရန္၊ စေၿပာေသာစကားမွာ ေကာင္းေသာစကားၿဖစ္ရန္မွအစ သင္ႀကားႀကသည္။ ပစၥည္းဥစၥာသည္ လူႏွင့္မၿမဲ၊ အက်င့္စရိုက္သည္သာ လူ၌ၿမဲသည္ဟု ဆိုသည္။

   မိခင္မ်ားလည္း သမီးမ်ားကို မိန္းကေလးပီသရန္၊ ေရွးလူႀကီးမ်ား သတ္မွတ္ထားသည့္မိန္းကေလး အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ၿပည့္စံုေအာင္ မိခင္အဆက္ဆက္သင္ႀကားခဲ့သည္။ ထို႔ေႀကာင့္ အိမ္ေထာင္က်ေသာအခါ  ေယကၡမအိမ္ လိုက္ေနရေသာ ေခြ်းမၿဖစ္ေစ၊ သမက္ၿဖစ္ေစ၊ ေယကၡမမ်ား ၿငဴစူကဲ့ရဲ ႔ၿခင္းကို မခံရေတာ့ေပ။

   ေယာက္်ားေလးႏွင့္ မိန္းကေလး သံုးႏွစ္သံုးမိုး ေလ့လာၿပီးမွ လက္ထပ္ႀကသည္ဆိုၿခင္းမွာ ထိုအရည္အခ်င္းမ်ားရွိ၊ မရွိကို လူႀကီးမ်ားကေရာ လူငယ္ခ်င္းပါ ေလ့လာႏိုင္ရန္ ၿဖစ္သည္။
   ထို႔ေနာက္ ေယကၡမ၊ မိဘအိမ္တြင္ အနည္းဆံုး သံုးႏွစ္သံုးမိုး အတူေနရေသးသည္။ ထိုအခါမွ ကိုယ္၀န္ေစာင့္ေရွာက္နည္း၊ သားသမီးၿပဳစုနည္းမ်ားကိုပါ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေၿမာက္သြားေပသည္။ မိဘမ်ားကလည္း ထိုအခါမွ စိတ္ခ်လက္ခ် ခြဲေနခြင့္ၿပဳသည္။
   အခုေခတ္တြင္ကား အမ်ားၿမင္သည့္အတိုင္း အစစအရာရာကို ေငြၿဖင့္သာ ေၿဖရွင္းေနႀကေပေတာ့သည္။


ေခ်ာင္းဆံုအုန္းသြင္

၂၀၁၀ၿပည့္ႏွစ္-မတ္လထုတ္-သူရဇၨမဂၢဇင္းမွ

credited to

ေငြဇင္ေယာ္ 

ျမန္မာဆိုက္ဘာ-စာအုပ္စင္

..

မာတိကာ


statistics

web tracker