စကား နဲ႔ စကားလံုးရဲ႕အင္အား
ေကာင္းတဲ့စကားလံုးအသံုးအႏႈန္းက လူကုိအက်ဳိးအျမတ္ရေစတယ္၊ ႀကီးျပင္းေစတယ္၊ စိတ္လႈပ္ရွားရင္ခုန္ေစတယ္။ ဆန္႔က်င္ဖက္ျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့စကားအသံုးအႏႈန္းက လူကိုေဒါသျဖစ္ေစတယ္၊ ရန္ၿငိဳးျဖစ္ေစတယ္၊ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ မေကာင္းတဲ့ေနာက္ဆက္တဲြေတြ ျဖစ္ေပၚေစတယ္။ စကားလံုးကို နားလည္သူတစ္ေယာက္က သင့္ေလ်ာ္သလို စကားလံုးကို လွလွပပသံုးႏိုင္ရံုတင္မက စကားလံုးနဲ႔ သူတစ္ပါးအက်ဳိးကိုေစတနာရွိရွိေဆာင္ရြက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။
ခ်မ္းေအးတဲ့ေဆာင္းေန႔တစ္ေန႔ လူစည္ကားတဲ့လမ္းမတစ္ေနရာမွာ ေဟာင္းႏြမ္းတဲ့အဝတ္အစားနဲ႔ မ်က္မျမင္အဘိုးအိုတစ္ဦး ေတာင္းရမ္းေနခဲ့တယ္။
ညစ္ပတ္တဲ့သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ ပ်ဥ္ျပားတစ္ခ်ပ္ ခ်ိတ္ဆဲြထားတယ္။ အဘိုးအိုက တိုင္တစ္တိုင္ကိုမီွၿပီး ခ်မ္းေအးတဲ့အေအးဒဏ္ကို အန္တုေနခဲ့တယ္။ ေဆာင္းေလက အၾကင္နာမဲ့စြာ သူ႔ကိုယ္ေပၚ တဟူးဟူးျဖတ္တိုက္ေနခဲ့တယ္။ ျမင္ရသူအဖို႔ ရင္နင့္စရာျမင္ကြင္းျဖစ္ခဲ့တယ္။
တစ္ေန႔မွာ ဆင္းရဲသားကဗ်ာဆရာတစ္ဦး အဘိုးအိုေရွ႕ျဖတ္ေလွ်ာက္မိတယ္။ ကဗ်ာဆရာက အဘိုးအိုကိုသနားၿပီး ေပးကမ္းဖို႔ ကိုယ့္အိတ္ကပ္ကို စမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အိတ္ကပ္ထဲမွာ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ရွိမေနခဲ့ဘူး။ ကဗ်ာဆရာက အဘိုးအိုကို သူလည္းဆင္းရဲတာေၾကာင့္ ဘာမွမေပးႏိုင္ေၾကာင္း ဒါေပမယ့္ အဘိုးအိုကိုယ္ေပၚ ခ်ိတ္ဆဲြထားတဲ့ပ်ဥ္ျပားေပၚမွာ စာတခ်ဳိ႕ေရးၿပီး ကူညီခဲ့ခ်င္ေၾကာင္းေျပာတယ္။
ေနာက္ပိုင္းမွာ အဘိုးအိုက လမ္းသြားလမ္းလာေတြရဲ႕ သနားကရုဏာကိုပိုရခဲ့တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ အခ်ိန္ေတြတေျဖးေျဖး ကုန္လြန္သြားခဲ့တယ္။ တစ္ရက္မွာ ဆင္းရဲသားကဗ်ာဆရာနဲ႔ အဘိုးအိုတို႔ ဆံုမိၾကျပန္တယ္။ အဘိုးအိုက ကဗ်ာဆရာကို "ပ်ဥ္ျပားေပၚမွာ ဘာေတြေရးေပးခဲ့လို႔ လူေတြကအဘိုးကို ရက္ရက္ေရာေရာ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲၾကတာလဲ?" လို႔ ေမးေတာ့ ကဗ်ာဆရာက ၿပံဳးၿပံဳးရယ္ရယ္နဲ႔ "ပ်ဥ္ေပၚမွာ "ေႏြေရာက္ေတာ့မယ္.. ဒါေပမယ့္ ငါမျမင္ႏိုင္ဘူး" လို႔ ေရးခဲ့တာပါ" လို႔ ျပန္ေျဖတယ္။
စာေပပညာရွင္ရဲ႕ စကားအသံုးအႏႈန္းက လူေတြရဲ႕စိတ္ကို ကိုင္လႈပ္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။ ဆင္းရဲသားကဗ်ာဆရာက အဘိုးအိုရဲ႕အားနည္းခ်က္ကို လွလွပပေဖာ္က်ဴးၿပီး လူေတြကို ကရုဏာပိုေစခဲ့တယ္။ ကဗ်ာဆရာက အဘိုးအိုကို ကူညီႏိုင္ခဲ့သလို စကားလံုးရဲ႕အင္အားကိုလည္း ထုတ္ေဖာ္ျပသႏိုင္ခဲ့တယ္။ ကေလာင္သြားက ဓားသြားထက္ ထက္သတဲ့။ ကေလာင္သြားနဲ႔ လူတစ္ေယာက္ကို ေခါင္းမေဖာ္ဝံ့ေအာင္ သတ္ႏိုင္သလို လူတစ္ေယာက္ကို လမ္းမွန္ေရာက္ဖို႔လည္း တြန္းတင္ႏိုင္ပါတယ္။