ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Sunday, May 30, 2010

မိန္းကေလးလက္ေရးသီရင္

မိန္းကေလးလက္ေရးသီရင္


ေမာင္၀ဏၰ   

၁။
နာဂစ္မုန္တိုင္း တုိက္တုန္း ေခါင္မုိးေတြ လန္ျပန္ၿပီး မိုးယိုလို႔ စာအုပ္စာတမ္း စာရြက္ေတြကို ေတာ္သလို ၾကည့္ၿပီး ေနရာေရႊ႕သိမ္းခဲ့ရပါတယ္။

ဒီေန႔ေတာ့ အဲဒီ စာအုပ္ပံု အရႈပ္အပြေတြကို ရွင္းေနမိပါသည္။ အလုပ္က မည္မည္ရရ မရွိလို႔ပါ။ (အလုပ္လုပ္ရမွာ ပ်င္းတာလည္း ပါတာေပါ့ေလ) ေရစိုကုန္မွာ စိုးလို႔ ပလတ္စတစ္ အိတ္နဲ႔ စုထည့္ထားတဲ့ စာရြက္စာတမ္း တခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေတြ႔ပါတယ္။ အိတ္ကို ဖြင့္ၿပီးၾကည့္တယ္။ စာရြက္ထပ္ေတြ ၾကားထဲက ပို႔စကတ္တစ္ခု ထြက္လာတယ္။
အေရာင္က ခပ္မွိန္မွိန္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ တစ္ဖက္မွာ ခရစ္စမတ္ႏွစ္ကူး ထင္းရူးပင္ပံုနဲ႔။ ေနာက္တစ္ဖက္ကို လွန္ၾကည့္တယ္။ “ပန္းပိေတာက္ေရႊ၀ါ အဖူးအပြင့္ေတြနဲ႔ အထူးတင့္ပါဘိ၊ တန္ခူးခ်ိန္ခါ၀ယ္” လို႔ ေရးထားတယ္။(အဲဒီ ပို႔စကတ္ ေရာက္လာတုန္းက ခရစ္စမတ္ သစ္ပင္နဲ႔ ဆရာႀကီး ရန္ႏိုင္ေဆြ ေရးတဲ့ ငယ္ကြ်မ္းေဆြ သီခ်င္းထဲက ပန္းပိေတာက္နဲ႔ ဘာဆုိင္လို႔လဲ ဆုိၿပီး ေတာ္ရာ ေခ်ာင္ထုိးထားခဲ့တာပါ။) ခုေတာ့ အဲဒီ ပို႔စကတ္ကို ျပန္ၾကည့္ေနမိတယ္။

လက္ေရးက ခပ္၀ိုင္း၀ိုင္းပဲ။ သိပ္လွတဲ့ လက္ေရး မဟုတ္ေပမယ့္ အပင့္အရစ္ေတြက ကႏုတ္ဆန္တယ္။ စာေၾကာင္းေအာက္မွာ လက္မွတ္တို ထိုးထားတယ္။ မင္ ေရာင္က ခပ္မွိန္မွိန္ျဖစ္ေနၿပီ ဆိုေတာ့ ဘယ္သူ႔လက္မွတ္ ပါလိမ့္လို႔စဥ္းစားေနမိတယ္။ လက္မွတ္တိုကလည္း တစ္လံုးတည္း။ တ၀မ္းပူလား၊ သလား၊ ကႀကီးလား မကြဲျပားဘူး။ အသတ္ တစ္ခုပါတယ္။ ငသတ္လား၊ စသတ္လား၊ နသတ္လား မေသခ်ာဘူး။ လက္ေရးကို မွတ္မိသလို ရွိေပတဲ့ ဘယ္သူဘယ္ ၀ါရယ္လို႔ တိတိက်က် မသိဘူး။ လက္မွတ္တိုကိုလည္း မွတ္မိသလိုပါပဲ။ ဒါေပတဲ့ ဘယ္သူမွန္းမွ မသိတာ။ ေန႔စြဲ ကိုၾကည့္တယ္။

၁၂၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၀၇ တဲ့။ ခရစ္စမတ္ ႏွစ္ကူးကို မရည္ရြယ္ဘဲ ျမန္မာႏွစ္ကူး သႀကၤန္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး အမွတ္တရ ပို႔တာ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
တံဆိပ္ေခါင္းကို ၾကည့္ေတာ့ “ဒိြဳက္ရွ္လင္း”တဲ့။ ဂ်ာမနီ တံဆိပ္ေခါင္း။ ဂ်ာမနီ က ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္။ ကြၽန္ေတာ့္ လိပ္စာကို အဂၤလိပ္လို ေရးထားတယ္။ ေပးပို႔သူလိပ္စာ ရွာၾကည့္တယ္၊ မေတြ႕ဘူး။ ဘယ္သူဘယ္၀ါ ဘယ္ကမွန္း မသိဘဲ ပို႔လိုက္တဲ့ ပို႔စကတ္။ ခက္တာက လက္ေရးကို တရင္းတႏွီး မွတ္မိေနတယ္။ လက္မွတ္တိုကိုလည္း မွတ္မိသလိုပဲ။ ဒါေပတဲ့ ဘယ္သူမွန္း မသိဘူး။ မွတ္ဥာဏ္ေတြ ေခါင္းပါး ကုန္ၿပီ ထင္ပါရဲ႕။ မွတ္ဉာဏ္ ကို ဦးေႏွာက္ရဲ႕ အစိတ္ အပိုင္း တစ္ခုဆီ သဘာ၀ အေလ်ာက္ ပို႔ၿပီး သိမ္းထားသတဲ့။ အေၾကာင္းတိုက္ ဆိုင္မွ ျပန္ေပၚသတဲ့။ ဒါက သုေတသန ပညာရွင္ေတြ ေျပာတာ။ ကြၽန္ေတာ့္မွာကေတာ့ မွတ္မိခ်င္တာ စြတ္မွတ္မိၿပီး၊ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ ဘာတစ္ခုမွ ေရေရရာရာ မမွတ္မိေတာ့ ဘူး။

ပို႔စကတ္ကို ျပန္ၾကည့္တယ္။ လက္ေရးကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္တယ္။ လက္မွတ္တိုကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္တယ္။ ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္တုန္းက သိခဲ့တာလဲ။ ရင္းႏွီး တာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ။ ရင္းႏွီးတာထက္ေတာင္ ပိုဦး မလားပဲ။ မိန္းကေလး လက္ ေရးလား။ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒါျဖင့္ ဘယ္သူပါလိမ့္။

ဦးေႏွာက္နည္းနည္း ေျခာက္လာတယ္။ ငါ့ႏွယ္ ဒီအသက္ အရြယ္ ေခါင္းျဖဴ စြယ္က်ဳိးက်မွ ပေဟဠိ နန္းေတာ္တို႔၊ ေျဖလိုက္ပါတို႔ ေျဖၾကည့္ ေနရသလိုႀကီးပါလား။ ေတာ္ ဟ။ ႀကီးေကာင္ႀကီးမားနဲ႔ ကိုယ့္ဘာသာ ပေဟဠိ ရွာၿပီး ကိုယ့္ဘာသာ ေျဖေနတာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ပို႔စကတ္ကို စာအုပ္ တစ္အုပ္ၾကားထဲ ညႇပ္ထား လိုက္တယ္။

အဲဒီ ပလတ္စတစ္အိတ္ ထဲက စာအုပ္ေဟာင္း တစ္အုပ္ ျပန္ေတြ႕ရလို႔ ၀မ္းသာ သြားတယ္။ ပို႔စကတ္ ကိစၥ ေမ့သြားတယ္။
စာအုပ္ေဟာင္းက ေတာ္ေတာ္ၾကာၿပီ။ ဘယ္တုန္းက ၀ယ္ထားမိမွန္း မသိဘူး။ လက္ေဆာင္ ရတာလား။ စာအုပ္ကေတာ့ တစ္ ခ်ိန္က ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ အခ်စ္၀တၳဳ။ သူ႔ေခတ္နဲ႔ေတာ့ သူတြင္က်ယ္ခဲ့တာေပါ့။ ၀တၳဳ စာအုပ္ကို ဟိုလွန္ ဒီေလွာ ဖတ္ေနမိတယ္။ အဲဒီ ၀တၳဳကို မွီးၿပီး လံုးခ်င္း တစ္အုပ္ေတာင္ ေရးဖူးေသးတယ္။ ၀တၳဳစာအုပ္ကို သာမန္ကာ လွ်ံကာပဲ ဖတ္ၿပီး စာအုပ္ပံု ေပၚတင္လိုက္တယ္။ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္နဲ႔ ထုပ္ထားတဲ့ စာမူေဟာင္းေတြ ေတြ႕ရလို႔ သိမ္းလိုက္တယ္။

အဲ ဦးေႏွာက္ထဲမွာေတာ့ ပို႔စကတ္ ကိစၥက ဖ်တ္ခနဲ ဖ်တ္ခနဲ ေရာက္ေရာက္လာတယ္။ အေရးထဲ ဘယ္သူ ကမ်ား ပေဟဠိ ေမးၿပီး အေျဖ ညိႇခိုင္းေနပါလိမ့္။ ပို႔စကတ္ထဲမွာ နာမည္ေလး ျဖစ္ျဖစ္ ေရးထည့္လိုက္ ပါေတာ့လား။ လိပ္စာ မေရးခ်င္ ေနေပါ့။ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ အင္းေလ ကြၽန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ကလည္း မဟုတ္ေသး ပါဘူး။ ညိႇဳးေရာ္ ေဟာင္းႏြမ္း ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ပို႔စကတ္ေလး တစ္ခုနဲ႔ ဘာေၾကာင့္မ်ား စိတ္အလုပ္ မ်ားခ်င္ရပါလိမ့္။ စာမူေဟာင္းေတြ သိမ္းၿပီးေတာ့ စာေရးမယ္ စိတ္ကူး ၿပီးကုလားထိုင္မွာ ထိုင္တယ္။ စာေၾကာင္း တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လို စေရးရမွန္း မသိဘူး။ ဘာစာတစ္လံုးမွ ေခါင္းထဲက ထြက္မလာဘူး။ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ ပို႔စကတ္ ကိစၥကပဲ ေခါင္းထဲ လာလာ ေဆာင့္ေနတယ္။
ဒုကၡပါပဲ။

“စာေရးလို႔မရရင္ မေရး နဲ႔ေပါ့” လို႔ ဆရာသမား တစ္ေယာက္က ဆံုးမဖူးတယ္။ ဒါနဲ႔ စာေရးဖို႔ မႀကိဳးစားဘဲ စာဖတ္ဖို႔ စဥ္းစားတယ္။ စာအုပ္ပံုကို လိုက္ဖြတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ စာအုပ္စင္ ေကာင္းေကာင္း မရွိဘူး။ စာအုပ္ပံုေတြပဲ ရွိတယ္။ (ပိဋကတ္ ျမန္မာျပန္လို စာအုပ္ေတြေလာက္ပဲ စာအုပ္စင္ေဟာင္း တစ္ခုမွာ တင္ထား ပါတယ္။ အဲဒီ ဘုရားစာ တရားစာေတြလည္း မဖတ္ျဖစ္တာ ၾကာပါၿပီ။ စာအုပ္စင္ ဖုန္တက္လို႔ မိန္းမက ၾကက္ေမြးနဲ႔ ခါရတာ ခဏခဏ။ ေနာက္ စိတ္မရွည္ႏိုင္ဘူး ထင္ပါရဲ႕။ ပလတ္စတစ္ အထူစ တစ္စ ၀ယ္ၿပီး တရား စာအုပ္ေတြကို ဖံုးထားလိုက္ တယ္။) စာအုပ္ပံုေတြထဲ ဖတ္ခ်င္တဲ့ စာအုပ္ ေတြ႕မလား လိုက္ရွာၾကည့္ေတာ့ မေတြ႕ဘူး။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ခုန ပို႔စကတ္ေလး ထည့္ညႇပ္ထား တဲ့စာအုပ္ကိုပဲ ျပန္ကိုင္မိ တယ္။ စာအုပ္ၾကားမွာ ပို႔ စကတ္ကေလးက ျပဴတစ္ျပဴတစ္။ ဘယ္သူ ပို႔လိုက္တဲ့ ပို႔ စကတ္္ပါလိမ့္။

ဟာ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ပေဟဠိခန္းမွာ သြားေျဖလို႔ မွန္ရင္ တခ်ဳိ႕ ေသာင္းနဲ႔ သိန္းနဲ႔ခ်ီၿပီး ပိုက္ဆံရသတဲ့။ အဲဒါကမွ ဟုတ္တုတ္တုတ္ ရွိဦးမယ္။ ဒီပို႔စကတ္ ပေဟဠိကို စဥ္း စားေနရတာ ပိုက္ဆံလည္း ျခဴးတစ္ျပားမွ မရ။ စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္တာပဲ အဖတ္တင္တယ္။ ပို႔စကတ္ေလး ညႇပ္ထားတဲ့ စာအုပ္ကို စာအုပ္ပံု ေအာက္ဘက္ ထိုးထည့္လိုက္တယ္။ စာဖတ္ခ်င္စိတ္လည္း ဘယ္ေပ်ာက္သြားမွန္း မသိေတာ့ဘူး။ မထူးဘူးဆိုၿပီး လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဘက္ ထြက္ခဲ့မယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ စကားေျပာေဖာ္ ရွိေနမလား မွတ္တယ္။ စကားေျပာဘက္ တစ္ေယာက္မွ မေတြ႕ရဘူး။ ဆိုင္မွာ ေနကုန္ထိုင္ၿပီး ဂဏန္း တြက္ေနတဲ့ ငနဲပဲ ေတြ႕ရတယ္။

သူ႔ေရွ႕မွာ ေတာင္ျခစ္ ေျမာက္ျခစ္ ဂဏန္းေတြ ပံုႏွိပ္ ထားတဲ့ ပို႔စကတ္ အရြယ္ စကၠဴ ကတ္ျပား ခ်ထားတယ္။ မ်က္စိ အျမန္ လႊဲလိုက္ရ တယ္။ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ကို ေငါင္ေတာင္ေတာင္နဲ႔ ထိုင္ေသာက္ ေနလိုက္တယ္။ လူငယ္တစ္ေယာက္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ထဲ၀င္လာတယ္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ႏႈတ္ဆက္ၿပီး “ဘဘ ဒီလ ထြက္တဲ့စာအုပ္ ဖတ္ေကာင္းသားပဲ” လို႔ ေျပာတယ္။

ကြၽန္ေတာ္ ေပ်ာ္သြားၿပီး “ေအးကြ၊ အဲဒီ စာအုပ္ထဲက ဘယ္အခန္းႀကိဳက္လဲ”

“စာေရးဆရာႀကီး ဦးေအာင္လင္း အေၾကာင္း ေရးထားတာ ႀကိဳက္တယ္”

ကြၽန္ေတာ္က “အဲဒါ” နဲ႔ စၿပီး ဆရာဦးေအာင္ လင္းအေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနလိုက္တယ္။ (ပို႔စကတ္ကို ေမ့ေအာင္ လုပ္ေနရတာပါ။) လူငယ္က အားနာ ပါးနာ နားေထာင္ ေနပံုရတယ္။ နည္းနည္း ေလရွည္သြားေတာ့ သူ႔ သားေရလြယ္ အိတ္ျပားကို တျပင္ျပင္လုပ္ ျပတယ္။ သြားစရာ ရွိတယ္လို႔ အရိပ္အေယာင္ ျပတာ ေပါ့ဗ်ာ။ ဒါနဲ႔ စကားစကို အလိုက္တသိ သတ္လိုက္ရတယ္။ လူငယ္ ခပ္သုတ္သုတ္ ထြက္သြားတယ္။

တစ္ေယာက္တည္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ထိုင္ေနေသးတယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ နံရံမွာ ေၾကာ္ျငာတစ္ခု ခ်ိတ္ထားတယ္။
ပံုႏွိပ္တိုက္ တစ္တိုက္က ေၾကာ္ျငာတာ။ လိပ္စာ ကဒ္၊ ဖိတ္စာ၊ ပို႔စကတ္ ဘာညာ အကုန္ ႐ိုက္ေပးတယ္ ဆိုတဲ့ ေၾကာ္ျငာ။ ဒီပို႔ စကတ္ကိစၥက ဘယ္ေျပးေျပး မလြတ္ပါလား။ ပိုက္ဆံ ျမန္ျမန္ရွင္းၿပီး လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ထဲက ျပန္ထြက္ခဲ့ရတယ္။ အိမ္ မျပန္ခ်င္ေသးဘူး။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္နဲ႔ ကပ္လ်က္မွာ ရွိတဲ့ သစ္ဆိုင္ထဲ ၀င္လိုက္တယ္။ အမ်ဳိး သမီးေလးေတြက ပ်ဴပ်ဴငွာ ငွာႀကိဳဆိုၿပီး “ဘာအလို ရွိပါသလဲ” စသျဖင့္ ေမးတယ္။

အိမ္က သမံတလင္းေပၚ လွ်ာထိုးခင္းဖို႔ စဥ္းစား ထားတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ လွ်ာထိုး ျပားေစ်းေမးတယ္။ ဆယ္ေပ ပတ္လည္ ဘယ္ေလာက္က် မလဲေပါ့။ ပ်ဥ္းကတိုး တစ္တန္ ရွစ္သိန္းဆိုပါလား။ ပ်ဥ္းကတိုး လွ်ာထိုးျပားဖိုးခ်ည္းပဲ ဆယ္ေပပတ္လည္ကို တစ္သိန္းနီးပါး က်မယ္တဲ့။ ဆင့္တို႔၊ တန္းတို႔ပါ ေပါင္းလိုက္ ရင္ ေနာက္ထပ္ သံုးေသာင္း ေလာက္က်မယ္ဆိုပဲ။ ဘာျဖစ္ျဖစ္ေလ စိတ္က ခဏ တစ္ျဖဳတ္ေတာ့ လွ်ာထိုး ျပားခင္းဖို႔ကိစၥကို စဥ္းစားေန မိသေပါ့။ (ပို႔စကတ္ကို ေမ့ ထားခ်င္တာ။) အေရးထဲ မိုးက ရြာျပန္ေသး။

သစ္ဆိုင္မွာ မိုးခိုရင္း ခဏ ထိုင္ေနလိုက္တယ္။ မိုးစက္ မိုးေပါက္ေတြက ျဖဴေရာ္ ေရာ္ေတြ။ “မိုးျဖဴမစဲ၊ မိုး မည္းမရြာ” ဆိုတဲ့ ေရွးစကားကို အမွတ္ရတယ္။ အင္း ပညာရွင္ေတြ ေျပာတဲ့ အေၾကာင္း တိုက္ဆိုင္မွ ဦးေႏွာက္ မွတ္ဥာဏ္ထဲ သိမ္းထားတဲ့ အမွတ္သညာက ျပန္ေပၚတယ္ဆိုတာ ဟုတ္မွာပါပဲ။ သစ္ဆိုင္ထဲ ထိုင္ၿပီး မိုးရြာတာကို ဇိမ္ခံၾကည့္ေန လိုက္တယ္။ မိုးေပါက္မိုး စက္ေတြကို ဇိမ္ခံၿပီး မၾကည့္ရတာ ၾကာလွၿပီပဲ။

မိုးက ေစြၿပီး ရြာေနတယ္။ ေတာ္ေတာ္နဲ႔ တိတ္မယ္ မထင္ဘူး။ ဘတ္စ္ကားဂိတ္ကို လွမ္းၾကည့္မိတယ္။
ကားေစာင့္ေနတဲ့လူ နည္းတယ္။ သစ္ဆိုင္နဲ႔ ကားမွတ္တိုင္က နီးတယ္။ မွတ္တိုင္ အမိုးေအာက္ကို ေရာက္ေအာင္သြားရင္ မိုးမိလွ နည္းနည္းေပါ့။

သစ္ဆိုင္မွာ ထိုင္ၿပီး ေငါင္ေနမယ့့္ အစား ကားမွတ္တိုင္ အမိုးေအာက္ သြားၿပီး ဟို ေငးဒီေငး ေငးရတာ ေတာ္လိမ့္မယ္။ မွတ္တိုင္အမိုး ေအာက္ကို ခပ္သုတ္သုတ္ ေျပးေလွ်ာက္လိုက္တယ္။ ေခါင္းကို မိုးမစိုေအာင္ လက္နဲ႔ ကာထားရေသးတယ္။ (ႏွာေစးေခ်ာင္းဆိုး ျဖစ္ရင္ ဒုကၡ၊ အသက္က မငယ္ေတာ့ဘူးေလ။) ကားမွတ္တိုင္ အမိုးေအာက္မွာ ခဏ ရပ္ေနတယ္။ စာပို႔ လုလင္က မိုးထဲ ေရထဲ စက္ဘီး စီးသြားတယ္။ သူ႔ဆီမွာ ပို႔စကတ္ ပို႔ဖို႔မ်ား ပါေလသလား။

ဟာ ဒီပို႔စကတ္ကလည္း ေခါင္းထဲကပဲ မထြက္ႏိုင္ဘူး။ မွတ္တိုင္ အမိုးေအာက္မွာ မိုးခိုရင္း ကားေစာင့္ေနတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္လိုက္ တယ္။ တစ္စံုတစ္ရာကို တိုင္ပင္ေနပံုပါပဲ။ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားမိတာက “အဲဒါေတြ မမွတ္မိေတာ့ဘူး” တဲ့။
အင္း ဟုတ္သားပဲ။ တခ်ဳိ႕ ကိစၥေတြကို မမွတ္မိ ႏိုင္ေတာ့ဘူးလို႔ ကိုယ့္စိတ္ ကိုယ္ေျဖေနလိုက္ရတယ္။

၂။
မိုးစဲသြားေတာ့ အိမ္ကို ျပန္တယ္။ ညေန ငါးနာရီ ေက်ာ္ၿပီ။ မိုးတိတ္ေတာ့ ေနေရာင္က တိမ္ၾကားကိုေဖာက္ ၿပီး ထြန္းလာတယ္။ တိမ္ေတာက္တ့ဲ အခ်ိန္ဟာ ေတာ္ ေတာ္လွတာပါပဲ။ သစ္ပင္ေတြ ေရစိုေနတယ္။ ေနေရာင္ အိုအိုက ေရစိုေလာကကို ျဖန္း ထားေတာ့ လွလိုက္တဲ့ျဖစ္ျခင္း။

ေနညိဳခ်ိန္ တိမ္ေတာက္တဲ့ အလွအပ သဘာ၀ကို ဇိမ္ခံ မၾကည့္မိတာ ၾကာေပါ့။ အိမ္ေနာက္ဘက္ထြက္ၿပီး ေနေရာင္ ဆမ္းထားတ့ဲ သစ္ပင္ ပန္းမန္ေတြကို အရသာခံၿပီး ၾကည့္ေနမိတယ္။ ျခံ၀င္း အျပင္ဘက္ လမ္းသြယ္ထဲမွာ အလုပ္က ဆင္းလာတဲ့ မိန္းမပ်ဳိေလးေတြကို ေတြ႕ရတယ္။ သူ႔ နည္းနဲ႔သူ လွၾကတာခ်ည္းပါ ပဲ။

ေနညိဳခ်ိန္ တိမ္ေတာက္ရင္ အ႐ုပ္ဆိုးမေတာင္ လွသတဲ့။ ဟာ သတိရၿပီ။ ဟုတ္တယ္။ ပို႔စကတ္ ပို႔လိုက္တာ “ခင္ၾကည္ ၾကည္” ပဲ။ သူက အသားညိဳ တယ္။ “ကုလားမ”လို႔ ေခၚခဲ့ ၾကတယ္။ သူတို႔ ေမာင္ႏွမ ေတြထဲမွာ အသားညိဳတာဆို လို႔ သူတစ္ေယာက္တည္း ရွိတယ္။ သူ႔အစ္ကို၊ အစ္မ၊ ညီမေတြ အားလံုး အသားျဖဴတယ္။ ငယ္ငယ္က သူ႔ကို “ကုလားမလွလည္း မလွဘူး” လို႔ က်ီစယ္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ သူက “ေနညိဳခ်ိန္ တိမ္ေတာက္ရင္ လွပါတယ္ဟယ္” လို႔ အားငယ္သံနဲ႔ ေျပာေလ့ရွိ တယ္။ တကယ္လည္း ဟုတ္ ပါတယ္။ ခုလို ေနညိဳညိဳ တိမ္ေတာက္ခ်ိန္ တစ္ညေနမွာ သူ႔အလွကို ကြၽန္ေတာ္စၿပီး အသိအမွတ္ ျပဳလိုက္တယ္။
“နင္က အသားညိဳေခ်ာ ပါဟာ” လို႔ ေျပာခဲ့တယ္။

၃။
ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ သူနဲ႔ ႀကိဳက္သြားၾကတယ္။ (ခ်စ္တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။) မွတ္မိျပန္ေတာ့လည္း အစီအစဥ္တက် မွတ္မိတယ္။ အတုိခ်ဳပ္ကေတာ့ သူ တျခား တစ္ေယာက္ကို တြက္ကိန္း တစ္ခုနဲ႔ လက္ထပ္လိုက္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က က်န္ရစ္။ သူေရြးခ်ယ္တဲ့ လူက ေငြေၾကး အဆင္ေျပတယ္။ ပညာတတ္တယ္၊ ခန္႔ေခ်ာ ေခ်ာတယ္။ အဲဒီတုန္းက ႏိုင္ငံျခား သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ရင္ အဆင္ေျပတယ္လို႔ ယူဆၾကတယ္။ (ခုလည္း အဲသလို ထင္ၾကတုန္းပါပဲေလ။)
သူ႔ခင္ပြန္းေလာင္းက ႏိုင္ငံျခားမွာ အလုပ္ရဖို႔ ေသခ်ာတယ္။ သူလက္ထပ္ခါနီး ကြၽန္ေတာ့္ဆီ စာတစ္ေစာင္ ေရးတယ္။ တစ္သက္မွာ တစ္ခါပဲ ေရးတဲ့စာပါ။ (ခုနပို႔စကတ္က လြဲလို႔ေပါ့။)

စာအဆံုးပိုဒ္က “သူငယ္ခ်င္းလုိ႔ပဲ ဆက္၍ ေခၚမယ္ကြယ္” တဲ့။ ၿပီးေတာ့ လက္မွတ္တို။ ဆရာႀကီး တကၠသိုလ္ ဘုန္းႏိုင္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲ ဆက္၍ ေခၚမည္ ခိုင္ ၀တၳဳ လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္ ေနတဲ့ အခ်ိန္ကေပါ့။ သူက ဆရာဘုန္းရဲ႕ စာသားကို ယူထားေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကလည္း ဦးပုညရဲ႕ စာသားကို ယူၿပီး သူ႔ဆီ ပို႔စကတ္တစ္ေစာင္ ပို႔လိုက္တယ္။

“မိန္းမဆိုး အမုန္းသည္ ဘ၀ သည္မွ်ႏွင့္ တံုးေစေတာ့”

ေႏြေခါင္ေခါင္ သစ္ေျခာက္ပင္ တစ္ပင္ရဲ႕ပံုနဲ႔ ပို႔စကတ္ ပို႔ခဲ့တယ္။ အဲဒါ ႏွစ္ေပါင္း အဲ ... ေလးဆယ္ေက်ာ္ၾကာမွ သူက ပို႔စကတ္ေလး ျပန္ပို႔လိုက္တယ္။ ငယ္ကြၽမ္းေဆြ သီခ်င္းစာသား အသြားအျပန္ စာေတြက အဆက္အစပ္ မရွိသလိုနဲ႔ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ အခ်ိတ္အဆက္က ျပည့္ျပည့္စံုစံုပါပဲ။
“သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲ ဆက္၍ ေခၚမည္”

“မိန္းမဆိုးအမုန္း သည္ဘ၀ သည္မွ်ႏွင့္ တံုးေစေတာ့”
အႏွစ္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ ၾကာမွ ဆက္လိုက္တဲ့ အႏုသယႀကိဳးက ငယ္ကြၽမ္းေဆြ သီခ်င္းစာသား။
(ပန္းပိေတာက္ေရႊ၀ါ အဖူးအပြင့္ေတြနဲ႔... ငယ္ကြၽမ္းေဆြရယ္)
မိန္းမေတြရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ဘာရွိပါလိမ့္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ သိုေလွာင္ထားတဲ့ “ႏွစ္ခ်ဳိ႕ အဆိပ္”လား။

၄။
အိမ္ထဲ ျပန္၀င္တယ္။ စာအုပ္ပံုထဲ ျပန္ရွာတယ္။ ပို႔ စကတ္္ အႏြမ္းေလးကို တစိမ့္စိမ့္ ၾကည့္မိတယ္။
“အခ်ိန္ေတြ ကုန္ေႏွာင္း ေအာက္ေမ့လို႔ ေမွ်ာ္ေနသူ မယ္___ေရာ္ကာရမ္း တမ္းတ မေျပေတာ့တယ္___ ငယ္ ကြၽမ္းေဆြရယ္___” ဆိုတ့ဲ သီခ်င္းသံက ဦးေႏွာက္ မွတ္ဥာဏ္မွာ တိတိ က်က် ေပၚလာတယ္။ သံစဥ္ေတြကိုပါ မွတ္မိလာတယ္။ သူ႔ရင္ထဲမွာ ရွိတာ ႏွစ္ခ်ဳိ႕ အဆိပ္လား။ ဒါမွမဟုတ္ ႏွစ္ခ်ဳိ႕သံေယာဇဥ္လား။ ကြၽန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာေကာ ဘာရွိလဲ။ ဘာမွ မရွိေတာ့တာ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ ႏွစ္ခ်ဳိ႕ အႏုသယလား။

နံရံမွာ စိပ္ပုတီးတစ္ကံုး ခ်ိတ္ထားတယ္။ ကြၽန္ေတာ္ ပုတီး မစိပ္တာ ၾကာလွၿပီမို႔ စိပ္ပုတီးခမ်ာလည္း ၀င္း၀င္း လက္လက္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ေမွာင္ေမွာင္မႈိင္းမိႈင္း ျဖစ္ေန ရွာၿပီ။ ဒီည ပုတီး စိပ္ဦးမွ။
“သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡ ျဖစ္၏”
“သူငယ္ခ်င္းလို႔ပဲ။ မိန္း မဆိုးအမုန္း။ ငယ္ကြၽမ္းေဆြ”
အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ ပို႔စကတ္၊ အဲ... အနတၱ။

ေမာင္၀ဏၰ
(၂၀၁၀ January ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းမွ)


မာတိကာ


statistics

web tracker