ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Wednesday, June 2, 2010

ၾကက္တူေရြးႏွင့္ က်ီးကန္း

ၾကက္တူေရြးႏွင့္ က်ီးကန္း 
ပါရဂူ 




“မ်ားေသာအားျဖင့္ ဂုဏ္ရွိသူမ်ားသည္ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ေနၾကၿပီး ဂုဏ္မဲ့သူမ်ားက ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနၾကရသည္။ ေလွာင္အိမ္ထဲ မွာအခ်ဳပ္ခံေနရသူက ၾကက္တူေရြးျဖစ္ၿပီး က်ီးကန္းက အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိဘဲ လြတ္္လြတ္္လပ္လပ္ပ်ံသန္း သြားလာေနသည္”
ပေရမ္က်မ္
အိႏၵိယ ၀တၳဳေရးဆရာႀကီး ပေရမ္က်မ္၏အဆို။

ပေရမ္က်မ္သည္ ဟိႏၵီစာေပေလာက၌ ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ ၀တၳဳစာေရးဆရာအျဖစ္ႏွင့္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားေသာ အိႏၵိယစာေရးဆရာႀကီး ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို (၀တၳဳဘုရင္) ဟုပင္ေခၚၾကသည္။
တ႐ုုတ္ျပည္၌ လူရႊန္း၊ ႐ုရွ၌ ေဂၚကီ၊ အိႏၵိယ၌ပေရမ္က်မ္ ဟူ၍လည္းႏိုင္ငံသံုးႏိုင္ငံ ကအေအာင္ျမင္ အေက်ာ္ၾကားဆံုး ၀တၳဳေရးဆရာမ်ား အျဖစ္သတ္မွတ္ထားေသာ စာေရးဆရာမ်ားထဲက တစ္ဦးျဖစ္သည္။ သူ၏၀တၳဳ မ်ားထဲက “ဂိုဒန္” လံုးခ်င္း၀တၳဳႏွင့္ ၀တၳဳတိုအခ်ဳိ႕ ျမန္မာျပန္္ထားသည္။

ပေရမ္က်မ္၏ အဆိုကို စဥ္းစားၾကည့္ၾကစို႔။ ပေရမ္က်မ္က ဂုဏ္ရွိသည့္လူမ်ားဆင္းရဲသည္ဟု ေျပာထားသည္။ “ဂုဏ္” သည္ပါဠိစကား “ဂုဏ” ကို ျမန္မာမႈျပဳထားေသာ ပါဠိသက္ေ၀ါဟာရျဖစ္သည္။ “ဂုဏ” မွလာေသာဂုဏ္၏ တိုက္႐ိုက္အဓိပၸာယ္က အရည္အခ်င္း။ သို႔ေသာ္လည္း ပညာတတ္သည့္လူကိုလည္း ပညာဂုဏ္ရွိသူဟုေျပာၾကသည္။ ဥစၥာဓနႂကြယ္၀ေသာသူကိုလည္း ဓနဂုဏ္ရွိသူဟုေျပာ ၾကသည္။ လွေသာလူကိုလည္း လွဂုဏ္ေမာက္သူဟု ေျပာၾကသည္ အမွန္ကဂုဏ္သည္ အဆင္းမဟုတ္ေပ။ အခ်င္းျဖစ္သည္။ အေပၚ ယံ႐ုုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာမဟုတ္ေပ။ အတြင္းစိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာအလွတရား ဆိုသည္မွာလည္း အျပင္ပိုင္းအလွထက္အ တြင္းပိုင္းစိတ္အလွကို ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ စကၠဴပန္းကိုလွသည္၊ ဂုဏ္ရွိသည္ဟုမေျပာေပ။ စံပယ္ပန္းႏွင့္ ႏွင္းဆီပန္းကိုသာလွေသာ ပန္း၊ ဂုဏ္ရွိေသာပန္းဟု ေခၚရမွာျဖစ္သည္။ အဆင္းေရာ၊ အခ်င္းပါႏွစ္ခုလံုးရွိေသာ ပန္းမ်ားျဖစ္သည္မဟုတ္လား။

ဂုဏ္ရွိေသာသူက ဆင္းဆင္းရဲရဲေနရၿပီး ဂုဏ္မဲ့ေသာလူက ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနရသည္ဟု ပေရမ္က်မ္ေျပာျခင္းသည္ ၾကက္တူေရြးက အခ်ဳပ္အေႏွာင္ခံေနရၿပီး က်ီးကန္းက လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနရသည္ကို ရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာေသာစကားျဖစ္သည္။ ပေရမ္က်မ္၏စကား အရေျပာလွ်င္ ၾကက္တူေရြးကဂုဏ္ရွိၿပီး က်ီးကန္းကဂုဏ္မဲ့သလုိ ျဖစ္ေနသည္။ ၾကက္တူေရြးႏွင့္ က်ီးကန္းကို ဂုဏ္ရွိဂုဏ္မဲ့ခြဲဲျခားသည့္ ေနရာ၌ ၾကက္တူေရြးကလွၿပီး က်ီးကန္းက မလွသည့္အတြက္ လွျခင္းႏွင့္မလွျခင္းကို အေၾကာင္းျပၿပီး ဂုဏ္ရွိဂုဏ္မဲ့ဟုသတ္မွတ္ထား ျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္။ အမွန္ကလွျခင္းကိုလည္း ဂုဏ္ရွိသည္ဟု မမွတ္သင့္ေပ။ မလွျခင္းကိုလည္း ဂုဏ္မဲ့သည္ဟူ၍ မမွတ္သင့္ေပ။ လွၿပီး ဂုဏ္မရွိသူမ်ားလည္းရွိသည္။ မလွဘဲႏွင့္လည္း ဂုဏ္ရွွိသူမ်ားရွိသည္။ က်မ္းဂန္မ်ားတြင္ ၾကက္တူေရြးဂုဏ္ကိုေဖာ္ျခင္း မ်ဳိးမေတြ႔ရဘဲ က်ီးကန္းဂုဏ္ေဖာ္ျပထားျခင္းကိုသာ ေတြ႔႔ရသည္။ “ဂုေယွ ေမထုနံ” စသည္ျဖင့္ က်ီးကန္းဂုဏ္ပုဒ္ကို ထုတ္ျပထားသည္။ က်ီးကန္းမ်ား သည္ အေဖာ္အေပါင္းႏွင့္ ေနၾကသည္။ အစားအစာေတြ႔ေသာအခါလည္း အေဖာ္အေပါင္းကို အသံျပဳၿပီးမွစားၾကသည္။ ရန္သူကိုဆန္႔ က်င္သည့္ေနရာ၌လည္း တစ္စုတစ္ေ၀းတညီတညႊတ္တည္း ဆန္႔က်င္ၾကသည္။ ေမထုန္ကိစၥမ်ား၌လည္း အလြန္လွ်ဳိ႕ ၀ွက္ၾကသည္။ က်ီးကန္း ေမထုန္အမႈျပဳသည္ကို ဘယ္သူမွမျမင္မေတြ႔ရေပ။ ၾကက္တူေရြးႏွင့္စာလွ်င္ က်ီးကန္းကဂုဏ္ရွိသူ ျဖစ္မေနဘူးလား။

ယင္းအေျခခံ ေျပာရလွ်င္ ဂုဏ္ရွိသည့္္လူက ဂုဏ္မရွိသူထက္ လြတ္္လတ္္လပ္လပ္ ေနရသည္ဟုဆိုလိုသည့္ အဓိပၸာယ္ေရာက္မသြား ေပဘူးလား။ အမွန္က ဂုဏ္ရွိမႈ၊ မရွိမႈသည္ မလြတ္လပ္မႈႏွင့္ ထိုမွ်ေလာက္မပက္သက္ေပ။ ၾကက္တူေရြးဘာေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ခံေနရသ နည္း။ ၾကက္တူေရြးကို လြယ္လြယ္ကူကူဖမ္း၍ရသည္။ အစာမက္လံုးေပးၿပီး ဖမ္းလိုက္လွ်င္ ပိုက္ကြန္ထဲ အလြယ္တကူ၀င္လာသည္။ ေလွာင္အိမ္ထဲ ထည့္ထားသည့္ အခါ၌လည္း လြတ္လပ္ဖို႔မႀကိဳးစားေပ။ လူေတြစကားေျပာသလို ေျပာတတ္ေအာင္သင္လိုက္ေသး သည္။ “ေရႊခဲၾကက္တူေရြး” ဟု ေျမႇာက္ေျပာသည္ကို နား၀င္ပီယံျဖစ္ေနသည္။

ဂုဏ္မဲ့သူဟု အထင္ခံေနရေသာ က်ီးကန္းကိုမူ လြယ္လြယ္ကူကူႏွင့္ ဖမ္း၍လည္းမရေပ။ ၾကက္တူေရြးလို မလွသည့္အတြက္ဖမ္းၿပီး ေမြးလိုသည့္စိတ္လည္း မရွိၾကေပ။ က်ီးကန္းမ်ားသည္ အစာစားရင္းႏွင့္လည္း မ်က္လံုးကရန္သူလာမလာ အၿမဲအကဲခတ္ၾကည့္ေန သည္။ ယင္းအေျခအေနအရ အဖမ္းခံရျခင္း၊ အခ်ဳပ္ခံရျခင္း၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ခံရျခင္းမ်ားသည္ ဂုဏ္ရွိဂုဏ္မဲ့ႏွင့္ ပက္သက္ေနသည္။ ၾကက္တူေရြးက ေလွာင္အိမ္ထဲ၌ေပ်ာ္ေနၿပီး က်ီးကန္းက ေလွာင္အိမ္ထဲ၀င္ဖို႔ စိတ္မကူးေပ။

သာသနာ့သမိုင္း၌ “ေတာင္ဖီလာ” ႏွင့္ “ေရႊဥမင္” ေခၚဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးရွိသည္။ ယင္းဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးလံုး စာတတ္ေပတတ္က်မ္းျပဳ ဆရာေတာ္မ်ားျဖစ္သည္။ သ႔ိုေသာ္လည္း ယင္းတ႔ို၏ပင္ကိုစိတ္အရ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က လြတ္လြတ္လပ္လပ္မေနဘဲ ေရႊဥမင္ ဆရာေတာ္က သာလြန္မင္းတရားႀကီး ကိုးကြယ္ေသာ ရာဇဂု႐ုဆရာေတာ္ျဖစ္ၿပီး ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က ကပၸိယတေယာက္ႏွင့္ တကိုယ္ တည္း စစ္ကို္င္းေတာင္႐ိုးမွာေနေသာ ဆရာေတာ္ျဖစ္သည္။

တေန႔ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ ေရႊစက္ေတာ္ကအျပန္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ေတြ႔ေသာအခါ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္က “အရွင္ဘုရား၊ တပါးတည္းေနတာ မေၾကာက္ဘူးလား” ဟုေမးသည့္အခါ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္က “ေၾကာက္လ႔ို တကိုယ္တည္းေနတာ” ဟု ျပန္ေျပာ သည္။ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ေျပာေသာ “ေၾကာက္လ႔ို” သည္ သံသရာေဘးကို ေၾကာက္ျခင္းျဖစ္သည္ဆို သည့္အေၾကာင္း သိသြားေသာေၾကာင့္ သတိသံေ၀ဂရသြားၿပီးအျပန္၌ သာလြန္မင္းတရားႀကီး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာ ေလးထပ္ ေက်ာင္းႀကီးကိုု မ၀င္ေတာ့ဘဲ မင္း၀ံေတာင္႐ိုးေတာထဲ တန္း၀င္သြားသည္။ ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္သည္ ေစာေစာပိုင္းကမင္းဆရာအ ျဖစ္ခံယူၿပီး မလြတ္လပ္ေသာ ဘ၀ႏွင့္ေနလာခဲ့သည္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနေသာ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္ႏွင့္ေတြ႔ၿပီးသည့္ ေနာက္က် ေတာ့မွ ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္၏ လြပ္လပ္ေရးစိတ္ဓာတ္ ကူးစက္သြားသလားမသိ၊ ေနာက္ပိုင္းဘ၀၌ ေႏွာင္ႀကိဳးမဲ့ဘ၀ႏွင့္ ေနသြားသူျဖစ္ လာသည္။

က်ဂပ္စီေခၚ တ႐ုတ္ပညာရွင္ႀကီး တစ္ဦးရွိသည္။ က်ဂပ္စီသည္ေတာထဲ၌သာ တကိုယ္တည္းအေနမ်ားသည္။ တစ္ေန႔ေသာအခါ၌ တ႐ုတ္ဘုရင္က က်ဂပ္စီ၏ ပညာဂုဏ္ၾကားရသည့္အတြက္ အမတ္တဦးကိုေစလႊတ္ၿပီး ဘုရင့္အခ်ီးအေျမာက္ခံယူဖို႔ ေခၚခိုင္းသည္။ က်ဂပ္စီသည္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနခ်င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ ဘုရင့္အခ်ီးအေျမာက္ခံယူလွ်င္ ဘုရင္၏ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ ေဘာင္အတြင္း၌ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနရမွာ မဟုတ္ဟုပိုင္းျဖတ္ၿပီး အမတ္ေခၚရာလိုုက္မသြားဘဲ ေတာအတြင္း၌ အညၾတဘ၀ႏွင့္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္စိတ္ခ်မ္းသာ ကိုယ္ခ်မ္းသာ တစ္သက္လံုးေနသြားသည္။ လြတ္လပ္မႈ၊ အခ်ဳပ္အခ်ယ္ခံရမႈသည္ ဂုဏ္ရွိ၊ ဂုဏ္မဲ့ ႏွင့္မဆိုင္ေပ။ ပင္ကိုယ္စိတ္ႏွင့္သာဆို္င္သည္။ ဂုဏ္ရွိေသာ္လည္း အေႏွာင္အဖ႔ြဲထဲ တိုး၀င္ခ်င္သူကမူ အေႏွာင္အဖြဲ႔ထဲ၌သာေပ်ာ္ေန လိမ့္မည္။ ဂုဏ္ရွိရွိမရွိရွိ အေႏွာင္အဖြဲ႔ႏွင့္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းေနခ်င္သည့္ လူကမူလြပ္လပ္မႈကို ရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး ေနသြားလိမ့္မည္။

ပါရဂူ
ပိေတာက္ပြင့္သစ္ စာေပအႏုပညာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ (၂၇)၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂၀၀၉

မာတိကာ


statistics

web tracker