ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Friday, June 4, 2010

အိမ္မက္အလြမ္း

from ေရႊအျမဳေတ November 2009

အိမ္မက္အလြမ္း 
ႏုႏုရည္အင္း၀ 

ဘ၀ဆုိတာ အိပ္မက္မ်ားစြာနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပါပဲ မႏုရယ္ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ စကားကို ကြ်န္မ သေဘာက်လွပါတယ္။ ကြ်န္မနဲ႔ သေဘာခ်င္း တူလွပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း အိမ္မက္ေတြဟာ ၀ထၳဳေတြနဲ႔လည္း တူျပန္ပါေသးတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္တာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ၊ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ၊ ျဖစ္ႏုိင္တာေတြ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ၊ ခ်စ္သူေတြ၊ မုန္းသူေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အိမ္မက္ဟာ ၀ထၳဳတစ္ပုဒ္ပဲ မဟုတ္ပါလား။ အိမ္မက္ေတြကို ေန႔ေန႔ညည ကြ်န္မ မက္တတ္တဲ့ အျပင္ ႏုိးေနရင္ကလည္း မက္တတ္တဲ့ အိမ္မက္ေတြ ကြ်န္မမွာ ရွိျပန္ပါေသးတယ္။

ဒီအိမ္မက္ထဲမွာေတာ့ ကြ်န္မဟာ မနက္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနသတဲ့။ ကြ်န္မနဲ႔ ကြ်န္မ ခ်စ္ခင္ပြန္းတို႔ အင္မတန္ မက္ေမာလွတဲ့ မနက္ လက္ဖက္ရည္ခ်ိန္ဟာ။ ကြ်န္မလက္က နာရီမွာေတာ့ မနက္ ကိုးနာရီ ျဖစ္ၿပီး ကြ်န္မ ကင္မရာက နာရီမွာေတာ့ ဘာျဖစ္လို႔ ည ကိုးနာရီ ျဖစ္ေနရတာလဲ။ ည ကိုးနာရီ အခ်ိန္ဟာ ေနေရာင္ေတြ ၀င္းပလို႔။ ေခြ်းၿပိဳက္ၿပိဳက္ က်ေအာင္လည္း ပူေနတယ္။ ပန္ကာ ႏွစ္လံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ဖြင့္ထားရေလာက္ေအာင္ ပူေနတယ္။ ကြ်န္မ ဖုန္းအနက္ေလးကလည္း အေရာင္ ေျပာင္းေနတယ္။ ဖုန္းနံပါတ္ေတြကလည္း အေရာင္ေျပာင္းေနတယ္။ ဖုန္းနံပါတ္ေတြကလည္း မတူျပန္ဘူးတဲ့။ ကြ်န္မတို႔ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ေနက် စားပြဲ၀ိုင္း အနိမ့္ေလးဟာ အျမင့္ျဖစ္ၿပီး ကုလားထုိင္ အျပာေရာင္ေတြနဲ႔တဲ့။ ထမင္း ပူပူေႏြးေႏြးရယ္၊ ငါးပိေၾကာ္ရယ္၊ ငါးနီတူေျခာက္ေၾကာ္ရယ္၊ လက္ဖက္ရည္ခ်ိဳေပါ့ရယ္၊ ေရေႏြးၾကမ္းရယ္တို႔ကေတာ့ ကြ်န္မတို႔ စားေနက် မနက္စာေတြပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကြ်န္မနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ အတူေသာက္ဖို႔ အခန္းထဲက ထြက္လာတဲ့ သူကေတာ့ ဘုရားရွိခိုးၿပီး ထြက္လာေနက် ကြ်န္မ ခင္ပြန္း မဟုတ္ဘူး။ မ်က္ခံုးေတြ၊ မ်က္လံုးေတြကို ေဆးမင္ေၾကာင္ ထုိးထားတဲ့ ဗီယမ္နမ္ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္တဲ့။ ကြ်န္မနဲ႔ သူနဲ႔ ေျပာၾကတဲ့ စကားေတြကလည္း ျမန္မာလိုလည္း မဟုတ္ဘူးတဲ့။

“စစ္ဆုိတာကို မင္းမႀကံဳဖူးဘူးေနာ္။ သိပ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ကြယ္။ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသၾကရတယ္။ ဗံုးေတြ ၾကားမွာ ကိုယ္လည္း ေသေတာ့မလို အႀကိမ္ႀကိမ္ပါပဲ။ ေျမေအာက္ ဗံုးခို က်င္းထဲမွာ စာသင္ခဲ့ရတယ္။ ရက္ေပါင္း မ်ားစြာ ထမင္း မစားခဲ့ရဘူး။ ငိုသံေတြ၊ ေလယာဥ္ပ်ံသံေတြ၊ ေသနတ္သံေတြ၊ ဗံုးသံေတြ ၾကားမွာ ကိုယ္အၾကာႀကီး ေနခဲ့ရတာေပါ့”

အ့ံၾသစရာ။ သူက ကြၽန္မ အလြန္ စိတ္၀င္စားခဲ့တဲ့ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲၾကားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရ သူတဲ့။ ခဏေနေတာ့ တယ္လီဖုန္း ျမည္သံ ဆူညံ လာတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆုိေတာ့ ဗီယက္နမ္ စစ္ပြဲက ဗံုးသံလုိပဲ...။
ကြၽန္မနားေထာင္လိုက္ ေတာ့ “ဟဲလို” တဲ့။
အံ့ၾသၿငိမ္သက္သြား တဲ့ ကြၽန္မကို ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာလုိက္တဲ့ အက္ကြဲကြဲ၊ ရွတတ ဒီအသံကို ကြၽန္မ ဘယ္လုိလုပ္ မသိဘဲ ေနမွာလဲ။

“အခု လာခဲ့မယ္။ ေစာင့္ေန သိလား။ အခုလာ ခဲ့မယ္”

“တကယ္လား။ ဘယ္ ေလာက္ၾကာမွာလဲ။ ေပ်ာ္ လိုက္တာ”

“အင္း အင္း ႏွစ္နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေတာ့ ေမာင္းရ မယ္တဲ့”

“ဟာ ၾကာတယ္။ အင္းစိန္ ဆူးေလ ကားေပၚတက္ လုိက္လာခဲ့။ အဲေလာက္ မၾကာဘူး”

“ဟားဟားဟား။ အင္း ရြာက ခ်က္ဗလက္ ေခါင္းတုိလည္း မွာလို႔မရ။ ေထြလာ ကလည္း မရွိ။ ဒီက “ဂေရး ေဟာင္း” ဆိုတဲ့ ကားကလည္း အေရး အေၾကာင္းဆို ေခြးေမာင္း သေလာက္ေတာင္ ေျပးတာ မဟုတ္ဘူး”

“ကာရန္ေတြ၊ ကာရန္ ေတြ၊ ဒီလုိ အသံ မၾကားရ တာၾကာၿပီ”

“မၾကားရတာ ၾကာၿပီ ___ ေလးရာသီ ___ ရွိၿပီ ေမာင္ရဲ႕ ___ ေမ့ပါႏိုင္အား ___ ရက္စက္ေလအားၿပီ ___ ရာသီခ်ိန္၀ယ္ ___”

“မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္န႔ဲ။ ဒီက တကယ္ လြမ္းေနတာ။ ငိုခ်င္ေနတာေနာ္”

“ဟား ဟား။ သနားစရာ သနားစရာ။ ကဲ ေစာင့္ေန။ လာခဲ့မယ္”

ခဏ အၾကာမွာေတာ့ ကြၽန္မဟာ အမ်ဳိးအမည္ မသိတဲ့ သစ္ပင္တစ္ပင္ ေအာက္မွာ ရပ္လို႔။ ကြၽန္မနားမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေရာင္စံုေတြရဲ႕ နံပါတ္ေတြကလည္း ဘာေတြ မွန္းလည္း မသိဘူး။ ကြၽန္မရဲ႕ သ/၄၆၁၁ ေလးက ဘယ္မွာလဲ။ ကြၽန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ေခြၽးနဲ႔ ေမြးခဲ့ရတဲ့ သနားစရာ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ကားကေလးေရ မင္းဘယ္မွာလဲ။

႐ုတ္တရက္ ကားေလး တစ္စင္း ကြၽန္မနဲ႔ မလွမ္း မကမ္းမွာ လာရပ္ၿပီး ကားေမာင္းတဲ့ လူငယ္ေလး တစ္ေယာက္ ဆင္းလာတယ္။ မ်က္မွန္ေလးနဲ႔ ကြၽန္မကို လိႈက္လႈိက္လွဲလွဲ ျပံဳးျပ ႏႈတ္ဆက္တဲ့ လူငယ္ေလးဟာ ကြၽန္မနဲ႔ သိသူလည္း မဟုတ္ပါလား။ ဒါေပမယ့္ ခင္မင္စရာ ႏွစ္လိုဖြယ္ လူငယ္ေလးကို ကြၽန္မ ျပံဳးျပ၊ လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္ လုိက္မိတုန္းမွာပဲ ကားေလးထဲမွာ ေနာက္တစ္ေယာက္ကို ကြၽန္မ ျမင္ၿပီ။
တကယ္ပဲလား။ ျပန္ေတြ႕ၾကဖို႔ ဘယ္လုိမွ ေမွ်ာ္လင့္ မထားတဲ့ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးဟာ အိပ္မက္ထဲ မွာမို႔ ကြၽန္မဆီ ေရာက္လာ ႏိုင္ေလသလား။

သူဘယ္ေတာ့မွ မပတ္ဖူးတဲ့ ကားခါးပတ္ကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ျဖဳတ္ၿပီး ကားေပၚက ဆင္းလိုက္တဲ့ အခါ ကြၽန္မ ကလည္း သူ႔ဆီ ေျပးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူဟာ ကြၽန္မရဲ႕ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးမွန္း အလြန္တရာ ေသခ်ာ သြားပါၿပီ။ ကုတ္အကႌ် အနက္၊ အကႌ်အျဖဴ၊ ေဘာင္းဘီ မီးခုိး ျပာ၊ ႐ႈးဖိနပ္အနက္၊ ေျခအိတ္ အျဖဴတို႔ဟာ ဘယ္ႏွရက္ ၀တ္ထားတယ္လို႔ မွန္းလို႔ မရႏိုင္ေအာင္ တြန္႔လိမ္ ေၾကမြလို႔။

ဗိုက္ေငါေငါ ေပၚမွာ မဆ့ံမျပဲ ပတ္ထားတဲ့ ခါးပတ္ ေအာက္ကေန အကႌ်အျဖဴက ထြက္လို႔။ ေဘာင္းဘီ ဇစ္က ျပဳတ္လို႔။ ဒီလို ဖ႐ိုဖရဲ ျဖစ္က တတ္ဆန္း ပံုစံဟာ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးက လြဲလို႔ ဘယ္သူမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ဦးမွာလဲ။ သူ႔မူပိုင္ဟန္ကို အစဥ္ အလာမပ်က္ ထိန္းသိမ္း ထားတဲ့ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြ ႀကီးဟာ လြယ္အိတ္ေတာ့ လြယ္ထားဆဲ။ လက္ၾကားမွာလည္း ေဆးလိပ္တိုက ရွိဆဲ။ ဒါေပမယ့္ မာဘုိ႐ို စီးကရက္တို၊ ေရႊျပည္စိုး ေဆးေပါ့လိပ္ တိုေတာ့ မဟုတ္ရွာဘူး။

ေငြေရာင္ ဆံပင္ေတြနဲ႔ သြားတု ျဖဴျဖဴ ညီညီေလးေတြ အစီအရီနဲ႔ ျပံဳးျမေနတဲ့ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးဟာ ကြၽန္မ လက္ကို တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ ဆုပ္ၿပီး ၀မ္းသာ ေနရင္းက ဘာျဖစ္လုိ႔ မ်က္ရည္ လည္ေနရသလဲ။ ခဏေနေတာ့ ကြၽန္မတို႔ဟာ ကြၽန္မ အခန္းေလးထဲက ထမင္းစား စားပြဲမွာ ၀ိုင္းထိုင္ၾကရင္း စကားေတြကို မရပ္မနား ေျပာၾကလုိ႔၊ ကြၽန္မ မိတ္ေဆြႀကီးက ေရႊျပည္စိုးေတြကို ရတနာေတြလို ေပြ႔ပိုက္ထားရင္း ေရႊျပည္စိုး တစ္လိပ္ကို အငမ္းမရ ဖြာ႐ႈိက္လို႔၊ ေရေႏြးၾကမ္း ခြက္ကို ေရွ႕ခ်လို႔ ဆိုဖာေပၚ မထုိင္ခ်င္ဘူးတဲ့။ ဒီစားပြဲနဲ႔ ကုလားထုိင္မွာ ထုိင္ရတာက လက္ဖက္ ရည္ဆိုင္ ထုိင္ရတာနဲ႔ တူသတဲ့။

“သိလား။ ခ်န္ဂီေလဆိပ္ ဆိုတာ အႀကီးႀကီးပဲ။ ကိုယ့္တစ္သက္ ဒီေလာက္ ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေလဆိပ္မ်ဳိး ျမင္မွ မျမင္ဖူးဘဲ။ ေၾကာက္ လုိက္တာ။ ရင္ေတြ တထိတ္ထိတ္နဲ႔ ကံအား ေလ်ာ္စြာဗ်ာ ကုိယ့္ကို သိတဲ့ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ သြားေတြ႕တယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကလည္း တျခား တစ္ေနရာ သြားရမွာ ဆုိေတာ့ တာ၀န္ရွိတဲ့ ကေလးမေလး တစ္ေယာက္နဲ႔ အပ္ေပးသြားတယ္။ ကေလးမေလး ေခၚရာေနာက္ တေကာက္ေကာက္ေပါ့။ သူက ေဒါက္ဖိနပ္ေလး ေတာက္ေတာက္၊ ေတာက္ေတာက္နဲ႔သြား၊ ကိုယ္က ေနာက္ကလုိက္၊ ေဆးလိပ္ ေသာက္ခ်င္ လုိက္တာကလည္း အရမ္းပဲ။ မေသာက္ရဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကေလးမေလးက ဒီမွာ ထုိင္ေနတဲ့။ အေပါ့ အပါး သြားဖုိ႔ ေနရာေတြ ဘာေတြ ျပေပးတယ္။ အဲဒါနဲ႔ အိမ္သာ ၀င္ေတာ့မွ ဒုကၡက ေရာက္ေတာ့တာပဲ။ ဘယ္လုိမွ ေဘာင္းဘီဇစ္ကို မျဖဳတ္တတ္ဘူး။ သူမ်ားတပ္ေပး လိုက္တာေလ။ သိတယ္ မဟုတ္လား”

ကြၽန္မမွာ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ ရယ္ေမာရင္းက မိတ္ေဆြႀကီးကို သနား ရျပန္တယ္။ ေနာက္တစ္ခဏ အၾကာမွာေတာ့ ကြၽန္မ နားထဲမွာ ကားစက္သံက တ၀ူး၀ူး ဆူညံေနတယ္။ ကြၽန္မရဲ႕ ၄၆၁၁ ေလးဟာ ဘာလို႔ ဒါေလာက္ ဆူညံေနပါလိမ့္။ သူ ေနမေကာင္း ျဖစ္ျပန္ၿပီလား။ တကယ္ေတာ့ ေနမေကာင္း ျဖစ္ၿပီဆုိရင္ သူသိပ္ကို မေနသာလြန္းမွ ေျပာရွာတာပါ။ ကြၽန္မမွာ ပိုက္ဆံ မရွိမွန္း သိရင္ သူအျမဲႀကိတ္မွိတ္ေနရွာ တာပါ။

ဟင္ ကြၽန္မ ကားေလးလည္း မဟုတ္ဘူးရယ္။ ဒီ ကားေလးက တူးဒိုးေလး။ ကြၽန္မက ေနာက္ခန္းမွာ၊ ေရွ႕ခန္းက ကားေမာင္းသူေဘးမွာ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီး၊ ကားေမာင္းတဲ့ သူကလည္း ကြၽန္မခ်စ္ခင္ပြန္း မဟုတ္ပါလား။ ေအာ္ ခ်စ္စရာ လူငယ္ ေလးပဲ။ ကြၽန္မတို႔ ဘယ္ကို သြားေနၾကတာပါလိမ့္။ လမ္း ေဘး၀ဲယာမွာ တစ္ေမွ်ာ္ တစ္ေခၚ ေျပာင္းခင္းေတြနဲ႔ ေကာင္းကင္က ျပာလဲ့လို႔။

“___ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ ___ အားလံုးမိတ္ေဆြ ___ ေန႔တိုင္းပဲ ___ သတိရတယ္ ေလ___”
ဟင္ ကိုသုေမာင္နဲ႔ ၿမိဳ႕မ တီး၀ိုင္းက ဘယ္လုိလုပ္ ကြၽန္မတုိ႔ ကားေပၚပါလာတာလဲ။ မိုးေဇာ္ဗိုလ္ေလးလည္း ပါတယ္။ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြ ႀကီးက မ်က္လံုးအစံုကို မွိတ ၿပီး ေခါင္းတယမ္းယမ္းနဲ႔။
“ဟာ ေကာင္းလိုက္တာ ေပ်ာ္စရာႀကီးပါလား။ ေကာင္းလုိက္တာ”နဲ႔ လုပ္ၿပီ။

“___ တစ္ခါတေလ ___ ေမွ်ာ္မွန္း ___ လြမ္း စိတ္တေ၀ေ၀ ___ ျပန္ခ်င္ ေဇာေတြ ___ ေရာက္ခ်င္ ေဇာနဲ႔ ___ စိတ္ေစာလို႔သာ ေန___ ခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္ ___နီးလို႔လာၿပီေလ___”
“___နီးလို႔လာၿပီေလ ___”
“___ ေဒၚေဒၚ ___ မမ ___ ႏွမတို႔ေရ”
“___ အသည္းစြဲ ___ ခ်စ္မိတ္ေဆြ ___ ေခတၱခြဲ လို႔ေန ___”
“___ ေခတၱ___ ခြဲ လို႔ေန___”
“___ၿမိဳ႕မနဲ႕ ___ အတူတကြ ___ လုိက္ပါ ႏိုင္ေစ ___”
“ေအာင္စည္ယြန္းသံ ___ ၾကားရင္ျဖင့္ ___ ျပည္ေတာ္၀င္မယ္ေလ”

ကြၽန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္း လုိက္ေအာ္သံနဲ႔ လက္ခုပ္သံဟာ ၿမိဳ႕မတီး၀ိုင္းနဲ႔ ကိုသုေမာင္ အသံကိုေတာင္ လႊမ္းသြားမယ္န႔ဲ တူရဲ႕။
အလို ေပ်ာ္လိုက္တာ ဆိုၿပီး လက္ခုပ္သံ စည္းခ်က္ လိုက္ေနတဲ့ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႕ ပါးျပင္ေပၚမွာ မ်က္ရည္စေတြနဲ႔ပါလား...။
“ဟိုးေတာင္ေပၚ___ ဟိုေတာင္ေပၚ႐ိုးဆီက___ ျမဴခိုးေတြလြင္___မိုးရြာမယ္ __ မထင္မိပါလို႔___”

ကိုသုေမာင္ေရ၊ ငိုခ်င္ရက္ လက္တို႔ေတြလို လြမ္းေပေရာ့လို႔မ်ား တမင္ လုပ္ေန ေတာ့သလား။ ဟို အေ၀း ဆီမွာ တကယ့္ကို မႈိင္းျပာ မႈန္ေ၀လို႔။ ကားကေလးက တံတား တစ္ခုေပၚ ေရာက္ေလၿပီ။ ျမစ္တစ္စင္းကို ကြၽန္မတို႔ ျဖတ္မလို႔ပါလား။
“အစ္မေရ....ဒါ... မစၥစပီျမစ္ေလ”

ခ်စ္စဖြယ္ လူငယ္ေလး ရဲ႕ အသံ။ ဘာရယ္၊ ဒါ မစၥစပီျမစ္၊ ဟုတ္လား။
“မစၥစပီျမစ္ မဟုတ္ပါဘူးကြ။ ဒါ...ဒု႒၀တီျမစ္၊ အင္း၀ တူအရီး သံုးေဖာ္ရဲ႕ ဒု႒၀တီျမစ္” ဒါက ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႕ အသံ။
“ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္ တယ္။ ဒါ...ကြၽန္မတို႔ ဒု႒၀တီျမစ္”
ဒါက ကြၽန္မရဲ႕ အားရ ပါးရ ေထာက္ခံတဲ့ အသံ။

“ကဲေဟ့၊ ဟိုေရွ႕မွာ လမင္းတစ္ရာတို႔ အိမ္တို႔၊ အင္း၀ဂုဏ္ရည္ ပံုႏွိပ္တိုက္ တို႔ကို ေရာက္ေတာ့မယ္ေလ”

“ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္ တယ္။ ဟိုမွာေလ..ကြၽန္မ တို႔အိမ္၊ ကြၽန္မ အဘြားကို ေတြ႕ရေတာ့မယ္”
လူငယ္ေလးက ကြၽန္မ တို႔ကိုၾကည့္ၿပီး ခ်စ္စဖြယ္ ျပံဳးရယ္ရင္း ေခါင္းကို ယမ္းသည္။

“ျပန္ကသာ___ ေရွ႕ ေနာက္ေတြး___တေရးေရး ေပၚလာ___”

လြမ္းစရာ ေကာင္းလိုက္တဲ့ အသံေလး။ ဟင္ ကြၽန္မတို႔ ကားေပၚမွာ ေဟမာေန၀င္းေလးလည္း ပါလာတာကိုး။

“အစ္မေရ၊ ဒါ...သမၼတရီဂင္ရဲ႕ ေမြးရပ္ ဇာတိေလ။ ဒစ္ဆြန္ (Dixon))တဲ့”

ေဟာေတာ္၊ ဘယ္ႏွယ့္ ကြၽန္မတို႔ အိမ္ကိုေတာ့ မေရာက္ဘဲ ရီဂင္ရ႕ဲ ေမြးရပ္ေျမကို ေရာက္လာရတာလဲ။ ေျပာင္းခင္းေတြ ၾကားထဲက ရြာေလး တစ္ရြာကေန သမၼတ တစ္ေယာက္ကို ေမြးဖြားေပးသတဲ့လား။ ဆရာ သိပၸံေမာင္၀ရဲ႕ “ဆရာေစာေက်ာင္း” ကို ကြၽန္မ သတိရလိုက္တာ။
“အင္း...ခဏေနရင္ “ဆရာေစာေက်ာင္း”ကို ေရာက္ ေတာ့မယ္ သိလား”

“ဆရာေစာ ေက်ာင္း ဟုတ္လား”

“ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ။ ဆရာေစာရဲ႕ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလ”

ကြၽန္မ သိပ္နားမလည္ဘဲနဲ႔ ဆရာေစာ ေက်ာင္းကို ေရာက္သြားတယ္။ လွပ ေသသပ္ၿပီး ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေလး တစ္အိမ္ပါ။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေစာ ဆိုတာ ကြၽန္မရဲ႕ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို အိမ္မွာလည္း မေတြ႕ရဘူး။ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႕ မရပ္မနား စကားသံေတြဟာ ကြၽန္မနားထဲမွာ ဆူညံေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ညင္သာတဲ့ ကားစက္သံ။
တစ္၀ူး၀ူး ျမည္ေနတတ္တဲ့ ခ်စ္စဖြယ္ လူငယ္ေလးရဲ႕ တူးဒိုး ကားေလးေပၚကေန ကြၽန္မတို႔ ဘယ္လို လုပ္ၿပီး စက္သံ ညင္သာတဲ့ ဖိုးဒိုး ကားေလးေပၚကို ေရာက္သြားရျပန္တာလဲ မသိပါဘူး။ ကားေမာင္းသူကလည္း ေျပာင္းသြားျပန္ၿပီ။ ခ်စ္စဖြယ္ လူငယ္ေလးက ကြၽန္မနဲ႔ အတူ ကားေနာက္ခန္းမွာ။ ကြၽန္မရဲ႕ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးကေတာ့ ကားေရွ႕ခန္းမွာ။ သူ႔အစဥ္ အလာကို ထိန္းသိမ္းရင္း ငိုက္မ်ဥ္းလိုက္ပါလို႔။

“ကြၽန္ေတာ္က ေဒါက္တာသက္ပါ။ မႏၲေလးသား ခင္ဗ်”

အညာသားမွန္း မေျပာဘဲ သိသာတဲ့ ကားေမာင္းသူကို ကြၽန္မ ျပံဳးမိသည္။ သူ႔ကို ျမင္ကတည္းက မႏၲေလးကလား၊ ေရႊဘိုကလား၊ ျမင္းျခံကလား၊ တစ္နယ္နယ္ကဆိုတာ ကြၽန္မ သိေနတယ္။ ေရႊဘိုသားလို႔ေတာင္ ထင္တာ။ ဘာျပဳလို႔လဲ ဆိုေတာ့ ကြၽန္မ အစ္ကိုႀကီး ဒါ႐ိုက္တာ ၾကည္စိုးထြန္းတို႔လို သေျပသီးမွည့္ေရာင္ အသား အေရနဲ႔ကိုး။

“ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာေတြ၊ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္လူမ်ဳိးကို ခင္တြယ္တတ္လြန္း တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ထင္တယ္ဗ်ာ။ ကိုယ့္ေရေျမနဲ႔ ခြဲခြာ ၾကည့္ေတာ့မွ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္မွန္း သိေတာ့ တာ။ သူမ်ား ေျမေပၚမွာ ေရာက္ၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္လည္း ၾကာေရာ ကြၽန္ေတာ္ ဘယ့္ႏွယ့္ ျဖစ္မွန္း မသိဘူး။ ေဟာဒီ ရင္ၫႊန္႔ႀကီးထဲက နာလာေအာင္ကို လြမ္းတာဗ်ာ။ အိမ္ျပန္ခ်င္တာဗ်ာ။ ဒါ ကြၽန္ေတာ့္ေဘးမွာ မိန္းမေရာ၊ သားသမီးေတြေရာ ရွိေနတာေနာ္။ မဟုတ္ေသးပါဘူးေလ ဆိုၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကို ေျဖတယ္။ ေနာက္ေတာ့ဗ်ာ၊ ေဟာဒီ ရင္ၫြန္႔ႀကီးထဲက ေ၀ဒနာကို ဘယ္လိုမွ မခံ ႏိုင္တ့ဲ အဆံုး ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေယာက္တည္း ေလယာဥ္ ႐ံုးကို သြားတာဗ်၊ သိလား။ မိသားစုကို ကြၽန္ေတာ္ထား ခဲ့ေတာ့မလို႔ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ဗ်ာ ကိုယ္က ေရာက္ခါစ ဘာမ ွနားမလည္ မသိေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သြားတဲ့ ေလယာဥ္႐ံုးက ကာလကတၱား သြားမယ့္ ေလယာဥ္တဲ့။ အင္း..ဒါ...လြန္ခဲ့တဲ့... ဆယ္ႏွစ္ကေပါ့ေလ။ ခုေတာ့လည္း အသည္းက မာသြား ပါၿပီ။ မာရေတာ့ တာေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ့္ကို ေပ်ာ္တယ္ ထင္သလား။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ အားလံုးျပည့္ စံုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရင္ထဲမွာ တစ္ခုခု အျမဲတမ္း လိုေနတယ္”

“ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာရယ္။ ကြၽန္မလည္း အဲဒီ ေ၀ဒနာကို ခံစားဖူးတာေပါ့။ ကြၽန္မေလ တကယ့္ကို နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ ရင္၀မွာ ဆို႔ နင့္ တင္းက်ပ္ၿပီး အလိုလို ငိုခ်င္ေနေတာ့တာေနာ္။ တကယ္ေတာ့ ရင္၀မွာ အလြမ္းခဲ ဆို႔ေနတာ ဆရာရဲ႕။ ကိုယ့္ ေရေျမကို လြမ္းတ့ဲ အလြမ္းခဲ။ ကြၽန္မ သူငယ္ခ်င္းတစ္ ေယာက္ ေျပာဖူးတယ္။ သူမ်ား ေျမေပၚမွာ တစ္ပတ္ေလာက္ ၾကာရင္ ကြၽန္မတို႔လို ျဖစ္ၿပီး တစ္လၾကာေတာ့ တျခား သူေတြကို ကိုယ့္ဆီက ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြလို႔ ထင္ေယာင္ ထင္မွား ျဖစ္သတဲ့။ လိုက္ကို ေခၚမိတာ တဲ့၊ သူေျပာတာ မွန္တယ္။ ကြၽန္မေလ သူမ်ား ေျမေပၚက စိမ္းညိဳ႕ညိဳ႕ သစ္ပင္အုပ္ေတြ ကို အေ၀းက ၾကည့္ၿပီး မန္က်ည္းပင္ေတြလို႔ တကယ္ ထင္တာ။ ကြၽန္မ ခင္ပြန္းနဲ႔ ဖုန္းလည္း ေျပာရေရာ သူ႔ အသံၾကားတာနဲ႔ ဘာမေျပာ ညာမေျပာ၊ ငိုခ် ပစ္လိုက္တာ။ ကြၽန္မ ခင္ပြန္းက စိတ္ပူ ၿပီး အတင္း ေမးေတာ့မွ ဗလံုး ဗေထြးနဲ႔ ကြၽန္မက ဘာေျပာ တယ္မွတ္လဲ။ “မန္က်ည္း ပင္ေတြလည္း မဟုတ္ဘူး” တဲ့။

“ကြၽန္ေတာ္က ဆရာတို႔ အစ္မတို႔ထက္ ဆိုးတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာတင္ ၀မ္းနည္း ပက္လက္ျဖစ္ၿပီး ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုခ်လိုက္တာ။ ေဘးက လူေတြက အံ့ အားေတြ သင့္ၾကလို႔။ ဘာျဖစ္ပါလိမ့္ေပါ့”

ကြၽန္မတို႔ သံုးေယာက္ ဘာေတြေျပာေျပာ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးကေတာ့ ငိုက္မ်ဥ္းလိုက္ပါဆဲ။ သူေရာ၊ ဘယ္ႏွရက္ေျမာက္မွာ ဘာေတြကို ဘယ္လိုလြမ္းၿပီး ဘယ္ေခ်ာင္ေလးမွာမ်ား ႀကိတ္ငိုခဲ့ပါလိမ့္။ အို ... ကြၽန္မ အိပ္မက္ ပန္းခ်ီကားဟာ ဖ်တ္ခနဲ ေျပာင္းလဲသြား ျပန္ပါၿပီ။ ကြၽန္မတို႔ဟာ မႏၲေလးေပါက္ၿမိဳင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ထမင္း ၀ိုင္းဖြဲ႕စားလို႔ ေနၾကျပန္သတဲ့။ မေတြ႕ရတာ ၾကာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ပါသတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မနဲ႔ အၾကာႀကီး ကြဲကြာေနတဲ့ အင္မတန္ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတဲ့ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း စႏၵရားဆရာက ကြၽန္မ ေဘးမွာတဲ့။ ဟင္းေတြကို ဟိုတုန္းကလိုပဲ ကြၽန္မ ပန္းကန္ျပားထဲကို အတင္း ထည့္ေပးေနၿပီး ရွက္စႏိုး မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔။

“သူနဲ႔ငါ ျပန္ေတြ႕ၿပီ” တဲ့။

“တကယ္လား၊ တကယ္လား” နဲ႔ ကြၽန္မက ၀မ္းသာအားရ ထေအာ္ေတာ့

“ေအာ္ ဟုတ္ပါတယ္ဆိုမွ၊ လူခ်င္းေတာ့ မေတြ႕ရေသး ဘူး။ ဖုန္းနဲ႔ေပါ့”ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးက ႏူးညံ့သြား လိုက္တာမ်ား။

“စက္တင္ဘာ ႏွစ္ဆယ့္ ေျခာက္ရက္ဆိုရင္ သူနဲ႔ ငါရဲ႕ ခ်စ္သူသက္တမ္း ႏွစ္ဆယ့္ ေျခာက္ႏွစ္ျပည့္ၿပီ သိလား။ ငါတကယ္ မထင္ပါဘူး။ ဒီ လို ျပန္ဆံု ရလိမ့္မယ္လို႔။ ၿပီး ေတာ့ သူဒီေလာက္ အၾကာ ကီးလည္း ငါ့ကို ေစာင့္ေနလိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ ငါ့ ဘက္ကေတာ့ ရွင္းတယ္ေလ။ ငါ့ရင္ထဲမွာ တစ္သက္လံုး သူတစ္ေယာက္တည္းပဲ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပဲ ကြဲကြာ သြားသြား ငါဘယ္သူ႔ကိုမွလည္း ခ်စ္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ လက္ထပ္မွာလည္း မဟုတ္ဘူး။ မၾကာေသးဘူး။ ဟိုတစ္ေလာေလးကမွ ငါက ငါ့ကိစၥနဲ႔ စင္ကာပူက သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ဆီကို ဖုန္းဆက္တာ။ သူက အဲဒီအိမ္မွာ ခဏလာလည္ရင္းနဲ႔ ဖုန္းကိုင္တဲ့ သူက သူျဖစ္ေနတယ္။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကြဲ သြားေပမယ့္ သူ႔အသံကို ငါခ်က္ခ်င္း သိသလို ငါ့အသံ ကို လည္း သူခ်က္ခ်င္း သိတယ္”

ၾကည့္ပါဦး။ လြမ္းစရာ ေကာင္းလိုက္တဲ့ အခ်စ္ ၀တၳဳ ကေလး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ အႏုပညာ အသင္း ရဲ႕ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား စႏၵရား ဆရာေလးနဲ႔ ေက်ာင္းသူေလး တစ္ဦးရဲ႕ မၿပီးႏိုင္ ေသးတဲ့ လြမ္းေမာစရာ ဇာတ္လမ္းကေလး။
“အခု ငါပိုက္ဆံစုေန တယ္။ သူရွိရာကို လိုက္သြားဖို႔”

“ဟာ ဘာလို႔ ပိုက္ဆံ စုေနတာလဲ။ ခ်က္ခ်င္းလိုက္ သြားရမယ့္ဟာကို ျမန္ျမန္ လိုက္၊ ျမန္ျမန္လိုက္၊ ၾကားလား”

“ေအးပါ”

“ဘာေအးပါလဲ။ ပိုက္ဆံေတြကို အရက္ ေသာက္ပစ္ ေနတယ္ မဟုတ္လား။ ကြၽန္မကို ကတိေပး။ သူ႔ဆီကို အျမန္ဆံုး လိုက္သြားပါ့မယ္ လို႔ ။ အရက္ကိုလည္း ေလွ်ာ့ပါမယ္လို႔။ ေျပာတာၾကား လား”

“ေအးပါ၊ အမေလး။ ငါ့ႏွမေလးရဲ႕ ဒီလို ေငါက္သံ ငမ္းသံ မၾကားရတာ ၾကာလွၿပီ။ အရသာ ရွိလိုက္တာ”

ကြၽန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ၊ ရယ္ေမာသံ မဆံုးခင္ မွာဘဲ အိပ္မက္ ပန္းခ်ီဟာ အလြန္တရာ လ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲ သြားျပန္ပါေပါ့ လား။ ကြၽန္မက ကားေနာက္ခန္းမွာ ေဒါက္တာသက္နဲ႔။ ခ်စ္စရာ လူငယ္ကေလးက ကားစက္ ႏိုးေနၿပီ။ အို ေနပါဦး။ ကြၽန္မတို႔ ဘယ္ကို သြားဦးမွာလဲ။ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးနဲ႔ ကြၽန္မ သူငယ္ခ်င္း ကြၽန္မ ေခၚခဲ့ခ်င္တယ္။ တျခား သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔လည္း စကား ေျပာလို႔ မ၀ေသးဘူး။ ျဗဳန္းခနဲဆို ကြၽန္မေဘးက ကားမွန္ကို ကပ်ာကရာ ခ်ၿပီး ေခၚမယ္လုပ္ေတာ့ သူတို႔က “ကဲ... သြားေတာ့ ေနာ္” ဟင့္အင္း၊ ကြၽန္မနဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္မ သူငယ္ခ်င္းက ကားထဲကို ကိုင္းကိုင္းၿပီး တစ္ခုခုေျပာတယ္။ ဘာေျပာတာပါလိမ့္။

“ငါေလ၊ တစ္ကိုယ္ေရ တစ္ကာယ ဆိုေတာ့ အလုပ္ မလုပ္တာ ၾကာၿပီ။ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဒီလိုပဲ ေနတာ။
အခု ငါအလုပ္ ျပန္ဆင္းမယ္ သိလား၊ ငါ နင္လိုခ်င္တာေလးေတြ ၀ယ္ေပးခ်င္လို႔၊ ဘာေတြ လိုခ်င္လဲ ငါ့ကို ေျပာ”

သူ ကြၽန္မကို ငိုေအာင္ လုပ္ၿပီ။ ကြၽန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြ ႀကီးက ေရႊျပည္စိုး ေဆးလိပ္တိုကို လက္ၾကားမွာ အေၾကာင္း မဲ့ခါေနရင္း ကြၽန္မမ်က္ရည္ ေတြကို မျမင္ရက္သလို မ်က္ႏွာလႊဲလို႔။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ လက္ေတြကို ကြၽန္မက တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ ဆုပ္ထားမိတယ္။ ကားစက္သံက တ၀ူး၀ူး ျမည္ လာျပန္ၿပီ။ ခဏေနပါဦး၊ ေဒါက္တာသက္ရဲ႕။ ျဗဳန္း ဆို၊ ဆုပ္ထားတဲ့ ကြၽန္မတို႔ လက္ေတြ ျပဳတ္ထြက္သြား ခဲ့ၿပီ။ ကားကေလးက ျမား ကေလးလို ေျပးလို႔။ သူတို႔က ကြၽန္မနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ေ၀းလို႔ က်န္ခဲ့ေပါ့။ အိပ္မက္ဆိုတာ ဒီလို ခ်ည္းပါပဲေလ။ ေၾသာ္... မ်က္ရည္လူးတဲ့ တစ္ခုေသာ အိပ္မက္ကေန ကြၽန္မ တစ္ေယာက္ ႏိုးရျပန္ဦးေတာ့မယ္။



ႏုႏုရည္အင္း၀

မာတိကာ


statistics

web tracker