ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Wednesday, July 21, 2010

ျမတ္ေလးေျပာတဲ့ ျမတ္ေလးအေၾကာင္း

ျမတ္ေလးေျပာတဲ့ ျမတ္ေလးအေၾကာင္း

အယ္ဒီတာတဦး

(၁)
ငယ္နာမည္ ေမာင္ေလး၊ အေဖဦးဘရွင္၊ အေမ ေဒၚပိုး။ ေမြးရက္က ၁၂၉၀၊ ဝါေခါင္လ။ ဇာတိက ရန္ကုန္တဖက္ကမ္း ခေနာင္တို။ ေမြး ခ်င္းငါးေယာက္ရွိတဲ့ အထဲက စတုတၳ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းပညာေရး ထဲမွာပဲ။ ဦးကု႑လေက်ာင္းမွာ စာသင္ရတယ္။ ေလးတန္းအထိ။ ေလးတန္းေျဖေတာ့ ရန္ကုန္ဘက္ကမ္းကိုကူးၿပီး အဂၤလိပ္အစိုးရ ေက်ာင္းမွာ ေျဖရတယ္။ အဂၤလိပ္အစိုးလက္ထက္ေပါ့။ ေလးတန္းမ ေအာင္ဘူး။ ဒါနဲ႔ေက်ာင္းထြက္လုိက္တယ္။ တႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ေက်ာင္းျပန္တက္တယ္။ ၁၁ ႏွစ္သားေလာက္ ရွိၿပီ။ ျမဴနီစပါယ္ ေရြး ေကာက္ပြဲ သပိတ္ျဖစ္တယ္။
ဒါနဲ႔ ျပန္တက္တဲ့ေလးတန္းလဲ မေအာင္ျပန္ဘူး။ ဆိပ္ႀကီးက ဆရာ ႀကီး ဦးဘေအးဆီမွာ အဂၤလိပ္စာ သီးျခားသင္တယ္။ Reader (1) (2) (3) (4) ေလာက္အေရာက္မွာ အေဖက စတီးဘရားသား စာ ေရးႀကီးဆုိေတာ့ ငပုေတာကို ေျပာင္းရတာနဲ႔ လိုက္သြားရတယ္။ တ ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ ခေနာင္တိုကုိ ျပန္လာရတယ္။ စာျပန္သင္ တယ္။ ရြာကိုလာတဲ့ ဇာတ္ပြဲေတြ ေရႊက်ီးညိဳတို႔၊ ေန႔ေရာညေရာ အ ေရာင္မမွိန္ေအာင္ၿငိမ္း၊ တက္ေခတ္စိန္၊ ဦးေအာင္ေမာင္း၊ သူရဲေလး ေအာင္စိန္၊ ဂရိတ္ဖိုးစိန္ စသျဖင့္ အကုန္ၾကည့္တာပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ေတြလည္း ဝင္လာၿပီ။

ဂ်ပန္ေခတ္ထဲမွာ ဂ်ပန္စာသင္ေက်ာင္းသြားၿပီး ဂ်ပန္စာသင္တယ္။ ဂ်ဴဗလီေဟာမွာ ဖြင့္တာ။ အိုင္အိခ်ိ ဂ်ပန္စာသင္ေက်ာင္း။ ဒိုင္အိခ်ိက ဂ်ပန္ဆရာဟာတာရာ ထင္တယ္။ ရွင္ဥတၱမေက်ာင္းမွာေတာ့ (ဦး) ကက္နက္စိန္ သင္တယ္။ ခုေတာ့ ဂ်ပန္စာ သိပ္မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ အိႏု - ေခြး။ ကုန္ - တုိင္းျပည္ အဲဒီေလာက္ပဲ။ အဲဒီ ဒိုင္အိခ်ိေက်ာင္းက ဂ်ပန္စာမေတာက္တေခါက္နဲ႔ ရြာမွာ စကားျပန္ျပန္လုပ္တယ္။

ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးစေတာ့ ခေနာင္တို ၆ နံပါတ္ဆန္စက္က ဂ်ပန္ေတြေပါ့ စကားျပန္လုပ္ဖို႔ အတင္းေခၚသြားတယ္။ ထန္းတပင္ဘက္ကို တံုကင္ေတြနဲ႔။ အင္းစိန္ ေခ်ာင္းထဲက ေဘာလယ္တေနရာမွာ ေသနတ္ေတြနဲ႔ ဝုိင္းပစ္တာခံရေသးတယ္။ ပစ္တဲ့လူေတြက ေနာက္ပုိင္း မွသိတယ္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္ေနတဲ့ ဗိုလ္မွဴး ႀကီး ျမသြင္၊ ဦးထြန္းျမင့္၊ သခင္ပန္းၿမိဳင္၊ သခင္ေက်ာ္ထြန္း တို႔ေတြတဲ့။

တျဖည္းျဖည္း ဂ်ပန္ေတြရဲ႕အလုပ္ကို မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။ ဂ်ပန္ေတြဆီက ထြက္ေျပး။ ကံဘဲ့ေတာႀကီးတန္းထဲ၊ သဖန္းေတာကၽြဲ တလင္းေတြထဲ၊ အင္းထဲက တဲေတြမွာ ေနရတယ္။ မိဘေတြလဲ အဲဒီေရာက္လာ။ ရွိတာေလးေတြ ေရာင္းခ်စားေသာက္ေပါ့။ စစ္ႀကီး ၿပီးသြားေတာ့လဲ ဘာမွမလုပ္ႏုိင္ေသးဘူး။

အႏုပညာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ေတာ့ စစ္ၿပီးေခတ္သီခ်င္းေတြ ႀကိဳက္လာတယ္။ အိပ္ၿပီလားကြယ့္ ျဖဴျပာ၊ မူယာ၊ လြမ္းမိုးေစြ။ အဲဒီမွာ ဘာထပ္ႏြယ္လဲဆုိေတာ့ အမတဝမ္းကြဲရဲ႕ ခင္ပြန္းက တေယာဝိဇၨာကိုေအး၊ သူက ဥၾသဘေသာင္ရဲ႕လက္သံုး၊ ဂီတာဦးစိမ္းေမာင္ လက္ သံုးေပါ့၊ သူတို႔ေတြ တီးၾကဆုိၾကတာေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးခဲ့ရတယ္။ ကကၠရ ေရႊစည္၊ နဂါးနီ၊ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ေဒၚၾကည္ေအာင္ရဲ႕ သီခ်င္းေတြ၊ စိန္ပါတီရဲ႕ သီခ်င္းေတြ အစံုပဲ။ နားေထာင္ရာကေန စိတ္ဝင္စားၿပီး အေမ ေဒၚသိန္းၾကည္ဆီမွာ စည္းဝါး၊ အဆိုသင္တယ္။

အဂၤလိပ္စာနဲ႔ပါတ္သက္လို႔ အခု C.T.O ခ်စ္သိန္းဦးရဲ႕ ဦးေလး ဦးစံရင္ဆိုတဲ့လူ၊ သူ႔ဆီမွာ လခေပးၿပီး အဂၤလိပ္စာသင္တယ္၊ ခေနာင္ တိုက ဗ့လ့စ စာၾကည့္တိုက္ မွာ စာၾကည့္တုိက္လက္ေထာက္ လုပ္ခဲ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ဗ့လ့စ ဥကၠ႒က ဦးဘဂ်မ္းဇနီးက ေဒၚခင္ရီ။ ဗ့လ့စ ဌာနခ်ဳပ္လဲေရာက္၊ အဲဒီမွာ သခင္ဝတင္တို႔ကို ေတြ႔ရတယ္။ စကားေျပာေကာင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြကို သေဘာက်ၿပီး တရားပြဲေတြနားေထာင္ဖူးတယ္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ေရႊတိဂံုအလယ္ပဥၥယံ တရားပြဲဆုိရင္ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ မလွမ္းမကမ္း က နားေထာင္ဖူးတယ္။ ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၿပီး ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမမွာ တရားပြဲလုပ္ေတာ့ ပန္းျခံေထာင့္မွာရပ္ၿပီး နားေထာင္ရ တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားလြန္းလို႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္သြားေလရာ ေနာက္ကလုိက္ၾကည့္တဲ့အထိပဲ။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔က်ဆံုးတဲ့ေန႔က ရြာကလူငယ္ေတြနဲ႔ အတြင္းဝန္႐ံုးကို လာၾကည့္ရင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္တို႔ ႐ုပ္ကလာပ္ေတြထားတဲ့ ဂ်ဴဗလီေဟာ ကိုလာတယ္။ လာရင္းနဲ႔ အိမ္မကိုမျပန္ေတာ့ဘူး။ ဗလစ က တာဝန္ေပးတဲ့ စ်ာပနကိစၥေတြ လုပ္ခဲ့ရတယ္။ ေျပာရရင္ေတာ့ ေမာင္ ေအာင္ဆန္းက က်ဳပ္ကေလးပါလို႔ေျပာတဲ့ ေဒါက္တာဘေမာ္တရားပြဲက ေရေက်ာ္ေမာင္ေအးေရွ႕မွာ နားေထာင္ရေသးတယ္။ ေတာင္ ၫြန္႔မွာ ေရပက္ခံပြဲတက္တဲ့ နာဆာ၊ ေန႐ူး၊ ဆူကာႏိုတို႔ကို ျမင္ဖူးခ်င္လုိ႔ သြားတယ္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းကို စတာလင္ ၿငိမ္းေရးဆုလာေပးတဲ့ ဆုိဗီယက္ယဥ္ေက်းမႈဝန္ႀကီး တီကိုးေနာ့ဗ္ရဲ႕ တရားပြဲေတြ ေလွ်ာက္နားေထာင္တာပဲ။

ဒလၿမိဳ႕ သန္းေခါင္စာရင္း႐ံုး၌ ေအာက္တန္းစာေရးေလးဘဝမွာ ရန္ကုန္ ပန္းဆိုးတန္း ရာရွင္႐ံုးေရာက္လာသည္။

လခ ၉၆ က်ပ္ စာဖတ္ဝါသနာပါခဲ့သူျဖစ္သျဖင့္ စာယဥ္ေက်းမႈမွအစ ေတးဝါသနာထံုမႈ အဆံုး၊ အႏုပညာေလာကမွ လူအားလံုး ႏွင့္ေနရလွ်င္ ေပ်ာ္ေနတတ္သူျဖစ္သည္။ စစ္ၿပီးေခတ္၊ ေရဒီယုိအသံရွင္မ်ားတြင္ တကၠသုိျမႀကီးကို သူသေဘာက်သည္။ တကၠသိုလ္စုိး၊ တကၠသိုလ္ျမႀကီးတို႔ႏွင့္ အၿမဲေတြ႔ေနက်ျဖစ္သည္။ ကိုျမႀကီးရဲ႕ ေလယူေလသိမ္း ဆုိဟန္မ်ားကို အၿမဲဂ႐ုထားသူျဖစ္၍ ကိုျမႀကီးရဲ႕ အႀကိဳက္ေတးသြားမ်ားကို တစြန္းတစ ဖန္တီးေပးႏိုင္သူအျဖစ္ ထင္ေပၚလာသည္။ သီခ်င္းကို ကဗ်ာဟန္၊ စကားေျပာဟန္၊ နေဘ ဟန္မ်ားစ၍ တီထြင္သူဟု တခ်ဳိ႕က ဆုိသည္။ ကဗ်ာခ်စ္သူ ျမတ္ေလးသီခ်င္းမ်ားက “နေဘ” ေခတ္ကို လႈပ္ခါေစသည္။ ေလးထပ္၊ ငါးထပ္နေဘမ်ား သူ႔ေတးမ်ားတြင္ ေတြ႔ရေပမည္။ ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္း၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ၊ ဦးပုညတို႔စာ အၿမဲတေစ ႐ိုေသေသာသူ ျဖစ္သည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ႏွစ္ေလးဆယ္မွ သူ႔ေတးစာမ်ားကို ေလ့လာလွ်င္သိမည္။ တခါတရံ သီခ်င္းစံုေရးတတ္ေသာ ေရႊျပည္ေအး၊ ကမၻာတူရိယာ ပစၥည္းစံုျမန္မာ ေတးႏွင့္ဟပ္ေအာင္ ဖန္တီးေသာ ၿမိဳ႕မၿငိမ္း၊ ျမန္မာအကသီခ်င္းစံု တံခြန္ထူ သူမတူ ေအာင္ ေရးတတ္ေသာ နန္းေတာ္ေရွ႕ဆရာတင္အေၾကာင္းမ်ားကို ပလက္ေဖာင္းတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စင္ျမင့္ေပၚတြင္ေသာ္ လည္းေကာင္း ေျပာၾကား၊ ေဟာၾကားခဲ့သူလည္း ျဖစ္သည္။)

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျမန္မာဝတၳဳေတြဖတ္ေနၿပီး အဘိုးကေတာ့ စာေဟာဆရာ ဦးျပား၊ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္က ပန္းဆိုးတန္းက ဗိုလ္သိန္း ေအာင္ဆီ ခဏခဏလာတယ္။ ဝတၳဳေတြက ရဲေခါင္ေရးတဲ့ ေညာင္ရြက္ေလခ်ီ၊ လင္းယုန္နီ၊ ဒဂုန္တာရာ၊ တင့္တယ္။ စာဖတ္ရင္းနဲ႔ စာေပနယ္ကလူေတြနဲ႔ နီးစပ္လာတယ္။ ၃၉ လမ္းလား လမ္း ၄၀ လားမသိဘူး။ ဗန္းေမာ္တင္ေအာင္တို႔ လင္းယုန္တုိက္ရွိတယ္။

အဲဒီလမ္းမွာ ကဗ်ာဆရာေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ စုစည္းမိၾကတယ္။ ထြဏ္းေနႏြယ္၊ ေဒါင္းႏြယ္ေဆြ၊ ေနေသြးနီစတဲ့ လူေတြ ကဗ်ာ ဆရာေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးလာတာေပါ့၊ ဒီလိုနဲ႔ မခင္ႏွင္းဆီသီခ်င္းေတြ ေရးျဖစ္လာတယ္။ ပေဒသရာဇ္ဆန္႔က်င္ေရး သီခ်င္းေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္း ေရးသီခ်င္းေတြ ဆုိပါေတာ့။ ေနာက္ ႐ုပ္ရွင္စ႐ုိက္ျဖစ္တယ္။ ပထမ “ပင္လံုထိပ္ထားဦး”၊ ဒုတိယ “အမုန္း၏ ေနာက္ဝယ္”၊ တတိယ “ပန္းတိုင္းပြင့္ပါေစ”၊ စတုတၳ “သီခ်င္းဆုိ၍ ငိုရသည္” အဲဒီေလးကား႐ုိက္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားကုိသြားျဖစ္တယ္။ ဆိုဗီယက္ ေမာ္စကို၊ တ႐ုတ္ျပည္တို႔ေပါ့ေလ။ အဲဒီေရာက္ေတာ့ ႏုိင္ငံျခားက စာေရးဆရာေတြ ေဟာတာေျပာတာေတြပါ နားေထာင္ရတယ္။ ပုိင္ အိုနီးယားပဲေလ့စ္မွာ ကဗ်ာဆရာ ယက္ဖ္တူရွင္ကို ကဗ်ာရြတ္တာအႀကိဳက္ဆံုးပဲ။ ယက္ဖ္တူရွင္ကို ငယ္ငယ္ကလူေခ်ာ။

ေမာ့စ္ဖလင္ေလ့လာဖူးတယ္။ War & Peace ႐ုိက္တဲ့ ဒါ႐ုိက္တာနဲ႔ ရင္းႏွီးခဲ့တယ္။ “ပင္လံုထိပ္ထားဦး” ကားဆုိရင္ ေမာ့စ္ဖလင္နဲ႔ တ႐ုတ္ျမန္မာ ေလ့လာေရးအဖြဲ႔ကို (၃) လၾကာေပးခဲ့ဖူးတယ္။ဆရာႀကီး သခင္ကိုယ္ေတာ္မႈိင္းရဲ႕ ဓာတ္ပံု (၁၂) ပံု ကိုယ့္စရိတ္နဲ႔ ကိုယ္ကူးၿပီး ဆုိဗီယက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ ဥကၠ႒ အင္ဒရီယက္ဖ္ကို ေပးခဲ့တယ္။ တ႐ုတ္ျပည္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ကိုလည္း ေပးခဲ့တယ္။ ကမၻာေက်ာ္ ဒါ႐ုိက္တာ ဘာတုိလူခ်ီနဲ႔ ဆံုခဲ့တယ္။

ယူဂ်ီဂါဂါရင္ကို ေနာက္အာကာသတက္တဲ့ အာကာသယာဥ္မွဴး နီကုိလိုင္နဲ႔ ပါေကာ့ဗစ္ခ်္တို႔နဲ႔အတူ ကရင္မလင္နန္းေတာ္ လီနင္ဂူေပၚမွာ ဂုဏ္ျပဳအခမ္းအနား တက္ရတယ္။ ဝူးမင္းသည္ အတ္ခ်္မင္းကားနဲ႔ ဧည့္ခံတယ္။ ယူနန္သံမဏိသူရဲေကာင္းမင္းသားပါတဲ့ ႐ိုက္ကြင္း ေတြကို တ႐ုတ္ျပည္ေရာက္တုန္း လုိက္ျပတယ္။ ဆံျဖဴမယ္ ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးနဲ႔ ႐ုပ္ရွင္အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ေသးတယ္။

ေမာ္စကုိျပန္လာၿပီးေတာ့ ဝမ္းနည္းဝမ္းသာ၊ ပန္းပန္လ်က္ပါ၊ ေခၽြးနဲ႔ေသြးနဲ႔ ရင္းသည့္ေျမ ကားေတြ႐ုိက္ျဖစ္တယ္။ “ငို၍ရယ္၍မရေသာ မ်က္ႏွာ”၊ “ခ်စ္သူကလ ကိုယ္ကည”၊ “သူမ်ားရယ္ဖို႔ ကိုယ္ငုိမယ္”၊ “ေရႊပန္းကန္ေပၚက်တဲ့ မ်က္ရည္”၊ “ပုဂံအလွရွာပံုေတာ္”၊ “စကၠဴ ေလွကေလးမ်ား”၊ “မ်က္စပစ္၍ ေခါင္းခါသည္”၊ ကားေတြ႐ုိက္တယ္။ ဒီကေန႔အထိ ဆိုပါေတာ့၊ ကားေတြလဲ အခုိးခံရ၊ ေပ်ာက္နဲ႔ လက္ ထဲမွာ သိပ္မရွိေတာ့ဘူး။ သူ၏ ေတးမ်ားကို စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာမ်ားသည္ ယေန႔အထိ အသိအမွတ္ျပဳေျပာဆုိေနၾကဆဲ ျဖစ္သည္။ သူ၏ ပင္လံုထိပ္ထားဦးမွ သီခ်င္းတပုဒ္အား အလ်ဥ္းသင့္၍ ေဖာ္ျပလုိက္ရပါေၾကာင္း

(၁)
ေျမျပန္႔ဆီသာ ဆင္းခဲ့ပါ

စည္းေရႊကာ၍
ေလသာေလွ်ာ့ေျဖ၊
ထံုးေနက်စ္လစ္၊
စံေရႊရစ္ဝါ၊
ျဖဴျပာျပာ၊ မာယာေတာ္နန္း၊
ေမာ္ၾကငွန္းမွာ၊ စံျမန္းေမာ္ႂကြား၊
ေပ်ာ္ေနသလား၊ လွထိပ္ထားေရ။


လူသားသစၥာ၊ အဘိဓမၼာလို၊
သိပါလိုလွ်င္၊ တံစဥ္ႏွင့္တူ၊
ဆြဲကိုင္ထူသည့္၊ ေတာင္သူလုပ္သား၊
လူတန္းစားထဲ၊ ေက်ာ္လႊားသက္တန္႔၊
အသာငံု႔၍ ေျမျပန္႔ဆီသာ ဆင္းခဲ့ပါ။
ေျမျပန္႔ဆီသာ ဆင္းခဲ့ပါ။

(၂)
ဆရာျမတ္ေလးႏွင့္ က်ေနာ္တို႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကသည္။ အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ကြာလွေသာ္လည္း သူႏွင့္စကားေျပာလွ်င္ အဲဒီ အသက္အရြယ္ေတြ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ ဒါ႐ုိက္တာ၊ စာေရးဆရာဆုိတာေတြ ေပ်ာက္ကုန္သည္။ သူ အိမ္ေထာင္က်တာ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ဟူေသာ စကားလည္းပါသည္။ သူ႔မိသားစုအေၾကာင္းႏွင့္ မခင္ႏွင္းဆီကိစၥေတာ့ ဆရာျမတ္ေလးက သိပ္မေျပာ။ ႐ုပ္ရွင္ကိစၥေျပာလွ်င္ ျမတ္ေလးဆုိေသာ အမည္နာမေပ်ာက္သြားၿပီး သီဝရီေတြ၊ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ကြက္ေတြ၊ ႏိုင္ငံတကာကိစၥေတြ ၾကားရသည္။ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္တြင္ သူ၏ျပဇာတ္ “ဆံၿမိတ္လည္းေျပ၊ ပန္းလည္းေႂကြ” ကို ေစာေစာစီးစီးမျပ၍ ဆရာေဇာ္ဂ်ီႏွင့္ ဆရာမင္းသုဝဏ္က အျပစ္တင္သတဲ့။ က်ေနာ္မသိဘူး ဆရာ၊ ကိုဘေကာင္းတို႔ အစီအစဥ္ဆြဲတာဟု ေျပာရသည္ဆိုသည္။ “ညီမေလး မာေစ” ျပဇာတ္ တင္ေတာ့လည္း ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အဓိပတိ (ေဟာင္း) ႏွင့္ စာေရးဆရာ သိန္းေဖျမင့္ (ကြယ္လြန္) တို႔က ဇာတ္ခံုေနာက္မိုက္ႏွင့္ စကားေျပာေနရာသို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး ေနာက္ေဘးထရံခြၾကည့္သတဲ့။ ဆရာႀကီးေတြ၊ လူႀကီးေတြက စိတ္ဝင္စားၾကသည္။ သူ၏ လူ ငယ္ဘဝ အႏုပညာျဖတ္သန္းမႈမွာ အားက်မက္ေမာစရာ ေကာင္းလွသည္။ သူ၏ “သီခ်င္းဆုိ၍ ငိုရသည္” ဇာတ္ကား (ျမင္ကြင္းက်ယ္) ဇာတ္သိမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ အေနာက္ဂ်ာမဏီသတင္းစာေတြက ေရးၾကသည့္သတင္းလည္း ငယ္စဥ္ကတည္းက ၾကားခဲ့ဖူးသည္။

ျမတ္ေလးဟုဆိုလွ်င္ သူ၏႐ုပ္ရွင္မင္းသား၊ ဒါ႐ိုက္တာ၊ စာေရးဆရာ၊ ကဗ်ာဆရာ၊ အဆုိေတာ္၊ သီခ်င္းေရးဆရာ ႐ုပ္ပံုလႊာေပါင္း မ်ားစြာက ခံစားမႈထဲ၌ လွပစြာ ေတာက္ေလာင္လာသည္။ အႏုပညာသမားတေယာက္၏ ဘဝကိုျမင္လာရသည္။ အႏုပညာနယ္ပယ္၌ ျမတ္ေလးသည္ မိမိကိုယ္မိမိ မွည့္ေခၚေသာနာမည္ မဟုတ္ေတာ့။ ျပည္သူက အသိအမွတ္ျပဳထားေသာ ျမန္မာအႏုပညာရွင္တဦးအျဖစ္ သူ႔အႏုပညာမ်ားက တည္ေဆာက္ထားႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ ။

အယ္ဒီတာတဦး။

ပိေတာက္ပြင့္သစ္ စာေပအႏုပညာမဂၢဇင္း အမွတ္ ၂၆၊ စက္တင္ဘာလ ၂၀၀၉

မာတိကာ


statistics

web tracker