ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ၀ိသုဒၶါရုံ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား
အင္ၾကင္းသန္႔
ေရႊက်င္ သာသနာပုိင္ သက္ေတာ္ရွည္ စံကင္း ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးသည္ သီလစင္ၾကယ္၏၊ ၀ိနည္း ေလးစား၏။ ဘုရားရွင္ အဆုံးအမ အတုိင္း ေနထုိင္ က်င့္ႀကံ၏။ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ စကားလုံး တစ္လုံးကုိမွ် အတိမ္းအေစာင္း မခံလုိေပ။ သာသနာေတာ္ သန္႔ရွင္းေရး ဟူေသာ စကားကုိ တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ သုံးၾကျခင္းကုိ ႏွစ္သက္ေတာ္ မမူေပ။
“သာသနာ သန္႔ရွင္းေအာင္ ယခု သာသနာ သန္႔ရွင္းေရးတဲ့၊ သာသနာက ရႈပ္ေထြးေန၊ ညစ္ပတ္ေန၊ သာသနာ သန္႔ရွင္းေအာင္ စယ္ၾကယ္ေအာင္ လုပ္ၾကစုိ႔ရဲ့ ဘာေလး ညာေလးနဲ႔ ေပၚလာတယ္။ စိတ္က ေအာက့္ေမ့တယ္။ ျမန္မာစကား သုံးထားတာက သာသနာ သန္႔ရွင္ေးရး သုံးထားတယ္၊ ဒီစကား သိပ္ျပီး မွားေနတယ္။ သာသနာက သူ႔ဟာသူ သန္႔ရွင္းေနတာ၊ ဘာမွ်ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး။ လူေတြက မေကာင္းလုိ႔၊ လူေတြညစ္ပတ္လုိ႔၊၊ လူမသန္႔ရွင္းဘူး၊ ရဟန္းညစ္ပတ္တယ္၊ ရဟန္းမသန္႔ရွင္းဘူး၊ သာသမေဏညစ္ပတ္တယ္၊ သာမေဏ မသန္႔ရွင္းဘူး၊ ရဟန္းသန္႔ရွင္း ေအာင္၊ သာသမေဏသန္႔ရွင္းေအာင္၊ လူသန္႔ရွင္းေအာင္၊ ပုဂၢိဳလ္ေတြ သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ ေကာင္းတယ္။ သာသနာ သန္႔ရွင္းေအာင္ လုပ္ဖုိ႔မလုိဘူး။
ဘုရားရွင္ လက္ထက္ကလည္း ဒီသာသနာပဲ၊ ခုလည္း ဒီသာသနာပဲ၊ သာသနာ၀င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ေတြက သာသနာကုိ မုန္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက၊ သာသနာကုိ စုိးရိမ္ေနေပမဲ့ ဒီသာသနာဟာ ဘာမွ်ျဖစ္မသြားပါဘူး။ သူ႔ဟာသူ သာသနာပဲ။ သာသနာမွီျပီးေတာ့ သာသနာ့ နည္းလမ္းအတုိင္း မလုိက္နာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက ညစ္ႏြမ္းျပီး ေနတယ္။ မသန္႔ရွင္းဘဲ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ေနတယ္။ သူတုိ႔ကုိသာ သန္႔ရွင္းေအာင္၊ စင္ၾကယ္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ဆုိတာပဲ ေအာက္ေမ့ တယ္” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေမတၱာတရား ႀကီးမားသူလည္း ျဖစ္၏။ ၾသဒိႆ ေမတၱာ၊ အေနာဒိႆ ေမတၱာ တုိ႔ျဖင့္ တစ္စုံ တစ္ေယာက္မွ် မက်န္ေအာင္ ေမတၱာပုိ႔ေလ့ရွိ၏။ ေမတၱာပုိ႔ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မိန္႔ၾကားခ်က္မ်ား၊ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ေမတၱာပုိ႔နည္းတုိ႔မွာလည္း ၾကည္ညုိမွတ္သားဖြယ္ရာ ျဖစ္ေလသည္။
“ေမတၱာပုိ႔တာဟာ အလြန္ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ ပုိ႔တဲ့သူဟာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ကုသိုလ္ရျပီး ျဖစ္ေနတယ္။ အပုိ႔ခံရတဲ့ သူမွာေတာ့ ဒီက ပုိ႔တဲ့အတုိင္း ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာေပါ့၊ ေမတၱာအာနိသင္ ဆုိတာကလည္း ေရာက္ခ်င္ ေရာက္သြားႏုိင္တာပဲ။ ကံကရွိေသးတာကုိး။ သူ႔ကံေဟာင္းအက်ိဳးေပးႏုိင္တာလည္း ရွိမွာေပါ့။ တခ်ိဳ႔တခ်ိဳ႔ ပုဂၢိဳလ္က ကံညံ့ေနလုိ႔ ေမတၱာပုိ႔လုိ႔ မရႏုိင္ဘူး။ အင္း.. ေမတၱာပုိ႔တာနဲ႔စပ္ျပီး အထူးေမတၱာပုိ႔တဲ့အထဲက အခုမွ သတိရလာလုိ႔ စစ္ကုိင္းေတာင္ရုိး ေမတၱာပုိ႔မယ္ဆုိရင္ ေမတၱာမပုိ႔ခင္ စစ္ကုိင္း တစ္ေတာင္လုံးကုိ ဂုဏ္ေတာ္ ရြက္ျပီး၊ ပုတီးတစ္ပတ္ေလာက္ ေတာင္ရုိးေပၚ လႊမ္းထားတာ၊ ျပီးေတာ့မွ ေမတၱာပုိ႔တယ္။ ဒီလုိ အက်င့္လုပ္ ထားတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ေအာက္ခုိလႈံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ ေအာင္လုိ႔ ဂုဏ္ေတာ္ ေရဖ်န္းသလုိေပါ့ေလ” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ရဟန္း သာမေဏမ်ားအား ေမတၱာ၊ ေစတနာႀကီးမားစြာျဖင့္ သြန္သင္ညြန္ျပေလ့ ရွိ၏။ “ဓမၼ၊ အဓမၼ တရားနွစ္မ်ိဳးကုိ သိလုိ႔၊ အဓမၼကုိ ၾကဥ္ေရွာင္ျပီးေတာ့ ဓမၼဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ဓမၼ၊ ဓမၼမ်ားမ်ားကုိ ရေအာင္ ယူၾကမယ္ဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ဘုန္းႀကီးမ်ားေလာက္ မ်ားမ်ား ယူႏုိင္တဲ့သူ ဒီလူျပည့္မွာ မရွိပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးက အရယူႏုိင္ဆုံးပါပဲ။ ဓမၼလႊတ္ျပီးေတာ့ အဓမၼကုိ က်င့္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘုန္းႀကီးေတြက ေအာက္ဆုံးက ေနရမွာပဲ။ ေဒ၀ဒတ္တုိ႔ စတဲ့ အပါယ္က်တဲ့ ဘုန္းႀကီးေတြရွိတယ္။ မေကာင္းမႈ လုပ္ၾကမယ္ ဆုိရင္ လူထက္ ဆုိးေသး”။
သစ္ပင္ျမင့္တက္တဲ့သူဟာ နိမ့္နိမ့္ကက်ရင္ သိပ္မနာဘူး။ အျမင့္ကက်ျပီဆုိရင္ ေသေရာ၊ မေသဘူး ဆုိရင္ ေသမယ့္ နီးနီးျဖစ္သြားတာ။ ဘုန္းႀကီးေတြ အထက္တန္းက၊ ကုိရင္ေတြ အထက္တန္းက ေနေတာ့ကုိ သစ္ပင္တတ္တဲ့အခါ အထက္တန္းေရာက္တဲ့သူဟာ အထက္တန္းက အသီးအပြင့္ေတြ လုိခ်င္တာေတြ သူမ်ားထက္ ပုိရတယ္၊ ေကာင္းေကာင္းနွလုံး မသြင္းရင္ အထက္တန္းက က်ေသ၊ သူမ်ားထက္နာ၊ ေသေအာင္နာ၊ အဲဒါျဖစ္ေလေတာ့ကုိ အထက္တန္းစားျဖစ္တဲ့ စာခ်ပုဂၢိဳလ္၊ အထက္တန္းစားျဖစ္တဲ့ ငါ တုိက္အုပ္၊ တုိက္ၾကပ္၊အႀကီးအကဲ သူမ်ားထက္ပုိျပီး ဓမၼသိျပီးေတာ့ ထုိဓမၼဆုိတဲ့ ကုသိုလ္ သူမ်ားထက္ ပုိရ ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။ ေတာေတာင္ထဲ အရိယာလုပ္ျပီး က်င့္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းေတာ့ ေကာင္းပါရဲ့၊ လူေတြကုိ ငဲ့ညွာတဲ့ ေမတၱာစိတ္ ျဖတ္ရလိမ့္မယ္။ လူေတြကုိ ငဲ့ညွာတဲ့ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ စာေပက်မ္းဂန္ခ်ပုိ႔ ေနမယ္ဆုိရင္ ေအာက္တန္းေတာ့ မက်ပါဘူး။ ဒါ ျဖစ္ေလေတာ့ ကုိယ္ဉာဏ္မီွသေလာက္ ဓမၼ၊ အဓမၼ ႏွစ္မ်ိဳးကုိသိျပီး ဓမၼဆုိတဲ့ ကုသုိလ္တရား ေရွးကထက္ပုိျပီး မ်ားမ်ားရေအာင္ ေန႔စဥ္သတိထားျပီးေတာ့ ကုသိုလ္ပါရမီ အားထုတ္ရမယ္လုိ႔ ကုိယ္စီ၊ ကုိယ္စီ နွလုံးသြင္းျပီးေတာ့ သူေတာ္ေကာင္း တရားကုိ ပြားမ်ား အားထုတ္ ႏုိင္ၾကပါေစ”ဟု ဆုံးမစကား ေျပာၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
တရားေဟာျခင္း၊ တရားနာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း “ တရားေဟာျပီး သူတစ္ပါး နားမလည္ပါက တရားနာသူမွာ ေက်းဇူးမမ်ားဘူး။ တရားေဟာတတ္ဖုိ႔ရာ ခဲယဥ္သလုိ တ၇ားနာတတ္ဖုိ႔လည္း ခဲယဥ္းပါတယ္။ ဘုရားရွင္ေတြ ပြင့္တုိင္း တရားေတြကုိ ေဟာေတာ္မူၾကတယ္။ ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ့ တရားေဟာ မေကာင္းလုိ႔ မဟုတ္၊ ကုိယ္က တရားမနာတတ္ၾကလုိ႔ တရားမရၾက၊ နိဗၺာန္မရခဲ့ ၾကတာျဖစ္တယ္။ တ၇ားပြဲ တစ္ပြဲမွာ တရားေဟာသူထက္ တရားနာသူက ပုိခက္တယ္။ တရားေဟာသူက သုတၱန္ျဖစ္ေစ၊ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ေစ၊ ဇာတ္၀တၳဳျဖစ္ေစ ေဟာျပၾကရာ တရားနာသူက အားလုံး အစအဆုံး မွတ္မိဖုိ႔ရာ ခဲယဥ္းတယ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္သည့္ အဓိပၸာယ္ တစ္ပုဒ္ ႏွစ္ပုဒ္ေလာက္ကုိသာ နာယူမွတ္သားကာ ျပန္ခဲ့ၾကရတယ္။ တရားနာသူခ်င္း တူေပမဲ့ ကုသို္လ္ရတာခ်င္း မတူၾက၊ တရားနာတတ္သူက ပုိျပီး ကုသိုလ္ရျပီး တရားမနာ တတ္သူက ကုသိုလ္အရ နည္းတယ္။ တရားနာျပန္ေတာ့လည္း နားလည္သည့္အတုိင္း က်င့္ဖုိ႔က ပုိခဲယဥ္းတယ္။ တရားေဟာ သူကလည္း သူတစ္ပါး နားလည္ဖုိ႔ထက္ နားေထာင္ေကာင္းဖုိ႔ ဂရုစုိက္တတ္ၾကတယ္။ ကုိယ္ေဟာသည့္ တရားကုိ ကုိယ္တုိင္ က်င့္ဖုိ႔ သတိမရတတ္ၾကဘူး”ဟု သတိေပး ေျပာၾကားေတာ္ မူခဲ့ေလသည္။
သံသရာတစ္ခြင္ က်င္လည္ၾကရာ၌ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စရုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္ ေတြ႔ဆုံေပါင္းသင္းၾကရ၏၊ တစ္ဦးနွင့္တစ္ဦး ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာတြင္ ထားရွိရမည့္ စိတ္သေဘာထားကုိ “ဂုဏေဒါေသဟိ ကိဏၰႆ” အစရွိေသာ ဂါထာတစ္ပုဒ္ျဖင့္ ရွင္းလင္းေျပာျပေတာ္မူေလသည္။
“ေတာလမ္းခရီးသြားတဲ့သူ၊ ေႏြလုိ ေရရွားတဲ့အခါ ေရငတ္လာေရာ၊ ေရရွားတဲ့ ေတာဆုိရင္ေတာ့ ေရအိုိးစင္လည္း ရွိတာ မဟုတ္ဘူး၊ ေရတြင္း ေရကန္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္း မြန္မြန္လည္း ရွိတာမဟုတ္ဘူး။ ေရကန္ငယ္ေလး ဘာေလး၊ ေႏြအခါျဖစ္ေတာ့ ေရကလည္း ခပ္နည္းနည္း အမႈိက္သရုိက္ ေတြမ်ားလုိ႔ အမႈိက္ သရုိက္ေတြ ဖယ္ျပီးေတာ့ အမႈိက္ၾကား ထဲက ေအာက္ကၾကည္လင္တဲ့ ေရကုိယူျပီးေတာ့ ေသာက္ၾကရတယ္။ ထုိနည္းအတုိင္းပါပဲ၊ ဘယ္ပုထုဇဥ္ျမင္ျမင္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ၾကည့္ သူတစ္ပါးျမင္ျမင္၊ ကုိယ္ျမင္သမွ် ပုထုဇဥ္ အျပစ္ကင္းေနတဲ့ ပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္မွ် မရွိဘူး။ အသေခၤ် အနႏၱ ဘယ္သြားရွာရွာ ျဗဟၼာ့ျပည္ တတ္ရွာရွာ၊ ရဟႏၱာ မွ တစ္ပါး အျပစ္ကင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မရွိဘူး၊ ေသာတာပန္ မကင္းေသးဘူး၊ သကဒါဂါမ္ မကင္းေသးဘူး၊ အနာဂါမ္မကင္းေသးဘူး၊ ကိေလသာက်န္ေနေသးတာ၊ နည္းေတာ့သိပ္နည္းေနျပီ၊ ရဟႏၱာ နီးပါးပါပဲ။ အဲ… အခုလုိ အျပစ္ေတြ မ်ားခ်င္တုိင္းမ်ားပေစ၊ အျပစ္နည္းနည္း ရွိခ်င္ရွိပေစ၊ ဒီအျပစ္ကုိ အစတုန္းက ေျပာခဲ့သလုိ ကုိယ္က ျမင္ေနရင္ သူတစ္ပါးကုိ မေျပာပါနဲ႔တဲ့။ အျပစ္ကုိ မၾကည့္ဘဲ ႏွလုံးမသြင္းဘဲ ဂုဏ္ကုိသာ ရွာျပီးေတာ့ ႏွလုံးသြင္းပါ၊ ဆင္ျခင္ပါ၊ အာရုံျပဳပါ၊ ၾကည္ညုိပါတဲ့၊ ဒီဂါထာအတုိင္း လုိက္နာမယ္ဆုိရင္ သိပ္ျပီးေတာ့ ေကာင္းတာပဲ။ အျပစ္ေတြ မ်ားေနခုိက္ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ျဖစ္လွ်င္ ဒီအျပစ္ေတြကုိ ၾကည့္မေနပါနဲ႔၊ အေကာင္းအဆုိး ေရာေနတဲ့ သူတစ္ပါးကုိ ၾကည္မေနပါနဲ႔တဲ့။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ျပီးေတာ့ ၾကည့္ပါ၊ မိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္း မေကာင္း ဆင္ျခင္၊ မေကာင္းတာပယ္ရွား၊ ေကာင္းေအာင္ေန၊ သူတစ္ပါး အာရုံျပဳတဲ့အခါ ဂုဏ္ကုိ ရႏုိင္သမွ် ရွာျပီးေတာ့ ၾကည္ညုိလုိ႔၊ ၀မ္းေျမာက္လုိ႔၊ ၀မ္းသာလုိ႔၊ အဇၥ်တၱမွာ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟု ဆုိအပ္ေသာ စိတ္ေကာင္း၊ ဗဟိဒၶမွာ ကလ်ာဏမိတၱဟု ဆုိအပ္ေသာ မိတ္ေကာင္း ျပည့္စုံၾကသည္ျဖစ္၍ နိဗၺာန္သုိ႔ အျမန္ေရာက္ေၾကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္း တ၇ားကုိ ပြားမ်ား အားထုတ္ ႏုိင္ၾကပါေစ”ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
သာသနာကြယ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း မွတ္သားဖြယ္ရာ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။ “သာသနာ ကြယ္တယ္ ဆုိတာဟာလည္းပဲ အျခားမဟုတ္၊ သာသနာ ေနာက္ပုိင္းမွာ ရဟန္းေတာ္ေတြ၊ လူေတြက ဘုရားရွင္ စကား နားမေထာင္၊ မလုိက္နာ၊ မက်င့္သုံးေတာ့တာကုိပဲ သာသနာ ကြယ္တယ္လုိ႔ ဆုိရမယ္။
မၾကာခင္က သတင္းထာထဲမွာ ေသာင္းက်န္းသူေတြ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ကုိ ဖ်က္ဆီးၾက၊ သာသနာေတာ္ကုိ ေစာ္ကားၾကတယ္လုိ႔ ပါလာတယ္။ ေသာင္းက်န္းသူမ်ားက ဘုရားသာသနာ ေစာ္ကားၾကတဲ့အတြက္ သာသနာ့ရန္သူေတြ မ်ားလာတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ သာသနာ့ရန္သူ အစစ္ဟာ ဘယ္သူလဲလုိ႔ ရွာၾကည့္ရင္ ေသာင္းက်န္းသူေတြထက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ သာသနာ့ရန္သူေတြ ရွိေသးတယ္၊ ေသာင္းက်န္းသူေတြက သာသနာဖ်က္ဆီးတယ္ ဆုိေပမယ့္ မႏၱေလးျမိဳ႔ ႀကီးနဲ႔ အေ၀းႀကီးရွိေသးတယ္။ ၀ိသုဒၶါရုံတုိက္ႀကီးနဲ႔ အေ၀းႀကီး ရွိေသးတယ္။ သာသနာဖ်က္ဆီးသူ ေသာင္းက်န္းသူေတြက ဘယ္လုိ ဖ်က္ေစကာမူ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ဘုရားရွင္ အဆုံးအမအတုိင္း လုိက္နာ က်င့္ႀကံေနတဲ့ ကုိယ့္သာသနာကုိေတာ့ မဖ်က္ဆီးႏုိင္ၾကပါဘူး။ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ကုိယ့္သာသနာကုိ ကုိယ္သာလွ်င္ ဖ်က္ႏုိင္ၾက ပါတယ္။ အေ၀းက ရန္သူေတြက ဘယ္လုိပင္ ေႏွာင့္ယွက္ဖ်က္ဆီးေစကာမူ သာသနာ့စိတ္ဓာတ္၊ အာဇာနည္စိတ္ဓာတ္ ရွိလွ်င္ ဘယ္သူမွ် မဖ်က္ႏုိင္၊ မိစၦာနတ္မ်ားကေတာင္ မဖ်က္ႏုိင္၊ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာရွိတဲ့ ဘုရားရွင္သာသနာကုိ ဘယ္သူဖ်က္မလဲဆုိရင္ ကုိယ္သာလွ်င္ ဖ်က္ဆီးႏုိင္ၾကတယ္။ ကုိယ့္သီလ၊ ကုိယ့္သာသနာကုိ ကုိယ္သာလွ်င္ ဖ်က္ဆီးႏုိင္ၾကတယ္။ ေတာတြင္း ေသာင္းက်န္းသူေတြက မဖ်က္ႏုိင္၊ ကုိယ့္ရန္သူဟာ ဘယ္သူလဲလုိ႔ လုိက္ရွာရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ေတြ႔ရမယ္၊ သာသနာဖ်က္မယ့္သူဟာ ကုိယ္ပါပဲ။ ေတာတြင္းက သာသနာဖ်က္မွာ စုိးရိမ္တာထက္ ကုိယ့္သာသနာ ကုိယ္ ဖ်က္မွာပုိျပီး စုိးရိမ္ရတယ္။ ေသာင္းက်န္းသူေတြက သာသနာဖ်က္ေစကာမူ မိမိကုိ အပါယ္ေလးပါး က်သြား ေအာင္ ဆြဲျပီး မခ်ႏုိင္ဘူး။ ကုိယ့္သာသနာ၊ ကုိယ့္သီလ ကုိယ္ဖ်က္မွသာ ကုိယ္တုိင္ အပါယ္ေလးပါး က်ရတယ္။ သာသနာ့ရန္သူ လုိက္ရွာတဲ့အခါမွာ ကုိယ့္ရဲ့ အေ၀းမွာ ေဘးမွာမရွိပါဘဲ သာသနာ့ရန္သူဟာ ငါပဲ၊ သာသနာဖ်က္ဆီးမွာ ငါပဲလုိ႔ အျမင္မွန္ရပါမူ၊ သတိရပါမူ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မဖ်က္ဆီးမိေအာင္၊ ကုိယ့္သာသနာ ကုိယ္မဖ်က္မိေအာင္ သတိထားမိမယ္။ ပါမရီမျပည့္ေသးလုိ႔ အရိယာမျဖစ္ေစကာမူ သီလေလာက္ လုံျခဳံရင္ စူဠေသာတာပန္ျဖစ္ျပီး အပါယ္ မလားႏုိင္ေတာ့ဘူး။
သာသနာ့ရန္သူေတြ တားဆီးရင္ ကုိယ္ကစျပီး တားဆီးႏုိင္ရင္ ေကာင္းတယ္။ ကုိယ့္သာသနာကုိယ္ မဖ်က္မိ ေလေအာင္ ကုိယ္နဲ႔စပ္ျပီး အကုသိုလ္အျပစ္ မျဖစ္ရေလေအာင္ ေစာင့္ထိန္းျပီး မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ မိတ္ေဆြအျဖစ္နဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ေအာင္ ေခၚေဆာင္ႏုိင္ရမယ္။ ကုိယ့္သႏၱာန္မွာ ကုသိုလ္နဲ႔ အကုသုိလ္ ဘယ္ဟာ မ်ားသလဲလုိ႔ စဥ္းစားရမယ္။ တကယ္လုိ႔ အကုသုိလ္က မ်ားေနမယ္ဆုိရင္ ေဆြမ်ိဳး မိဘေတြ မကယ္ႏုိင္ဘူး။ ငရဲေရာက္ရမွာ အမွန္ပဲ။ ငရဲက ျပန္တက္လာရင္လည္း ေရာက္ရာဘ၀မွာ ေအာက္တန္းစား ျဖစ္ရဦးမယ္။ မိမိကုိယ္ကုိ သာသနာ့ သာသနာ့ရန္သူ မျဖစ္ရေလေအာင္ ကုိယ့္သာသနာကုိ ကုိယ္တုိင္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ၾကပါေစကုန္သတည္း”ဟု ၾသ၀ါဒစကား မိန္႔ၾကား ေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
သက္ေတာ္ တစ္၇ာျပည့္ေမြးေန႔တြင္ မိန္႔ၾကားရာ၌ “ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အခ်စ္ဆုံးဆုိတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ တြဲျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အမုန္းဆုံးဆုိတဲ့ စကားလုံးတစ္လုံး ကေန႔ ဉာဏ္မွာထင္လာတယ္။ ေလာကမွာ ခ်စ္စရာလုိက္ရွာရင္ ကုိယ့့္ကုိယ္ကို အခ်စ္ဆုံးဆုိတာ ေတြ႔ရမယ္။ မုန္းစရာ လုိက္ရွာလုိ႔ရွိရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မုန္းစရာ အေကာင္းဆုံးဆုိတဲ့သေဘာကေန႔မွ ျမင္တယ္။ အႏွစ္တရာရွိျပီး ၾကားကာလမွာ မျမင္ဘဲ ျဖစ္ေနတယ္။ သတိမရဘူး။ ဘာေၾကာင့္ ကေန႔ ဉာဏ္မွာ ေပၚလာသလဲဆုိေတာ့ သက္ေတာ္ရွည္ပြဲဆုိျပိး အမ်ားက ၀ုိင္း၀န္းျပီး ကာယကံ ေမတၱာ၊ ၀စီကံ ေမတၱာ၊ မေနာကံေမတၱာ.. ေၾသာ္… ဒီလုိမ်ား ရွိၾကေသးတယ္ေနာ္။ ငါ့အေပၚ ေမတၱာရွိတဲ့ သူေတြ မ်ားၾကပါေသးတယ္လုိ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာတယ္။ ဒီအေျခ အေနမ်ိဳးေရာက္လာေအာင္ ကုသိုလ္ေကာင္းမႈေတြ ျပဳလာတဲ့ ငါ၊ ခ်စ္စရာ အလြန္ေကာင္းတဲ့ ငါပါလား၊ ကုိယ္ေကာင္းစားေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ၾကတာပဲ။ ဒီအထဲမွာ စကားေျပာခ်င္ရက္နဲ႔ မေျပာရဘူး။ သူမ်ားနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္မယ့္ စကားေျပာခ်င္ေပမယ့္ မေျပာရဘူး။ ေနမေကာင္းတာ တစ္မ်ိဳး၊ အိပ္မေပ်ာ္တာက တစ္မ်ိဳး၊ ေရာဂါေတြ၊ ေဘးရန္ေတြကမ်ား၊ ဒီေဘးရန္ေတြ ဘယ္သူကေပးသလဲ၊ ကုိယ္တုိင္ျပဳလာခဲ့တဲ့ အကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ကုိယ့္မွာ ဆင္းရဲ ပင္ပန္းရတယ္။ အကုသိုလ္ေတြ ျပဳလာတဲ့ ငါ မုန္းစရာ အေကာင္းဆုံးပဲ။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳလာလုိ႔ ေရာဂါကင္းတယ္၊ အနာကင္းတယ္၊ က်န္းမာတယ္၊ ခ်မ္းသာ တယ္၊ အသက္ရွည္တယ္ဆုိေတာ့ ကုသုိလ္ျပဳလာတဲ့ ငါဆုိျပီး ခ်စ္မယ္ဆုိ ခ်စ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခ်စ္သင့္တဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ၾက၊ မုန္းၾကတဲ့ အလုပ္ကုိ လုပ္မိရင္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မုန္းၾက၊ ခ်စ္စရာအေကာင္းဆုံး ကလည္း ငါပဲ၊ မုန္းစရာအေကာင္းဆုံးကလည္း ငါပဲ ဆုိတဲ့ စကားႏွစ္လုံးကုိ ျမဲျမဲ မွတ္ျပီးေတာ့ မုန္းဖြယ္အမႈကုိ ေရွာက္ၾကဥ္ၾကပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ခ်စ္ေအာင္လုပ္မယ္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မုန္းေအာင္ မုန္းဖြယ္ မလုပ္ဘဲနဲ႔ နိဗၺာန္ေရာက္ ေၾကာင္း သူေတာ္ေကာင္းတရားကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း” ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
ဘ၀အေတြ႔အႀကဳံမ်ားျဖင့္ ရင့္က်က္ေသာ၊ ဓမၼအေတြ႔အႀကုံမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ ႏႈတ္ထြက္စကားမ်ားသည္ တန္ဖုိးမဖတ္ႏုိ္င္ေသာ ရတနာမ်ားကုိ ၾကဲခ်လုိက္သည္ႏွင့္ တူေပသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္လည္း ရတနာမ်ားကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိး ေကာက္ယူျပီး ၊ ငါဟာ ငါ့အတြက္ ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ မိတ္ေဆြလား၊ မုန္းစရာေကာင္းတဲ့ ရန္သူလားဟု ေတြးဆကာ ငါႏွင့္ ငါ မိတ္ေဆြ ဖြဲ႔သင့္ေပေတာ့ သည္။
အင္ၾကင္းသန္႔
က်မ္းကုိး-
- သာသနာပုိင္ သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသ၀ါဒဓမၼကထာ
- စံကင္းဆရာေတာ္ တရားစာ၊ စာအုပ္။
- အပၸမာဒ ဓမၼရသ မဂၢဇင္းမွ ျပန္လည္ ဓမၼဒါနျပဳလုိက္ပါသည္။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ၀ိသုဒၶါရုံ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ၀ိသုဒၶါရုံ စံကင္းဆရာေတာ္ႀကီး၏ ၾသ၀ါဒေတာ္မ်ား