ရဟန္းႏွင္႔ ၀ိနည္းဆိုင္ရာ ဗဟုသုတမ်ား။
ေနလင္း
(၁) ရဟန္း ဟူသည္-
ရဟန္းရဲ ႔ မူရင္း ပထမအက်ဆံုး အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔ဆိုခ်က္ကို ဒီဃနိကာယ္ ၊မဟာ၀ဂ္ ၊ မဟာပဒါနသုတ္ မွာ ကိုယ္တိုင္ ဖတ္ၾကည္႔ႏိုင္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒ ပါဠိေတာ္မွာ ဘုရားေလာင္းကို သူအို၊သူနာ၊သူေသ၊ ရဟန္း နိမိတ္ (၄)ပါးျပခန္းမွာ ၀ိပႆီ ဘုရားေလာင္း ရဲ႔ ကာလက ဇာတ္ေတာ္ေတြကို သာ ေဂါတမ ဘုရားရွင္က ျပန္ျပီး ေဟာျပထားပါတယ္။ ရဟန္းဟူသည္ - တရားကို ေကာင္းစြာက်င္႔ျခင္း ၊ မွန္စြာက်င္႔ျခင္း ၊ ကုသိုလ္ျပဳျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊ေကာင္းမႈျပဳျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊ မညွင္းဆဲျခင္းသည္ေကာင္း၏၊ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားျခင္းသည္ ေကာင္း၏ ဟု ႏွလံုးသြင္း က်င္႔ေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။
သာမေဏရ ပဗၺဇၹ လို႔ အေခၚနည္းနည္းေျပာင္းလိုက္ရင္ေတာ႔-လြတ္ေျမာက္ေအာင္က်င္႔ေနသူ ၊ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းသူ၊ (တဏွာကင္းေအာင္ ၾကိဳးစားေနသူ ) ဖိအားကင္းေအာင္ေနသူ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ေနသူ လို႔ အဓိပၸါယ္ေတြ ထြက္လာပါတယ္ ။
ဘီစီ (၆၀၀)ေက်ာ္ လာတဲ႔ ေဂါတမဘုရား မပြင္႔ခင္ အနီးဆံုးသာ ကာလမွာေတာ႔ ျဗာဟၼဏတုိ႕က ႏိုင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတို႕တြင္ အဘက္ဘက္က အသာစီးယူေနၾကသည္ကိုလည္းမေက်မနပ္ ျဖစ္လာၾကတဲ႔ ဘ၀လြတ္ေျမာက္ေရးကို အလိုရွိၾကသူေတြဟာ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူတို႕ေဘာင္ကိုစြန္႕ခြာျပီး ဆိတ္ၿငိမ္ရာေတာအရပ္သို႕ ခ်ဥ္းကပ္ကာ အားထုတ္က်င့္ႀကံ ႀကိဳးပမ္းၾကရာမွ တရားဘာ၀နာပြားမ်ားမႈသေဘာေပၚေပါက္လာတယ္္။ ေတာထဲတြင္ သစ္ပင္ေအာက္၌ တစ္ကိုယ္တည္း ထိုင္ေနရင္း စိတ္မွန္းျဖင့္ ယဇ္ပူေဇာ္မႈျပဳျခင္း၊ျဗဟၼာကို အာရံုျပဳျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ရာမွ ကသိုဏ္းက်င္႔စဥ္မ်ား ေပါက္ကာ စ်ာန္လမ္းစဥ္ကို ေတြ႕ရွိၾကသည္။ အ၇ူပစ်ာန္ (၄)ပါးအထိ ေအာင္ျမင္ခ႔ဲၾကပါတယ္။ ထို႕ေၾကာင့္ အာရညကေခတ္ေခၚ ေတာမွီရေသ့ေခတ္ဦးတြင္ ေ၀ဒလမ္းစဥ္ ေမွးမွိန္ခဲ့ရပါတယ္။
အရညဟူသည္ ကေတာ႔ ေတာမွီရေသ့တို႕ကို ေခၚဆိုေသာအမည္ျဖစ္ျပီး ထိုရေသ့သည္ သညာသီ၊ပရဗိုဇ္ႏွင့္ ဘိကၡဳဟု သံုးမ်ိဳးရွိသည္။ သညာသီႏွင့္ ပရဗိုဇ္တို႕မွာ အ၀တ္ျဖဴ၀တ္၊ ၀တ္လစ္စလစ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာဂိုဏ္းမ်ားကို ဆိုလိုသည္။ ဘိကၡဳဆိုသည္မွာ ထမင္းကို အလွဴခံစားေသာက္ေသာေၾကာင့္ ေခၚေသာအမည္ျဖစ္ျပီး ၊ ေနာင္အခါ ဗုဒၶသည္ မိမိတပည့္ရဟန္းမ်ားကို ဘိကၡဳဟု ေခၚဆိုေလသည္။ ဘိကၡဳ ကိုလဲ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ရဟန္းလို႔ နားလည္ၾကရပါမယ္။
အခုေနာက္ပိုင္းေတာ႔ ကမၻာေပၚမွာ ဘိကၡဳ ဆိုတဲ႔ အသံုးနဲ႔ ျမန္မာေတြရဲ ႔ ဆရာေတာ္ ဆိုတဲ႔ အေခၚ ကို တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သံုးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ထိုင္းက ႏိုင္ငံျခားသာသနာျပဳ ရဟန္းေတာ္ေတြကလဲ ျမန္မာေတြရဲ ႔ ဆရာေတာ္ ဆိုတဲ႔အသံုးကို သူတို႔ ေက်ာင္းေတြမွာ သံုးေနေၾကာင္း ၀မ္းသာဖြယ္ ေတြ႔ရပါတယ္။
(၂) ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္သလဲ
ရဟန္းကို ဘာေၾကာင္႔ ရိုေသေလးစားရွိခိုးထိုက္တယ္ ဆိုတာကို ဗုဒၶက မုနိ သုတ္ေတာ္ မွာ ဒီလို အသိေပး ဆံုးမခဲ႔ပါတယ္။
ကိုယ္႔ဟာကို တရားက်င္႔ျပီး အနာဂါမ္ျဖစ္ေနတဲ႔ အရိယာ လူပုဂၢိဳလ္ ကေတာင္ ဒီကေန႔မွာ သဃၤန္း၀တ္ထားတဲ႔ ပုထုဇဥ္ ကိုရင္ေလးကို ရွိခိုးရမယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
တရားသိမႈ၊ က်င္႔ၾကံေပါက္ေျမာက္မႈမွာ ကိုယ္က သာေနေပမယ္႔ သာသနာ၀န္ထမ္းရွင္သာမေဏေလးကို ရွိခိုးထိုက္တယ္။ဘာေၾကာင္႔ဆိုရင္ ရွိခိုးထိုက္ေသာ အသြင္အျပင္အားျဖင္႔ (၂)မ်ိဳးရွိတယ္။ရွိခိုးထိုက္ေသာဂုဏ္အရည္အခ်င္းအားျဖင္႔အခ်က္ေပါင္း(၂၀) တိတိရွိေနတယ္။
အသြင္အျပင္အားျဖင္႔ (၂)မ်ိဳးကေတာ႔ -
(၁) ဖန္ရည္ဆိုးေသာ သဃၤန္းကို ၀တ္ရံုျခင္း ၊(လွပတင္႔တယ္ေသာ အေရာင္အဆင္းရွိတဲ႔ အ၀တ္အစား ကို ေရွာင္ၾကဥ္လိုက္ျခင္း၊ကာမဂုဏ္ကို အသြင္ျဖင္႔ သတ္ျခင္း ၊
(၂) ဦးေခါင္းကို ရိတ္တံုးထားျခင္း ။ ( ဦးေခါင္းတန္ဆာဆင္ျခင္း ကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း၊ႏႈတ္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊးအလွအပထားျခင္း မ်ားကို ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း ၊ အိႏၵိယမွာေတာ႔ ဒါေတာ္ေတာ္ကို စြန္ပတာတဲပ အစဥ္အလာလုပ္ရပ္လို႔ဆိုပါတယ္။ သူတို႔က ဆံပင္၊ ႏႈတ္ခမ္းေမႊး၊ မုတ္ဆိတ္ေမႊးကို အရမ္းအလွဆင္တဲ႔ တိုင္းျပည္ျဖစ္ေနလို႔တဲ႔)
ဒီႏွစ္ခ်က္မွာတင္ သူ၏ ျခိဳးျခံမႈ ၊ အလိုနည္းမႈ ၊ လူ႔အသြင္အျပင္သဘာ၀ကို ေရွာင္ခြာကာ ျမင္႔ျမတ္ေသာ အသြင္ကို ယူမႈေတြဟာ သာမာန္လူထက္သာလြန္ေနလို႔ ရွိခိုးခံထိုက္ေနျပီ လို႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ဒီေနရာမွာ သီလ သမာဓိ ပညာရွိျခင္းေတြကို ဘုရားရွင္က ဘာမွ မဆိုလိုေသးပါ။မိလိႏၵ ပညာ မွာလဲ ဒီအတိုင္းပါပါတယ္ ။
အရွင္နာဂသိန္ကေတာ႔ ဒီအသြင္(၂)ပါးယူျပီးတာနဲ႔ကို ဘုရား၏ အလိုက် အသြင္အျပင္ စျဖစ္ေနျပီ..တဲ႔။ဒါေၾကာင္႔လဲ ရွိခိုးခံထိုက္တယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။
ရွိခိုးထိုက္ေသာဂုဏ္အရည္အခ်င္းအားျဖင္႔အခ်က္ေပါင္း(၂၀)။
(၁) ေသကၡ ပုဂၢ ိဳလ္ အသြင္ရွိျခင္း
(၂)ရဟႏၱ ာအသြင္ ရွိျခင္း
(၃) အရီယာႏွင႔္တူေသာ အက်င္႔ရွိေနျခင္း
(၄)တူေသာေနထိုင္ျခင္းရွိၾကျခင္း
(၅)တူေသာဣေျႏၵ ရွိၾကျခင္း
(၆)တူေသာဆင္းရဲျခင္းရွိျခင္း၊
(၇)တူေသာသည္းခံျခင္းရွိျခင္း
(၈ )တစ္ကိုယ္ထီးတည္းက်င္႔ၾကံအားထုတ္ႏိုင္ျခင္း
(၉) တစ္ကိုယ္ထီးတည္းေမြ႔ေလွ်ာ္ျခင္း
(၁၀) တစ္ကိုယ္ထီးတည္းကိ်န္းေအာင္ျခင္း
(၁၁)မေကာင္းမႈမွရွက္ျခင္း
(၁၂)မေကာင္းမႈမွ လန္႔ျခင္း
(၁၃)သ ဓမၼ အက်င္႔ကို အားထုတ္ျခင္း
(၁၄)ကုလိုလ္ကို မေမ႔ေလ်ာ႔ျခင္း၊
(၁၅)သုတ္လႊတ္ျခင္းကဲ႔သို႔ေသာ ကာမဂုဏ္ကို ဖယ္ၾကဥ္ျခင္း၊
(၁၆)ပါဠိသင္ယူျခင္း
(၁၇) အ႒ကထာ ေခၚအက်ယ္အနက္ သင္ယူျခင္း
(၁၈ ) သီလ၊သမာ ိပညာဂုဏ္တို႔တြင္ေမြ႔ေလ်ာ္ျခင္း၊
(၁၉)ကင္းေသာတပ္မက္မႈရွိျခင္း၊
(၂၀) ဘုရားရွင္သတ္မွတ္ေသာ သိကၡ ာပုဒ္မ်ားကို ျဖည္႔က်င္႔ျခင္း
ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင္႔လဲ ရွိခိုးခံထိုက္ေနပါတယ္။
အေပၚက အခ်က္ေတြနဲ႔ တစ္ခ်က္ ျခင္းအက်ယ္ကို သီတဂူဆရာေတာ္၏ ရာဟုလာသုတၱန္ နဲ႔ ရဟန္းတစ္ပါးတန္ဖိုးတရားေတာ္မွာ နာယူမွတ္သားႏိုင္ပါတယ္။ဓမၼေစတီဆရာေတာ္ ပဗၺဇၹဟူသည္ (ရဟန္းခံျခင္းဆိုင္ရာ တရား ) (အကယ္ဒမီဦးညြန္႔၀င္း အိမ္မွာေဟာတဲ႔ တရား )နဲ႔ သာမညဖလသုတ္အက်ယ္ ၊ မဟာပဒါနသုတ္ႏွင္႔ မိလိႏၵ ပညာတို႔မွာလဲ ပါပါတယ္။ သုခမွတ္စုမွာလဲ ေလ႔လာႏိုင္ပါတယ္။
၀ိနည္းေတာ္မ်ားပညတ္ျခင္းအေၾကာင္း (၁၀) ခ်က္
၁။ သံဃာေတာ္၏ ေကာင္းပါၿပီဟု ၀န္ခံက်င့္သံုးရန္။
၂။ သံဃာေတာ္မ်ား ခ်မ္းသာေစရန္။
၃။ အက်င့္သီလေဖာက္ဖ်က္သူတို႔ကို ႏွိမ္နင္းရန္။
၄။ အက်င့္သီလကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ ရဟန္းတို႔ ခ်မ္းသာစြာေနႏိုင္ရန္။
၅။ မ်က္ေမွာက္၌ျဖစ္ကုန္ေသာ ဆင္းရဲအထူးတို႔ကိုပယ္ရွားရန္။
၆။ ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႔ကုန္ေသာ ဆင္းရဲအထူးတို႔ကိုပယ္ရွားရန္။
၇။ မၾကည္ညိဳေသးေသာ သူတို႔ကိုၾကည္ညိဳေစရန္။
၈။ ၾကည္ညိဳၿပီးေသာသူတို႔ကို တိုး၍ၾကည္ညိဳေစရန္။
၉။ သူေတာ္ေကာင္းတရား( သာသနာသံုးရပ္ ) တည္တံ့ေစရန္။
၁၀။ ၀ိနည္း(စည္းမ်ဥ္းဥပေဒ)ကို ခ်ီးေျမာက္ရန္။
၀ိနည္းပိဋက ၊ ပါစိတ္ပါဠိေတာ္ (ဘိကၡဴနီ ၀ိဘင္၊ပါရာဇိက အခန္း)
ပါတိေမာက္ ျပေတာ္မူျခင္း ။
အရွင္သာရိပုတၱရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အား ဤ သာသနာေတာ္ ၾကာျမင္႔စြာ တည္ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည္႔တို႔အား အၾကင္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရာ၏၊ အၾကင္ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူရာ၏ ၊ ယခု အခ်ိန္တန္ေနပါျပီ ဘုရား လို႔ ေလွ်ာက္ထားတယ္။
သာရိပုၾတာ သင္ဆိုင္းငံ႔ဦးေလာ႔ ။ဘုရားရွင္တို႔သာ သိကၡာပုဒ္ပညတ္၇န္ အခ်ိန္ ၊ ပါတိေမာက္ျပရန္ အခ်ိန္ကို သိေပမည္။သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ အာသေ၀ါတရားတည္ေစမည္႔ လြန္က်ဴးေသာတရားေတြကို သံဃာေတာ္ေတြ မလြန္က်ဴးသမွ် ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ သိကၡာပုဒ္ပညတ္ေတာ္မမူ ၊ ၊ ပါတိေမာက္ျပေတာ္မမူ လို႔ မိန္႕ၾကားေတာ္မူပါတယ္။
ယခု ၀ါႏုေနၾကေသးလို႔ ရဟန္းေတြမွာ လြန္က်ဴးမႈ တရားေတြ မေပၚေသးပါ။၀ါရင္႔ လာလွ်င္ (ရဟန္းမ်ားလာလွ်င္ ) ထိုတရားတို႔ ထင္ရွားေပၚလာပါလိမ္႔မည္။ ထိုအခါမွ အၾကင္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရာ၏၊ အၾကင္ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူရာ၏ ၊
ယခု ရဟန္းေတြမွာ လာဘ္လာဘ မမ်ားေသးလို႔ လြန္က်ဴးမႈ တရားေတြ မေပၚေသးပါ။ လာဘ္လာဘမ်ားလာလွ်င္ ) ထိုတရားတို႔ ထင္ရွားေပၚလာပါလိမ္႔မည္။ ထိုအခါမွ အၾကင္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရာ၏၊ အၾကင္ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူရာ၏ ၊
ယခု ရဟန္းေတြမွာ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတ မမ်ားေသးလို႔ လြန္က်ဴးမႈ တရားေတြ မေပၚေသးပါ။ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတမ်ားလာလွ်င္ ) ထိုတရားတို႔ ထင္ရွားေပၚလာပါလိမ္႔မည္။ ထိုအခါမွ အၾကင္ သိကၡာပုဒ္ကို ပညတ္ေတာ္မူရာ၏၊ အၾကင္ပါတိေမာက္ကို ျပေတာ္မူရာ၏ ၊
ပါတိေမာက္ျပျခင္း ဆိုတာ ရဟန္းေတြ ဥပုသ္ ျပဳျခင္းပါပဲ ။ ရဟန္းေတြ ဟုေနရာမွာ ရဟန္းတစ္ပါးက ဒီလို ပါတိေမာက္ျပရပါတယ္။
အရွင္ဘုရားတို႔ သံဃာသည္ ကြ်ႏ္ုပ္၏ စကားကို နာေတာ္မူေလာ႔ ။ အကယ္၍ သံဃာအား သင္႔တင္႔ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါရွိေသာ ကံသည္ ျဖစ္ျငားအံ႔ ၊ သံဃာသည္ ဥပုသ္ျပဳရာ၏ ၊ ပါတိေမာက္ျပရာ၏။
သံဃာသည္ ေရွးဦးစြာ ပုဗၺကိစၥ ကိုးပါးကို ျပဳျပီးျပီေလာ ၊ အရွင္ဘုရားတို႔ အာပတ္မွ စင္ၾကယ္ေၾကာင္း ေျပာကုန္ေလာ႔ ၊ ပါတိေမာက္ျပေပအံ႔ ။ အၾကင္ ရဟန္းသည္ အာပတ္ရွိက ထင္ရွားစြာ ေျပာရာ၏။ အာပတ္မရွိမူ ဆိတ္ဆိတ္ေနရာ၏။ ဆိတ္ဆိတ္ေနသျဖင္႔ လဲ အာပတ္ကင္းစင္သည္ဟု သိရာ၏။
အာပတ္ရွိရဲ႔သားနဲ႔ အာပတ္မရွိသလို ေနျငားအံ႔ ။ ထိုရဟန္းသည္ မုသား၀ါဒ ျဖစ္မည္။မုသားဆိုျခင္းမည္သျဖင္႔ စ်ာန္၊မဂ္၊ဖိုလ္ တရားမ်ား ကို မရရွိေအာင္ အႏၱရာယ္ ျပဳရာ၏ ဟု ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူထားသည္။ အာပတ္ရွိေသာရဟန္းသည္ အာပတ္ကို သတိရျပီး စင္ၾကယ္ျခင္းကို အလိုရွိသျဖင္႔ အာပတ္ကို ထင္ရွားစြာ ဖြင္႔ဟ ေလွ်ာက္ၾကားျပီး ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳရာ၏။
(နည္းနည္းေတာ႔ ၀ါက် ပံုစံေလးေတြ ေျပာင္းလိုက္တယ္။ ေရွးစာေတြလို ျဖစ္ေနလို႔ )။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ
ေနလင္း
သိကၡာတင္ျခင္း (ရဟန္းခံျခင္း ) ။
သိကၡာတင္ျခင္းဆိုသည္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက သိမ္အတြင္း ရဟန္းေလာင္းကို ဥတၱိစတုတၳကမၼ၀ါစာဖတ္၍ ရဟန္းခံေပးျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ သိကၡာတင္ရာ ေအာက္ပါ အခ်က္ (၅) ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္၊ မျပည့္စံုပါက ရဟန္းမျဖစ္ႏိုင္ေခ်။
၁.ရဟန္းေလာင္းသည္ လူသား ေယာက္်ားစင္စစ္ ျဖစ္ျခင္း၊ (နဂါး၊ ဂဠံဳတို႔က လူေယာင္ေဆာင္ထားသူ မျဖစ္ေစရ)၊ (နပံုး ပ႑ဳက္ႏွင့္ မိန္းမ မျဖစ္ေစရ။)
၂.သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေသာ သိမ္အတြင္း ရွိျခင္း၊
၃.သီလစင္ၾကယ္ေသာ ရဟန္းေကာင္း အနည္းဆံုး (၅) ပါး ရွိျခင္း၊
၄.ႆတ္ဖတ္ၾကားရာ ႒ာန္က႐ိုဏ္း တိက် မွန္ကန္ျခင္း၊
၅.ကမၼ၀ါစာ (၃) ႀကိမ္ကို မွန္ကန္စြာ ဖတ္႐ြတ္ေပးျခင္း။
သိကၡာခ်ျခင္း
သိကၡာခ်ျခင္းဆိုသည္မွာ မိမိသည္ ရဟန္းသီလကို က်င့္သံုးႏိုင္ျခင္းမရွိေတာ့ပါ ေၾကာင္း ဖြင့္ဟေျပာၾကားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္၊ သိကၡာခ်ၿပီးေနာက္ပါရာဇိကအမႈမ်ားကို က်ဴးလြန္ပါက ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ၿပီျဖစ္၍ ပါရာဇိကအာပတ္မသင့္ေတာ့ပါ၊ ပါရာဇိကက် ၿပီးေသာ ရဟန္းမွာလည္း သီလသိကၡာမရွိေတာ့ၿပီျဖစ္၍ သိကၡာခ်ရန္ မလိုေတာ့ပါ၊ သိကၡာ ခ်ရာ ေအာက္ပါအခ်က္ (၆)ခ်က္ႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္။
၁။ အမွန္တကယ္ ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ မေနလိုျခင္း(သိကၡာခ်လိုစိတ္ရွိျခင္း )၊
၂။ သတ္မွတ္ထားသည့္ သိကၡာခ် စကားလံုး မွန္ကန္ျခင္း၊
၃။ ပစၥဳပၸန္ကာလျဖင့္ ေျပာဆိုျခင္း၊
၄။ ႏႈတ္ျဖင့္ ပီသစြာဆိုျခင္း၊ (လက္ဟန္ျပျခင္း၊ စာေရးျခင္းျဖင့္ သိကၡာခ် လွ်င္ သိကၡာမက်ေခ်၊)
၅။ ထိုေျပာဆိုေသာစကားကို နားေထာင္သူ (သိကၡာခ်ေပးသူ) မွာ လူသား စင္စစ္ျဖစ္ျခင္း၊
၆။ နားေထာင္သူက ခ်က္ျခင္း နားလည္ျခင္း။
သိကၡာခ် စကားလံုး ၂၆-လံုး
၁. ဘုရားကို စြန္႔ပါ၏။ (ဗုဒၶံ ပစၥကၡာမိ)
၂.တရားေတာ္ကို စြန္႔ပါ၏။ (ဓမၼံ ပစၥကၡာမိ)
၃.သံဃာေတာ္ကို စြန္႔ပါ၏။ (သံဃံ ပစၥကၡာမိ)
၄.ရဟန္းသိကၡာကို စြန္႔ပါ၏။ (သိကၡံ ပစၥကၡာမိ)
၅.၀ိနည္းေတာ္ကို စြန္႔ပါ၏။ (၀ိနယံ ပစၥကၡာမိ)
၆.ပါတိေမာက္ (၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ မာတိကာ) ကို စြန္႔ပါ၏။ (ပါတိေမာကၡံ ပစၥကၡာမိ)
၇.၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို စြန္႔ပါ၏။ (ဥေဒၵသံ ပစၥကၡာမိ)
၈.ဥပဇၩာယ္ဆရာကို စြန္႔ပါ၏။ (ဥပဇၩာယံ ပစၥကၡာမိ)
၉.ဆရာကို စြန္႔ပါ၏။ (အာစရိယံ ပစၥကၡာမိ)
၁၀.အတူေနတပည့္ကို စြန္႔ပါ၏။ (သဒၶိ၀ိဟာရိကံ ပစၥကၡာမိ)
၁၁.အနီးေန တပည့္ကို စြန္႔ပါ၏။ (အေႏၲ၀ါသိကံ ပစၥကၡာမိ)
၁၂.ဥပဇၩာယ္တူ ရဟန္းကို စြန္႔ပါ၏။ (သမာႏုပဇၩာယကံ ပစၥကၡာမိ)
၁၃.ဆရာတူတပည့္ကို စြန္႔ပါ၏။ (သမာနာစရိယံ ပစၥကၡာမိ)
၁၄.အတူေန သီတင္းသံုးေဖာ္ကို စြန္႔ပါ၏။ (သျဗဟၼစာရႎ ပစၥကၡာမိ)
၁၅.အကြၽႏ္ုပ္ကို လူ၀တ္ေၾကာင္ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (ဂိဟီတိ မံ ဓာေရဟိ)
၁၆.အကြၽႏ္ုပ္ကို ဥပါသကာဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (ဥပါသေကာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၁၇.အကြၽႏ္ုပ္ကို အရာမ္ေစာင့္၊ ေက်ာင္းေစာင့္ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (အာရာမိေကာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၁၈.အကြၽႏ္ုပ္ကို ရွင္သာမေဏဟူ၍ မွတ္ေတာ္မူပါေလာ့။ (သာမေဏေရာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၁၉.အကြၽႏ္ုပ္ကို တိတၳိ (မိစၦာဒိ႒ိဆရာႀကီး ) ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (တိတၳိေယာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၂၀.အကြၽႏ္ုပ္ကို တိတၳိတပည့္ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (တိတၳိယသာ၀ေကာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၂၁.အကြၽႏ္ုပ္ကို ရဟန္းမဟုတ္ေတာ့ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့။ (အသမေဏတိ မံ ဓာေရဟိ)
၂၂.အကြၽႏ္ုပ္ကို သာကီ၀င္မင္းသား ဘုရားသားေတာ္မဟုတ္ဟူ၍ မွတ္ပါေလာ့၊ (အသက်ပုတၱိေယာတိ မံ ဓာေရဟိ)
၂၃.ဘုရားသည္ ငါ့အတြက္ အက်ိဳးမရွိ၊ ေတာ္ၿပီ၊ တန္ၿပီ၊ (အလံ ေမ ဗုေဒၶန)
၂၄.ဘုရားသည္ ငါ့အတြက္ ဘာလုပ္ဖို႔လဲ၊ (ကႎ ႏု ေမ ဗုေဒၶန)
၂၅.ငါသည္ ဘုရားကို အလိုမရွိၿပီ၊ ဘုရားသည္ ငါ့အတြက္မလိုေတာ့ၿပီ၊ (နအေတၳာ ေမ ဗုေဒၶန)
၂၆.ငါသည္ ဘုရားလက္ေအာက္မွ လြတ္ေျမာက္ၿပီ၊ (သုမုေတၱာ ဟံ ဗုေဒၶန)
အထက္ေဖာ္ျပပါ သတ္မွတ္ထားေသာ သိကၡာခ် စကားလံုး ၂၆-လံုး တို႔အနက္ တစ္လံုးလံုးကို ပါဠိဘာသာျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ မိမိနားလည္ရာအျခားဘာသာ စကားျဖင့္ျဖစ္ေစ ႐ြတ္ဆိုခြင့္ရွသည္။ ဘုရားကို စြန္႔ခဲ့ၿပီဟု အတိတ္ကာလျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ဘုရားကို စြန္႔ေတာ့မည္ဟု အနာဂတ္ကာလျဖင့္ လည္းေကာင္း ေျပာဆိုလွ်င္ သိကၡာမက်ေခ်၊ စြန္႔ပါ၏ဟု ပစၥဳပၸန္ကာလျဖင့္ ေျပာဆိုမွသာ သိကၡာက်သည္။ သိကၡာခ်ရာ ေယာက္်ား မိန္းမ မည္သူ႔ထံ မဆိုသိကၡာခ်ႏိုင္၏။ နားေထာင္သူ အေနျဖင့္ ဤရဟန္းသည္ သိကၡာ ခ်သည္ဟု ခ်က္ခ်င္းနားလည္ရမည္။ ေျဖးေျဖးစဥ္းစားၿပီးမွ (သူတပါးရွင္းျပမွ) နားလည္ လွ်င္ သိကၡာမက်ေခ်။
ထို႔ေၾကာင့္ ၀ိနည္း နားလည္သူအထံ တြင္သာသိကၡာခ်သင့္၏။ ၀ိနည္းနားမလည္သူ ထံ သိကၡာခ်လိုပါက သိကၡာခ်ျခင္း၏ အဓိပၸာယ္ကို ႀကိဳတင္ရွင္းလင္း ေျပာၿပၿပီး ေနာက္မွသာ သိကၡာခ်သင့္သည္။ (ဒါေၾကာင္႔ ၀ိနည္းကို နားလည္သင္႔တယ္ ဆိုတာ ဒါလို အခ်က္ေတြ ေၾကာင္႔ အေရွ႔မွာ ေရးခဲ႔တာပါ ) ထို႔ျပင္ျမန္မာစကား မတတ္သူထံ ျမန္မာဘာသာျဖင့္ သိကၡာခ်လွ်င္ ပါဠိစကားမတတ္သူထံ ပါဠိဘာသာျဖင့္ သိကၡာခ်လွ်င္၊ သိကၡာမက်ေခ်။ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ေရွ႔ၸ လည္းေကာင္း၊ သစ္ပင္ လည္းေကာင္း၊ တိရစၦာန္ထံ လည္းေကာင္း သိကၡာခ်လွ်င္ သိကၡာမက်ေခ်။
ဤေခတ္ၸ ဒုလ ’ဘရဟန္းခံသူတို႔သည္ သိကၡာက်ေအာင္ သိကၡာခ်ဖို႔ အေရးႀကီး၏။ သိကၡာမက်ဘဲ လူ၀တ္လဲ၍ မိမိအိမ္ျပန္လာပါက သကၤန္း၀တ္စဥ္က ပါရာဇိကမက်ဘဲ ပုဆိုး၀တ္ၿပီးမွ ပါရာဇိကက်မည္ကို သတိျပဳသင့္ၾကသည္။
အပါယ္က်မည့္သူ (၃) ဦး။
ရဟန္းေတြကို စြပ္စြဲေျပာဆိုရာမွာ ကိုယ္ေတြကလဲ ေသခ်ာတိက်ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ မေသမခ်ာနဲ႔ စြပ္စြဲရင္ ေအာက္ကအခ်က္ေတြထဲက ဒုတိယအခ်က္နဲ႔ ျငိျပီး အငယ္က်ႏိုင္ေၾကာင္း ဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ႔ သုတ္ေတာ္ကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
ရဟန္းတို႔၊ ဤအယုတ္တရားတို႔ကို မစြန္႔ပယ္ျခင္းေၾကာင့္ အပါယ္သို႔လား ရမည့္သူ၊ ငရဲသို႔ ေရာက္ရမည့္သူတို႔သည္ ဤသံုးမ်ိဳးတို႔တည္း -
(၁) မျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သူျဖစ္ပါလ်က္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္၏ဟု ၀န္ခံသူသည္ လည္းေကာင္း၊ (ရဟန္းမဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု ၀န္ခံသူ။)
(၂) ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုက်င့္ေသာ စင္ၾကယ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္ကို အေျခအျမစ္ မရွိေသာ မျမတ္ေသာအက်င့္ျဖင့္ စြပ္စြဲသူသည္ လညးေကာင္း၊ (ရဟန္းေကာင္းကို ပါရာဇိကအာပတ္ျဖင့္ စြပ္စြဲဖ်က္ဆီးသူ။)
(၃) ကာမဂုဏ္ခံစားမႈၸ အျပစ္မရွိဟု ယူဆ၍ ကာမဂုဏ္ကို သံုးေဆာင္ ခံစားသူသည္ လည္းေကာင္း၊
ရဟန္းတို႔၊ ဤသူသံုးမ်ိဳးတို႔သည္ ဤအယုတ္တရားသံုးပါးကို မစြန္႔ပယ္ျခင္း ေၾကာင့္ အပါယ္သို႔ လားေရာက္ရမည့္သူ၊ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရမည့္သူမ်ား ျဖစ္ကုန္၏။
(အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပထမတြဲ စာမ်က္ႏွာ-၂၆၉၊ အာပါယိကသုတ္။)
အနာမာသ၀တၱဳမ်ား (ရဟန္းမ်ားမထိမကိုင္ေကာင္းေသာအရာ၀တၱဳမ်ား )
၁. မာတုဂါမ = ယေန႔ေမြးစ သူငယ္မကိုပင္ မကိုင္ရ၊ သာယာစိတ္ ရွိလွ်င္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္၏။ သာယာစိတ္မရွိေသာ္လည္း တမင္သက္သက္ကိုင္လွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။ မေတာ္တဆ ထိမိတိုးမိလွ်င္ အာပတ္မသင့္။ မိခင္, ႏွမ စေသာ ေဆြမ်ိဳးေတာ္ စပ္သူကို မိသားစုခ်စ္ခင္စိတ္ျဖင့္ ကိုင္လွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္သည္။ ေရႏွစ္ေသာမိခင္္, ေရတြင္းထဲက်ေသာ မိခင္ကိုပင္ လက္ျဖင့္ မဆြဲမကိုင္ရ၊ ၀ါးလံုး, ႀကိဳး စသည္ကို လွမ္းေပး၍ ဆြဲတင္ကယ္ဆယ္ရမည္။ လက္ကိုလွမ္းဆြဲပါဟုမေျပာရ၊ ေၾကာက္ အား လန္႔အားျဖင့္ လာေရာက္ဆြဲကိုင္ဖက္ထားပါမူကမ္းစပ္ေရာက္ ေအာင္ ကူးခပ္လာရမည္။ အာပတ္မသင့္ေခ်။ မိမိ၏ ကာယပေယာဂ,၀စီပေယာဂ မပါေစရ။
၂. မာတုဂါမ၏ အသံုးအေဆာင္၊
၃. မာတုဂါမ၏ ႐ုပ္ပံု, ဓာတ္ပံု, ႐ုပ္ထု၊
၄. စပါးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၅. ပဲအမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၆. ထန္းသီး, အုန္းသီး, ငွက္ေပ်ာသီး စေသာ အသီးအမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၇. ပုလဲ, ပတၱျမား, ေ႐ႊ, ေငြ စေသာ ရတနာအမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၈. ေငြစကၠဴ, ေငြအဂၤါး အသျပာ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၉. လက္နက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊
၁၀. တူရိယာ အမ်ိဳးမ်ိဳး။
အထက္ပါ ပစၥည္း၀တၱဳတို႔ကို ကိုင္တြယ္သံုးသပ္ပါက ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္သည္။
ပရိတ္ေရႏွင့္ ပရိတ္ခ်ည္ျပဳလုပ္ေပးျခင္း
ပရိတ္ျဖင့္ အရံအတားျပဳေတာ္မူပါ၊ ပရိတ္႐ြတ္၍ ေစာင့္ေရွာက္ ေပးေတာ္မူပါဘုရားဟု ေတာင္းပန္ ေလွ်ာက္ထားရာၸ ပရိတ္မ႐ြတ္အပ္။ ]]ပရိတ္တရားေတာ္ ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါဘုရား၊ သို႔မဟုတ္ ပရိတ္႐ြတ္ေတာ္မူပါဘုရား}}ဟု ေလွ်ာက္ထားပါက ပရိတ္႐ြတ္ခြင့္ရွိ၏၊ မလိမၼာေသာ ဒါယကာအား နားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းေျပာျပ၍ ၀ိနည္းႏွင့္ညီေအာင္ ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားေစရမည္။ ပရိတ္ေရႏွင့္ ပရိတ္ခ်ည္ကို ရဟန္း၏ ပစၥည္ျဖင့္ ျပဳလုပ္မေပးရ၊ ဒါယကာတို႔ပိုင္ေသာ ေရႏွင့္ ခ်ည္ခင္တို႔ျဖင့္ ပရိတ္ေရႏွင့္ ပရိတ္ခ်ည္ျပဳလုပ္ ေပးရမည္၊ ရဟန္းသည္ ပရိတ္႐ြတ္ေနစဥ္ ေရကို လက္ျဖင့္ ေမႊေႏွာက္ေပးျခင္း၊ ခ်ည္ကိုလက္ျဖင့္ ကိုင္တြယ္သံုးသပ္ေပးျခင္းျဖင့္ ပရိတ္ေရႏွင့္္ ပရိတ္ခ်ည္ကို ျပဳလုပ္ေပးႏိုင္၏။
ဂါထာမႏၲန္ျဖင့္ မန္းမႈတ္ျခင္း၊ ဓာတ္လံုးႏွင့္ လက္ဖြဲ႔အေဆာင္ေပးျခင္း
ေဆးကုသျခင္းဟု ဆိုရာ စားေဆး၊ ထိုးေဆး၊ လိမ္းေဆးတို႔ျဖင့္ ကုသျခင္းကိုသာ ဆိုလိုသည္မဟုတ္၊ ဂါထာမႏၲန္ျဖင့္ မန္းမႈတ္ေပးျခင္း၊ အထက္လမ္းႏွင့္ေအာက္လမ္း ပေယာဂနည္းမ်ားျဖင့္ ေဆးကုသျဖင္းေပ်ာက္ေစနည္းျဖင့္ ေဆးကုသျခင္းကိုလည္း ရဟန္းေတာ္မ်ား ျပဳလုပ္ခြင့္မရွိေခ်။ အင္း၊ အိုင္၊ ခါးလွဲ႔၊ လက္ဖြဲ႕၊ ဂ၀ံံ႐ုပ္စေသာ အေဆာင္မ်ားအဂၢိရတ္ ဓာတ္လံုးမ်ားကို ေပးျခင္းသည္လည္း ဒါယကာတို႔၏ သဒၶါတရားအစစ္အမွန္ကို ပ်က္စီးေစေသာေၾကာင္႔ ကုလဒ အမႈ အက်ံဳး၀င္၏။ ဓာတ္႐ိုက္ ဓာတ္ဆင္၊ ေဗဒင္ေဟာျခင္းကိုလည္း အလားတူ ကုလဒ အမႈဟု ဆိုအပ္၏။
ေဆးကုျခင္း
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ လူဒါယကာ ဒါယိကာမတို႔အား ေဆးမကုအပ္၊ ေဆးမေပးအပ္၊ ေဆးေပးေဆးကုလွ်င္ ဒုကၠဋ္အာပတ္ သင့္၏။
ေဆးကုေကာင္းေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား
ရဟန္းႏွင့္ သာမေဏမ်ား၊ မိမိမယ္ေတာ္ ခမည္းေတာ္ႏွင့္ မယ္ေတာ္ ခမည္းေတာ္တို႔အား ျပဳစုလုပ္ေကြၽးသူ၊ မိမိအား ေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳလုပ္ေပးသူႏွင့္ ရွင္ေလာင္းတို႔အား ေဆးကုေပးအပ္၏။ လူနာအား ေဆးနည္းကို ေျပာျပျခင္း၊ ထိုလူနာ၏ ပစၥည္းျဖင့္ ေဆးေဖာ္စပ္ေပးျခင္း၊ သို႔မဟုတ္မိမိပစၥည္းျဖင့္ ေဆးေဖာ္စပ္တိုက္ေကြၽးကုသျခင္းျပဳႏိုင္၏။ အကယ္၍ မိမိၸ ေဆးပစၥည္းမရွိပါက ေဆြးမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ဖိတ္ၾကားထားေသာ ဒါယကာမ်ားထံမွ အလွဴခံ၍ လည္းေကာင္း၊ မရပါက ေနမြန္းလြဲအခ်ိန္တြင္ အိမ္စဥ္လွည့္လည္ရပ္၍ ဆြမ္းခံသကဲ့သို႔ ေဆးပစၥည္း အလွဴခံ၍ လည္းေကာင္း ေဆးပစၥည္းရွာေဖြေဖာ္စပ္ ကုသရမည္။
ထို႔ျပင္ရဟန္းႏွင့္ ေဆြခုနစ္ဆက္ မ်ိဳးခုနစ္ဆက္ ေတာ္စပ္သူမ်ားအား ၎င္းတို႔၏ ေဆးပစၥည္းျဖင့္ ေဆးေဖာ္စပ္၍ ကုသခြင့္ရွိ၏၊ အကယ္၍ မိမိေဆးပစၥည္းျဖင့္ ကုသေပးရပါက ေနာင္တစ္ခ်ိန္တြင္ အစားေပးၾကရန္ ေျပာဆို၍ ကုသရမည္၊ အလိုက္သိ၍ အစားျပန္ေပးက ယူရမည္၊ ျပန္မေပးက မေတာင္းရ။
ေဆးပညာ တတ္ကြၽမ္းေသာ ရဟန္းသည္ မိမိအတူေန ဆရာရဟန္း၊ တပည့္ရဟန္း၏ မိခင္ဖခင္တို႔အား မလြဲမေရွာင္သာ၍ ေဆးကုသေပးရပါက ထိုရဟန္းပိုင္ ေဆး၀ါးျဖင့္ ကုသေပးရမည္၊ ထိုရဟန္းၸ ေဆးမရွိပါက မိမိေဆး၀ါးမ်ားကို ထိုရဟန္းပိုင္ အျဖစ္ေပးအပ္ၿပီးမွ ထိုေဆးျဖင့္ ကုသေပးရမည္။
ထို႔ျပင္ အႏၲရာယ္ျပဳႏိုင္ေသာ ဥပေဒမဲ့ လက္နက္ကိုင္မ်ား၊ စစ္႐ွံးလာေသာ ဘုရားႏွင့္ မင္းမႈထမ္းမ်ား၊ ခရီးသည္ႏွင့္ ေဆြမရွိမ်ိဳးမရွိအထီးက်န္သူတို႔သည္ မက်န္းမာသျဖင့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ခိုလာပါက ေဆးကုသေပးႏိုင္သည္။
သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စံု၍ ပစၥည္းဥစၥာၾကြယ္၀ေသာ ဘုရားဒါယကာ ေက်ာင္းဒါယကာ အလွဴဒါယကာတို႔ကို ေဆးေပးျခင္း၊ ေဆးကုျခင္းမျပဳရ။ ထိုပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာက တပည့္ေတာ္၏ မိခင္ ေနမေကာင္း၍ ေဆးနည္း ေျပာျပပါဘုရား ေဆးေကာင္း ၫႊန္ျပပါဘုရားဟု ေလွ်ာက္ထားလွ်င္၊ ေဆးပညာတတ္ေသာ ရဟန္းသည္ တိုက္႐ိုက္ျပန္မေျပာရ၊ အနီးရွိ ရဟန္းသာမေဏတစ္ပါးအား ]]မည္သည့္ရဟန္း မည္သည့္ေရာဂါ ျဖစ္စဥ္က မည္သည့္ေဆးျဖင့္ ကုသေပ်ာက္ကင္းဖူး}} ေၾကာင္း ေျပာၾကားရမည္။ ဒါယကာျဖစ္သူက နံေဘးမွ ၾကားနာမွတ္သား၍ သူ၏မိခင္အား ထိုေဆးနည္းအတိုင္း ကုသပါလွ်င္ ထိုရဟန္းမွာ ကုလဒ အမႈ ျပဳရာ မေရာက္၊ အာပတ္မသင့္ေခ်။
သို႔မဟုတ္ ဒါယကာျဖစ္သူ ၀ိနည္းနား လည္သျဖင့္ မည္သူဖ်ားနာသည္၊ မည္သူအတြက္ဟူ၍ မရည္ၫႊန္းဘဲ ]]ဤေရာဂါကို မည္သည့္ေဆးျဖင့္ ကုသရသနည္း}}ဟု ေဆးပညာသေဘာသက္သက္ ကိုသာ ေမးရာ ထိုေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္သည့္ ေဆးနည္းမ်ားကို ေျပာျပခြင့္ရွိ၏။
ဆြမ္းမခံအပ္ေသာ (၆)ဌာန
ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ (၆)ဌာနသို႔ အကြၽမ္းတ၀င္ ျပဳ၍ အၿမဲဆြမ္းမခံအပ္ -
၁. ျပည့္တန္ဆာမအိမ္၊
၂. မုဆိုးမအိမ္၊
၃. အပ်ိဳႀကီးအိမ္၊
၄. ပ႑ဳက္ (မိန္းမရွာ) အိမ္၊
၅. ဘိကၡဳနီမေက်ာင္း
၆. ေသတင္းကုပ္ (အရက္ဆိုင္)။
အၿမဲတမ္း ဆြမ္းမခံအပ္ေသာ္လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ဆြမ္းရပ္ခြင့္ရွိ၏။ ၎င္းတို႔က လမ္းဆံုးလမ္းမသို႔ ထြက္၍ ဆြမ္းေလာင္းလွ်င္လည္းေကာင္း၊ ေက်ာင္းသို႔ လာေရာက္ ဆြမ္းပို႔လွ်င္ လည္းေကာင္း ခံယူသံုးေဆာင္ ေကာင္း၏။
ထိုနည္းအတူ တိတၳိဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ ၎င္းတို႔၏ တပည့္သာ၀ကမ်ား ရဟန္းသံဃာကို ဆဲေရး ေစာ္ကားေသာ သူမ်ား၏ အိမ္ ဆြမ္းမခံ ေကာင္းေခ်။မသိဘဲ ဆြမ္းရပ္မိတာေတြေတာ႔ ရွိမွာေပါ႔ေလ။ မလိုလားအပ္တဲ႔ ျပႆနာေတြ ၊စြပ္စြဲမႈေတြ မတက္ေအာင္ တားထားတာမို႔ ၾကီးမားတဲ႔ အျပစ္ေတာ႔ မရွိဘူးထင္ပါတယ္။
သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ ကုစားျခင္း
အာပတ္ ခုနစ္ပံုရွိရာတြင္ ပါရာဇိက အာပတ္ၿပီးလွ်င္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္သည္ အျပစ္အႀကီးေလးဆံုးျဖစ္သည္။ ပါရာဇိက အာပတ္ သင့္ေသာ ရဟန္းသည္ ရဟန္းသိကၡာဆံုးပါသြားၿပီျဖစ္၍ လူသာမေဏဘ၀သို႔ေျပာင္းျခင္းမွတပါး အျခားနည္းျဖင့္ ကုစားရန္မရွိဟု ဆိုရမည္ျဖစ္သည္။ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ မွာမူ သင့္ေရာက္ေသာ အာပတ္ကို ျပန္လည္ကုစားခြင့္ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ ခက္ခဲစြာ ကုစားရသျဖင့္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ကို ရဟန္းေတာ္မ်ား အေလးအနက္ထား၍ ထိန္းသိမ္းၾကရေပ၏။
ဖံုးလႊမ္းထားသေလာက္ ၀တ္ေဆာက္တည္ရ
သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္ေသာ ရဟန္းသည္ ထိုေန႔မွာပင္ ရဟန္းတစ္ပါးအထံ မိမိတြင္ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္ေရာက္ေၾကာင္းကို ဖြင့္ဟေျပာၾကား၀န္းခံရသည္။ ဖြင့္ဟေျပာၾကားျခင္း မျပဳဘဲ ထိုေန႔ညကုန္ဆံုး၍ အ႐ုဏ္တက္သြားပါက တစ္ရက္ဖံုးလႊမ္းရာ ေရာက္ၿပီး သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ ကုစားရာတြင္ ဖံုးလႊမ္းသည့္ ရက္၊ လ၊ ႏွစ္ႏွင့္အမွ် ပရိ၀ါသ္ေဆာက္တည္ရသည္။
သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္ေရာက္ပါလ်က္ ဖံုးလႊမ္းရာမေရာက္ေသာ ခြၽင္းခ်က္ သံုးမ်ိဳးရွိ၏။ ယင္းခြၽင္းခ်က္သံုးမ်ိဳးႏွင့္ အမွန္အကန္ႀကံဳေတြ႕ေနရပါက ဖံုးလႊမ္းရာမေရာက္ေပ။
၁. သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္ေသာ္လည္း ထိုအာပတ္သင့္သည္ကို မသိျခင္း။
၂. သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္သည္ကို သိေသာ္လည္း ထိုညဥ့္ မကုန္မီ ဖြင့္ဟေျပာၾကားရန္ အနီးပတ္၀န္းက်င္ ရဟန္းတစ္ပါးမွ် မရွိျခင္း။
၃. သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္ေရာက္သည္ကို ဖြင့္ဟေျပာၾကားရန္ အနီး ရဟန္းတစ္ပါးရွိေသာ္လည္း ထိုရဟန္းထံ သြားေရာက္ေျပာၾကားရန္ လမ္းခရီးတြင္ အမွန္တကယ္ အႏၲရာယ္ရွိေနျခင္း။
၀တ္ေဆာက္တည္ျခင္း
၀တ္ေဆာက္တည္ျခင္းမွာ သံဃာဒိသိသ္သင့္သည္ကို ဖြင့္ဟမေျပာဘဲ ဖံုးထားမိသည္ကို သံဃာေတာ္မ်ားထံ ဖြင့္ဟေျပာၾကားၿပီး သံဃာကေပးေသာ က်င့္၀တ္ကို ေဆာက္တည္ျခင္းဟု ဆိုလိုသည္။ ပရိ=ထက္၀န္းက်င္=၀သ=(၀သ္)က်င့္သံုးျခင္း ထက္၀န္းက်င္ စင္ၾကယ္ေအာင္ က်င့္သံုးျခင္းျဖစ္သည္။ ဖံုးကြယ္ထားသည့္ ရက္ႏွင့္အမွ် ၀တ္ေဆာက္တည္ရသည္။
၀တ္ေဆာက္တည္ရာတြင္ အနည္းဆံုး သံဃာေတာ္ ေလးပါးျဖင့္ သိမ္အတြင္း ၀င္ေရာက္၍ ေရွးဦးစြာ ဉတၱိစတုတၳ ကမၼ၀ါစာ ႐ြတ္ဖတ္ကာ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ သင့္သူရဟန္းအား ၀တ္ေပးရသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိသင့္ေရာက္ခဲ့သည့္ အာပတ္အမ်ိဳးအမည္ႏွင့္ ဖံုးလႊမ္းထားခဲ့ေသာ ညဥ့္အေရအတြက္တို႔ကို ထုတ္ေဖာ္ေလွ်ာက္ထားၿပီး ၀တ္ေဆာက္တည္ရသည္။ အကယ္၍ အမ်ိဳးအမည္အေရအတြက္ မမွတ္မိပါက ]]အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္ မ်ား (သဗၺဟုလာ နာနာ၀တၳဳကာ အာပတၱိေယာ)}}ဟု ေျပာဆိုေဆာက္တည္ရသည္။
ဆြမ္းကပ္ပံုေလးေသခ်ာသိေအာင္ ကူးေရးေပးလိုက္ပါတယ္။၀ိနည္းမွာေတာ႔ ဒႏၱေပါထ သိကၡာပုဒ္ (အကပ္မခံဘဲ စားမႈ)ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္မွာ ရဟန္း အာပတ္မသင္႔ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကလဲ စနစ္တက် ကပ္လွဴရပါမယ္။ဒါမွ ကိုယ္႔ဒါနကလဲပီျပင္မယ္။
အကပ္ခံအဂၤါ (၅) ပါး
၁) ဆက္ကပ္လိုသည့္ ပစၥည္းကို အကပ္ခံမည့္ ရဟန္းထံသို႔ ေရွ႕႐ႈေဆာင္ယူျခင္း (အနည္းငယ္မွ်ပင္ျဖစ္ေစ ေရွ႕႐ႈၫြတ္ေစျခင္း )။
(၂) ေပးလႉေသာလက္ႏွင့္ ခံယူေသာလက္ မွတစ္ပါး အျခားေသာ ကိုယ္အဂၤါျဖင့္ တစ္ဦးႏွင့္တဦး ႏွစ္ေတာင့္ထြာ ဟတၳပါသ္ အတြင္းသို႔ေရာက္ျခင္း။
(၃) ကပ္အပ္ေသာပစၥည္းႏွင့္ ထည့္ရာ တင္ရာျဖစ္ေသာ သပိတ္၊ ပန္းကန္၊ ခြက္၊ စားပြဲခံု စေသာ ၀တၳဳသည္ အားအလယ္အလတ္ ရွိေသာ ေယာက္်ား ေျမႇာက္ခ်ီႏိုင္ေသာ ၀တၳဳျဖစ္ျခင္း။
(၄) ဆက္ကပ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ ကိုယ္အဂၤါျဖင့္ ေပးလႉ ဆက္ကပ္ျခင္း။ ကိုယ္အဂၤါႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ သပိတ္၊ ပန္းကန္၊ ခြက္ စသည္ျဖင့္ ေပးလႉဆက္ကပ္ျခင္း။ ခံယူေသာ ရဟန္း၏ လက္၊ သပိတ္၊ ခြက္စသည္တို႔ၸ က်ေရာက္ေအာင္ ပစ္လႊင့္၍ ဆက္ကပ္ျခင္းအားျဖင့္ သံုးမ်ိဳးေသာ ဆက္ကပ္ျခင္းတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆက္ကပ္ျခင္း။
(၅) အကပ္ခံေသာရဟန္း၏ ကိုယ္အဂၤါ(လက္)ျဖင့္ ခံယူျခင္း၊ ကိုယ္အဂၤါႏွင့္ဆက္စပ္ေသာ သပိတ္၊ ပန္းကန္၊ ခြက္ စသည္ျဖင့္ ခံယူျခင္း အားျဖင့္ ႏွစ္မ်ိဳးေသာ ခံယူျခင္းတို႔တြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ခံယူျခင္း၊
ဤအဂၤါ ငါးပါးႏွင့္ညီေအာင္ ဆက္ကပ္ခံယူလွ်င္ အကပ္ေျမာက္သည္။
အကပ္မေျမာက္။ ။မေျပာင္းမေ႐ႊ႕ႏိုင္ေသာ ပ်ဥ္ခ်ပ္ ေက်ာက္ဖ်ာစသည္ျဖစ္ေစ၊ သစ္ငုတ္ သစ္ပင္စသည္ႏွင့္ တြဲခ်ည္ထားေသာေညာင္ေစာင္း၊ အင္းပ်ဥ္စသည္ၸျဖစ္ေစ ဆက္ကပ္ရန္ပစၥည္းကို တင္၍ ကပ္လွ်င္ အကပ္မေျမာက္။ သစ္ပင္ျဖစ္ (ေပါက္) ေန၍ မခူး ရေသးေသာ ပဒုမၼာၾကာ႐ြက္၊ ေပါက္႐ြက္၊ အင္ဖက္ စသည္ၸ ထည့္၍ ကပ္လွ်င္လည္း အကပ္မေျမာက္။ ဆက္ကပ္မည့္ ပစၥည္းကို ေဆာင္ယူ၍ မရႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ေသးငယ္ေသာ မန္က်ည္း႐ြက္၊ သွ်ား႐ြက္ စသည္ ထည့္၍ ကပ္လွ်င္ အကပ္မေျမာက္။ အားအလယ္ အလတ္ရွိေသာ ]]ထာမမဇၩိမ}} ေယာက်္ား မေျမႇာက္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ၾကီးေသာစားပြဲခံုၾကီး ေပၚ ခဲဖြယ္ ေဘာဇဥ္တို႔ကို တင္၍ ကပ္လွ်င္ အကပ္မေျမာက္။ ထမင္း ဟင္း ပါေသာ ထမင္းအိုးၾကီး၊ ဟင္းအိုးၾကီးစသည္ကို လူအမ်ား ၀ိုင္းမ၍ ကပ္လွ်င္ အကပ္မေျမာက္။
အကပ္ပ်က္ျခင္းအဂၤါ (၆) ပါး
အကပ္ခံၿပီးေသာ ပစၥည္းမ်ားသည္ေအာက္ပါ အေၾကာင္း တစ္ပါးပါးေၾကာင့္ အကပ္ပ်က္၏။ သံုးေဆာင္လိုလွ်င္ ထပ္မံ အကပ္ခံရ၏။
၁။ သိကၡာခ် (လူထြက္) ျခင္း၊
၂။ သူခိုးဓားျပတို႔ အႏိုင္အထက္ လုယူျခင္း၊
၃။ ေသ (ပ်ံလြန္) ျခင္း၊
၄။ ရဟန္းေယာက်္ားအျဖစ္မွ ရဟန္းမိန္မအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ သြားျခင္း၊
၅။ (အစြန္႔ခံ ပုဂၢိဳလ္ ထင္ရွားမရွိဘဲ မိမိဘာသာ မစားေတာ့ၿပီ၊ ေတာ္ၿပီတန္ၿပီဟု ဆံုးျဖတ္ကာ) ကိုယ္အဂၤါ၊ စိတ္ ႏွစ္ပါးလံုးျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ စိတ္သက္သက္ျဖင့္ျဖစ္ေစ စြန္႔လႊတ္ျခင္း။
၆။ လူ သာမေဏ စသည္တို႔အား စိတ္အာလယျပတ္ ေပးစြန္႔ျခင္း
စသျဖင့္ အကပ္ပ်က္ျခင္းအဂၤါ ေျခာက္ပါးရွိ၏။
မကပ္ဘဲအပ္ေသာ၀တၳဳမ်ား
ႏြားလွည္း၊ ျမင္းရထား၊ ကား စသည္တို႔ သြားေသာအခါ ထေသာဖုန္ ျမဴမႈန္႔မပါ၊ စင္ၾကယ္ေသာ ေရကို အကပ္မခံဘဲ ေသာက္ေကာင္း၏။
ေဖ်ာ္ရည္၊ သားငါးအရည္၊ ထမင္းရည္ စသည္တို႔ႏွင့္ မေရာမေႏွာ စင္ၾကယ္သန္႔ရွင္းေသာ ေရကို မကပ္ဘဲ ေသာက္ေကာင္း ၏။ ႐ြံ႕၊ ၫြန္ စသည္တို႔ႏွင့္ ေရာေနေသာ ေရျဖစ္လွ်င္ ဓမက႐ိုဏ္ (ေရစစ္) ျဖင့္ စစ္ၿပီးမွ ေသာက္ရ၏။
သြားေခ်းသည္ သြားႏွင့္ကပ္ၿငိေနစဥ္ စားလိုက အကပ္မခံဘဲ စားေကာင္း၏။ မေတာ္တဆ ၀မ္းတြင္းသို႔ ေရာက္သြားေသာ္လည္း အျပစ္မရွိ၊ သြားတိုက္တံ၊ ဒန္ပူစသည္တို႔ျဖင့္ ျခစ္မိ၍ သြားမွလြတ္လွ်င္ အကပ္ခံၿပီးမွ စားေကာင္း၏။
ႏွပ္ (ႏွာရည္) သည္ ႏွာေခါင္းအတြင္း ကပ္ၿငိေနစဥ္ ႏွာေခါင္းမွ တြဲလ်ားက်၍ ေအာက္သို႔ ျပတ္မက်ေသးမီ စားလိုက အကပ္မခံဘဲ စားေကာင္း၏။ ႏွာေခါင္းမွေအာက္သို႔ျပတ္က်သြားလွ်င္ အကပ္ခံၿပီးမွ စားေကာင္း၏။ မ်က္ေခ်း၊ နားေခ်း (နဖာေခ်၊ ကိုယ္ေပၚေခြၽးထြက္၍ ေပါက္ေသာ ဆား၊ မ်က္ရည္၊ တံေတြး၊ သလိပ္၊ က်င္ငယ္။ က်င္ၾကီးတို႔လည္း အလားတူပင္ ျဖစ္ၾကသည္။ ကိုယ္အဂၤါ ကပ္ၿငိေနစဥ္ ကိုယ္အဂၤါမွ တြဲလ်ားက်ေသာ္လည္း ၪပတ္ျပတ္မက်ေသးမီျဖစ္လွ်င္ အကပ္မခံဘဲ သံုးစြဲေကာင္း၏။
ဟတၳပါသ္တိုင္းနည္း
ဤသိကၡာပုဒ္ အကပ္ခံျခင္းႏွင့္စပ္၍ ]]ဟတၳပါသ္အတြင္း ေရာက္ရမည္}}ဟု ပါရွိသျဖင့္ ဟတၳပါသ္တိုင္းနည္းကို နားလည္ရန္လိုအပ္၏။ ႏွစ္ေတာင့္ထြာ ဟတၳပါသ္တိုင္းရာ ေရွ႕ကလာ၍ကပ္ရာ ရဟန္းက ထိုင္ေနလွ်င္ တင္ပါး၏ ေနာက္ဘက္အစြန္းျဖင့္၊
ရပ္ေနလွ်င္ ဖေနာင့္စြန္းျဖင့္၊
ေစာင္းလ်က္ လွဲေနလွ်င္ ေစာင္းေသာ နံပါးအျပင္ဘက္ အစြန္းျဖင့္၊ ၀မ္းလ်ားေမွာက္၍ေနရာ ဦးေခါင္းနား လာ၍ ကပ္ရာ ဦးေခါင္းစြန္း၏ အဦးဆံုးျဖစ္ေသာ လည္ပင္းျဖင့္
ဤသို႔လွ်င္ လွမ္းယူေသာ လက္မွတစ္ပါး အဦးဆံုးကိုယ္အဂၤါ ၏ေနာက္ဘက္စြန္းျဖင့္တိုင္းရမည္။
ကပ္သူအတြက္တည္း လွမ္း၍ ေပးေသာလက္မွတစ္ပါး အျခားေသာ အဦးဆံုးအဂၤါ၏ ဤဘက္အစြန္းျဖင့္ တိုင္းတာရမည္။
အခုတိုတိုရွင္းရွင္း ေျဖသင္႔တာက
သံသရာ ကေန လြတ္ဖို႔ အတြက္ ဘာ့ေၾကာင့္ ရဟန္း ၀တ္ဖို႔ လိုအပ္ပါသလဲ
လူ၀တ္အျဖစ္နဲ႔လည္း သံသရာ က လြတ္ရာ လြတ္ေၾကာင္းကို က်င့္ႀကံႏိုင္ပါသလား ဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းပါ။
ဒါကိုေတာ႔ မိလိႏၵပညာကပဲ က်မ္းကိုးခ်င္ပါတယ္။ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ ေတြ႔ေပမယ္႔ ေသေသခ်ာခ်ာမရွာႏိုင္လို႔ သြယ္၀ိုက္ေနတာေတြပဲ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဒီမိလိႏၵပညာမွာကေတာ႔ ဒီေမးခြန္းကိုတိတိက်က်ပါပဲ။
၃-ဂိဟိပဗၺဇိတသမၼာပဋိပတၲိပဥွာ (လူနဲ႔ ရဟန္းေကာင္းစြာက်င္႔ျခင္း ျပႆနာ)
ဒီမွာေျပာၾကေမးၾကတာလဲ ဒီေမးခြန္းေတြပါပဲ ။
မင္းၾကီး ။ အရွင္ဘုရားနာဂေသန ရဟန္းတို႔ လူေသာ္ ၄င္း၊ရဟန္းေသာ္၄င္း ေကာင္းစြာက်င္႔ျခင္းကိုငါဘုရားခ်ီးမြမ္း၏။လူေသာ္ ၄င္း၊ရဟန္းေသာ္၄င္း ေကာင္းစြာက်င္႔ျခင္းေၾကာင္႔ မဂ္ကုသိုလ္တရားကို ျပီးစီးေစႏိုင္၏။ဤစကားကို ျမတ္စြာဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။လူသည္အ၀တ္၀တ္၊ပန္းနံ႔သာ ေဆာင္၊ေ၇ႊေငြသာယာ၊ ပတၱျမားနားေတာင္္းစသည္တန္ဆာဆင္ ကာမဂုဏ္ခံစား၊ သားမယားနဲ႔ အိမ္မွာေန ေပမယ္႔ ေကာင္းစြာက်င္႔ရင္ မဂ္ကုသိုလ္ကို ျပီးစီးေစမယ္ ဆိုရင္၊ ရဟန္းေတြမွာ ဖန္ရည္ဆိုး၀တ္၊ဦးေခါင္းတံုး ၊ သူတပါးဆီဆြမ္းခံစား၊ သီလ(၄)ပါး ၊ သိကၡာပုဒ္ ၂၂၇ သြယ္၊ဓူတင္ (၁၃)ပါး စသည္ေတြ ေဆာက္တည္ေနရတယ္။ လူနဲ႔ ရဟန္း မဂ္ရႏိုင္တာျခင္းတူတူ ဘာထူးလဲ ။ အက်င္႔သီလေတြ ေဆာက္တည္ေနရတာ အလကားအက်ိဳးမရွိျဖစ္ေနျပီ၊ သိကၡာပုဒ္ ၂၂၇ သြယ္ေဆာက္တည္ရျခင္းကလဲ ျမံုေနျပီ၊ဓူတင္ေဆာက္တည္ျခင္းလဲ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ျပီနည္း ။ ရဟန္းအျဖစ္ ဆင္းဆင္းရဲရဲ က်င္႔သံုးရျခင္း အက်ိဳးကား အဘယ္နည္း။ ကာမ(ခ်မ္းသာ)ျဖင္႔သာလွ်င္ နိဗၺာန္ေရာက္ႏိုင္မည္ မဟုတ္ပါေလာ။
အရွင္နာဂေသန၏အေျဖ။ မင္းၾကီး ဘုရားရွင္ ေဟာေတာ္မူသည္မွာ ဒီအတိုင္းမွန္ေပ၏။ ေကာင္းစြာက်င္႔ေသာသူသည္သာျမတ္၏။ ရဟန္းျပဳသူသည္လဲ ေကာင္းစြာမက်င္႔ပါက ရဟန္းအျဖစ္မွ ေ၀းသည္သာတည္း။ျမတ္ေသာအျဖစ္မွ ေ၀းသည္သာတည္း။ လူျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းစြာက်င္႔မွသာ မဂ္ကုသိုလ္တရားကို ျပီးေစမည္။
မင္းၾကီး ရဟန္းျဖစ္မွသာလွ်င္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ၾကီးမွူး၏၊အစိုးရ၏။ ရဟန္းအျဖစ္မွာ မ်ားေသာ ဂုဏ္ရွိ၏။မႏွိဳင္းယွဥ္ႏိုင္ေသာဂုဏ္ရွိ၏။ ဥပမာအားျဖင္႔ အလိုဆႏၵဟူသမွ်ကို ေပးေစႏိုင္ေသာ ပတၱျမားကို ဤပတၱျမားရတနာ၏ တန္ဖိုးသည္ ဤမွ်ေလာက္တည္းဟု မႏွိဳင္းယွဥ္ႏိုင္။
မဟာသမုဒၵရာ တြင္ လွိဳင္းတံပိုး ဒီေလာက္ရွိတယ္လို႔ ျပမရသလိုပင္ မ်ားေသာ ဂုဏ္ရွိေသး၏။
ရဟန္းသည္ ျပဳဖြယ္ကိစၥတစံုတရာ ရွိပါက လွ်င္ျမန္စြာ ျပီးျပည္႔စံု၏။ ရဟန္းဆိုတာ အလိုနည္းတယ္၊ေရာင္႔ရဲလြယ္တယ္။ကာမမွ ကင္းဆိတ္တယ္။ကာမနဲ႔ မေရာေႏွာ ။ျမဲျမံေသာ ၀ီ၇ိယ ရွိ၏။ျငိကပ္မႈမွ ကင္းလြတ္၏။တပ္မက္မႈ တဏွာဟူေသာ အိမ္မရွိ ၊ ျပည္႔စံုေသာ သီလ ရွိ၏။ေခါင္းပါးေသာ အက်င္႔ရွိ၏။ ဓူတင္အက်င္႔မွာ လိမၼာ၏။ ထိုသို႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ ရဟန္းတြင္ ျပဳဖြယ္ကိစၥတစံုတရာရွိျငားအံ႔ ။ ျပဳဖြယ္အားလံုးသည္ လ်ွင္ျမန္စြာ ျပီးစီး၏။ အဖုအထစ္ကင္းလွ်က္ ေကာင္းစြာေျဖာင္႔မတ္ ေအာင္ပြတ္တိုက္ထားေသာျမားသည္ ေကာင္းစြာလိုရာေရာက္သလိုတည္း။
ထို႔ေၾကာင္႔ မဂ္တရားတြင္လည္းလူထက္ပိုျပီး လွ်င္ျမန္စြာ၇ႏိုင္ေသာေၾကာင္႔ ရဟန္း၀တ္ျပီး အားထုတ္ၾကရသည္။
ခ်မ္းသာၾကပါေစ
ေနလင္း