ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Wednesday, February 2, 2011

တခ်ဳိ႕က သီလပ်က္မည္ကိုသာ စိုး၏

 တခ်ဳိ႕က သီလပ်က္မည္ကိုသာ စိုး၏
ေနဇင္လတ္္

သမိုင္းသင္တာ မ “အ”ေအာင္လို႔ ဟု သမိုင္းပညာရွင္ ႀကီး ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက ေျပာဖူး၏။ ကမၻာေက်ာ္ ဘီလ်ံနာ သူေဌးႀကီး Warren Buffett ကမူ

''What we learn from history is that people don’t learn from History.''  

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သမိုင္းမွ ရေသာ သင္ခန္းစာသည္ သမိုင္း သင္ခန္းစာ မယူခဲ့ေသာ သူမ်ားအေၾကာင္း ျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဦးစလံုး တင္ျပပံုခ်င္း မတူေသာ္လည္း အႏွစ္သာရ အားျဖင့္ အတူတူ ျဖစ္ပါသည္။ တခ်ဳိ႕သမိုင္းကို ေလ့လာၾကသည္။

သမိုင္းအေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ သမိုင္းမွ သင္ခန္းစာ ယူၾကရမည္ ဟုလည္း ဆိုၾကသည္။ မည္သည့္ သင္ခန္းစာမ်ား ရရွိ၍ မည္သို႔ေသာ သင္ခန္းစာ မ်ားကို လိုက္နာၾကပါသလဲ။ တခ်ဳိ႕သမိုင္း အေၾကာင္းႏွင့္ သမိုင္းပါ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေျပာျပႏိုင္ ၾကေသာ္လည္း သမိုင္း သင္ခန္းစာမ်ားကို ရယူႏိုင္ျခင္း မရွိၾက။ Warren ေျပာခဲ့ေသာ စကား တစ္ခြန္းက အေတာ္ပင္ ျဖန္႔ၾကက္ ေတြးဖြယ္ရာ ေကာင္းသည္။

''You don’t have to make money (success) back the same way you lost it.''

သူက စီးပြားေရးသမား ျဖစ္၍ စီးပြားေရး အျမင္ျဖင့္ ေျပာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ဆံုး႐ႈံး ခဲ့ေသာ နည္းလမ္းကို ထပ္သံုးျခင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏိုင္ဟု အႏွစ္ သေဘာအားျဖင့္ သိႏိုင္သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နည္းလမ္းေဟာင္းႀကီးထဲမွ ခြဲထြက္ ႏိုင္ၾကပါၿပီလား။
ျမန္မာ့ သမိုင္းတြင္ ျမန္မာ ပညာရွိ အမတ္ႀကီး ဘိုးရာဇာႏွင့္ မြန္ပညာရွိ အမတ္ႀကီး သီဟပေတ့တို႔ ေတြ႔ဆံုခန္းသည္ မ်ားစြာ အတုယူဖြယ္ ျဖစ္သည္။ သီဟပေတ့ ဧည့္ခံေသာ ၾကံကို ဘိုးရာဇာက အဖ်ားမွ စ၍စုပ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ၾကံကိုအဖ်ားမွ စ၍ စုပ္ေၾကာင္း ေမးေသာအခါ က်မ္းဂန္ စာေပမ်ားကို ေလ့လာရာတြင္ လြယ္ရာမွ ခက္ရာသို႔ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း တိုးတက္ ေလ့လာရေသာ သေဘာျဖင့္ ဘိုးရာဇာက ေျဖၾကားခဲ့သည္။ ထိုအခါ မြန္ပညာရွိ အမတ္ႀကီး သီဟပေတ့က “ေကြးေသာလက္ မဆန္႔မီ၊ ဆန္႔ေသာလက္ မေကြးမီ၊ ေသျခင္းတရား ေရာက္လာႏိုင္သည္”ဟူေသာ ဘုရားေဟာကို ကိုးကားၿပီး ၾကံဖ်ားစုပ္စဥ္ ေသသြားပါက တကယ္ခ်ဳိေသာ အရင္းကို မစုပ္လိုက္ရ သျဖင့္ နစ္နာႏိုင္ေၾကာင္း ျပန္လည္ ရွင္းျပခဲ့ပါသည္။ ဘိုးရာဇာက ေလာကီက်မ္းဂန္ မ်ားကို မွီ၍ဆိုၿပီး သီဟပေတ့က ဘုရားေဟာ ဓမၼခန္ကို မွီ၍ ရွင္းသည္ျဖစ္၍ အမတ္ႀကီး သီဟပေတ့ စကားက ပို၍ သင့္ျမတ္လွေၾကာင္း ၀န္ခံခဲ့သည္။ သြယ္၀ိုက္၍ အ႐ႈံး ေပးလိုက္ျခင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထိုျဖစ္ရပ္တြင္ ဘိုးရာဇာသည္ စကား အေနျဖင့္ ႐ႈံးေသာ္လည္း တရား အေနျဖင့္ အႏိုင္ ရလိုက္သည္။ ဘိုးရာဇာ တရား အေနျဖင့္ အႏိုင္ ရပံုကို သီဟပေတ့၏ မွတ္ခ်က္တြင္ ေတြ႔ႏိုင္သည္။

“ကၽြႏု္ပ္ တစ္သက္တာတြင္ ယခုမွ တကယ့္ ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းကို ေတြ႔ဖူးျခင္း ျဖစ္သည္။ တခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္မ်ား သည္ မိမိကိုယ္မိမိ ပညာရွိဟု ဆိုၾက ေသာ္လည္း မိမိ အမွားကို ၀န္မခံရဲၾက။ မိမိစကား အမွားကိုပင္ အမွန္ျဖစ္ေအာင္ အကိုးအကား မ်ဳိးစံုျဖင့္ ျငင္းခံု တတ္ၾကသည္။ ဘိုးရာဇာကား မိမိစကားအမွား ကို အမွားဟု ၀န္ခံပါေပသည္”

ေမတၱာရွင္(ေ႐ႊျပည္သာ) ဆရာေတာ္ ေရးသားခဲ့ဖူးေသာ စာတြင္
“ဂုဏ္ပ်က္ သြားမွာကိုသာ ေၾကာက္ၿပီး အက်င့္သီလ ပ်က္သြားမွာကို မေၾကာက္ေသာ သူကို ပညာရွိဟု ေခၚႏိုင္ေသာ္လည္း သူေတာ္ေကာင္းဟု မေခၚႏိုင္။ မိမိမွားသည္ကို မွားသည္ဟု ၀န္ခံျခင္း၊ မိမိ မသိေသာ အရာကို မသိဟု ၀န္ခံျခင္းတို႔သည္ ႐ိုးသား ေျဖာင့္မတ္ေသာ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ ျပလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္”

ဆရာေတာ္က သာသာထိုးထိုး ေရးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ဟန္ရွိသည္။ အမွားကို ၀န္မခံျခင္းေၾကာင့္ အမ်ားအက်ိဳး အတြက္ ထိပါးႏိုင္ေသာ ေဆာင္႐ြက္မႈ မ်ဳိးတြင္ကား ပညာ တတ္မွ်ေလာက္ သတ္မွတ္ႏိုင္ေသာ္လည္း ပညာရွိဟုကား သတ္မွတ္၍ မထိုက္ဟု ယူဆမိပါသည္။ အမ်ားကို ကိုယ္စာ းမျပဳေသးေသာ ဘိုးရာဇာႏွင့္ သီဟပေတ့ တို႔၏ “ၾကံ” သံုးေဆာင္ပြဲ ကေလးမွာပင္ ပညာရွိ အစစ္တို႔သည္ ၀န္ခံရဲ၏။ ထို ၀န္ခံရဲမႈေၾကာင့္ တစ္ဖက္လူ၏ ခ်ီးက်ဴးမႈကို ျပန္၍ ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ အမ်ားႏွင့္ ဆိုင္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ လွ်င္မူကား မည္မွ် အက်ဳိး မ်ားႏိုင္မည္ နည္း။ အမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳမႈ၊ ခ်ီးက်ဴးမႈကို ေကာင္းစြာ ရရွိႏိုင္မည္ျဖစ္ သည္။

ဘုရားရွင္လက္ထက္က ျမတ္စြာ ဘုရားထံသို႔ ဆင္ထိန္း၏သား“ေပႆ” မည္ေသာ ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏။ ထိုအခ်ိန္တြင္“ေပႆ”၏အသိ ဉာဏ္ပါရမီသည္ ရင့္က်က္ခ်ိန္သို႔ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။ ဤသည္ကို သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားက ပုဂၢိဳလ္ ၄ မ်ဳိးအေၾကာင္းကို ေဟာေတာ္ မူ၏။ ဘုရားရွင္ ရွင္းျပေသာ ပုဂၢိဳလ္ ၄ မ်ဳိးမွာ
-         မိမိကို ပူပန္ေစတတ္ေသာသူ
-         သူတစ္ပါးကို ပူပန္ ေစတတ္ေသာသူ
-         မိမိေရာ သူတစ္ပါးကိုပါ ႏွစ္ဦး စလံုးကို ပူပန္ ေစတတ္ေသာသူ
-         မိမိ၊ သူတစ္ပါးႏွစ္ဦး စလံုးကုိ မပူပန္ ေစတတ္ေသာသူ

လူ၏ အေျခခံသည္ အသက္ ရွင္သန္ေရး ျဖစ္၏။ ထိုမွ ဥစၥာပစၥည္း၊ ဂုဏ္သိကၡာ စသည္တို႔ ဆင့္ပြားလာသည္။ ဤသည္တို႔ အေပၚ ပူပန္မႈ၊ ေသာကမႈ မ်ား ရွိတတ္ေသာ သေဘာရွိ၏။ ေလာကုတၱရာ ႐ႈေထာင့္ကို ခဏ ထား၍ေလာကီ႐ႈေထာင့္မွ ၾကည့္လွ်င္ပင္ အျမဲတေစ ပူပန္ ေနရပါက ထိုဘ၀သည္ မေနေပ်ာ္၊ ပူပန္မႈ ကင္းေ၀းေသာ ဘ၀ကိုသာ အားလံုးက အလိုရွိၾက၏။ ႀကိဳးစား သေလာက္လည္း ျဖစ္ထြန္းလိုၾက၏။ ႀကိဳးစားၾကသေလာက္၊ အားထုတ္ သေလာက္ အက်ဳိး မျဖစ္ထြန္းမွာကို လည္း ပူပန္ၾက၏။ ပူပန္မႈတြင္ အေရး အရာမ်ားစြာတို႔ ပါ၀င္၏။

မိမိကို ပူပန္ေစေသာ သူျဖစ္ပါက အမ်ားအတြက္ မထိခိုက္ ေသာ္လည္း ထို သူအေနျဖင့္ မေကာင္းတတ္ေခ်။ သူ တစ္ပါးကို ပူပန္ေစတတ္ေသာသူ ျဖစ္ပါက ေကာင္းသည္ဟု သတ္မွတ္၍ မရ။ မိမိေရာ၊ သူတစ္ပါးကိုပါ ႏွစ္မ်ဳိးစလံုး၊ ႏွစ္ဦးစလံုး၊ ႏွစ္ဖက္စလံုး ပူပန္ေစေသာ သူျဖစ္ပါက ဆိုဖြယ္ရာ ရွိမည္ မဟုတ္ေခ်။ ပို၍မ်ားျပားေသာ သူမ်ားကို ပူပန္ မႈေပးေသာသူျဖစ္ပါက ေလာကသည္ ပင္လွ်င္ တင့္တယ္မႈ တို႔ႏွင့္ ဆိတ္သုဥ္း လာမည္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆံုးေသာလူ အမ်ဳိးအစား သည္သာ နတ္လူသာဓုေခၚ ဖြယ္ရာျဖစ္သည္။ မိမိ၊ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလံုးကို မပူပန္ ေစေသာသူ ျဖစ္၏။

လူ႔ဘ၀သည္ တိုေတာင္းလွ၏။ ထိုတိုေတာင္းလွေသာ အခ်ိန္တိုေလးမွာပင္ ကံေကာင္း၍ လူျဖစ္လာၾက ရေသာ္လည္း ပူပန္မႈ၊ ေၾကာင့္ၾကမႈ၊ စိုးရိမ္မႈ တို႔ျဖင့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ၾကရပါက “ေနေပ်ာ္ဘ၀”မ်ား ျဖစ္ၾကမည္ မဟုတ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတိုင္းသည္ စတုတၳ အမ်ိဳးအစား ျဖစ္ေသာ “မိမိ၊ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးစလံုးကို မပူပန္ ေစေသာသူ” ျဖစ္ဖို႔ ေကာင္းသည္။ ျဖစ္ရန္လည္း ႀကိဳးစား သင္႔ၾကသည္။ ေခတ္စကားႏွင့္ ဆိုလွ်င္ Self Interest ဟူေသာ ကိုယ္က်ဳိးစီးပြား၊ ဘာသာေရး စကားျဖင့္ဆိုလွ်င္ အတၱကို ပါးႏိုင္သမွ် ပါးေအာင္ ျပဳႏိုင္ပါက ခ်မ္းသာေသာ ဘ၀မ်ားကို ပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ၾကမည္ ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္တိုင္း၊ ကိုယ့္ျပည္ အတြက္ ခဏတာမွ် ျဖစ္ၾကေသာ လူ႔ ဘ၀ အခ်ိန္တိုေလးတြင္ အမ်ား စိတ္ခ်မ္းသာမႈကို ေဆာင္႐ြက္ ေပးႏုိင္သူတို႔ မ်ားမ်ား ေပၚပါေစဟု ဆႏၵျပဳရပါသည္။

ေမတၱာရွင္ (ေ႐ႊျပည္သာ) ဆရေတာ္ ေရးခဲ့ေသာ စာတစ္ပိုဒ္ကို အေတာ္ သေဘာက်မိ၏။ ေထြေထြျပားျပား သိၾကသူ၊ က်င့္ၾကံသူတို႔ အျမင္ ရွင္းႏိုင္သည္။


“တရားကို သညာသိ၊ စာသိ၊ ဗဟုသုတ သိျဖင့္သာ သိေသာသူ၏ ကိုယ္က်င့္ သီလသည္ အေျပာမွာ လမ္းဆံုး၏။ တရားကို ပညာသိ၊ ခႏၶာသိ၊ ပဋိေ၀ဓသိျဖင့္ သိေသာသူ၏ ကိုယ္က်င့္ သီလသည္ အလုပ္မွာ လမ္းဆံုး၏။ ဤကား သညာသိႏွင့္ ပညာသိကို ကိုယ္က်င့္သီလ မွတ္ေက်ာက္ျဖင့္ တိုက္ျပျခင္းတည္း” 

တရားဟူသည္ အမွန္ျဖစ္၏။ သို႔ ဆိုေသာေၾကာင့္ အမွန္ကို ေဆာင္ရြက္ လိုသူမ်ားသည္ သညာသိျဖင့္ မေဆာင္ ရြက္အပ္ေခ်။ ပညာသိျဖင့္သာ ေဆာင္ ရြက္အပ္သည္။ ကိုယ့္ေၾကာင့္ သူမ်ား ပူပန္ျခင္း မရွိေစရ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အမွားမ်ားစြာကို က်ဴးလြန္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာ အမွားမ်ားကား သာမန္အမွား၊ အမ်ား ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ေသာ အမွားမ်ားျဖစ္ ၾကၿပီး အခ်ဳိ႕ေသာ သူတို႔၏ အမွား တခ်ဳိ႕မွာကား သာမန္ထက္ ပိုေသာ အမွား၊ အမ်ားက ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ေသာ အမွားမ်ား ျဖစ္ေလ့ ရွိတတ္ၾကသည္။ အမ်ား ခြင့္မလႊတ္ ႏိုင္ေသာ အမွားမ်ဳိးကို သညာသိမွ် သိေသာသူ၊ အတၱအက်ဳိး စီးပြားေရွ႕တန္း တင္ၾကသူမ်ားက ေဆာင္ရြက္တတ္ သည္ကို ေတြ႔ႏိုင္ေပသည္။ သညာသိ၊ စာသိ၊ ဗဟုသုတသိကို တခ်ဳိ႔က ပညာသိ၊ ခႏၶာသိျဖင့္ သိၾကသည္ဟု ယံုမွတ္ ေနၾကေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ မရွိကို အရွိဟု ထင္ေသာ သူမ်ဳိးသည္ ျပင္ရန္ခက္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုမွ် ေကာင္းစြာသိသည္ မျဖစ္၍ ျပင္ရန္ မလိုဟုလည္း ယံုမွတ္ထားၾကသည္။ ထိုသူတို႔မွာ အမ်ားေကာင္းက်ဳိး အတြက္ မည္သို႔ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ ၾကမည္နည္း။

ဆရာႀကီး ဦးေရႊေအာင္က “ေလာကအတြက္လူ” ျဖစ္ဖို႔ ေကာင္းေၾကာင္း မ်ားစြာ ေရးသားထားခဲ့ၿပီး ျဖစ္သည္။ “ေလာကအတြက္လူ”ဟု ခံယူထားၾက သူမ်ား မ်ားမ်ား ေပၚထြန္းပါမွ ေလာက ႀကီးသာယာၿပီး မိမိတို႔ ေနာက္မ်ဳိးဆက္သစ ္မ်ား အတြက္ အက်ဳိး စီးပြားကို ခ်န္ထားရစ္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ “ကိုယ့္ အတြက္ေလာက” ဟု ႐ႈျမင္ ထားၾကသူမ်ား အေရအတြက္ မ်ားပါက ေလာက သည္ ပ်က္စီးျခင္း တို႔ျဖင့္ ၿပီးမည္ျဖစ္ၿပီး အက်ဳိးဆက္ ကိုလည္း ေႏွာင္းလူတို႔ ခံစားၾကရမည္ ျဖစ္သည္။

အမွားသည္ ျဖစ္ႏိုင္ေသာ ကိစၥ တစ္ခုျဖစ္ပါ၏။ မွားသည္ကို မွားမွန္း သိရန္သာ လိုပါသည္။ မွားခဲ့ေသာ နည္းလမ္းျဖင့္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ခဲ့လွ်င္ ထိုလမ္း မွဖယ္ခြာသင့္ပါသည္။ ဤသို႔ ေဆာင္ ရြက္ႏိုင္ျခင္းသည္ သညာသိေပၚ အေျခခံ သည္မဟုတ္၊ ပညာသိေပၚ အေျခခံမွသာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္ ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။


ေနဇင္လတ္
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၁)

မာတိကာ


statistics

web tracker