ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Monday, March 7, 2011

မာစီဒီးနဲ႔ စဥ့္ကူးမင္း

မာစီဒီးနဲ႔ စဥ့္ကူးမင္း
သုေမာင္

ကၽြန္ေတာ္၏ ဇာတာတြင္ ယာဥ္၊ ရထား ကံအက်ိဳးေပးပံုရပါတယ္။ ေမြးကတည္းက ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ျပတ္လပ္ခဲ့တာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ခုထိတိုင္ပါပဲ။ အရင္ကေတာ့ အေဖ့ရဲ႕ ကားေတြ စီးရတာပါ။ စာေရးဆရာျဖစ္ၿပီး လံုးခ်င္းေတြေရးႏိုင္ေတာ့ သင့္ႏိုးရာရာ ကားတစ္စီး ၀ယ္စီးႏိုင္ခဲ့ရာက ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေမာ္ေတာ္ကား တစ္စီးေတာ့ အၿမဲရွိေနတတ္ေတာ့တာပါပဲ။ စီးပြားတက္ရင္ ကားေကာင္းေကာင္းေလး စီးလိုက္၊ စီးပြားပ်က္ရင္ ကားညံ့ညံ့ေလး စီးလိုက္နဲ႔ေပါ့။ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီကား ထည္လဲေတြထဲမွာ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ျဖင္ ့ “မာစီဒီး” ပါ၀င္ခဲ့ပါတယ္။ မာစီဒီးဆိုေပမယ့္ “ဟစ္တလာ” စီးခဲ့တဲ့ ေရွးေဟာင္း“မာစီဒီး”ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ “မာစီဒီး” တစ္ႀကိမ္ေတာ့ စီးဖူးတယ္ ေျပာရပါလိမ့္မယ္။ ဒါကို အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာေနရတာက “မာစီဒီး” နဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ လူၾကားသူၾကား အေမးခံရတာ ႏွစ္ႀကိမ္ရွိခဲ့ဖူးလို႔ပါ။
တစ္ႀကိမ္က ေတးသံသြင္းတစ္ခုက စားေသာက္ဆိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီညက စားေနေသာက္ေနၾကတုန္း ေတးသံသြင္း ပိုင္ရွင္နဲ႔ ဂ်ာမဏီႏိုင္ငံသားတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၀ိုင္းမွာ ၀င္ထိုင္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္ကို မိတ္ဆက္ေပးပါတယ္။ ဒီအခါ ဂ်ာမဏီသားက - “မင္းမွာ မာစီဒီး ဘယ္ႏွစ္စီးရွိသလဲ” လို႔ေမးပါတယ္။ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ဆက္ေပးတုန္းက စာေရးဆရာ၊ အဆိုေက်ာ္၊ ႐ုပ္႐ွင္မင္သားဆိုၿပီး မိတ္ဆက္ေပးတာကိုး။ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္မာစီဒီးက “ဃ” အကၡရာေတြပယ္လို႔ ပါသြားပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ “တစ္ခါေတာ့ရွိဖူးတယ္” ေျပာေတာ့ သူအံ့ၾသသြားပါတယ္။ သူတို႔ဆီမွာဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္လို ဘက္စံု အႏုပညာသည္ဟာ မာစီဒီး (၆) စီး ရွိသတဲ့။ အမယ္မယ္သံုးဆိုပါစို႔။

ေနာက္တစ္ခါ အေမးခံရတာက အေမရိကားေရာက္တုန္းကပါ။ ႏိုင္ငံတကာ စာေပေဆြးေႏြးပြဲတက္ေတာ့ ႏိုင္ငံစံု စာေရးဆရာေတြနဲ႔ ေတြ႕ၾကရာမွာ အလုပ္သေဘာ စားၾကေသာက္ၾကရင္း ကိုယ္ေရးကိုယ္တာေတြ ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ကိုယ္ေရးအတၳဳပၸတၱိကိုသိေနၾကေတာ့ ဂ်ာမဏီစာေရးဆရာကပဲ ေမးပါေလေရာ။ “မင္းမွာ မာစီဒီး ဘယ္ႏွစီးရွိသလဲ” တဲ့။ ဒီေနရာမွာ မာစီဒီးကိုပဲ ဂုဏ္ျပဳေမးၾကတာက မာစီဒီးဟာ ဂ်ာမဏီလုပ္ကားျဖစ္ေနတာ တစ္ေၾကာင္းေၾကာင့္ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ “ငါ့မွာက ဆန္နီပစ္ကပ္ ပဲသံုးတယ္၊ မာစီဒီးက မြန္းက်ပ္တယ္၊ ဆန္နီပစ္ကပ္က လြတ္လပ္တယ္ေလ” ဆိုၿပီး ဆတ္ဆတ္ထိမခံ ရယ္ပြဲဖြဲ႕ခဲ့ရပါတယ္။

ဒါေလးေတြ ေျပာေနရတာက လူ႕သဘာ၀မွာ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ ေျပာၾကရင္ ေမာ္ေတာ္ကား ေကာင္းေကာင္းဟာ မပါမျဖစ္ပါ၀င္တဲ့ သေဘာမို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ခ်မ္းသာႂကြယ္၀မႈကို တိုင္းတာရင္လည္း ေမာ္ေတာ္ကား ေကာင္းေကာင္းဟာ ပါရစၿမဲမဟုတ္လား။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လိမၼာေရးျခားရွိခဲ့ရင္ (စုစုေဆာင္းေဆာင္းနဲ႔ ေနခဲ့ရင္) ခုေလာက္ဆို မာစီဒီးတစ္စီးေတာ့ စီးႏိုင္ေကာင္းပါတယ္။ ဆိုလိုတာက - စာေရးဆရာ အဆိုေက်ာ္မင္းသားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ သူ႕တန္းနဲ႔သူေတာ့ျဖင့္ ေနႏိုင္ထိုင္ႏိုင္ရွိေနပါ့မယ္။ သို႔ေသာ္ တကယ္တမ္းမေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀မွာ သာမန္အဆင့္ ေလာက္ပဲရွိခဲ့ပါတယ္။ အဆိုေက်ာ္မင္းသား တန္းမ၀င္ခဲ့ပါဘူး။ နာမည္ရ စာေရးဆရာတစ္ေယာက္ေလာက္ပဲ ေနႏိုင္ထိုင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ေျဖသိမ့္ႏိုင္တာေတာ့ရွိပါရဲ႕။ ကၽြန္ေတာ္က ေလာဘမႀကီးတတ္လို႔ပါ။ ရသမွ်နဲ႔ တင္းတိမ္ေရာင့္ရဲခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရမွာေပါ့။

အထူးသျဖင့္ ဇနီးသည္ ေအးဘံုနဲ႔ သားသမီးေတြကလည္း ပါရမီျဖည့္ႏိုင္ၾကလို႔ပါ။ သူတို႔လည္း ႐ိုး႐ိုးသားသား ေပးႏိုင္ကမ္းႏိုင္႐ံုနဲ႔ ေက်နပ္ေနခဲ့ႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ အတြင္းစိတ္ထဲမွာေတာ့ ထိုက္သင့္တဲ့ အက်ိဳးခံစားခ်င္ၾကမွာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း စီးမယ္ဆို မာစီဒီး၊ ေနမယ္ဆို ေ႐ႊေတာင္ၾကား ေလာက္ေတာ့ လိုခ်င္ခဲ့ပါတယ္။ ေစာေစာကေျပာသလို ေရာင့္ရဲေနတတ္ လို႔သာပါ။

ေကာင္းပါၿပီ။ အဲသလိုမ်ိဳး ကၽြန္ေတာ္ဘာေၾကာင့္ မေနႏိုင္ခဲ့ပါသလဲ။ ရွင္းပါတယ္။ “အရက္”ဟာ အဓိကတရားခံပါပဲ။ “အရက္” ေသာက္ပစ္လို႔ ေငြေၾကးဥစၥာဓနေတြ ကုန္ရတယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ထုတ္လုပ္သူ၊ ထုတ္ေ၀သူေတြကသာ တိုက္ၾကျပဳၾကတာပါ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘယ္ေစတနာပါပါ့မလဲ။ သုေမာင္နဲ႔ လုပ္စားေနရတုန္းမို႔ မသဒၶါေရစာတိုက္ၾကတာပါ။ သို႔မဟုတ္ ဖားၾကျပဳၾကတာပါ။ တကယ္တမ္း သုေမာင္တစ္ေယာက္ အီလည္လည္ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့ ပုလင္းေထာင္ေပးဖို႔ ေနေနသာသာ မသိ ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လာၾကပါတယ္။ ေဟာ သုေမာင္လည္း က်ပါေလေရာ ေ၀းေ၀းက ေ႐ွာင္ၾကေတာ့တာပဲ။ အျပစ္ေတာ့ မတင္ပါဘူး။

လူဆိုတာ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္ၾကတာ မဟုတ္လား။ အႏုပညာသည္က ကုိယ္နဲ႔ ဦးေႏွာက္ကို ရင္းၿပီးဖန္တီးတယ္။ သူတို႔က ေငြကိုရင္းၿပီး ပြားစီးတယ္။ ဘယ္မွာ အျပစ္ရွိလို႔လဲ။ ေျပာခ်င္တာက အဲသလို အရက္ရဲ႕ ေက်းကၽြန္ျဖစ္ခဲ့ရာကေန ကိုယ့္လူတန္းေစ့နဲ႔ကိုယ္ မေနႏိုင္တာကိုပါ။ တခ်ိဳ႕အႏုပညာသည္ေတြ ျဖစ္ဖူးၾကားဖူးၾကမွာေပါ့။ ေအာင္ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ စုေဆာင္းတယ္။ စီးပြားေရးသမားနဲ႔ သင့္တင့္ေအာင္ ေပါင္းတယ္။ နည္းနည္း အီလည္လည္ျဖစ္လာေတာ့ ဒုတိယတန္းစားေနရာက ၀င္ၿပီး ဖန္တီးတယ္။ က်ဆံုးခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ အရံအပို႕ေနရာေတြမွာ ၀င္လုပ္တယ္။ အိုမင္းမစြမ္းရွိတဲ့အခါမွာ စုေဆာင္း တာေလးနဲ႔ လူတန္းေစ့ေနႏိုင္တယ္။ တကယ္ေတာ့ အားက်စရာေကာင္းတဲ့ ဘ၀မ်ိဳးပဲမဟုတ္ပါလား။
ကၽြန္ေတာ့္မွာက အက်င့္စ႐ိုက္ေနာက္တစ္မ်ိဳး ရွိျပန္ပါတယ္။ ကိုယ္ေရာက္တဲ့ေနရာမွာ မေနတတ္တာပါပဲ။ ပင္ကိုအားျဖင့္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ျပဳမူေနထိုင္တတ္တာပါသလို ငယ္စဥ္က လက္၀ဲယိမ္းၿပီး အတင္းႀကီးကာေရာ အေျခခံက်ခဲ့တာပါ။ တကယ္ေတာ့ မင္းသားအဆိုေက်ာ္ဆိုတာ သူ႔ေနရာေလးနဲ႔သူ ေနရမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္က မင္းသားလို မေနဘဲ အဲဒီေခတ္က စာေရးဆရာေတြလို ေနတယ္။ လူတိုင္းနဲ႔ (အထူးသျဖင့္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားနဲ႔) ပေရာပရီေနတယ္။ ျဖစ္ကတတ္ဆန္းေနတယ္။ အရက္ေသာက္တာေတာင္ အရက္ျဖဴကို လမ္းေဘးဆိုင္ ထိုင္ေသာက္တယ္။ အဲဒီလို ခ်ီးမြမ္းၾကေတာ့ ေက်နပ္တယ္။ ႏွာေခါင္း႐ႈံ႕တဲ့သူေတြကို ခုခံတယ္။ ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္ ႐ုပ္ရည္ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ အ႐ြဲ႕တိုက္ၿပီး မိတ္ကပ္မလိမ္းဘဲ ႐ုပ္႐ွင္႐ိုက္တယ္။ တကယ္ေတာ့ မိတ္ကပ္ဆိုတာ လွပဖို႔ထက္ ျပဳျပင္ဖို႔ဆိုတာကို မသိခဲ့ဘူး။

သီခ်င္းဆိုပြဲေတြမွာ ျဖစ္ကတတ္ဆန္း အ၀တ္နဲ႔ ပြဲတတ္တယ္။ ပရိသတ္ကို ေစာ္ကားရာက်တယ္ဆိုတာ မစဥ္းစားဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္က ေျပာဖူးတယ္။ “သား ပရိသတ္ဆိုတာ ကိုယ့္ကို ပိုက္ဆံေပးၿပီးၾကည့္တာ သူတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လွလွပပေလး ျဖစ္ေအာင္ေနရတယ္” တဲ့။ ဒါကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ နားမေထာင္ခဲ့ဘူး။ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တယ္။ အရက္၀င္ေတာ့ ပိုဆိုးေတာ့တာေပါ့။ ဒါေလာက္ဆို ကၽြန္ေတာ့္ သဘာ၀နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ကို သိေလာက္ပါၿပီ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအးဘံုရဲ႕ စီးတဲ့ေရ ဆယ္တဲ့ ကန္သင္းေၾကာင့္ ခုလို တန္းေစ့ေလး ေနႏိုင္ခဲ့တာပါ။

ပင္ကို႐ိုး႐ိုးသားသား စိတ္ကေလးေၾကာင့္လည္း လက္ရွိဘ၀ကို ေရာင့္ရဲႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ေကာင္းပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ယခု စာစု ေခါင္းစီးကိစၥ။ “မာစီဒီးနဲ႔ စဥ့္ကူးမင္း” တဲ့။ “မာစီဒီး” ကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ လူေနမႈဘ၀ တစ္ခုရဲ႕ ျပယုဂ္။ စဥ့္ကူးမင္း ဘယ့္ႏွယ့္ေၾကာင့္ပါလာရပါသလဲ။ မတန္တရာႏႈိင္းတယ္ပဲဆိုဆို ကၽြန္ေတာ့္အျဖစ္က စဥ့္ကူးမင္းနဲ႔ သြားတူေနလို႔ပါ။ ဒါကို ဆရာႀကီး ျမေကတုရဲ႕ “နန္းမူနန္းရာ စာေပါင္းခ်ဳပ္” စာအုပ္ ျပန္ဖတ္ရင္း သတိထားမိတာပါ။ ၁၁၃၈ခုႏွစ္မွာ “အ၀” ကို စဥ့္ကူးမင္း စိုးစံပါတယ္။ စဥ့္ကူးမင္းဟာ ဆန္းက်ယ္တဲ့ ဓေလ့ရွိသူျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ဆင္းရဲသား ဘ၀က လာသူမို႔ ဆင္းရဲသားမ်ားကို အေလးထား ေစာင့္ေ႐ွာက္ပါတယ္။ ဆင္းရဲသားေတြကို တန္းတူေပါင္းတယ္။ ရွင္ဘုရင္လို မေနဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဆင္းရဲသားမ်ားက စဥ့္ကူးမင္းကို ခ်စ္ၾကတယ္။ အ႐ြယ္ကလည္း (၂၀) ေက်ာ္ဆိုေတာ့ လုပ္ရဲကိုင္ရဲ သတၱိရွိတယ္။ တိုင္းျပည္တြင္းမွာ အခြန္ေတာ္ေငြ မေကာက္ခံရ အမိန္႔ထုတ္တယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရာင္း၀ယ္ေဖာက္ကားခြင့္ေပးတယ္။ လူမ်ိဳးဘာသာမေ႐ြး တိုင္းျပည္တြင္း ၀င္ထြက္ခြင့္ေပးတယ္။ သန္းေခါင္စာရင္း (လူဦးေရ စာရင္း)ကို ပယ္ဖ်က္တယ္။ သူဟာ ဆင္းရဲသားဘ၀ကလာတာမို႔ ဆင္းရဲသားလိုပဲ က်င့္ႀကံတယ္။

ေ႐ွးေ႐ွးဘုရင္ေတြဟာ ဇိမ္ခံေနၾကတာပဲလို႔ သူက ယူဆတယ္။ နန္းေတာ္သစ္ေဆာက္ဖို႔ မူးမတ္ေတြက အႀကံေပးၾကတာကို လက္မခံဘူး။ ဆင္းရဲသားေတြ ပင္ပန္းမယ္။ အလုပ္႐ႈပ္တယ္။ ျပည္သူ႕ဘ႑ာေတြ ေလ်ာ့ပါးမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကုန္ကုန္ေျပာၾကေၾကး ၀တ္လဲေတာ္ အသစ္ေတာင္ မခ်ဳပ္လုပ္ဘူး။ အဲ သံဃာ ေတြအတြက္ေတာ့ ေက်ာင္းဇရပ္ေတြ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းတယ္။ အလွဴအတန္းရက္ေရာ႐ံုမကဘူး လက္ဖြာတယ္လို႔ေတာင္ အဆိုရွိပါတယ္။ သာသနာေရးကို အလြန္အေလးထားတဲ့ မင္းပါပဲ။ ခုထိ ရွိေနတဲ့ ေ႐ႊတိဂံုဘုရားေပၚက “ျပည္ေတာ္ျပန္ ေခါင္းေလာင္းႀကီး”ဟာ စဥ့္ကူးမင္းရဲ႕ ကုသိုလ္ပါ။ စဥ့္ကူးမင္း ေခါင္းေလာင္းလို႔ေတာင္ ေခၚပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စဥ့္ကူးမင္းလက္ထက္မွာ တိုင္းျပည္သာယာ၀ေျပာ ခ်မ္းသာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဆံုးခ်ိန္တန္လာေတာ့လည္း ဘာတတ္ႏိုင္မွာလဲ။ ျဖစ္ပံုကလည္း ၾကည့္ဦး “အရက္”ကိစၥပါပဲ။ ေစာေစာကေျပာသလို လူ၀င္လူထြက္စာရင္းဇယားမရွိ တိုင္းျပည္ကို တံခါးဖြင့္ထားေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ကုန္သြယ္ဖို႔ အ၀င္အထြက္မ်ားလာတယ္။ အဲဒီမွာ လက္ေဆာင္ပဏၰာေတြဆက္ၾက တယ္။  အဲဒီထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားျဖစ္ အရက္ေတြပါတယ္။ ဒါေတြ ျမည္းစမ္းရင္း ေနာက္ပိုင္း အရက္စြဲလာရာမွ တစ္တိုင္းျပည္လံုး အရက္ဆိုင္ေတြ မႈိလိုေပါက္ေအာင္ စည္ကားလုပ္စားၾကေတာ့တဲ့အဆင့္ထိ ခြင့္ျပဳခဲ့ ပါတယ္။

ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ “အမဲမေပၚရ” အမိန္႔ကိုဖ်က္ၿပီး အမဲေပၚေစတယ္။ သူကိုယ္တိုင္လည္း အရက္နဲ႔ အမဲကို စြဲေနခဲ့ပါၿပီ။ ေနာက္ပိုင္း ဘယ္ေလာက္ထိ အရက္ေၾကာင္သြားသလဲဆိုတာ ဥပမာျပဳေလာက္ပါတယ္။ နန္းေတာ္မွာ ပြဲလမ္းသဘင္ေတြ အၿမဲလိုလို က်င္းပဆက္သြင္းၾကရတယ္။ အဲဒီမွာ ဇာတ္သမားေတြဟာ ရရာအ၀တ္နဲ႔ တက္ကၾကရတာကို သူ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာလုပ္သလဲ။ ပြဲထဲက ရွင္ဘုရင္ အ၀တ္အစား ၫိႈးေနရင္ သူ၀တ္တဲ့ ၀တ္လဲေတာ္ ငွားရမ္းၿပီး ကေစတယ္။ ၀န္ႀကီး၊ မွဴးႀကီး၊ မတ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေဗာင္းေတာ္ ေတြ ၀တ္လံုေတာ္ေတြၾကည့္မေကာင္းရင္ ၀န္ႀကီး၊ မွဴးႀကီး၊ မတ္ႀကီး အစစ္ေတြရဲ႕ ပစၥည္းေတြ ငွားရမ္းေစၿပီး ကေစတယ္။ ဘယ္ေလာက္ထိ ဆိုးလာသလဲဆိုရင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဘီလူးေခါင္း ေမ်ာက္ေခါင္း စတဲ့ မ်က္ႏွာဖံုး ေခါင္းစြပ္ေတြကို ကိုယ္ေတာ္တိုင္စြပ္ၿပီး ပြဲ၀င္ကတဲ့အထိ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဆင္းရဲသားေတြရဲ႕ ဘ၀ကို စာနာလြန္းလို႔ မၾကာခဏဆိုသလို ဆင္းရဲသားေယာင္ေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ ေလ့ရွိတယ္။

တစ္ခါေတာ့ အဲသလိုနန္းျပင္ထြက္သြားလိုက္တာ အႀကံဆိုးရွိတဲ့ ေဖါင္းကားစားေမာင္ေမာင္ဆိုသူက စဥ့္ကူးမင္း ေယာင္ေဆာင္ၿပီး ၿမိဳ႕ထဲ၀င္ ထီးနန္းသိမ္းပိုက္လိုက္ေတာ့ ခံရေတာ့တာပါပဲ။ ၿမိဳ႕တံခါးကိုလည္း အ၀င္အထြက္ သိပ္မစစ္ေဆးခဲ့ဘူးကိုး၊ ဒီလိုနဲ႔ စဥ့္ကူးမင္း နန္းက်ပါတယ္။ ေတာ္ေသးတာက ေဖါင္းကားစား ေမာင္ေမာင္ဟာ ခုႏွစ္ရက္သာ နန္းစံလိုက္ရၿပီး ဘိုးေတာ္ဘုရားက ျပန္လည္ နန္းသိမ္းလိုက္လို႔သာေပါ့။
ကိုင္း ဒါေလာက္ဆို ကၽြန္ေတာ့္ စာစုေခါင္းစီး ဘာေၾကာင့္ “မာစီဒီးနဲ႔ စဥ့္ကူးမင္း” ျဖစ္ရသလဲဆိုတာ ရွင္းေလာက္ပါၿပီ။ လူဆိုတာ ႐ိုးသားရပါမယ္။ ႐ိုးသားတယ္ဆိုရာမွာ သာမန္ျပည္သူလိုပဲေနရမယ္ မဆိုပါဘူး။ ဘုရင္ ဘုရင္အေလ်ာက္၊ အမွဴး အမတ္အမွဴးအမတ္ အေလ်ာက္၊ ျပည္သူ ျပည္သူအေလ်ာက္ ႐ိုးသားစြာ ေနရမယ္လို႔ေျပာတာပါ။ ခ်မ္းသာခ်င္ဟန္ေဆာင္တာ မ႐ိုးသားသလို ဆင္းရဲခ်င္ဟန္ေဆာင္ တာလည္း မ႐ိုးသားပါဘူး။ ဒါဟာ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ဟန္လုပ္ေနၾကတာပါပဲ။ (တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ဆင္းရဲသားေတြ အေပၚ က႐ုဏာထားတဲ့ စဥ့္ကူးမင္းရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ကိုေတာ့ ခ်ီးက်ဴးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။)

သုေမာင္
ဟဒယမဂၢဇင္း၊ ဧၿပီလ၊ ၂၀၀၈ခု။

မာတိကာ


statistics

web tracker