ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Friday, July 22, 2011

ငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဂႏၶာရီဆန္သည့္ အယူအဆမ်ား

ငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဂႏၶာရီဆန္သည့္ အယူအဆမ်ား (၁)

သက္လံု

လူသားသည္ ေျမႀကီးႏွင့္တြဲေနေသာ သတၱဝါမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိုးေပၚပ်ံႏိုင္ေသာ ငွက္မ်ားကို ေရွးေခတ္သတၱဝါမ်ားအျဖစ္ သေဘာထားၾကသည္မွာ မဆန္းပါေခ်။ ကမာၻေပၚမွ မ်ားစြာေသာ လူမ်ိဳးတို႔သည္ ငွက္မ်ားကို နတ္မ်ား၏ စီးေတာ္ယာဥ္ (ဝါတန) အျဖစ္ လည္းေကာင္း၊ နတ္မ်ား၏ ေစတမန္အျဖစ္ လည္းေကာင္း သတ္မွတ္ ယူဆၾက၏။ ေရွးေခတ္အခါက ဘာသာေရးဆိုင္ရာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေရွးျဖစ္ေဟာ ဆရာမ်ားသည္ ငွက္မ်ားပ်ံပံု၊ ေအာ္ျမည္ပံု၊ ျပဳမူပံုမ်ားကို ေလ့လာ၍ နိမိတ္ အေကာင္း၊ အဆိုး သတ္မွတ္ၾက၏။ ေရာမေခတ္က ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာဌာနတြင္ ေရွးျဖစ္ေဟာရသည့္ အတတ္ျဖစ္ေသာ ေအာ္နစ္သိုမန္စီ (ORNITHO MANCY) ကို ေလ့လာသင္ၾကားခဲ့ရာ ေနာင္တြင္ ခရစ္ယာန္သာသနာ ထြန္းကားလာၿပီးသည့္တိုင္ေအာင္ ယံုၾကည္လက္ခံသူမ်ားသည္ ခရစ္ယာန္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက မ်က္ေမွာင္ကုတ္သည့္ၾကားမွပင္ မ်ားျပားလ်က္ ရွိ၏။အေနာက္တိုင္းမွ အစြဲတစ္ခုမွာ တစ္ေကာင္တည္းေသာငွက္ ျပတင္းေပါက္တြင္လာ၍ ႏႈတ္သီးျဖင့္ ေခါက္ေနလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ အိပ္ခန္းထဲ ဝင္လာလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ေခါင္တိုင္မွတစ္ဆင့္ အိမ္တြင္းသို႔ ပ်ံဆင္းလာလွ်င္ ျဖစ္ေစ လူေသမည့္နိမိတ္ဟု ယူဆၾကသည္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္တြင္ လူမမာရွိေနလွ်င္ ထိုလူမမာ ဘဝကူးေတာ့မည္နိမိတ္ဟု ဆိုၾကသည္။ တစ္ဖန္ ညဥ့္ငွက္မ်ားကို ေန႔ဘက္တြင္ ေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ နိမိတ္မေကာင္းဟုလည္း ယူဆၾကေသးသည္။

အဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္ ေမြးျမဴထားေသာ ငွက္မ်ားသည္ မိသားစုႏွင့္ မ်ားစြာ ပတ္သက္ေနသည္ဟု ယူဆၾက၏။ မိသားစုထဲတြင္ တစ္ဦးဦး ေသဆံုးခဲ့ေသာ္ ငွက္ေလွာင္အိမ္တြင္ လြမ္းသူ႔ဖဲႀကိဳးကေလးမ်ားကို ခ်ည္ေႏွာင္ေပးရ၏။ သို႔မဟုတ္ပါက ထိုငွက္ပါ လိုက္၍ေသမည္ဟု ဆိုၾကေလသည္။ စေကာ့တလန္တြင္မူ သတို႔သမီးက ေမြးထားေသာငွက္ ျဖစ္ေစ၊ သတို႔သားက ေမြးထားေသာငွက္ ျဖစ္ေစ လက္ထပ္မည့္ေန႔ နံနက္တြင္ ေသဆံုးခဲ့ေသာ္ လက္ထပ္ပြဲ အထမေျမာက္ ပ်က္ျပားမည့္နိမိတ္ဟု မွတ္ယူၾက၏။

ေသသူသည္ အသြင္ယူ၍ လာေရာက္ ကိုယ္ထင္ျပတတ္သည္ ဟူေသာ အယူလည္း ရွိေသးရာ ေရျပင္ေပၚ က်က္စားတတ္သည့္ ငွက္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေရနစ္ေသဆံုးၾကကုန္ေသာ သေဘၤာသားမ်ား ကိုယ္ထင္ျပျခင္းဟု ဆိုခဲ့ဖူးသည္။ (ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေတာ့ ေသသူသည္ လိပ္ျပာအသြင္သဏၭာန္ျဖင့္ ကိုယ္ထင္ျပတတ္သည္ဟု အခ်ိဳ႕သူမ်ား အေတြ႔အၾကံဳရွိသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။ ဤသည္မွာလည္း ဝိညာဥ္ကို ျမန္မာစကားျဖင့္ လိပ္ျပာ ဟူ၍လည္း ေခၚေဝၚေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ့္မည္။)

မိသားစုမ်ိဳး႐ိုးအလိုက္ နိမိတ္ျပတတ္ေသာ ငွက္မ်ားလည္း ရွိေသး၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ မိသားစုမ်ား၏ အယူမွာ သူတို႔အထဲမွ တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ရင္ဘတ္တြင္ အျဖဴေရာင္ရွိေသာငွက္ တစ္ေကာင္သည္ အိပ္ခန္းထဲဝင္လာၿပီး ေသခါနီးလူအေပၚ ခဏၾကာဝဲပ်ံၿပီးေနာက္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတတ္သည္ ဆို၏။ အခ်ိဳ႕ေသာမိသားစုကမူ သူတို႔ထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ေသခါနီးေသာ္ ႀကီးမားေသာ ဇီးကြက္အျဖဴႀကီး ႏွစ္ေကာင္သည္ အိမ္ေခါင္မိုးေပၚတြင္ လာနားသည္ ဆို၏။ (ဇီးကြက္အျဖဴႀကီးကို ျမန္မာတို႔က ‘မိန္ေကာင္’ သို႔မဟုတ္ ‘လင္ေကာင္ပိုး’ ဟု ေခၚ၍ ငွက္ဆိုးစာရင္းထဲတြင္ ထည့္သြင္းၾကသည္။)

ခရစ္ယာန္သာသနာပိုင္တစ္ဦး ကြယ္လြန္ခါနီးတြင္ ဗ်ိဳင္းတစ္ေကာင္သည္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းတြင္ လာနားေသာ ျဖစ္ရပ္ရွိခဲ့ဖူးသည္ ဆို၏။ ေနာက္တစ္ဦးေသာ္ကား ကြယ္လြန္ခါနီးတြင္ ႀကီးမားေသာ ငွက္ျဖဴႀကီးႏွစ္ေကာင္သည္ ေလထဲတြင္ ေတာင္ပံမခတ္ဘဲ ပ်ံသြားၾကသည္ ဆို၏။

ဥေရာပတိုက္တြင္ ယခုေခတ္အထိပင္ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ ဇီးကြက္မ်ား၊ က်ီးကန္းမ်ားကို နိမိတ္မေကာင္းေသာ ငွက္မ်ားဟု မွတ္ယူလ်က္ ရွိၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာမ်ားကမူ က်ီးသာလွ်င္ ဧည့္ေကာင္းေစာင္ေကာင္း ေရာက္လာတတ္သည္ဟု ဆိုၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ‘ေဆာင္ၾကာအိမ္ႀကီးဆီသို႔ ႀကီးဆီသို႔၊ ေမာင္လာခ်ိန္နီးၿပီမို႔၊ ေရႊက်ီးေလးညိဳျပာ၊ ေဆာင္ေတာ္စြန္းမွာ ကၽြမ္းထိုးလို႔သာ’ ဟူေသာ ေတးကဗ်ာေလးပင္ ရွိခဲ့၏။ ဇီးကြက္မ်ားကိုလည္း လာဘ္ေကာင္မ်ားအျဖစ္ မွတ္ယူၾကေလရာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႔၏ ေစ်းဆိုင္မ်ားတြင္ ေၾကာင္႐ုပ္မ်ားထားသလို ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ ေစ်းဆိုင္တို႔တြင္လည္း ဇီးကြက္႐ုပ္မ်ား ထားရွိသည္ကို မၾကာခဏ ေတြ႔ရတတ္ေလသည္။ သူ႔လူမ်ိဳးထံုးစံႏွင့္ သူ႔ဓေလ့အစြဲဟုပင္ ဆိုရေပေတာ့မည္။

အေနာက္ႏိုင္ငံ ေရွးေခတ္ အယူအဆတြင္ ဂ်ဴႏို (JINO) အမည္ရွိ နတ္ဘုရားမ၏ အခ်စ္ေတာ္ငွက္မွာ ဥေဒါင္းငွက္ျဖစ္ရာ ဟိႏၵဴနတ္ဘုရားမ်ားထဲမွ သူရႆတီဟု ျမန္မာမ်ား ေခၚေဝၚေနသည့္ ဆြရတီနတ္ေဒဝီ၏ အနီးအပါးတြင္လည္း ဥေဒါင္းငွက္ရွိတတ္ျခင္းမွာ သတိျပဳစရာ အခ်က္တစ္ခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။

(က) ႀကိဳးၾကာငွက္

တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔၏ အယူအဆတြင္ ႀကိဳးၾကာငွက္သည္ အသက္ရွည္ျခင္း၏ သ႐ုပ္ကိုေဆာင္၏။ ေနမင္းဆီသို႔ ႀကိဳးၾကာႏွစ္ေကာင္ ပ်ံသန္းေနေသာ ႐ုပ္ပံုကို လက္ေဆာင္ရသူသည္ ဘဝတြင္ တိုးတက္ ႀကီးျမင့္လာရသည္။ ေနာက္သ႐ုပ္တစ္ခု အေနျဖင့္ကား ႀကိဳးၾကာငွက္သည္ ပညာ၏သ႐ုပ္ျဖစ္သည္ ဆို၏။

(ခ) လင္းယုန္ငွက္


တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ားကပင္ လင္းယုန္ငွက္လည္း အင္အား၏ သ႐ုပ္သေကၤတ ျဖစ္သည္ဟု ဆို၏။ အသက္ႀကီးရင့္ အိုမင္းသူအား ထင္း႐ႉးပင္ေပၚ၌ နားေနေသာ လင္းယုန္ငွက္႐ုပ္ပံုကို လက္ေဆာင္ေပးလွ်င္ သူအားအင္ရွိၿပီး အသက္ရွည္ေစရန္ ဆုေတာင္းေပးရာ ေရာက္ေလသည္။ လင္းယုန္ငွက္သည္ ေရွးေဟာင္း ဘာလီလုန္ႏွင့္ ပါရွားဘုရင္မ်ား၏ ေတာ္ဝင္အမွတ္တံဆိပ္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ေရာမလူမ်ိဳးမ်ား၏ ဘုရင္ဧကရာဇ္တို႔ နတ္ရြာစံခဲ့ေသာ္ အေလာင္းစင္ေပၚမွေန၍ လင္းယုန္ငွက္ကို လႊတ္ေပးၾကသည္။ အေနာက္တိုင္းတြင္ ေရွးပေဝဏသီ ကာလကပင္ လင္းယုန္ငွက္မ်ားကို အေလးထားၾကသည္။ တအံ့တၾသ ႐ႈျမင္ၾကသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ၾကသည္။ အိႏၵိယ၊ ပါရွား၊ အဆီးရီးယား ဟူေသာ ေရွးေခတ္ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဟစ္တိုက္အင္ပါယာမွ ေဒဝတာပုရာဏ္မ်ားတြင္ လင္းယုန္ငွက္ကို ဂုဏ္ျပဳေနရာထားခဲ့ၾက၏။

ေခါမ(ေခၚ) ဂရိလူမ်ိဳးတို႔၏ ေဒဝတာပုရာဏ္တြင္ ေကာင္းကင္ဖခင္ႀကီးျဖစ္ေသာ ဇီယုစ္ (ZEUS) ႏွင့္ နီးစပ္စြာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ ခဲ့သည္မွာ လင္ယုန္ငွက္ျဖစ္သည္ ဆို၏။ ေရာမႏိုင္ငံတြင္လည္း တပ္မေတာ္၏ အမွတ္တံဆိပ္အျဖစ္ ထားရွိခဲ့ေသာ အဓိကရငွက္ ျဖစ္ေလသည္။

အေနာက္တိုင္းတြင္ လင္ယုတ္ငွက္ကို မိုးေကာင္းကင္၏ ဘုရင္၊ ေလမုန္တိုင္းႏွင့္ မိုးႀကိဳးမ်ားကို ေဆာင္ၾကဥ္းလာသူ ေနမင္းကို မ်က္စိက်ိန္းျခင္း မရွိဘဲ စိုက္ၾကည့္ႏိုင္ေသာ ေနငွက္အျဖစ္ လက္ခံ ယံုၾကည္ထားခဲ့၏။ ေရာမလူမ်ိဳး သဘာဝဓမၼ ပညာရွင္ျဖစ္သူ ပလီနီ (PLINY) ၏ အဆိုအရ ေနကို စိန္းစိန္းၾကည့္ႏိုင္ေသာ စြမ္းအားသည္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လင္းယုန္ငွက္ ေပါက္စမ်ားသည္ ေနကိုစူးစူးရဲရဲ မၾကည့္ႏိုင္ပါက အသိုက္ထဲမွ ပစ္ခ်၍ ေသဆံုးေစသည္ဟု ဆို၏။

လင္းယုန္ငွက္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေနာက္တိုင္းမွ အယူအစြဲပံုျပင္မ်ားသည္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္း၏။ ထိုငွက္သည္ အိုမင္းျခင္းမရွိဘဲ အသက္ျပန္၍ ငယ္ႏိုင္သည္ဆို၏။ ယင္းငွက္သည္ ေနႏွင့္ အလြန္နီးကပ္စြာ ပ်ံသြား၍ အေတာင္ပံမ်ား မီးစြဲေလာင္ေသာအခါတြင္ ပင္လယ္ထဲ ထိုးဆင္း၍ မီးကို ၿငိမ္းသတ္သည္။ ထို႔ေနာက္ အသိုက္ထဲတြင္ ခိုေအာင္းနားေနရာ အေမႊးအေတာင္မ်ား အသစ္ေပါက္လာ၍ ျပန္လည္ၿပီး ငယ္ရြယ္လာသည္ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ပံုျပင္တစ္ခုမွာ ထိုငွက္သည္ အျခားေသာငွက္မ်ားကဲ့သို႔ အိုမင္း၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ဖ်ားနာ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ေသဆံုးသည္ဟူ၍ မရွိေခ်။ အစာငတ္၍သာ ေသရသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ သူ၏ ႏႈတ္သီးသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ အတြင္းသို႔ ေကာက္ေကြးဝင္လာၿပီး ပါးစပ္ကို ဖြင့္၍မရေသာေၾကာင့္ဟု ဆို၏။

ေဝလျပည္နယ္ အထူးအားျဖင့္ စႏိုးဒြန္ခ႐ိုင္၌ အယူအဆရွိခဲ့သည္မွာ လင္းယုန္ငွက္မ်ား၏ ေအာ္သံသည္ ကပ္ဆိုးတစ္ခုခု ျဖစ္စရာရွိသည္ဟု နိမိတ္ေဆာင္လည္း ျဖစ္ရာ၏။ သို႔တည္းမဟုတ္ သူရဲေကာင္းတစ္ဦး ေမြးဖြားျခင္း၊ မင္းဆက္တစ္ခု ပ်က္သုဥ္းျခင္း စေသာ ျဖစ္ရပ္ႀကီးတစ္ခုခု ျဖစ္ပြားနိမိတ္ေသာ္လည္း ျဖစ္ရာ၏ဟု ယူဆၾကသည္။ ထိုငွက္မ်ားသည္ ကြင္းျပင္၌ နိမ့္နိမ့္ပ်ံသန္းခဲ့ေသာ္ ေရာဂါျဖစ္ပြားျခင္း၊ ေသဆံုးျခင္း၊ စစ္႐ႈံးျခင္းတို႔၏ နိမိတ္ဟု ဆို၏။ သို႔ေသာ္ ေတာင္မ်ားထက္တြင္ ျမင့္မားစြာ ဝဲပ်ံေနခဲ့ေသာ္ ေကာင္းေသာနိမိတ္ဟု ယူဆၾက၏။ တစ္ေကာင္တည္းေသာ လင္းယုန္ငွက္သည္ ေက်ာက္စြန္းတြင္ ကင္းေစာင့္သဖြယ္ နားေနပါက ရန္သူေရာက္လာမည့္နိမိတ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ေကာင္မက အမ်ားအျပား နားေနၾကသည္ဆိုပါက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနိမိတ္ ျဖစ္သြားေလေတာ့သည္။

လင္းယုန္ငွက္၏ အသိုက္ကို လုယက္ဖ်က္ဆီးျခင္းသည္ အလြန္ပင္ ကံဆိုးေစေသာအမႈ ျဖစ္သည္ဆို၏။ ထိုသို႔ ျပဳလုပ္သူသည္ ဘဝတြင္ ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေန၍ မရႏိုင္ေတာ့ဟု ယူဆၾကသည္။ လင္းယုန္တို႔၏ အသိုက္ကို ရွာေဖြလုယက္ၾကျခင္း အေၾကာင္းရင္းမွာ လင္းယုန္ေက်ာက္ကို လုိခ်င္၍လည္း ျဖစ္၏။ လင္းယုန္ငွက္ဥသည္ ေမွာ္တန္ခိုးရွိသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ လင္းယုန္ငွက္ဥတစ္ဥကို လူႏွစ္ေယာက္ ခြဲေဝစားခဲ့ေသာ္ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးကို မေကာင္းေသာ ပေယာဂမကပ္ႏိုင္ဘဲ အထူသျဖင့္ စုန္းကေဝမ်ား၏ ျပဳစားျခင္းမွ ကင္းပလာႏိုင္သည္ဟု စြဲမွတ္ထားၾကသည္။ ထိုငွက္မ်ားသည္ မ်က္စိအျမင္ အားေကာင္းလွေသာေၾကာင့္ ထိုငွက္၏ သည္းေျခရည္ကို ပ်ားရည္ျဖင့္ ေရာစပ္ေသာက္သံုးလွ်င္ လူတို႔၏ မ်က္စိမြဲျခင္းကိုလည္း ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ထိုငွက္မ်ားသည္ သိမ္းငွက္ေပါင္းျမက္ပင္ (HAWKWEED) ဟု ေခၚသည့္အပင္မ်ားကို စားၾကသည္ျဖစ္ရာ ထိုအပင္မ်ိဳးသည္ မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ကို အားေကာင္းလာေစေသာ အက်ိဳးအာနိသင္ ရွိသည္ဟု ဆိုထားၾကေပ၏။

လင္းယုန္ေက်ာက္

အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ (EAGLE STONE) ဟု ေခၚသည္။ ထိုေက်ာက္မ်ားမွာ အညိဳေရာင္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ အေရာင္ရွိ၍ ေက်ာက္မ်က္ရတနာပညာအရ LAPIS ACQUILARIS ဟု ေခၚသည္ဆို၏။ ထိုေက်ာက္ကို ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားသည္ အႏၲရာယ္ကင္းစြာ ေမြးဖြားႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ထားၾကသည္။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံသို႔ အေရွ႕တိုင္းမွ တင္သြင္းလာသည္ဟု ဆိုသည္။ ထိုေက်ာက္မ်ားတါင္ ေမွာ္တန္ခိုးရွိသည္ ဆိုကာ ေဆာင္ထား႐ံုျဖင့္ပင္ ကံေကာင္းေစႏိုင္သည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ၾက၏။ ၁၇ ရာစုႏွစ္မ်ားႏွင့္ ၁၈ ရာစုႏွစ္မ်ား ေစာေစာပိုင္းတြင္ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ၌ ထိုေက်ာက္ရွိသူမ်ားက သူတို႔ခင္မင္သူမ်ားအား လိုအပ္သည့္အခါတြင္ ငွားရမ္း၍ ေဆာင္ထားခြင့္ ေပးသည္ဟု သိရသည္။ ေဆာင္ေသာအခါ အိတ္ကေလးျဖင့္ ထည့္၍ ေဆာင္ၾကရ၏။ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိန္းမမ်ားသည္ အိတ္ျဖင့္ထည့္၍ လည္ပင္းတြင္ ဆြဲထားၾကေသာ္လည္း ကေလးမ်က္ႏွာျမင္ေသာအခါ ေပါင္တြင္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားရသည္ ဟူ၍လည္း ေျပာၾက၏။

ထိုေက်ာက္မ်ားကို လင္းယုန္ငွက္တို႔၏ အသိုက္မ်ားထဲတြင္မွ ေတြ႔ရသည္ ဆို၏။ လင္းယုန္ငွက္မ်ားသည္ သားေပါက္ရ ခက္ခဲတတ္ၾကေသာေၾကာင့္ ထိုေက်ာက္တို႔၏ အကူအညီ အမအစကို ခံယူၾကရသည္ဟုလည္း ယံုမွတ္ထားၾကေလသည္။ ထိုမွ်သာမက ငွက္သိုက္ကို အဆိပ္သင့္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးသည္ဟု ဆို၏။

(ဂ) ေတာက်ီးကန္း


တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔၏ အယူတြင္ ယုန္သည္ လႏွင့္ ပတ္သက္သကဲ့သို႔ပင္ ေတာက်ီးကန္း သို႔တည္းမဟုတ္ က်ီးကန္းသည္ ေနႏွင့္ ပတ္သက္ေန၏။ ျမန္မာတို႔ကမူ ေနကို ေဒါင္းငွက္ႏွင့္ ဆက္စပ္ထားၾက၏။ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔၏ ေရွးေဟာင္းပါးစပ္ သမိုင္းတစ္ခုထဲတြင္ ေနထဲ၌ ေတာက်ီးကန္းဆယ္ေကာင္ ရွိေနရာ လူအမ်ား ေသေက်ပ်က္စီးေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ၌ ေလးသည္ေတာ္ ဟိုယီဆိုသူက ေလးျဖင့္ ေတာက်ီးကန္း ကိုးေကာင္ကို ပစ္ခ်ရာ ယခုအခါ ေနထဲတြင္ ေတာက်ီးကန္း တစ္ေကာင္တည္းသာ ရွိေတာ့၏။ ထူးဆန္းသည္မွာ ထိုေတာက်ီးကန္းမွာ ေျခေထာက္သံုးေခ်ာင္း ပါရွိသည္။ တ႐ုတ္တို႔က ေတာက်ီးကန္းသည္ ၾကည္ညိဳစရာ ငွက္ျဖစ္၍ ဘုရားဝတ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ရတတ္သည္။

က်ီးေအာ္သံကို အခ်ိန္နာရီႏွင့္တြဲ၍ နိမိတ္ေကာက္ၾက၏။ ညဘက္ ရွစ္နာရီႏွင့္ သန္းေခါင္ယံၾကား ဆိုလွ်င္ကား  ေသျခင္း၏ နိမိတ္ဟု တ႐ုတ္တို႔က ဆိုၾကျပန္သည္။ ျမန္မာတို႔၏ အယူအစြဲတစ္ရပ္မွာလည္း က်ီးမ်ားၿပိဳလွ်င္ အမ်ားအတြက္ မေကာင္းေသာ ေရွ႕ေျပးနိမိတ္ဟူ၍ မွတ္ယူခဲ့ၾကေလသည္။

(ဃ) ဥေဒါင္းငွက္


ဥေဒါင္းငွက္သည္ အေရွ႕တိုင္း အယူအဆတြင္ က်က္သေရႏွင့္ လွပျခင္းကို သ႐ုပ္မူသည္။ မေကာင္းမိစာၦကို ေမာင္းႏွင္ပစ္ႏိုင္၏။ အိႏၵိယအမွတ္အစြဲတြင္ စစိတိုက္မႈဆိုင္ရာနတ္သည္ ဥေဒါင္းကို စီး၏။ သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္တြင္လည္း သူရႆတီမည္ေသာ ကဗ်ာနတ္ဘုရားမႏွင့္လည္း ဥေဒါင္းသည္ ဆက္စပ္ေနျပန္ပါ၏။ လက္႐ံုးရည္၊ ႏွလံုးရည္ ႏွစ္အင္စံုရသည္ဟု ဆိုရမည္ကဲ့သို႔ ရွိ၏။ ဣေႁႏၵနတ္ဘုရားသည္ပင္ ေဒါင္း႐ုပ္ခံပလႅင္ေပၚတြင္ စံပယ္သည္။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ကား ဥေဒါင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အမွတ္အသား ထည္ထည္ဝါဝါ မေတြ႔ရပါ။ လွပမႈ၊ က်က္သေရရွိမႈ တို႔ေၾကာင့္လား မဆိုႏိုင္။ ဥေဒါင္းငွက္သည္ အေနာက္တိုင္း အယူအစြဲမ်ားတြင္ ထင္ရွားေသာ ေနရာကို ယူထားသည္ကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါ၏။

ေရွးေဟာင္းလူမ်ိဳးတို႔၏ ေဒဝတာပုရာဏ္တြင္ ဥေဒါင္းငွက္သည္ ဟီရိနတ္ဘုရားမ၏ အခ်စ္ေတာ္ငွက္ျဖစ္၍ ေရာမငွက္ဟု ဆိုသည္။ ထိုငွက္၏အသားသည္ မပ်က္စီးႏိုင္ဟူ၍လည္း ယူဆၾကသျဖင့္ ေရွးဦး ခရစ္ယာန္တို႔က ဥေဒါင္းကို မေသျခင္း၏ သ႐ုပ္ သတ္မွတ္ထားၾကသည္ ဆို၏။ ထိုငွက္၏ မူလေဒသျဖစ္ေသာ အာ႐ွတိုက္ေတာင္ပိုင္းတြင္ အလြန္ တန္ဖိုးထားၾကသည္။ က်းမ်ား၊ ေႁမြမ်ားလာလွ်င္ သတိေပးတတ္႐ံုမက မိုးႀကီးစြာ ရြာေတာ့မည္ဆိုလွ်င္လည္း သတိေပးတတ္ေသးသည္ ဆို၏။ အဂၤလန္ႏိုင္ငံတြင္မူ ေဒါင္းတြန္လွ်င္ မိုးရြာမည့္နိမိတ္ဟု မွတ္ယူတတ္ၾကေသးသည္။

ျမန္မာတို႔က က်က္သေရရွိသည္ဆိုေသာ ေဒါင္းၿမီးမ်ားကို ဧည့္ခန္းတြင္ မြမ္းမံထားၾက၏။ အဂၤလိပ္လူမ်ိဳးတို႔က အိမ္တြင္ ေဒါင္းၿမီးထားလွ်င္ လာဘ္မေကာင္း၊ ကံမေကာင္းဟု ဆိုျပန္သည္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီးသည္ ကံဆိုးမႈႏွင့္ေသာ္လည္း ေတြ႔ဖြယ္ရာ ရွိသည္။ အိမ္က မိန္းမပ်ိဳမ်ား အိမ္ေထာင္မက်ဘဲလည္း ရွိတတ္သည္ဟု ယူဆၾကသည္။

လင္ကြန္း႐ႈိင္းယားေဒသတြင္ကား အလုပ္ရွာေဖြသူသည္ ဦးထုပ္တြင္ ေဒါင္းေတာင္ကို ထိုးသြားလွ်င္ အလုပ္ရလြယ္သည္ဟု ဆိုျပန္၏။ ဇာတ္သဘင္သမားမ်ားကမူ ေဒါင္းေတာင္ကို ဇာတ္႐ံုထဲတြင္ လက္သင့္မခံေခ်။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာ့အစဥ္အလာတြင္လည္း ဘီလူးမမ်ား ေဒါင္းေတာင္ကို ကိုင္စြဲတတ္ျခင္းကို သတိရစရာ ျဖစ္ပါ၏။ အယူအစြဲ၊ ဓေလ့ထံုးစံ၊ အစဥ္အလာ အစရွိသည္တို႔ကို ေလ့လာေဖာ္ထုတ္ ေဆြးေႏြး ေတြးေတာစရာေတြ မ်ားစြာ ရွိေနေခ်ေတာ့သည္။

ငွက္အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ဂႏၶာရီဆန္သည့္ အယူအဆမ်ား (၂)


သက္လံု

ေရွးေခတ္ ေရာမဘာသာေရး အယူဝါဒတြင္ အသိပညာႏွင့္ အတတ္ပညာတို႔ကို စိုးမိုးေသာ နတ္ဘုရားမျဖစ္သူ မီနာဗြား (MINERVA) ၏ငွက္မွာ ၾကက္ဖ သို႔တည္းမဟုတ္ ဇီးကြက္ ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ဇီးကြက္ကို ပညာရွီအျဖစ္ ေဖာ္ျပေပးေလ့ရွိျခင္း၏ သဲလြန္စျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ ေရာမမွ မီနာဗြားမွာ ေခါမမွ အသီးနား(ATHENA) ႏွင့္ တူညီပါသည္။ ဖီးနစ္ (PHOENIX) ဟုေခၚေသာ ငွက္ကို ျမန္မာလို အခ်ိဳ႕က ဖိုဝင္ငွက္ဟု ဆိုၾကသည္။ ေရွးေဟာင္း အီဂ်စ္လူမ်ိဳးတို႔၏ ပါးစပ္သမိုင္းတြင္လာေသာ ဒ႑ာရီဆန္သည့္ငွက္ ျဖစ္သည္။ သူ႔အသက္မွာ ႏွစ္ေပါင္းငါးရာျပည့္ၿပီဆိုလွ်င္ မီးသၿဂႋဳဟ္သည့္ ထင္းပံုေပၚတြင္ သူ႔ကိုယ္သူ မီး႐ႈိ႕ပစ္၏။ ထိုမီးကၽြမ္းသြားေသာျပာပံုမွ ဖီးနစ္ငွက္တစ္ေကာင္ ေပါက္ဖြားလာသည္ဟု ဆို၏။ ေသျခင္းႏွင့္ ရွင္သန္ထေျမာက္ျခင္းသ႐ုပ္ ျဖစ္၏။ အာရပ္လူမ်ိဳးတို႔၏ အယူအစြဲတြင္လည္း ထိုငွက္ပါရွိသည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္ ဂ်ပန္တို႔တြင္လည္း ဖီးနစ္ငွက္ ပါရွိေသာ္လည္း ထပ္တူထပ္မွ် မတူညီၾကပါ။

သိမ္းငွက္သည္ ေရွးေခတ္ အီဂ်စ္လူမ်ိဳးတို႔က သူတို႔နတ္ဘုရားမ်ား ျဖစ္ၾကေသာ ရာ(RA) ႏွင့္ ေဟာရပ္စ္ (HORUS) တို႔က အသြင္ယူေသာငွက္ ျဖစ္သျဖင့္ အေလးအျမတ္  ျပဳၾကသည္။ အိုင္းဘစ္(IBIS) ေခၚ ဗ်ိဳင္းအႀကီးစားငွက္တို႔ကိုလည္း ေသာ့သ္နတ္ဘုရားက တိုင္ဖြန္၏လက္မွ လြတ္ေအာင္ေျပးရာတြင္ ဤငွက္၏ အသြင္ကိုယူသျဖင့္ အေလးအျမတ္ျပဳၾက၏။

ၾကက္ဖ (ဝါ) ၾကက္ထီး

တ႐ုတ္တို႔၏ (၁၂) ရာသီခြင္တြင္ ဆယ္ခုေျမာက္ ရာသီခြင္၏ ႐ုပ္ပံုျဖစ္သည္။ ေရွးက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ၾကက္ဖ၏အသားကို မစားရဟု ဆို၏။ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔တြင္ ၾကက္ဖကို မသတ္ရဟု ဆိုသည္။ ၾကက္ဖအနီေရာင္ ႐ုပ္ပံုကို ခ်ိတ္ထားလွ်င္ မီးကြင္းႏိုင္ၿပီး ေခါင္းတလားေပၚတြင္ ၾကက္ဖအျဖဴေရာင္ကို တင္ထားပါက မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ႏိုင္သည္ဟုလည္း ယံုၾကည္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ေနထဲတြင္ ေျခသံုးေခ်ာင္းႏွင့္ ေတာက်ီးကန္းရွိသည္ဟု ယူဆ၍ အခ်ိဳ႕ကမူ ၾကက္ဖရွိသည္ဟု ယူဆၾကသည္။ ၾကက္ဖသည္ ရဲရင့္ျခင္း၏ သ႐ုပ္ျဖစ္႐ံုမက အခ်ိန္မွန္မွန္ တြန္တတ္သျဖင့္ ယံုစားအားထားရမႈ၏ သ႐ုပ္လည္းျဖစ္ရာ ေကာင္းက်ိဳးေဆာင္သည္ဟု ဆိုရေပေတာ့မည္။

ၾကက္ဖႏွင့္ပတ္သက္သည့္ တ႐ုပ္လူမ်ိဳးတို႔၏ အယူအဆကို သိရၿပီးေနာက္ အေနာက္တိုင္းဘက္သို႔ လွည့္လည္သည္ရွိေသာ္ ဤသို႔ မွတ္သားရျပန္၏။ ၾကက္ဖသည္ ေနထြက္ခ်ိန္တြင္ တြန္က်ဴးတတ္သျဖင့္ ေနႏွင့္ပတ္သက္ေသာငွက္ (ဝါ) ေနငွက္ ဟူ၍ အေနာက္တိုင္းသား အမ်ားအျပားက ယူစြဲခဲ့ၾကသည္။ ၾကက္ဖသည္ တေစၧမ်ား၊ မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ား၏ ရန္သူျဖစ္၍ လူသားတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္သည္။ ေန႔ဘက္တြင္သာမက ညဘက္မွာလည္း တြန္က်ဴးတတ္သျဖင့္ သတိျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကသူမ်ားအျဖစ္ မွတ္ယူခဲ့ၾကသည္။ တိုက္ၾကက္မ်ားတြင္ ေတြ႔ရသည့္အတိုင္း ၾကက္ဖသည္ ရဲရင့္သည္ျဖစ္ရာ ေဒဝတာပုရာဏ္မ်ားတြင္ စစ္နတ္ဘုရားမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနတတ္ၾက၏။ ထို႔ျပင္ ဆန္းျပားစြာပင္ ေကာက္ပဲသီးႏွံမ်ားႏွင့္လည္း ဆက္စပ္ေန၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ အိမ္ေခါင္မိုးတို႔တြင္လည္း ၾကက္ဖ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ေတြ႔ရတတ္ေလသည္။

အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ေက်းလက္ေဒသမ်ားမွ အယူတြင္ ၾကက္ဖသည္ တံခါးေပါက္နားကပ္၍ တြန္ေနလွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အိမ္ထဲဝင္လွ်င္ေသာ္ လည္းေကာင္း သူစိမ္းဧည့္သည္ သို႔တည္းမဟုတ္ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ဧည့္သည္ ေရာက္လာမည့္နိမိတ္ဟု ယူမွတ္ၾက၏။ ေရွးေခတ္က သူခိုးေဖာ္နည္း တစ္နည္းမွာ ၾကက္ဖကို ေမွာက္ထားေသာ အိုးထဲထည့္ထား၍ သကၤာမကင္း ျဖစ္ခံရသည့္လူမ်ားက အိုးကို တစ္လွည့္စီ ထိၾကရသည္။ သူခိုးက အိုးကို ထိလိုက္မိသည့္ ခဏတြင္ ၾကက္ဖက ထ၍တြန္သည္ဟု ဆို၏။ ဤသို႔ ေဖာ္ထုတ္နည္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သဘာဝက်ၿပီး စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခု၏ မွတ္တမ္းကို ဖတ္ရသည္။

(၁၉) ရာစုက ေဒသတစ္ခုတြင္ ေမွာင္ေနေသာ အခန္းတစ္ခန္းထဲ၌ ေျမအိုးတစ္လံုးကို ေမွာက္ထား၍ အထဲတြင္ ၾကက္ဖတစ္ေကာင္ ထည့္ထားသည္။ သူခိုးေဖာ္ထုတ္သည့္ ပညာရွိသည္ အိုးအျပင္ဘက္ကို ဆီမ်ား၊ မီးေသြးမ်ား လိမ္းက်ံထားသည္။ ပစၥည္းေပ်ာက္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သကၤာမကင္း ျဖစ္ရသူမ်ားကို တစ္လွည့္စီ အခန္းတြင္းသို႔ ဝင္၍ အိုးကို လက္ျဖင့္ ထိေစသည္။ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ဝင္သြားလိုက္၊ ျပန္ထြက္လာလိုက္ႏွင့္ လူေစ့သြား၏။ ၾကက္ဖကား လံုးဝမတြန္ေခ်။

ထိုအခါ ပညာရွိက လူတိုင္း၏ လက္ေတြကို ၾကည့္႐ႈစစ္ေဆးရာ လူတစ္ေယာက္ကလြဲ၍ လူတိုင္း၏ လက္တို႔တြင္ အိုးမဲမ်ားေပေနရာ အိုးမဲမေပေသာ လက္ပိုင္ရွင္သည္ သူခိုးအစစ္ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိက ေဖာ္ထုတ္ႏိုင္ေတာ့သည္။ ထိုသူသည္ မဝံ့မရဲျဖစ္ေနသျဖင့္ အိုးကို လက္ျဖင့္မတို႔ထိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ၾကက္က မတြန္လိုက္ရဘဲႏွင့္ သူခိုးေပၚသြားေတာ့၏။

ၾကက္ဖအျဖဴသည္ လာဘ္ေကာင္းေသာ တိရစာၦန္ျဖစ္၍ သူတို႔ ေမြးျမဴထားေသာအိမ္ကို ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ေပးရာ ထိုၾကက္ဖမ်ိဳးကို သတ္သူသည္ ကံဆိုးမႈမ်ားႏွင့္ ၾကံဳရတတ္သည္။ ၾကက္အနက္မ်ားသည္ ဂႏၶာရီေလာကတြင္ အေရးပါလွ၏။ စုန္းအတတ္က်င့္သံုးျခင္းမ်ားတြင္ ေတြ႔ရတတ္႐ံုမက ခရစ္ယာန္သာသနာ မေရာက္မီ ေရွးယခင္က ေလာကီအစီအရင္မ်ား၌ ၾကက္ဖနက္မ်ားကို အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံတြင္လည္း ညသန္းေခါင္းယံတြင္ ၾကနက္ကို လမ္းဆံုလမ္းမ လမ္းေလးခြအလယ္သို႔ ယူသြားၿပီး ျပင္သစ္ဘာသာစကားျဖင့္ ‘ၾကက္ေရာင္းမည္’ ဟု သံုးႀကိမ္ေအာ္လွ်င္ နတ္ဆိုးေပၚလာၿပီး ၾကက္ကိုယူသြားကာ ေငြေၾကးမ်ားကို လက္ျဖင့္ဆုပ္၍ ေပးခဲ့သည္ဟု အဆိုရွိဖူးေလသည္။

ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားတြင္လည္း ခမဲေပးရာတြင္ ၾကက္ကို အသံုးျပဳျခင္းကို ေတြ႔ရဖူးပါသျဖင့္ ဂႏၶာရီေလာကတြင္လည္း ၾကက္သည္ တစ္နည္းနည္း ဆက္စပ္ပါဝင္ေနေသာ တိရစာၦန္ျဖစ္သည္ဟု ယူဆရပါသည္။ တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ား၏ အယူအစြဲတြင္ ၾကက္မသည္ အေကာင္လိုက္ မဆိုထားႏွင့္ ႐ုပ္ပံုကပင္ မေကာင္းဆိုးဝါးမ်ားကို ႏွင္ပစ္ႏိုင္သည္ ဆို၏။ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ေတာင္ပိုင္းႏွင့္ ဗီယက္နမ္တို႔တြင္ ၾကက္ဥမ်ား၊ ၾကက္႐ိုးမ်ားျဖင့္ ေဗဒင္ေဟာသည္ ဆို၏။ (ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္လည္း ၾကက္႐ိုးထိုး၍ ေရွ႕ျဖစ္ေဟာေသာ အတတ္ပညာ ရွိခဲ့ပါ၏။) ေရွးေဟာင္းတ႐ုတ္တို႔၏ အယူအဆတြင္ ေသြးသည္ တေစၧသရဲမ်ားကို ႏိုင္နင္းသည္ဟု ဆို၏။

တြန္ေသာၾကက္မ သို႔တည္းမဟုတ္ ၾကက္ဖ၏ အေမြးအေတာင္မ်ိဳးႏွင့္ ၾကက္မသည္ လာဘ္မေကာင္းေသာ ၾကက္မ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာအရပ္မ်ားတြင္ ေမြးထားေသာၾကက္မ်ား၌ ထိုသို႔ေသာ ၾကက္မမ်ိဳးပါလွ်င္ ပိုင္ရွင္၏ မိသားစုဝင္တစ္ဦးဦးအတြက္ ေသဆံုးမည့္နိမိတ္ဟု ယူဆၾက၏။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ထိုသို႔ေသာ ၾကက္မမ်ိဳးသည္ တစ္နည္းနည္းအားျဖင့္ မေကာင္းေသာနိမိတ္ဟူ၍ကား ယူဆၾကသည္ခ်ည္းပင္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ ၾကက္မမ်ားသည္ ထံုးစံမဟုတ္ေသာအခ်ိန္တြင္ အထူးသျဖင့္ ေန႔ခင္းဘက္မ်ားတြင္ အိပ္တန္းတက္လွ်င္ မိသားစုဝင္တစ္ဦးဦး ေသဆံုးတတ္၍ အိမ္ေထာင္ဦးစီးကိုယ္တိုင္ပင္ ေသဆံုးတတ္သည္ဟု အယူရွိၾကေလသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ေဒသမ်ားတြင္ စြဲေနေသာ အယူကား ၾကက္မမ်ား သို႔တည္းမဟုတ္ ၾကက္ဖမ်ားသည္ အိမ္ထဲဝင္လာခဲ့ေသာ္ မၾကာမီ ဧည့္သည္လာမည့္နိမိတ္ ဟူ၍ မွတ္ယူၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ အယူအစြဲမ်ားကို ေထာက္႐ႈ၍ လည္းေကာင္း၊ ‘က်ီးေစာင့္ၾကက္ႏွင္’ ဟူေသာ ျမန္မာစကားကို ေထာက္႐ႈ၍ လည္ေကာင္း က်ီးႏွင့္ၾကက္တို႔သည္ နီးစပ္လ်က္ရွိသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ အယူအစြဲအေနႏွင့္ကား ထိုတိရစာၦန္ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးပင္ ဧည့္သည္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေနေပသည္။


ဖီးနစ္ငွက္ (PHOENIX)


ဤငွက္ကို အခ်ိဳ႕က ဖိုဝင္ငွက္ဟု ဘာသာျပန္၍ အခ်ိဳ႕က ဇာမနီငွက္ဟု ဘာသာျပန္ဆိုၾကသည္။ တကယ္ေတာ့ ျမန္မာဘာသာတြင္ မရွိေသာငွက္ဟု ထင္ပါသည္။ ေရွးေဟာင္း အီဂ်စ္တို႔၏ အယူအရ ဖီးနစ္ငွက္သည္ မီးပံုထဲဆင္း၍ အသက္ျပန္ဆက္သည္ဟု ဆိုသည္။ ဖုန္းဝွမ္ဟု ေခၚေသာ တ႐ုတ္တို႔၏ ဖီးနစ္ငွက္ကား ဤသို႔မဟုတ္ပါ။ ထူးဆန္း၍ နိမိတ္ေကာင္းေသာငွက္ ျဖစ္ပါသည္။ ငွက္တို႔၏ဘုရင္ဟုလည္း ဆိုၾက၏။ နဂါးျဖင့္တြဲ၍ ပံုေရးလွ်င္ကား နဂါးသည္ ဘုရင္ျဖစ္၍ ဖုန္းဝွမ္သည္ မိဖုရားသ႐ုပ္မူသည္။

တ႐ုတ္ေရွးေဟာင္းပညာ ေလ့လာသူမ်ားက ‘ဖုန္း’ ဟူသည္မွာ ‘ေလ’ ဟူေသာစကားမွ လာသည္ျဖစ္၍ ‘ဖုန္းဝွမ္’ သည္ ဝါေယာနတ္မ်ား အႏြယ္ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ယူၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကမူ ဤငွက္သည္ ‘ယန္း’ သေဘာေဆာင္၍ ေတာင္အရပ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ပတ္သက္သည္ ဆို၏။ လူသား၏ အရည္အခ်င္း ငါးရပ္ကို ကိုယ္စားျပဳ၏။ ဦးေခါင္းသည္ ‘တယ္’ ေခၚ ေကာင္းေသာအရည္အေသြး၊ အေတာင္ပံမ်ားက တာဝန္၊ ေက်ာက အစီအရင္ျပဳမူခ်က္ မွန္ကန္မႈ၊ ရင္ဘတ္သည္ လူသားဆန္ျခင္း၊ ဝမ္းဗိုက္သည္ အားထားရမႈတို႔ ျဖစ္၏။ သို႔ျဖစ္၍ ဤငွက္၏ အေမြးမ်ားသည္ အေရာင္ငါးမ်ိဳး ရွိေလသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ တ႐ုတ္က်မ္းမ်ားတြင္ ဟသၤာပဒါးေရာင္ရွိေသာ ဖီးနစ္ငွက္သည္ ေတာင္ဝင္႐ိုးစြန္းတြင္ရွိသည့္ ဟသၤာပဒါးဂူထဲတြင္ အနီေရာင္ရွိ၍ အရပ္မ်က္ႏွာႏွင့္ ဆက္စပ္သည္။ ေတာက္ဝါဒီတို႔၏ အဂၢိရတ္ပညာတြင္ ဟသၤာပဒါးသည္ အေျခခံဓာတ္တစ္ခု ျဖစ္၏။ ဤသို႔ျဖင့္ ဖီးနစ္ငွက္သည္ အေရးပါလာေပေတာ့သည္။

ဇီးကြက္

ဇီးကြက္အေၾကာင္းမေျပာမီ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၏ အယူအစြဲကို ေဖာ္ျပလိုပါသည္။ ‘ဇီးကြက္ႏွစ္ေကာင္ လာဘ္ကိုေဆာင္’ ဟူသည္ႏွင့္အညီ ျမန္မာတို႔သည္ ဇီးကြက္ကို နိမိတ္ေကာင္းေသာငွက္ အျဖစ္ ယူဆၾကသည္။ ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေရေက်ာ္ ဝတ္ေက်ာင္းလမ္းထဲတြင္ ေနခဲ့စဥ္က ညဘက္ သန္းေခါင္းယံ နားတစ္ဝိုက္တြင္ ဇီးကြက္ကေလးတစ္ေကာင္သည္ ေခါင္မိုးေပၚမွ ျဖတ္ပ်ံ၍ ေအာ္ျမည္သြားတတ္သည္။ သူက‘ဇီး … ကြက္’ ဟု ေအာ္ျမည္ပံုရေသာ္လည္း ကၽြႏ္ုပ္ ၾကားရေသာ အသံမွာ ‘ကြက္ … ကြက္’ သာ ျဖစ္၏။ ညတိုင္းေတာ့ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူျဖတ္ပ်ံ၍ ေအာ္ျမည္သြားၿပီး ေနာက္ေန႔ သို႔တည္းမဟုတ္ ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္တြင္ ကၽြႏ္ုပ္မွာ ေငြေၾကး ထိုက္ထိုက္ေလ်ာက္ေလ်ာက္ကေလး ဝင္ပါ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဇီးကြက္ကို နိမိတ္ေကာင္းေသာငွက္အျဖစ္ ကၽြႏ္ုပ္ကလည္း လက္ခံခ်င္ပါ၏။

သို႔ရာတြင္ ဇီးကြက္ပံုသဏၭာန္ရွိေသာ္လည္း တစ္ကိုယ္လံုး အျဖဴေရာင္ႏွင့္ ငွက္သည္ကား ဇီးကြက္မဟုတ္ဘဲ လင္ေကာင္ပိုးငွက္သာျဖစ္၍ ဒုနိမိတၱျဖစ္ေသာ ငွက္ဆိုးထဲတြင္ ပါဝင္သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ ညဥ့္ငွက္မ်ား အထူးသျဖင့္ ေၾကာက္စရာအသံ ျပဳတတ္သည့္ ငွက္မ်ားကို ေၾကာက္တတ္ၾကသည့္ အားေလ်ာ္စြာ ဇီးကြက္ကိုလည္း ေၾကာက္စရာ ဒုနိမိတၱငွက္ တစ္ေကာင္အျဖစ္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ယူမွတ္ထားၾက၏။

ေရွးေခတ္က ႐ိုမန္ (ေခၚ) ေရာမလူမ်ိဳးမ်ားက ဇီးကြက္ကို ရြံမုန္းၾကသည္။ ထိုငွက္ကို ေသဆံုးျခင္းႏွင့္ ကပ္ဆိုက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ တြဲစပ္မွတ္ယူထားၾကသည္။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ေရွးေခတ္က ေခါမ (ေခၚ) ဂရိလူမ်ိဳးမ်ားကေသာ္ကား ဇီးကြက္ကို ႐ိုေသေလးစားၾကသည္။ ပညာကိုေစာင့္ေသာ နတ္ဘုရားမျဖစ္သည့္ အသီးနီး (ATHENE) ၏ အခ်စ္ေတာ္ငွက္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။ စစ္ပြဲတြင္ ေခါမစစ္သားမ်ား၏ ေရွ႕ကျဖစ္ေစ၊ အေပၚကျဖစ္ေစ ပ်ံသန္းသြားလွ်င္ စစ္ေအာင္မည့္နိမိတ္ဟူ၍ ယူဆထားၾကသည္။

ဥေရာပတိုက္ႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားႏွင့္ ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံတြင္ကား လာဘ္မေကာင္းေသာ ငွက္အျဖစ္ ယူစြဲထားၾကရာ ညဘက္တြင္ ထိုငွက္ေအာ္ျမည္သံကိုၾကားလွ်င္ မုန္းတီးသူမ်ား ယခုထက္တိုင္ ရွိသည္ဆို၏။ ေတာင္ပိုင္းကလူမ်ား၏ အယူ၌ ဇီးကြက္သည္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမ်ားထဲတြင္ေနကာ ဆီမီးခြက္မွဆီကို ေသာက္၏။ ထိုသို႔မွ မဟုတ္လွ်င္လည္း အေဆာက္အံုပ်က္မ်ားတြင္ ေနၾက၏။ ယင္းသို႔ ေနၾကျခင္းကား သူတို႔သည္ အိုင္ဗြီ (ေခၚ) တိုက္ကပ္ႏြယ္ပင္ကို ခိုလႈံခ်င္ၾကေသာေၾကာင့္ မဟုတ္။ ထိုေနရာမ်ားသည္ မသန္႔လည္းမသန္႔၊ တေစၧလည္း ေျခာက္တတ္ေသာေၾကာင့္ သူတို႔ေနခ်င္ၾကသည္ဟု မွတ္ယူထားၾကသည္။

ေန႔ဘက္တြင္ ဇီးကြက္ကိုေတြ႔ျမင္ရလွ်င္ ကံဆိုးသည္ ဆို၏။ ကၽြႏ္ုပ္ ငယ္စဥ္က ေန႔ဘက္တြင္ က်ီးကန္းေတြလိုက္၍ ဝိုင္းထိုးေနၾကေသာ ဇီးကြက္ကေလးကို ေတြ႔ဖူး၏။ ကံမေကာင္းျခင္း ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့ပါ။ သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ဇီးကြက္ကို ခ်ိဳးငွက္၊ ခိုငွက္မ်ားႏွင့္ ေရာေထြး၍ ယူစြဲမႈမ်ား ရွိေနသျဖင့္ သူတို႔၏ အယူအဆမ်ားကို ဤမွ်သာ တင္ျပလိုပါသည္။

ယခုေခတ္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ဇီးကြက္ကို ကံၾကမၼာဆိုးကို ေဆာင္ၾကဥ္းလာေသာငွက္ဟု စြဲမွတ္ၾကရာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈႏွင့္ ကံေကာင္းမႈတို႔ကို ေဆာင္ၾကဥ္းတတ္ေသာ ဖီးနစ္ငွက္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ေရွးေခတ္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံတြင္ ဇီးကြက္ကို အေကာင္းျမင္ခဲ့ၾကပံု ရ၏။ ေခါင္အုတ္ေပၚတြင္ ဇီးကြက္႐ုပ္မ်ား ထုထားျခင္းျဖင့္ မိုးႀကိဳးႏွင့္ မီးအႏၲရာယ္မွ ကင္းလြတ္သည္ဟု အယူရွိခဲ့ေၾကာင့္း မွတ္တမ္းမ်ားကိုလည္း ေတြ႔ၾကရသည္။


ရစ္ငွက္


ေရွးေခတ္က တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးတို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ တိရစာၦန္ တစ္ေကာင္သည္ အျခားေသာ အသြင္သဏၭာန္ျဖင့္ ေျပာင္းလဲႏိုင္ေၾကာင္းကို အယူအမွတ္ ရွိၾကသည္။ သူတို႔၏ ႐ိုးရာပံုျပင္မ်ား၊ ဒ႑ာရီမ်ားတြင္ ေတြ႔ျမင္ၾကရေလ၏။

ရစ္ငွက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ေရွးေခတ္တ႐ုတ္လူမ်ိဳးမ်ား၏ အယူအစြဲတြင္ ရစ္ငွက္သည္ ေဆာင္းရာသီ ပထမလတြင္ ကမာေကာင္အျဖစ္ ေျပာင္းသြားသည္ ဆို၏။ အခ်ိဳ႕ကမူ ေႁမြျဖစ္သြားသည္ဟု ဆိုၾကျပန္သည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ တ႐ုတ္အယူအဆတြင္ ရစ္ငွက္သည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မဂၤလာမရွိေသာ ဒုနိမိတၱငွက္မ်ိဳး ျဖစ္၏။ ဆယ့္ႏွစ္လေျမာက္လ၏ အစတြင္ ရစ္ငွက္မ်ား ေအာ္မွ ေကာင္းသည္။ မေအာ္ျမည္လွ်င္ ေရႀကီးမည့္နိမိတ္ ျဖစ္၏။ ထိုလ၏ လဝက္တိုင္ေအာင္ မေအာ္ျမည္ၾကဟုဆိုလွ်င္ မိန္းမမ်ား ရာဂစိတ္ ျပင္းထန္၍ ေယာက္်ားမ်ားကို ခိုးယူမည္ဟု ဆိုသည္။ ပထမဆံုး မိုးၿခိမ္းသံျဖစ္ေပၚလွ်င္ ျဖစ္ေစ၊ ၾကယ္တံခြန္ ထြက္ေပၚလာလွ်င္ ျဖစ္ေစ ရစ္ငွက္မ်ား ေအာ္ျမည္ၾကသည္ဟု ေျပာစမွတ္ရွိ၏။ ဤကား ေရွးေဟာင္း တ႐ုတ္လူမ်ိဳးတို႔၏ အယူအစြဲျဖစ္သည္။ ရစ္ငွက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေနာက္တိုင္းမွ အယူအစြဲမ်ားကိုမူ မျမင္ေတြ႔မိပါေခ်။
သက္လံု
ေမလ၊ ၂၀၁၁၊ သူရဇၨမဂၢဇင္း။
 
 
credit to

ေငြဇင္ေယာ္

  • ျမန္မာဆိုက္ဘာ-စာအုပ္စင္

မာတိကာ


statistics

web tracker