ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Monday, July 25, 2011

အခ်စ္ႏွင့္၀ိပႆနာ

အခ်စ္ႏွင့္၀ိပႆနာ
ရေ၀ႏြယ္(အင္းမ)

.

ထြက္ေပါက္မွန္ပါေစ


ပိယေတာ ဇာယတီ ေသာေကာ၊

ပိယေတာ ဇာယတီ ဘယံ။
ပိယေတာ ၀ိပၸမုတၱႆ၊
နတၳိေသာေကာ ကုေတာဘယံ။
(ဓမၼပဒ)
ဒီဂါထာေလးက အားလံုးရဖူးၾကားဖူးတဲ့ ဂါထာေလးပါ။ျမန္မာလုိအဓိပၸါယ္ကေတာ့-
အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ရပါတယ္၊
အခ်စ္ေၾကာင့္ ေဘးျဖစ္ရပါတယ္၊
အခ်စ္မရွိရင္ အခ်စ္မွကင္းလြတ္ရင္ ေသာကမျဖစ္ဘူး၊ေဘးလည္းမျဖစ္ေတာ့ပါဘူးတဲ့။
ဒီဂါထာေလးရဲ႔ အဓိပၸါယ္ကိုၾကည့္ၿပီး ပထမဆံုး သတိရျဖစ္လုိက္တာက ၿမိဳ႔ကေလးတစ္ၿမိဳ႔ကအမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႔ အေၾကာင္းပါ။
တစ္ခါတုန္းကပဲ ဆိုပါေတာ့။ၿမိဳ႔ကေလးတစ္ၿမိဳ႔မွာ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။အမ်ိဳးသမီးႀကီးလို႔ဆိုေပမယ့္ အသက္က ေလးဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ပဲရွိပါေသးတယ္။
နည္းနည္း၀ေနလို႔ အမ်ိဳးသမီးႀကီးလို႔ သံုးလိုက္တာပါ။
သူ႔မွာလင္ေယာကၤ်ားရွိသလို သားသံုးေယာက္လည္းရွိပါတယ္။ သားသံုးေယာက္လံုးက ေက်ာင္းေနပါတယ္။ အလုပ္ကေတာ့ ေစ်းထဲမွာ ေစ်းေရာင္းပါတယ္။ ေစ်းနဲ႔စာသင္
ေက်ာင္း နီးေနတဲ့အတြက္ သားေတြကိုကိုယ္တိုင္ေက်ာင္းပို႔ၿပီးမွ ေစ်းထြက္ေလ့ရွိပါတယ္တဲ့။
ေျပာလိုတာက အိမ္ရဲ ႔စီးပြားေရးကို ဇနီးျဖစ္သူအမ်ိဳးသမီးႀကီးက ဦးေဆာင္လုပ္ေကြ်းေနတယ္ဆိုတာပါပဲ။
တစ္ေန႔မွာေတာ့ ေယာကၤ်ားလုပ္သူက အမ်ိဳးသမီးငယ္ငယ္တစ္ေယာက္နဲ႔ ေနာက္အိမ္ေထာင္ျပဳသြားပါေတာ့တယ္။
ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီးလည္း အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ရတယ္ဆိုတဲ့အတုိင္း မစားႏိုင္,မေသာက္ႏိုင္,မအိပ္ႏိုင္, အလုပ္ မလုပ္ႏိုင္နဲ႔ ေသာက္ကေတြျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။ေစ်းဆိုင္
ကို ကိုယ္တုိင္မထြက္ႏိုင္ေတာ့သလုိ သားေတြကိုလည္း ေက်ာင္းကိုကိုယ္တုိင္ မပို႔ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဆိုင္ကို အမ်ိဳးမကင္းတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔ လႊဲထားၿပီး ကိုယ္တုိင္ကေတာ့ တဆင့္ တဆင့္ ပြားပြားလာတဲ့ေသာကေတြနဲ႔ပဲ ရင္ဆိုင္ေနရပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ လ, နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ ေယာကၤ်ားရဲ ႔ ေနာက္အိမ္ေထာင္အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးမွာ ကိုယ္၀န္ရလာပါတယ္။
ဒီသတင္းၾကားရေတာ့ မယားႀကီးျဖစ္သူ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ပိုလုိ႔ေသာကေရာက္ရျပန္ပါတယ္။
ၾကာလာေတာ့ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ေသာကကို မခံစားႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရေႏြးကြ်တ္ကြ်တ္ဆူေနတဲ့ေရေႏြးေတြကို ေရပံုးတစ္လံုးထဲထည့္ၿပီး ကိုယ္၀န္သည္ အမ်ိဳးသမီးေလးလာ
တတ္တဲ့ တံတားအလယ္ေလာက္က သြားေစာင့္ေနပါတယ္။ တိုက္တုိက္ဆိုင္ဆိုင္ပါပဲ။ အဲဒီေန႔မွာပဲ ကိုယ္၀န္သည္ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးက တံတားေပၚကိုျဖတ္လာပါတယ္။အမ်ိဳးသမီး
ငယ္ေလးက အမ်ိဳးသမီးႀကီးကို ေက်ာ္အသြားမွာ ေနာက္ကေန ေရေႏြးပူေတြနဲ႔ ေလာင္းခ်လိုက္ေတာ့တာပါပဲ။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးလည္း ေနရာမွာတင္ ပံုလ်က္သားလဲက်သြားပါတယ္။
အမွတ္မထင္တဲ့ျဖစ္စဥ္ေၾကာင့္ လူေတြလည္း ၀ိုင္းအံုလာၾကပါတယ္။ ေရာက္လာတဲ့ ပရိသတ္ကပဲ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးကို ေဆးရံု၀ိုင္းတင္ေပးၾကပါတယ္။ အားလံုးကေတာ့"၂ သက္ ကို
သတ္လိုက္တာ၊၂ သက္ကိုသတ္လိုက္တာ"ဆိုၿပီး ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္၀န္ထဲက ကေလးပဲ ပ်က္စီးသြားၿပီး မိခင္ကေတာ့ အသက္မေသလိုက္ပါဘူး။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေရေႏြးပူနဲ႔ ေလာင္းလိုက္သူ အမ်ိဳးသမီးႀကီးလည္း ဥပေဒရဲ ႔ အေရးယူမႈကိုခံရၿပီး ေထာင္က်သြားရပါေတာ့တယ္။
အထက္က ဂါထာေလးကိုရြတ္ျဖစ္တိုင္း အမ်ိဳးသမီးႀကီးရဲ ႔ျဖစ္စဥ္ကို သြားသြားသတိရမိလို႔ပါ။
အမ်ိဳးသမီးႀကီးဟာ အခ်စ္ေၾကာင့္ ေသာကေတြလည္းျဖစ္ရသလို ေထာင္က်ျခင္းဆိုတဲ့ ေဘးလည္းျဖစ္သြားရတာပါ။ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာထားတဲ့ဂါထာေလးနဲ႔ကြက္တိပါပဲ။
စာေရးသူကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးႀကီး အခ်စ္ေၾကာင့္ေသာကျဖစ္ေနရတဲ့အခ်ိန္, ေဘးမျဖစ္ေသးခင္မွာ ဦးဇင္း အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေတာရ)ရဲ ႔ "အခ်စ္ကံေခေပမယ့္ အႏွစ္က်န္ေစ
ရမယ္"ဆိုတဲ့ စာအုပ္ကို ေပးဖတ္လိုက္ခ်င္တာပါ။
အဲဒီစာအုပ္ထဲမွာ အခ်စ္ကံေခေပမယ့္ အႏွစ္က်န္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာ ၀တၳဳေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔အက်ယ္ညႊန္ျပထားလို႔ပါ။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္က အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးတစ္ေယာက္ ရွိပါတယ္။သူ႔ကို သူ႔ရဲ ႔ခင္ပြန္းက တစ္စက္မွ မခ်စ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တျခားအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္နဲ႔
ေဖာက္ျပန္ေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးက "သူက မခ်စ္လည္း ကိစၥမရွိပါဘူး"ဆိုၿပီး တရားဘက္ကိုပဲ အဓိကထားလုပ္ပါေတာ့တယ္။
အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္တို႔ကို အိမ္ကိုပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္၊ တရားနာယူပါတယ္။ ေဟာတဲ့တရားေတြကို အေျခခံၿပီး ၀ိပႆနာရႈမွတ္လိုက္တာ အိမ္မွာ ေသာတပန္
တည္သြားပါတယ္။
ေနာက္ဘိကၡဳနီမျပဳၿပီး ဆက္တရားအားထုတ္လိုက္တာ ရဟႏၱာျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။
အမ်ိဳးသမီးငယ္ေလးအေနနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပေနမယ္ဆိုရင္ အခုလုိ တရားအားထုတ္ျဖစ္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဆင္မေျပတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရးက တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖို႔
ေက်းဇူးျပဳလိုက္တာပါ။ တခ်ိဳ ႔ ဆိုးက်ိဳးေတြဟာ တစ္ဖက္မွာ ေကာင္းဖို႔ဆိုးလာတာပါ။
ဒါေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီးႀကီး ေသာကေတြေရာက္ေနတုန္းက ဦးဇင္းအရွင္ဆႏၵာဓိကရဲ ႔စာအုပ္က မထြက္ရေသးပါဘူး။
ျပႆနာတိုင္း ျပႆနာတိုင္းမွာ ထြက္ေပါက္ဆိုတာရွိပါတယ္။ ကိုယ္က ထြက္ေပါက္ရွာတတ္ဖုိ႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။
ဘာပဲေျပာေျပာ ျပႆနာတုိင္း ျပႆနာတုိင္းမွာ ထြက္ေပါက္ဆိုတာ ရွိစၿမဲဆုိေတာ့ ေနာက္ဆံုး ေသခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရတဲ့ ျပႆာနာမ်ိဳးမွာေတာင္ ထြက္ေပါက္ဆိုတာရွိပါ
တယ္။
အထက္က ၀တၳဳျဖစ္စဥ္ေလးႏွစ္ခုနဲ႔ ယွဥ္ေျပာရရင္ အမ်ိဳးသမီးႀကီးက ထြက္ေပါက္မွားသြားတာပါ။ တစ္ခုျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ ေယာနိေသာမနသိကာ ရရိွတဲ့သူက အကုသိုလ္ေတြ ဖိျပဳ
ပါတယ္။ အေယာနိေသာမနသိကာအသိက ကြာသြားေတာ့ အျပဳအမူပိုင္းပါ ကြာသြားေတာ့တာပါ။
ဘယ္လိုျပႆနာမ်ိဳးပဲႀကံဳႀကံဳ တရားသေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို ဒါနေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲၿပီး ေျဖရွင္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာ
ေတြကိုေမတၱာနဲ႔ေျဖရွင္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို သနားကရုဏာနဲ႔ ေျဖရွင္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို ဥေပကၡာနဲ႔ ေျဖရွင္းရပါတယ္။တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို သည္းခံၿပီး ေျဖ
ရွင္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို သည္းခံတာမဟုတ္ဘဲ တံုဏွိဘာေ၀=ဆိတ္ဆိတ္ေနၿပီး ဘာစကားမွကို ျပန္မေျပာဘဲ ေျဖရွင္းပစ္ရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြကို သစၥာဆိုၿပီးေျဖ
ရွင္းရပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ျပႆနာေတြက်ေတာ့ ၀ိပႆနာနဲ႔ ေျဖရွင္းပစ္လိုက္ရပါတယ္။
ျပႆနာတစ္ခုျဖစ္လာၿပီဆိုရင္ ခုတင္ေပၚလွဲ,နဖူးေပၚလက္တင္,စိတ္ေကာရုပ္ေကာေလ်ာ့ထားၿပီး"ငါတရားသေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္"ဆိုတဲ့ အသိကို
ထပ္ကာ ထပ္ကာ ဆင္ျခင္ေနလိုက္ပါ။ ရင္ထဲကို ကိုယ္ဆင္ျခင္တဲ့ `အသိ´ ေရာက္လာၿပီဆိုရင္ သင့္ေတာ္ရာ တရားသေဘာတစ္ခုခုနဲ႔ ေျဖရွင္းရမွာပါ။
အားတဲ့အခါေလးေတြမွာလည္း တရားသေဘာေလးေတြကို ဆင္ျခင္ဆင္ျခင္ေနသင့္ပါတယ္။ ဆင္ျခင္ရင္း ဆင္ျခင္ရင္းနဲ႔ "တရားအသိ"ေလးေတြ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္။ ေပၚလာတဲ့
"တရားအသိ"ေလးေတြကို အေျခခံၿပီီးျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာကုိ တရားသေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းသြားဖုိ႔ပါပဲ။
ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ျပႆနာကို မတရားတဲ့သေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းလိုက္ရင္ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြကလည္း ေပၚလာရဦးမွာပါ။
တကယ့္ကို ကိုယ္ကျဖစ္ေပၚလတဲ့ ျပႆနာကို တရားသေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းခ်င္တယ္၊ မေျဖရွင္းတတ္ဘူးျဖစ္ေနရင္ ဆရာေတာ္ေတြ၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း လူပညာရွိေတြကို
တိုင္ပင္ေျပာျပ အႀကံဥာဏ္ယူသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ဘယ္လိုမွ မေျဖရွင္းတတ္ေတာ့ဘူး။ သိပ္စိတ္ဆင္းရဲေနၿပီဆိုရင္ ရိပ္သာ၀င္ၿပီး(၁၀)ရက္ေလာက္ တရားအားထုတ္ပစ္လိုက္ပါေတာ့
အခ်စ္ဆိုတာ အနာဂါမ္ေရာက္မွ ပယ္လို႔ရမွာပါ။ အနာဂါမ္မျဖစ္သေရြ ႔ေတာ့ အခ်စ္ဆိုတာ ရွိေနဦးမွာပါ။ အခ်စ္ရွိေနေသး သေရြ ႔ေတာ့ အခ်စ္နဲ႔ယွဥ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာ
ေတြနဲ႔လည္း ရင္ဆိုင္ေနရဦးမွာပါ။
ကဲ....... စာဖတ္သူ၊ ေအာက္ကစာပိုဒ္ကေလးကို ႏွစ္ေခါက္ေလာက္ တုိးတုိးေလး ဆိုၾကည့္ရေအာင္ေနာ္။
"ဘယ္လိုျပႆနာမ်ိဳးပဲႀကံဳႀကံဳ တရားသေဘာနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလိုက္စမ္းပါ။ ဒါဆိုရင္ စိတ္ခ်မ္းသာပါလိမ့္မယ္" ။..

                                                                     အခ်စ္စတင္ျဖစ္ပံု


အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာၿပီဆိုရင္ အခ်စ္စတင္ျဖစ္ပံုေလးပါေျပာျပမွ ျပည့္စံုသြားမွာပါ။ အခ်စ္စတင္ျဖစ္ပံုအေၾကာင္းေလးကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေလာက္ ေျပာျပရေအာင္ပါ။
ကမၻာႀကီးပ်က္ေတာ့ ကမၻာသစ္တစ္ခု ျပန္တည္တဲ့အခါမွာ ဘယ္သူေတြ အရင္ေရာက္လာသလဲဆိုေတာ့ ျဗဟၼာေတြ ျဗဟၼာ့ျပည္ကေနစုေတၿပီး လူ႔ျပည္မွာ ဥပပတ္ပဋိသေႏၶစိတ္နဲ႔
လူလာျဖစ္ၾကပါတယ္။ အဲလိုလူလာျဖစ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေယာကၤ်ားမိန္းမဆိုတဲ့ ဣတၳိဘ၀ရုပ္၊ ပုရိသဘာ၀ရုပ္ ထင္ထင္ရွားရွား မျဖစ္ေသးပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေရာင္ကိုယ္၀ါေတြနဲ႔ဆုိေတာ့
ေနေတြလေတြလည္း မလုိအပ္ေသးပါဘူး။
အဲဒီမွာ တစ္ခုသတိထားရမွာက ျဗဟၼာေတြ လူ႔ျပည္ကိုဆင္းလာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊စုေတၿပီး လူ႔ျပည္မွာ လူလာျဖစ္ၾကတာပါ။ တခ်ိဳ ႔က ကမၻာဦးအစမွာ ျဗဟၼာေတြ ျဗဟၼာ့ျပည္က
ဆင္းလာတယ္လို႔ ေျပာေျပာေနၾကလို႔ပါ။
ျဗဟၼာ့ျပည္က စုေတစဆိုေတာ့ ပီတိေလးေတြနဲ႔ပဲ ေနေနၾကပါတယ္။ ဘာမွမစားၾကေသးပါဘူး။
ကမၻာျပဳမိုးရြာထားၿပီး တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေရေတြခန္းေျခာက္သြားတာဆိုေတာ့ ေျမအထက္မွာ အေပၚယံေျမဆီေတြ က်န္ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေျမဆီေတြက ႏို႔ရည္အထက္မွာ တက္
ေနတဲ့ မလိုင္လို ခ်ိဳဆိမ့္တဲ့ အန႔ံအရသာ ရွိေနတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။
အဲဒီအထဲကမွ တစ္ေယာက္က ေမႊးႀကိဳင္ေနတဲ့ေျမဆီေလးေတြကို "ဘယ္လိုအရသာရွိမလဲ" ဆိုၿပီး လက္နဲ႔တို႔ၿပီးလ်က္ ၾကည့္လိုက္ပါတယ္။ "ဟာ...ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲ"ဆို
ၿပီး ဆက္စားပါေတာ့တယ္။ က်န္တဲ့သူေတြကလည္း သူစားသလို လိုက္စားပါေတာ့တယ္။ဒီေတာ့ ရသတဏွာ၀င္လာၿပီး ကိုယ္ေယာင္ကိုယ္၀ါေတြလည္း ေပ်ာက္သြားေရာဆိုပါေတာ့။
အဲဒီမွာ တခ်ိဳ ႔အဆုိေတာ္ေတြက"ျဗဟၼာေတြ ေျမသင္းစားလုိ႔ ထူးဆန္းတဲ့အခ်စ္ျဖစ္ေပၚသည္......"စသည္ျဖင့္ သီခ်င္းလုပ္ဆိုၾကပါတယ္။တကယ္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အခ်စ္မျဖစ္ၾကေသးပါဘူး။ သူတို႔ရဲ ႔သႏၱာန္မွာရသတဏွာပဲ ၀င္လာေသးတာပါ။ ေနာက္တစ္ခုက ျဗဟၼာေတြစားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ျဗဟၼာျပည္က စုေတၿပီးလူေတြျဖစ္ေနၿပီျဖစ္လို႔ လူေတြစားတာပါ။
ဒီလိုနဲ႔ ေျမဆီေတြစားရင္း စားရင္း ကုန္သြားေတာ့ ကံအားေလ်ာ္စြာ သေလးဆန္ေတြ ေပၚလာပါတယ္။ ဒီသေလးဆန္ေတြဟာ အိုးထဲထည့္ မီးေက်ာက္ေပၚတင္လိုက္တာနဲ႔ အလို
လိုမီးေတာက္ၿပီး ထမင္းက်က္တာနဲ႔ မီးလည္းၿငိမ္းသြားပါတယ္။
ေျမဆီေျမလႊာေတြ စားေနတုန္းကေတာ့ စားသမွ် အဆီအသားေတြျဖစ္ၿပီး အဖတ္အကာ တခ်ိဳ ႔သာ က်န္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအဖတ္အကာတစ္ခ်ိဳ ႔ကိုလည္း ၀မ္းမီးက
ေလာင္လိုက္တဲ့အတြက္ ကုန္ခန္းကုန္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်င္ႀကီး က်င္ငယ္ဆိုတာ မျဖစ္ေသးပါဘူး။ သေလးဆန္ေတြ စားလာတဲ့အခါမွာေတာ့ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ဆိုတာျဖစ္
လာၿပီး က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ ထြက္ရာအေပါက္ေတြလည္း ျဖစ္ေပၚလာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ဒီေတာ့မွ ေယာကၤ်ား၊ မိန္းမပံုသဏၭာန္ျဖစ္တဲ့ ဣတၳိဘာ၀ရုပ္၊ ပုရိသဘာ၀ရုပ္ေတြလည္း ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္လာပါေတာ့တယ္။
ျဗဟၼာ့ျပည္မေရာက္ခင္က မိန္းမျဖစ္ခဲ့တဲ့သူက ဣတၳိဘာ၀ရုပ္ေပၚလာၿပီး ေယာကၤ်ားျဖစ္ခဲ့တဲ့သူက ပုရိသဘာ၀ရုပ္ေပၚလာတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
နားနဲ႔မနာ ဖ၀ါးနဲ႔နာဆိုတဲ့အတုိင္း နားနဲ႔မဖတ္ ဖ၀ါးနဲဖတ္လို႔ ေျပာရေတာ့မလား မသိပါဘူး။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္အဂၤါေတြမတူလို႔ တစ္ေယာက္အဂၤါတစ္ေယာက္ၾကည့္ၿပီး
တပ္ႏွစ္သက္တဲ့ တဏွာရာဂေတြျဖစ္ေလာၿပီး စိတ္ကိုမခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ ကာမကိစၥကို စတင္မွီ၀ဲၾကပါသတဲ့။
ဒီေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြက မျပဳေကာင္းတာ ျပဳရပါ့မလားဆိုၿပီး ခဲနဲ႔၀ိုင္းေပါက္ၾကပါသတဲ့။ ကာမကိစၥကို ျပဳတဲ့သူေတြဟာ ပုန္းေအာင္းရင္း အိမ္ရာမ်ား သီးျခားတည္ေထာင္ၾကပါသ
တဲ့။ ဒီေခတ္ မဂၤလာေဆာင္ ခဲေပါက္တဲ့ဓေလ့ဟာ ကမၻာဦးကတည္းက စခဲ့တာလို႔ဆိုပါတယ္။
ဒါဟာ ကမၻာဦးအစအခ်စ္စတင္ျဖစ္ေပၚပံု အက်ဥ္းပါပဲ။ အက်ယ္သိခ်င္တယ္ဆိုရင္ေတာ့ သုတ္ပါေထယ်ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္ အဂၢညသုတ္နဲ႔ ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ ႔
သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာ၊ အေျချပဳပဌာန္းတရားေတာ္ စာအုပ္တို႔မွာ ျမန္မာလို အက်ယ္ေရးျပ ထားပါတယ္။ ဒီမွာေတာ့ လိုရင္းခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းပဲ ေရးျပ လိုက္တာပါ။
အခ်စ္ဆိုတဲ့ တဏွာရာဂ၊ ကာမဂုဏ္ ကိစၥေတြကို ခံစားတာကို စာမွာဘယ္လို ဥပမာေပးထားသလဲဆိုေတာ့ ႏူနာေရာဂါသည္ဟာ ကို္ယ့္ရဲ ႔ႏူနာေရာဂါ ယားယံလာတဲ့အခါ
သက္သာလိုသက္သာျငား မီးကင္တာနဲ႔တူပါတယ္။
မီးကင္ေနတုန္းမွာ အယားတဒဂၤ သက္သာသြားတယ္လို႔ ထင္ရေပမယ့္ ေနာက္-ပိုးေတြ ျပန္ထုိးေတာ့ျပန္ယားၿပီး ျပန္ကင္ရတာပါပဲ။ ႏူနာေရာဂါကို အျမစ္ျပတ္ေအာင္
ေဆးေသာက္လိုက္မွပဲ မကင္ရေတာ့မွာပါ။
အာရံုငါးပါးကာမဂုဏ္တရားေတြကို ခံစားတာဟာ ႏူနာမီးကင္တာနဲ႔ တူတယ္ဆိုေတာ့ ကိုးရီးယားကားေလး ၾကည့္ေနတာလည္း မီးကင္ေနတာပါပဲ။ ေဘာလံုးပြဲေတြ ၾကည့္ေန
ေနတာလည္း မီးကင္ေနတာပါပဲ။ ကာရာအိုေကဆိုင္ သြားတာလည္း မီးကင္ေနတာပါပဲ။ အလွျပင္ဆိုင္မွာ ဆံပင္သြားေျဖာင့္တာလည္း မီးကင္ေနတာပါပဲ။ ေခ်ာင္းသာသြားတာလည္း မီး
ကင္းေနတာပါပဲ။
ဆိုင္ရာမဂ္အဆင့္ဆင့္ကို အရေသးသေရြ ႔ေတာ့ မီးကကင္ကင္ေနရဦးမွာပါ။ ဆိုင္ရာ မဂ္ေတြမရေသးရင္ေတာင္ ကိုယ္မီးကင္ ေနတာေလးကို မီးကင္ေနတယ္လို႔ သိေနရင္ပဲ မဆိုး
လွပါဘူး။ ဒီေတာ့ ကိုးရီးယားကားေလးၾကည့္ေနရင္လည္း "ေဩာ္ ငါ မီးကင္ေနတာ၊ ငါ မီးကင္ေနတာ" လို႔ သူမ်ားမၾကားေအာင္တုိးတုိးေလးဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ဆံပင္ေျဖာင့္ေနရင္လည္း
"ေဩာ္ ငါမီးကင္ေနတာ၊ ငါမီးကင္ေနတာ" လို႔ တိုးတုိးေလးဆင္ျခင္လိုက္ပါ။ ဆင္ျခင္ေနတဲ့သူဟာ ကိုယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ့ ႏူနာေရာဂါကိုကုဖုိ႔ သတိေပးေနတာနဲ႔တူပါတယ္။ ဒီေတာ့ အလြန္အ
ကြ်ံေတြလည္း မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
မီးကင္ေနတဲ့သူခ်င္းတူေပမယ့္ ကိုယ္က မီးကင္ေနတာေလးကို သိေနေတာ့ ဘာပဲေျပာေျပာ သူတို႔နဲ႔စာရင္ ကိုယ္ကသူတို႔ထက္ မသိမသာေလးေတာ့ သာေနတာပါပဲ။
ဆင္ျခင္ရင္း ဆင္ျခင္းရင္းနဲ႔ၾကာလာရင္ သံေ၀ဂဥာဏ္ေတြ မ်ားမ်ားလာပါလိမ့္မယ္၊ သံေ၀ဂဥာဏ္ေတြမ်ားလာတဲ့ တစ္ေန႔မွာ ကိုယ့္ရဲ ႔ႏူနာကိုလည္း အျမစ္ျပတ္ ကုခ်င္စိတ္ေပါက္
လာပါလိမ့္မယ္။
အနာရွိရင္ ေဆးရွိတာပါပဲ။ ႏူနာေရာဂါ ေပ်ာက္ဖုိ႔အတြက္ ေဆးကေတာ့ သတိပဌာန္၀ိပႆနာေဆးပါပဲ။ သတိပဌာန္၀ိပႆနာတရား ရႈမွတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ တဒဂၤအားျဖင့္ အကု
သုိလ္ကိေလသာေတြ ၿငိမ္းေနတာပါ။ တဒဂၤ အကုသိုလ္ကိေလသာၿငိမ္းေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးဟာ သိပ္ၿပီးခ်မ္းသာေနတာပါ။ အဲဒီခ်မ္းသာမႈဟာ ေလာကီခ်မ္းသာေတြနဲ႔ႏႈိင္းယွဥ္လို႔ကို မရပါ
ဘူး။ ဒါေတာင္ အျမစ္ျပတ္ အကုသိုလ္ကိေလသာ ၿငိမ္းေသးတာမဟုတ္ပါဘူး။ အျမစ္ျပတ္ၿငိမ္းသြားတယ္ဆိုရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာမလိုေတာ့ပါဘူး။
ကိုယ္က ဒီသေဘာေလးကို အာရံုျပဳၿပီး သတိပဌာန္ ၀ိပႆနာေဆးေလးကို မၾကာခဏ ေသာက္ေသာက္ေပးဖုိ႔ပါ။ လူ႔ေလာကမွာက မီးကင္စရာ ခပ္မ်ားမ်ားရယ္။ ပုထုဇဥ္သဘာ
၀အရ ကိုယ္ကမကင္းႏိုင္ေသးလို႔ မီးကင္ေနရရင္လည္း ကိုယ္မီးကင္ေနတယ္ ဆိုတာေလးကို သိေနဖို႔ပါပဲ။
ကာမဂုဏ္အာရံုေတြေနာက္ကို လိုက္ေနသေရြ႔ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွာဆံုးမွာမဟုတ္ပါဘူး။ တုိးလို႔တုိးလို႔သာ ခံစားေနခ်င္မွာပါ။ ဒီကာမဂုဏ္အာရံုေတြေၾကာင့္ပဲ စိတ္ဆိုးရ၊
စိတ္ေကာက္ရ၊ နာၾကည္းခဲ့ရ၊ လြမ္းရ၊ ေဆြးရ၊ မိတ္ပ်က္ရ၊ ေနာက္ဆံုး ေထာင္က်ရ၊ ငရဲက်သြားရတဲ့ အထိပါပဲ။ ကိုယ့္၀န္းက်င္မွာ ဒါေတြက ေန႔စဥ္ေတြ႔ေနရတာပါ။
တကယ္လို႔ ကိုယ္က ကိုယ္ရဲ ႔ ႏူနာေရာဂါကို အျမစ္ျပတ္ေအာင္ မကုခ်င္ေသးဘူးဆိုရင္ေတာင္ တဒဂၤအားျဖင့္ ေရာဂါသက္သာဖုိ႔ သတိပဌာန္၀ိပႆနာေဆးေလးကို တစ္ေန႔ကို
ဆယ့္ငါးမိနစ္၊ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ ေသာက္ေသာက္ေနသင့္ပါတယ္။ ေသာက္ရင္းေသာက္ရင္း ေဆးရဲ ႔အာနိသင္ကို သိသိလာၿပီး တိုးတိုးေသာက္ခ်င္လာမွာပါ။
ဘာပဲေျပာေျပာ စာဖတ္သူရယ္၊ ႏူနာေရာဂါ တဒဂၤသက္သာဖုိ႔ သတိပဌာန္ ၀ိပႆနာေဆးေလးကို တစ္ေန႔ကို ဆယ့္ငါးမိနစ္၊ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္ေလာက္ေတာ့ ေသာက္ျဖစ္ေအာင္
ႀကိဳးစားလိုက္ပါေနာ္။



အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားပံု


အခ်စ္အေၾကာင္းေျပာၿပီဆိုရင္ အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားပံုအေၾကာင္းေလးကိုလည္း ထည့္ေျပာမွ ျပည့္စုံမယ္ထင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားပံုေလးပါ ေျပာျပရေအာင္ပါ။
"စိုက္စိုက္စူးစူး အထူးၿမဲၿမဲ ရွအားသန္စ်ာန္ဟုေခၚသတတ္"ဆိုတဲ့အတိုင္း စ်ာန္ဆိုတာ အာရံုတစ္ခုအေပၚမွာ စိုက္စုိက္စူးစူး ရႈေနတာပါပဲ။
ဥပမာ - ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္မွတ္ေနတဲ့အခါ ဒီေဖာင္းမႈ ပိန္မႈအာရံုကိုပဲ ႀကံေနမယ္၊ ဒါက ၀ိတက္ပါ။ ဒီေဖာင္းမႈ ပိန္မႈအာရံု ေပ်ာက္မသြားရေအာင္ထပ္ကာ ထပ္ကာ အာရံုျပဳ
ေနမယ္၊ ဆင္ျခင္ေနမယ္၊ ဒါက ၀ိစာရပါ။ ေဖာင္းတာ ပိန္တာမွတ္ၿပီး ႏွစ္သက္မႈျဖစ္ေနမယ္၊ ဒါကပီတိပါ။ ၿပီးေတာ့ ေဖာင္းတာ ပိန္တာမွတ္ရတာ သိပ္ခ်မ္းသာေနမယ္၊ ဒါက သုခပါ။
ေနာက္ ေဖာင္းမႈ ပိန္မႈအေပၚမွာပဲ စိတ္စိုက္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေနမယ္၊ စိတ္ကအျပင္ကို ထြက္မသြားဘူး၊ ဒါက ဧကဂၢတာပါ။ အဲဒီလို ေဖာင္းတယ္ ပိန္တယ္မွတ္တဲ့အခါ ၀ိတက္, ၀ိစာရ, ပီတိ, သုခ, ဧကဂၢတာဆိုတဲ့ စ်ာန္အဂၤါ ငါးပါးျဖစ္ေနတာဟာ ပထမစ်ာန္ျဖစ္ေနတာပါ။ ဒါက ေကာင္းတဲ့ဘက္က ကုသိုလ္စ်ာန္ျဖစ္ေနတာကို ေျပာတာပါ။ ဒီလိုပါပဲ၊ ကုသိုလ္စ်ာန္ရွိ
သလို အကုသိုလ္စ်ာန္လည္း ရွိပါတယ္။
ဥပမာပဲ ထားပါေတာ့။ ကိုယ့္အိမ္က ခင္ပြန္းျဖစ္သူ "ကိုကို"က အျပင္ထြက္ၿပီး အလုပ္သြားလုပ္ေနမယ္။ ဒါကိုပဲ ကိုယ္က ကိုယ့္ရဲ ႔ကိုကိုကို စူးစူးစိုက္စုိက္ သတိရေနၿပီး ကိုကို႔
အေၾကာင္းကိုပဲ ေတြးေနမယ္၊ ႀကံေနမယ္၊ ဒါက ၀ိတက္ပါ။
ကိုကိုဆိုတဲ့အာရံုေပ်ာက္မသြားရေအာင္ ထပ္ကာ ထပ္ကာ အာရံုျပဳေနမယ္၊ ဆင္ျခင္ေနမယ္၊ ဒါက၀ိစာရ ပါ။ ကိုကို႔အေၾကာင္းေတြးၿပီး ႏွစ္သက္ေနမယ္၊ ဒါက ပီတိပါ။ ၿပီးေတာ့ကိုကို႔အေၾကာင္းေတြးရတာ သိပ္စိတ္ခ်မ္းသာေနမယ္၊ ဒါကသုခပါ။
စိတ္ကဘယ္မွထြက္မသြားဘဲ ကိုကို႔ဆီမွာပဲ တည္ေနမယ္၊ ဒါက ဧကဂၢတာပါ။
အဲဒီလို ၀ိတက္, ၀ိစာရ, ပီတိ, သုခ, ဧကဂၢတာဆိုတဲ့ အဂၤါငါးပါးညီေနတာဟာ (အကုသုိလ္စ်ာန္၀င္စား ေနတာလို႔ေျပာရင္း နားၾကားရတာခက္ေနမွာစိုးလို႔) အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားေနတာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ ႔ "ကိုကို" ကို စူးစူးစိုက္စုိ္က္ သတိရေနတာဟာ အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားေနတာပါ။ အဲဒီလို အခ်စ္စ်ာန္၀င္စားေနရ တာကလည္း တစ္မ်ိဳးအရသာရွိေနမွာပါ။ ေလာကီ
ထဲမွာ ေနေနၾကတာဆိုေတာ့ ဒီအာရံု ဒီသေဘာေတြကေတာ့ ကင္းလို႔မရပါဘူး။ သေဘာ၀တရား တစ္ခုအေနနဲ႔ ရွိေနမွာပါ။ဒီနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဆရာေတာ္ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသက အေျချပဳ
ပဌာန္းတရားေဒသနာေတာ္ စ်ာနပစၥည္းအဖြင့္မွာ -
"ဘုန္းႀကီးကေတာ့ ရွိပါေစပဲ၊ ၿပီးေတာ့မွ တရားနဲ႔လိုက္ပါ။ ထမင္းဟင္းေကာင္းစားတဲ့ဟာ စားပါေစ၊ ၿပီးေတာ့မွ အစာေၾကေဆးကေလးနဲ႔ ေျဖပါ။ မစားနဲ႔လို႔ မေျပာလိုက္ပါနဲ႔ သူစားခ်င္တာ စားပါေစ၊ ဒီသေဘာမ်ိဳးပဲ လူေတြဟာ ေလာကႀကီးထဲမယ္ သမီးခင္ပြန္းလိုျဖစ္ေနရင္ စိုက္စိုက္စူးစူးၿပီးေတာ့ ေနသလိုပဲ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အင္မတန္ ၾကင္နာမွ
သေဘာက်တယ္၊ ေလာကႀကီး ဒါမွစိတ္ခ်မ္းသာတယ္၊ အဲဒီဟာမွ အိမ္မွာ ခ်မ္းသာတယ္" လို႔ေဟာျပထားပါတယ္။
ေနာက္ - မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း ဓမၼစၾကာတရားေဒသနာ စာအုပ္မွာ - " အဖ်ားေရာဂါ ေပ်ာက္ခါစ နာလန္ထ ပုဂၢိဳလ္မွာ မသင့္ေတာ္တဲ့ အစာေတြကို ေရွာင္ရတယ္၊ မေရွာင္ႏိုင္လို႔စားခ်င္ရင္ အဲဒီအစာကို စားၿပီးတဲ့အခါ အစာမွား အစာေၾကေဆးကို စားရတယ္၊ အဲဒီလိုဆိုေတာ့ အဖ်ားေရာဂါ မတက္ဘူး၊
ကိုယ္စားခ်င္တာစားရလို႔ အားအင္လည္းျပည့္၀တယ္၊ အဲဒါလိုပါပဲ။ ပစၥဧ၀ကၡဏာ ဆင္ျခင္တာ၊ ရႈမွတ္တာဟာ သံုးစြဲတဲ့ပစၥည္းအားလံုးတို႔ႏွင့္စပ္ၿပီး ကိေလသာမျဖစ္ရ
ေအာင္ ကာကြယ္တားျမစ္လိုက္တာပဲ" လို႔ ေဟာျပထားပါတယ္။
ကာမဂုဏ္ အာရံုေတြကိုထမင္းနဲ႔ ဥပမာေပးထားၿပီး ၀ိပႆနာတရားကိုေတာ့ အစာေၾကေဆးနဲ႔ ဥပမာ ေပးထားပါတယ္။ စာေရးသူကေတာ့ဆရာေတာ္ႀကီးႏွစ္ပါးရဲ ႔အေျဖ
ဥပမာစကားေလးကို သိပ္သေဘာက်တာပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူေတြဟာ ထမင္း ဟင္းနဲ႔ကင္းလို႔ မရပါဘူး။ ကင္းလို႔မရတဲ့ ထမင္းနဲ႔ဟင္းကို မစားပါနဲလို႔ မမိန္႔ဘဲ ထမင္းဟင္း
ေကာင္းေတြလည္း စာပါ။ ၿပီးေတာ့ အစာေၾကေဆးေလးလည္း စားပါလို႔ စားနည္း ေသာက္နည္းေလးကိုညႊန္ျပထားလို႔ပါ။
ေလာကီထဲမွာ ေနေနတဲ့သူေတြကို "မခ်စ္ပါနဲ႔၊ မခ်စ္ပါနဲ႔ ဒါေတြဟာ ကာမဂုဏ္တရားေတြ" လို႔သြားေျပာလို႔မရပါဘူး။ မကင္းႏိုင္တဲ့ အခ်စ္ေတြထဲမွာ ကိုယ္က၀ိပႆနာတရား
အစာေၾကေဆးေလး အၿမဲေဆာင္ထားဖို႔ ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ အခ်စ္ရဲ ႔ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္တဲ့ ေသာကေတြေဘးေတြ လြမ္းရေဆြးရတာေတြ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
ကိုယ္က ၀ိပႆနာအစာေၾကေဆးေလးကို အၿမဲေဆာင္ထားေတာ့ အခ်စ္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ခံစားရဦးေတာ့ ကိုယ္က၀ိပႆနာ အစာေၾကေဆးေလးကိုထုတ္
စားလိုက္ရံုပါပဲ။ အခ်စ္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြကလည္း အမ်ားသားရယ္ပါ။
ရွင္ကြဲကြဲရတဲ့ဒုကၡ၊ ေသကြဲကြဲရတဲ့ဒုကၡ၊မခ်စ္ခင္ မႏွစ္သက္တဲ့သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းေနရတဲ့ဒုကၡ၊ ခ်စ္ခင္သူနဲ႔ေကြကြင္းရတဲ့ဒုကၡ စသည္ျဖင့္အမ်ားႀကီးပါပဲ။
အသိအမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္က ေမးဖူးပါတယ္။ သူဟာ မခ်စ္ခင္မႏွစ္သက္တဲ့သူနဲ႔ ေပါင္းသင္းေနရတဲ့အတြက္ သိပ္စိတ္ ဆင္းရဲေနရပါတယ္။ ေနာက္အဲဒီလို ဒုကၡေတြက
ကင္းလြတ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို႔ ေမးဖူးပါတယ္။ "တရားနဲ႔ကြာမေနပါနဲ႔" လို႔ တုိတိုပဲ ေျဖေပးရပါတယ္။ တရားနဲ႔ကြာမေနပါနဲ႔ဆိုတာ အရာအားလံုးကို လ်စ္လ်ဴရႈၿပီး တရားခ်ည္းဖိ
အားထုတ္ေနရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာမဟုတ္ပါဘူး။
တရားနဲ႔ကြာမေနနဲ႔ဆိုတာ ဇနီးမယားတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ လိုက္နာရမယ့္ မယား၀တၱရားငါးပါးအျပင္ ၀ိမာန၀တၳဳတို႔မွာ ထပ္မံျပထားတဲ့ -
ပုဗၺဳဌာယီ - လင္ရဲ ႔ အရင္ အိပ္ရာကထရမယ္။
ပစၧာနိပါတီ - လင္အိပ္ၿပီးမွ အိပ္ရမယ္။
မနာပစာရီ - လင္ႏွစ္သက္တဲ့အျပဳအမူအတိုင္း ျပဳမူေနထုိင္ရမယ္။
ပိယ၀ါဒိနီ - လင္ႏွစ္သက္မဲ့စကားကိုပဲ ေျပာရမယ္။
ကိ ံကာရပတိႆ၀ီ - ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲလို႔ လင္ကိုတိုင္ပင္ၿပီးမွ လုပ္ရမယ္။ ကိုယ့္သေဘာနဲ႔ကိုယ္ မလုပ္ရဘူး။
မုခုေလႅာကိသာ - လင့္မ်က္ႏွာကိုၾကည့္ၿပီး သူ႔အလုိတိုင္းေနရမယ္။
ဒါေတြကိုလည္း လိုက္နာရပါမယ္။
တကယ္လို႔ ကိုယ့္မွာအဆင္မေျပမႈေတြနဲ႔ ႀကံဳေနရရင္ အဓိကအခ်က္သံုးခ်က္ကို အာရံုျပဳရမွာပါ။
၁။ မယား၀တၱရား ေက်ရမယ္။
၂။ အားႀကီးတဲ့ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ကို ျပဳရမယ္။
၃။ ဆုေတာင္းရမယ္၊ ဒီသံုးခ်က္ပါပဲ။
အားႀကီးတဲ့ ကာမာ၀စရကုသိုလ္ဆိုတာက ကိုယ္ျပဳတဲ့ကုသိုလ္အေပၚမွာ ၀မ္းေျမာက္ရမယ္၊ ဥာဏ္ယွဥ္ရမယ္၊ ဥာဏ္ယွဥ္တယ္ဆိုတာက ငါတို႔ဟာ ရွိလို႔လႉတာမဟုတ္ဘူး၊သိလို႔
လႉတာ၊ သိလို႔လႉတယ္ဆိုတာကလည္း ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္မယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းက်ိဳးျဖစ္မယ္လို႔သိတာပါ။ ၿပီးေတာ့ သူတစ္ပါးတိုက္တြန္းလို႔လုပ္တာ
မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ သေဘာနဲ႔ကိုယ္ လုပ္တာျဖစ္ရပါမယ္၊ဒါဟာ အားႀကီးတဲ့ကာမာ၀စရကုသုိလ္ပါပဲ။
(၃) ဆုေတာင္းရမယ္ဆိုတာက ကုသိုလ္ျပဳၿပီးတိုင္း"ေတြ႔ႀကံဳေနရေသာ ဒုကၡေ၀ဒနာမွ ကင္းလြတ္ရပါလို၏" လို႔လည္းဆုေတာင္းရပါမယ္။ဒါကို ဓမၼပဒကလာတဲ့ ပတိပူဇိကာဆို
တဲ့ ၀တၳဳေလးနဲ႔ အာရံုျပဳၾကည့္လို႔ရပါတယ္။
တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္မွာ မာလဘာရီဆိုတဲ့ နတ္သားဟာ နတ္သမီးတစ္ေထာင္နဲ႔ ပန္းခူးေနပါတယ္။ သူက ကိုယ္တုိင္ ခူးေနတာေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ နတ္သမီး ငါးရာက
ပန္းပင္ေပၚတက္ၿပီး ပန္းေတြခူးၿပီး ေအာက္ပစ္ခ်၊ ေအာက္မွာရွိတဲ့ နတ္သမီးငါးရာကေကာက္ၿပီး နတ္သားကို တန္ဆာဆင္ၾကတာပါ။
သစ္ပင္ေပၚမွာ ပန္းခူးေနတဲ့ နတ္သမီးေတြထဲက နတ္သမီးတစ္ပါးက နတ္သက္ေၾကြၿပီး လူ႔ျပည္သြားျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္မွာျဖစ္ေပမယ့္ သူက ဇာတိႆရဥာဏ္ရၿပီး လင္နတ္
သားကို ျပန္သတိရေနပါတယ္။
ဒီေတာ့ ကုသိုလ္ျပဳတိုင္း"နတ္သားနဲ႔ျပန္ေပါင္းရပါလို၏"လို႔ပဲ ဆုေတာင္းပါတယ္။ ၁၆ ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လို႔ အိမ္ေထာင္က်ျပန္ေတာ့လည္း သူက မယား၀တၱရားနဲ႔လည္း
ညီေအာင္ေနတယ္၊ ႀကီးမားတဲ့ကာမာ၀စရကုသိုလ္ေတြကိုလည္း ေန႔စဥ္ျပဳတယ္၊ ကုသိုလ္ျပဳတိုင္းလည္း"ဤကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ခ်စ္လင္နတ္သားနဲ႔ ျပန္ေပါင္းရပါလို၏"လို႔ပဲ
ဆုေတာင္းပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ သားေလးေယာက္ရလာပါတယ္။ သားေလးေယာက္ရၿပီး တစ္ေန႔မွာေတာ့ ကြယ္လြန္သြားပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားေတာ့ သူဆုေတာင္းတဲ့အတိုင္း တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္
မွာ နတ္သမီးျပန္ျဖစ္ၿပီး ခ်စ္လင္နတ္သားနဲ႔ ျပန္ေပါင္းသြားရပါေတာ့တယ္။အားလံုးၾကားဖူးတဲ့ ၀တၳဳေလးပါ။
ဒီ၀တၳဳေလးကို အာရံုျပဳၿပီး မယား၀တၱရားနဲ႔လည္းညီမယ္၊ ႀကီးမားတဲ့ကာမာ၀စရကုသိုလ္ကိုလည္းျပဳမယ္၊ ဆုလည္း ေတာင္းမယ္ဆိုရင္ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္ ေမွ်ာ္လင့္တ့ဲအတုိင္းျဖစ္မွာ
ပါပဲေလ။



ရေဝႏြယ္ ( အင္းမ ).

အလင္းတန္းဂ်ာနယ္


credited to  ..mgsan ျမန္မာဆုိင္ဘာမီဒီယာ
.

မာတိကာ


statistics

web tracker