ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Monday, May 17, 2010

သက္ႀကီးစကား

သက္ႀကီးစကား
(သုေမာင္)

သက္ႀကီးစကားလို႔ ဆိုလိုက္တာနဲ႔ 'သက္ႀကီးစကား သက္ငယ္ႀကား'ဆိုတဲ႔ စကားပံုကို ေၿပးၿပီး ႀကားသိႀကပါလိမ္႔မယ္။ကြၽန္ေတာ္ကလည္း လူႀကီးသူမတို႔ ေၿပာႀကားခဲ႔ႀကတဲ႔ စကားတခ်ိဳ႔ကို ၿပန္
ေၿပာမွာပါပဲ။ဒါေပမဲ႔ စကားပံုထဲကလို အမ်ားအတြက္ ေကာင္းရာေကာင္းက်ိဳး ညႊန္တဲ႔ စကားမ်ိဳး
ေတာ႔မဟုတ္ပါဘူး။မေကာင္းရာကို ညႊန္တာလည္း မဟုတ္ၿပန္ဘူး။စဥ္းစားစရာေကာင္းတဲ႔ အေတြး
စကားေတြပါတဲ႔ စကားေတြပါ။တစ္နည္းအားၿဖင္႔ကြၽန္ေတာ္တို႔ အႏုပညာသည္ေတြ မွတ္သားသင္႔
တဲ႔ စကားမ်ိဳးေတြ။မွတ္သားသင္႔တယ္လို႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္က ဆိုတာေနာ္။သိမ္းဆည္းထားရမယ္၊ၿပန္ၿပီး
အသံုးခ်မယ္လို႔ မဆိုလိုပါဘူး။လိုလွ်င္ သံုးႏိုင္သလို အယူအဆမတူႀကရင္လည္းကန္႔ကြက္ႏိုင္ပါ
သည္။

ဒီလိုပါပဲ။တစ္ခါက ကြၽန္ေတာ္ဟာ အင္းစိန္အက်ဥ္းေထာင္ကို ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ဖို႔ ခဏခဏ
ေရာက္ရပါတယ္။ကိုယ္႔ကိစၥနဲ႔ကိုယ္မို႔ တၿခားအပရိကေတြ လမ္းႀကံဳေတာင္ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။
တစ္ေန႔ေတာ႔ အင္းစိန္သြားခါးနီမွာ ကြၽန္ေတာ္႔ဇနီးက သူဝွက္ထားတဲ႔ အရက္ပုလင္းတစ္လံုး
ထုတ္ထားပါတယ္။ဒီတုန္းက အရက္ၿပတ္ေနခ်ိန္မို႔ ဇနီးသည္က ရဲရဲတင္းတင္းထုတ္လာတာပါ။
အရက္အမ်ိဳးအစားက'အိုးဘရန္ဒီ'ပါ။ဒီမွာတြင္ ကြၽန္ေတာ္႔မွာဖ်တ္ဆိုသတိရသြားပါရဲ႔။'ဆရာႀကီး
ေသာ္တာေဆြ'ကိုပါပဲ။ဆရာႀကီးက 'ဘရန္ဒီ တစ္ပုလင္း'ဆိုတဲ႔ ဟာသဝတၱဳေလးနဲ႔စၿပီးစာေရး
ဆရာၿဖစ္တာကိုး။ခုသြားမွာကလည္း အင္းစိန္။ဦးေလးေဆြကအင္းစိန္မွာ ေနရွာတာပါ။ဒါနဲ႔ အဲ
ဒီပုလင္းေလး ေအးဘံုဆီကေတာင္းၿပီး အင္းစိန္ဘက္ ထြက္လာခဲ႔ပါတယ္။

အင္းစိန္ ေထာင္ဝင္စာေတြ႔ၿပီး ၿပန္ေတာ႔ ဦးေလးေဆြအိမ္ ဝင္ပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္ေရာက္သြားေတာ႔
တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ပဲ ဦးေလးေဆြက'အရက္'ခ်က္ေနပါတယ္။မွတ္မိေသးတယ္။လံုခ်ည္က ခါးေအာက္ကြၽတ္လို႔တင္ပါးႀကီးေပၚလို႔။ဒါဆို ေသခ်ာပါၿပီ။ဆရာေသာ္တာေဆြ ဘိုင္က်ေနၿပီ။

ကြၽန္ေတာ္က လာရင္းကိစၥေၿပာရင္း ဘရန္ဒီတစ္ပုလင္းနဲ႔ ထိုင္ကန္ေတာ႔ေတာ႔ ဝမ္းသာရွာတယ္။
ငါ မေသာက္ရတာ ႀကာၿပီလို႔ ေၿပာတယ္။နင္နဲ႔ ႏွစ္ေယာက္ခ်ရေအာင္ဆိုလို႔ ၿဖတ္ထားေႀကာင္း
ေၿပာရပါတယ္။'ေအးၿပန္ေသာက္ရင္ ေၿပာ၊ငါ ေက်းဇူးၿပန္ဆပ္မတဲ႔ (မကြယ္လြန္ခင္ သမီးနဲ႔သ
မက္က ေခၚျပဳစုထားရင္း ၿပည္ေထာင္စုရိပ္သာတိုက္ခန္းမွာ ပုလင္းမ်ိဳးစံုၿခံရံၿပီး ေနရတဲ႔အခါ
ဖုန္းလွမ္းဆက္ေသးတယ္၊ေက်းဇူးဆပ္မလို႔တဲ႔။အဲဒီတုန္းကလည္း ကြၽန္ေတာ္က ၿပတ္ေနတာ
နဲ႔ႀကံဳလို႔ မသြားၿဖစ္ခဲ႔ဘူး။မွတ္မွတ္ရရ ဦးေလးနဲ႔ တစ္ခါမွ အရက္အတူ မေသာက္ဖူးဘူး။အေဖ႔
သူငယ္ခ်င္းမို႔ ရွိန္တာလည္း ပါပါတယ္)။ဒါနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္လည္း ေလၿဖတ္ေနတဲ႔ အေဒၚေဒၚေမ
အခန္းတက္ၿပီး သတင္းေမးပါတယ္။ဒီမွာ သတိထားမိတာက ဦးေလးေဆြရဲ႔ အိမ္မွာ စာအုပ္စင္
မရွိတာပါပဲ။စာအုပ္စင္မွ မဟုတ္။စာအုပ္ပံုေတာင္ မေတြ႔ရပါဘူး။စာေရးစားပြဲေလးနဲ႔ ကုလားထိုင္
တစ္လံုး ေရးလက္စစာမူ စာရြက္ေတြပဲ ေတြ႔ပါတယ္။

'ဦးေလး စာအုပ္စင္မရွိဘူးလား'

'ဟ စာအုပ္မွ မရွိတာကြ' (ေဘာက္ဆတ္ဆတ္ႀကီး )

'ဟာ ဦးေလး ဒါေလာက္ စာေတြေရးေနတာ မဂၢၢဇင္းစာအုပ္ေတြဘယ္သြားထားသလဲ'

'ေရာင္းတန္ေရာင္း လွဴတန္လွဴေပါ႔ကြ'

'ဗ်ာ'

'ဖတ္စရာမွ မရွိတာကြ'

သည္စကား ရုတ္တရက္ ႀကားလိုက္ရေတာ႔ က်ဥ္ခနဲၿဖစ္သြားရပါတယ္။စာေရးဆရာမွန္ရင္ စာအုပ္စင္ေတာ႔ ရွိသင္႔တယ္ မဟုတ္လား။ခုေတာ႔ ဘုဆတ္ဆတ္ ေဘာက္က်က်ႀကီး (ဦးေလး
ေဆြက ဟာသဝိဇၨာဆိုေပမဲ႔ ဘုဆတ္ဆတ္စကားပဲ ေၿပာပါတယ္။စာေပေဟာေၿပာပြဲေတြမွာလည္း
ပရိသတ္က ရယ္ခ်င္လို႔ ေစာင္႔ေနတာ ပြဲသာၿပီးသြားေရာ ၊မရယ္ရလို႔ရယ္ရတယ္ၿဖစ္ က်န္ရစ္
ေသး )။

ဦးေလးအေပၚ စိတ္ခိုးခုလုၿဖစ္ေနတဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ခုႏွယ္ခါမွာေတာ႔ သေဘာေပါက္ေနပါၿပီ။
'ဖတ္စရာမွ မရွိဘဲကြ'ဆိုတာ သူ႔အတြက္ေၿပာတယ္ ဆိုလိုတာက ဦးေလးဟာ
စာေတြဘယ္ေလာက္ဖတ္ၿပီးခဲ႔ၿပီဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ဖတ္ၿပီးသမွ်ကိုလည္းေခါင္းထဲအ
သည္းထဲ မွတ္ထားၿပီးသား ၿဖစ္ေနၿပီဆိုတာ ေသခ်ာေနပါတယ္။တကယ္လို႔ ဦးေလးဟာ သူမ်ား
တကာ စာေရးဆရာေတြလို ဧည္႔ခန္းစာဖတ္ခန္း သတ္သတ္ရွိရင္ စာအုပ္ေတြ အလွဆင္ထားမွာ
ေသခ်ာပါတယ္။ဦးေလး ဘယ္ေလာက္စာဖတ္ခဲ႔တယ္ဆိုတာ ဦးေလးရဲ႔ စာေပေတြႀကည္႔ရင္ သိ
ႏိုင္ပါတယ္။အဂၤလိပ္လို စမ္းမလား၊ပါဠိလည္း ကြၽမ္းသလား မေၿပာပါနဲ႔ေတာ႔။အထူးသၿဖင္႔ အရက္ေတြ ဒီေလာက္ေသာက္ခဲ႔တာ ဟိုးလြန္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အၿဖစ္အပ်က္ေတြကို ေန႔စြဲ
နဲ႔တကြ မွတ္မိေနတာဟာ ဦးေလးရဲ႔ မွတ္ဥာဏ္၊တစ္နည္းအားၿဖင္႔ စာအုပ္စင္ႀကီးပဲမဟုတ္လား
(ဟိုစကားက ဖ်တ္ခနဲ စကားအၿဖစ္ေၿပာတာပါ)။

တစ္ခုေတာ႔ရွိတယ္။'ဖတ္စရာမွ မရွိဘဲကြ'ဆိုတဲ႔ စာကားကို ေတာ္ရံု စာေရးဆရာေတြ ေၿပာခြင္႔မရွိ
ဘူး။ဦးေလး စာဖတ္တယ္ မဖတ္ဘူးဆိုတာ ကိုယ္ေတြ႔ေလးယွဥ္ၿပီး ေၿပာပါ႔မယ္။ဦးေလးဟာ သံ
ေယာဇဥ္ေႀကာင္႔လည္း ပါပါလိမ္႔မယ္။ဟို ေခ်ာင္ႀကိဳေခ်ာင္ႀကားက ကြၽန္ေတာ္႔စာတိုေပစေလးေတြ
ကို ကမၻ႔ာစာေပနယ္ရဲ႔ အဆံုးအၿဖတ္နဲ႔ သံုးသပ္ခဲ႔တာမနည္းပါဘူး။'ဂ်ဴး'၊ခ်စ္ဦးညိဳ'တို႔လည္း စာ
ေရးစမွာ ဦးေလး သံုးသပ္ခဲ႔တာေတြ ရွိပါတယ္။
အံ႔ႀသစရာေကာင္းတာေလး ေၿပာခ်င္ပါေသးတယ္။ဆရာေသာ္တာေဆြနဲ႔ ဆရာသာဓုဟာ အလြန္
ခ်စ္ႀကတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ။အေဖ႔ကို ဆရာေဆြက 'မသာဓု'ေခၚၿပီး အေဖက ဆရာေဆြကို'ေတာ္
ရာေခြ'တဲ႔။အရက္ကိစၥကလြဲရင္ သိပ္ခ်စ္ႀကပါတယ္။ေဘာက္ဆတ္ဆတ္ ဘုက်က်ေၿပာတတ္တာ၊
အေရာင္အေသြးမရွိတဲ႔ စာေတြ ေရးတာ၊လူတန္းစားအၿမင္ရွိတာ ေတာ္ေတာ္တူႀကပါတယ္။ဘယ္
ေလာက္ထိ သြားၿပီးတူသလဲဆိုရင္ ေစာေစာကေၿပာတဲ႔ 'ဖတ္စရာမွ မရွိဘဲကြ'ဆိုတဲ႔ စကားမွာပါ
သြားတူေနတာပါ။ကြၽန္ေတာ္ဟာ အေဖနဲ႔ အတူေနတာပါ။အေဖဆံုးေတာ႔ ကြၽန္ေတာ္႔လက္ေပၚမွာ
ပါ။အေဖဟာ သူ႔စာမူပါတဲ႔ (ကြၽန္ေတာ္႔စာမူပါတဲ႔ )မဂၢဇင္းဆိုရင္ မဝယ္ပါဘူး။မဖတ္ပါဘူး။လက္
ေဆာင္ရရျခင္းလည္း ဟိုလွန္ဒီလွန္နဲ႔ စာအုပ္ပံုေပၚ ပစ္တင္လိုက္တာပါပဲ။ဒီလိုေၿပာလိုက္လို႔ စာအုပ္
စာေပမၿမတ္ႏိုးဘူး မေၿပာပါနဲ႔။တစ္အိမ္လံုး ရွဳပ္ပြေနမွ ေနသာထိုင္သာရွိသလိုေနခဲ႔တာပါ။မယံုမ
ရွိပါနဲ႔။

စကားၿပန္ဆက္ရရင္ အေဖလည္း စာအလြန္ဖတ္ခဲ႔တာပါပဲ။မ်က္စိတစ္ဖက္ကြယ္ေတာ႔ မွန္ဘီလူး
နဲ႔ ဖတ္ပါတယ္။ကြယ္လြန္ခါနီးဖတ္သြားတာကေတာ႔ အဆုတ္ေရာဂါနဲ႔ပတ္သက္တဲ႔ ေဆးစာအုပ္
ေတြပါပဲ။ဟုတ္ပါ႔။ဆံုးေတာ႔ 'အဆုတ္ကင္ဆာ'နဲ႔ပါ။

ေနာ႔ေပမဲ႔ အေဖဟာ လူငယ္လက္သစ္စာေရးဆရာေတြကို သိပ္ဂရုစိုက္ပါတယ္။ဥပမာေၿပာရရင္
ကြၽန္ေတာ္႔သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာ ၿမင္႔ေဆာင္ဟာ ရွဳမဝမဂၢဇင္းမွာ ဝတၴဳစာမူ ကေလာင္ေသြးပါ
တယ္။(ခ်စ္ကိုယ္ေတြ႔ )ဆိုတဲ႔ က႑ဆိုတာက လူငယ္လက္သစ္ေလးေတြကေလာင္ေသြးရင္း
(အဲ ရည္းစားစကားေၿပာတဲ႔ )က႑ပါ။အေဖဟာၿမင္႔ေဆာင္ရဲ႔ စာမူေလးကို ဘယ္တုန္းက ဖတ္
ထားလဲ မသိပါဘူး။တစ္ေန႔ေတာ႔ အေဖ႔ရဲ႔ ရွဳမဝမဂၢဇင္းကို ေကာက္လွန္ရာမွာ ၿမင္႔ေဆာင္ရဲ႔ စာ
မူထဲက 'မိုနာလီဇာ'နဲ႔ သူ႔ခ်စ္သူကို ႏွိပ္တဲ႔ စာသား ပါပါတယ္။အဲဒီမွာ ပန္းခ်ီဆရာ'လီယိုနာဒို
ဒါဗင္ခ်ီ 'ဆိုၿပီး ပါပါတယ္။ဒီေနရာမွာ အေဖဟာ 'ခ်ီ'ဆိုတဲ႔စာလံုးေအာက္မွာ မင္နီီသားၿပီး'စီ'လို႔
ၿပင္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ဒါဟာ သူစာဖတ္ရံုမက စာတစ္လံုးကိုေတာင္ ဂရုစိုက္တယ္ဆို
တာ ေပၚလြင္ေနတာပါပဲ။အေဖဟာ လူငယ္လက္တက္ေတြကို ဘယ္ေလာက္ဂရုစိုက္သလဲဆိုရင္
'ဆရာေအာင္လင္း'၊'ေကသီပန္ ဦးခင္ေဇာ္'စတဲ႔ စာေရးဆရာေတြကို တကၠသိုလ္တက္ရင္း စာေရး
ဖို႔ လက္ဖက္ရည္ဖိုး စသည္ၿဖင္႔ ေပးၿပီးပညာသင္ေစပါတယ္။အေဖက တကၠသိုလ္မွ မတက္ခဲ႔
ရဘဲကိုး။အေဖဟာလူငယ္ေတြကို သိပ္အားကိုးတယ္။သိပ္ၿဖစ္ေစခ်င္တာပါ။'ဂီတစာဆို ကိုေစာညိန္း ဆိုတာ တစ္ခ်ိန္က ဟိုးေလးတေက်ာ္ေက်ာ္ေပါ႔.သူငယ္ငယ္က အေဖ႔ရဲ႔ ပေဒသာ
မဂၢဇင္းမွာ ကေလာင္ေသြးပါတယ္။ကေလာင္ေပါက္စဆိုေတာ႔ ေအာင္ေၿခသိမ္း အကုန္လုပ္ရတာ
ေပါ႔။သူက အားရင္ တေယာေလးထိုးထိုးေနတတ္လို႔ အေဖက အားေပးတယ္။တေယာထိုး၊အလြန္
ေကာင္းတာကိုး။တစ္ေန႔ေတာ႔ ဆရာကိုေစာညိန္းက အေဖ႔ကို သူ ဂီတတီးဝိုင္းေလးတစ္ခု ထူ
ေထာင္မယ္႔အေႀကာင္း ေၿပာပါတယ္။ဒီေတာ႔ အေဖက သူဖြဲ႔မယ္႔အဖြဲ႔နာမည္ကိုေမးပါတယ္။ဆရာ
ကိုေစာညိန္းက 'ဂီတနက္သန္'လို႔လည္းေၿပာလိုက္ေရာ (အေဖ ၿပန္ေၿပာတဲ႔အတိုင္း ေၿပာပါ႔မယ္)
'သူ႔ကို အေဖသိပ္အထင္ႀကီးသြားတယ္ သားရယ္။ဘူမိနက္သန္ကို 'ဂီတနက္သန္'လို႔ နာမည္
ယူလိုက္တာေလးကိုက ေမာင္ေစာညိန္းမွာ စာေပဂီတ အႏုပညာအား ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတယ္
ဆိုတာ ခ်က္ခ်င္း ေဖေဖ ဆံုးၿဖတ္လိုက္တယ္။အဲ အဲဒီေန႔ကစၿပီးေဖေဖတို႔၊တင္႔တယ္သို႔၊ေသာ္တာ
ေဆြတို႔ဟာ ေမာင္ေစာညိန္းကို ဗာဟီရကိစၥေတြ လံုးဝမလုပ္ခိုင္းေတာ႔ဘဲ စာေရး၊ဂီတဖန္းဆင္း
ဆိုၿပီး ေနရာေပးခဲ႔ေတာ႔တာပါပဲ'

ဒီလို ကြၽန္ေတာ္က ၿပန္ေရးၿပလို႔ ဆရာညိန္းရဲ႔ပရိသတ္က ခြင္႔လြတ္ေစခ်င္ပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္
လည္း ဆရာ႔ပရိသတ္ပါ။ဆိုလိုတာက တစ္ေခတ္တစ္ခါကဆိုရင္ ကေလာင္သက္ ႏုသူေတြဟာ
ကေလာင္သက္ ရင္႔သူႀကီးေတြအပါးမွာ လိုေလေသးမရွိ ျပဳစုခဲ႔ႀကတာကို ညႊန္းတာပါ။

ေနာက္တစ္ေယာက္ရွိပါေသးတယ္။ဆရာ 'ဗဂ်ီေအာင္စိုး 'ပါ။ကြၽန္ေတာ္ စက္မူလက္မူေက်ာင္း
တက္ေတာ႔ ဦးေလးေအာင္စိုးဆီမွာေကာက္ေႀကာင္းဆြဲပန္းခ်ီ ေလ႔လာပါတယ္။ဦးေလးက
'ကိုဗလႀကီးကပန္းခ်ီထက္ ဒီဇိုင္းကို ပိုလိုက္စားသင္႔တယ္။ေက်ာင္းက သင္လာတာလည္း စက္
မူပံုဆြဲ ဟုတ္လား'ဆိုၿပီး မ်ဥ္းေႀကာင္းေတြ၊ဝလံုးေတြ၊အစက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ပန္းခ်ီသေဘာ
ေတြ သင္ေပးခဲ႔ပါတယ္။စိတ္ပါလက္ပါကိုသင္တာပါ။အဲ ဒါေပမဲ႔ ထူးၿခားတာက တၿခားပန္းခ်ီ
ဆရာႀကီးေတြနဲ႔စကားဝိုင္းဖြဲ႔ႀကရင္ေတာ႔ (ကန္ေတာ႔ပါရဲ႔ )'အႏုပညာေတြ လာမေၿပာႀကနဲ႔ဗ်ာ'ဆို
ၿပီး စကားကို ခါထုတ္ပစ္တတ္တာပါပဲ။ေနာ႔မဟုတ္ရင္လည္း မႀကားခ်င္ဟန္ေဆာင္ေနပါေတာ႔
တယ္။ဥပမာ 'ေတာ္ဖလီ'ဆိုတဲ႔ ပညာရပ္စကားပါလာရင္ 'ဘာ ေကာ္ဖီ၊ဟုတ္လား'၊ေရႏြား'ဆိုရင္
'ေရခဲမုန္႔'စသၿဖင္႔ သူစားခ်င္းတဲ႔ အစားအစာေတြကိုပဲ ႀကားေနတတ္ေတာ႔တာပါ။မႀကားခ်င္ဟန္
ေဆာင္တာပါ။သူဟာ ပန္းခ်ီအေႀကာင္းကို 'ရိုးရာ'ကေန'ေခတ္ေပၚ'အထိ လံုးေစ႔ပတ္ေစ႔ သိေနသူ
မဟုတ္လား။ဒီေတာ႔လည္းႀကာေတာ႔ ပန္းခ်ီဆိုတာကို မႀကားခ်င္ေတာ႔ဘူးေပါ႔။ေၿပာရရင္ 'ဆရာ
ေသာ္တာေဆြ'တို႔ 'ဆရာသာဓု'တို႔လိုပါပဲ။အင္း သူလည္းအေဖတို႔နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြပဲဟာကိုေလ။

အမွတ္၁၇၊ႀသဂုတ္၁၊၂ဝဝ၈၊ေတာ္ဝင္ပန္းဂ်ာနယ္

ဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂဂ

မာတိကာ


statistics

web tracker