ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္း မွ လွဳိက္လွဲစြာၾကဳိဆုိပါ၏။



ယဥ္သင္းအိ မဂၢဇင္းပါ ဝထၳဳ၊ ေဆာင္းပါး၊ စာေပ၊ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွာ ၀ါသနာအေလ်ာက္ စုေဆာင္းထားရွိေသာ အေဟာင္းထဲမွ အေကာင္းမ်ားကုိ အလြယ္တကူ ရယူ ဖတ္ရွဳနုိင္ေအာင္ စုစည္းေပးထား ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိန္ရသလုိ စုေဆာင္းထားရွိေသာ စာေကာင္းမ်ား ဆက္လက္ တင္ေပး သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ.ေသာ စာမူမ်ားကို ကာယကံရွင္မ်ားထံမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ မေတာင္းခံရေသးပါက ဤစာျဖင့္ပင္ ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ခြင့္ေတာင္း ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။ ( သေဘာတူညီမွဳမရွိပါက အီးေမးပုိ႔ အေၾကာင္းၾကား ေပးပါရန္။ e-mail: yinthinnei@gmail.com )

Friday, June 18, 2010

ရာဇကုမာရ္ ျပႆနာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္

from ေရႊအျမဳေတ June 2010 


ရာဇကုမာရ္ ျပႆနာႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္
ေမာင္သန္းေဆြ (ထား၀ယ္)




ပုဂံေခတ္က ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၈၄ ခု၌ မင္းျဖစ္ေသာ ထီးလိႈင္မင္း (က်န္စစ္သား)သည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၁၃ ခုႏွစ္၌ နတ္ျပည္စံေတာ္မူသည္။ ၁ ႏွစ္ခန္႔ အၾကာတြင္ ရာဇကုမာရ္သည္ မိမိ၏ ေကာင္းမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေက်ာက္စာ တုိင္ ၂ တိုင္ စိုက္ထူခဲ့သည္။ ေက်ာက္စာကို ပ်ဴ၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ပါဠိ ဟူေသာ ၄ ဘာသာျဖင့္ ေရးထိုးထားသည္။
ယင္းေက်ာက္စာပါ အေၾကာင္းအရာကို ပညာရွင္မ်ား ထုတ္ေဖာ္ ေရးသားၾကသျဖင့္ ေက်ာက္စာရွင္ ရာဇကုမာရ္သည္ လူသိမ်ား၍ ထင္ရွားေလ သည္။ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္တြင္လည္း စာေရးဆရာမ်ားက ရာဇကုမာရ္ အေၾကာင္း ေရးၾကျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာဇကုမာရ္ အေၾကာင္းကို လူသိမ်ားလာ ျပန္သည္။ ယင္းေက်ာက္စာကို အမွီျပဳ၍ ရာဇ၀င္ က်မ္းလာ ေဇယ်ေခတၱရာ အေၾကာင္းသည္လည္း ခုိင္မာသကဲ့သို႔ ျဖစ္လာသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ရာဇကု မာရ္သည္ပင္ ေဇယ်ေခတၱရာျဖစ္သည္ ဟု ယူဆဖြယ္ျဖစ္လာသည္။

ထိ၀္ပါယ္မယာသာ တမုေလယ္ ရာဇကုမာရ္မည္ဧအ္ ဟူေသာ ေက်ာက္စာက ထိုအယူအဆကို ေထာက္ခံ သကဲ့သို႔ ရွိသည္။ မိမိ ေကိ၀္မုယ္ေသာမင္ၿဂီ ဟူေသာ ေက်ာက္စာ အပိုဒ္ကလည္း ပိုမိုခိုင္မာ ေစသကဲ့သို႔ ရွိသည္။ ရာဇ၀င္က်မ္းမ်ား အရ ေဇယ် ေခတၱရာသည္ ထီးလိႈင္မင္း၏ သားေတာ္ ရင္းျဖစ္ေသာ္လည္း အလာ ေႏွာင္းသျဖင့္ ထီးေမြ နန္းေမြႏွင့္ လြဲခဲ့ရသည္။ သို႔ေၾကာင့္ ေဇယ်ေခတၱရာ အေပၚ က႐ုဏာ သက္ၾကသည္။ ေက်ာက္စာ အရ ရာဇ ကုမာရ္သည္ နတ္ျပည္စံလု ဆဲဆဲ ျဖစ္ေသာ ထီးလိႈင္မင္း၏ ေမြးေက်းဇူးကို ေအာက္ေမ့ သတိရသျဖင့္ ေရႊဆင္းတု သြန္းလုပ္ကာ၊ မင္းႀကီးအား ေပးအပ္သည္။ ထီးလိႈင္မင္းသည္ ၀မ္းေျမာက္ ေက်နပ္လ်က္ မေထရ္ျမတ္တုိ႔ မ်က္ ေမွာက္၌ ေရစက္သြန္းခ် လွဴဒါန္းသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရာဇကုမာရ္သည္ လိမၼာ၍ ေက်းဇူးသိတတ္ေသာ သားေကာင္း တစ္ေယာက္ျဖစ္သည္။

ရာဇ၀င္က်မ္းႏွင့္ ေက်ာက္စာ အဆုိ ၂ ရပ္ကို ေပါင္းစပ္ေသာ အခါ ရာဇကုမာရ္ မည္ေသာ ေဇယ်ေခတၱရာသည္ က႐ုဏာသက္ဖြယ္ ျဖစ္သည္ႏွင့္ အမွ်၊ ခ်ီးက်ဴးဖြယ္လည္း ျဖစ္သည္။ တုိင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ မင္းလုပ္ႏုိင္ေရး အတြက္ ဖခင္ အရင္းကိုပင္ သတ္ျဖတ္ၾကေသာ ေခတ္၀ယ္ ရာဇကုမာရ္ မည္ေသာ ေဇယ် ေခတၱရာ၏ အျပဳအမူသည္ ထူးဆန္း ေနေပသည္။ သားအရင္း ျဖစ္ပါလ်က္ မိမိအား ထီးေမြ မေပးသည့္ ခမည္းေတာ္ မင္းႀကီးအေပၚ အမ်က္ ရန္ၿငိဳးမထားသည့္ အျပင္ ေမြးေက်းဇူးပင္ တတ္ႏုိင္သမွ် ေပးဆပ္ေသးသည္။ “ဤေရႊဘုရားကား ငါ့သခင္ အဖို႔ အတို႔ ကြၽန္ျပဳေသာတည္း” ဟု ေက်ေက်နပ္နပ္ ေလွ်ာက္ထားခဲ့ ေသးသည္။

အမ်ား ယူဆသည့္ အတုိင္း ရာဇကု မာရ္သည္ အမွန္ပင္ ေဇယ်ေခတၱရာ ျဖစ္ပါက ဤမွ် သိတတ္၍ စိတ္ႏွလံုး ေကာင္းမြန္ျမင့္ျမတ္ေသာ သားေတာ္သည္ ေလးစားထုိက္၊ ခ်ီးက်ဴး ထုိက္သည္သာ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္
၁။ ရာဇကုမာရ္သည္ ေဇယ် ေခတၱရာပင္ ျဖစ္ပါသေလာ၊
၂။ ရာဇကုမာရ္သည္ ထီးလိႈင္မင္း၏ သားလည္း ျဖစ္ပါသေလာ ဟူေသာ ျပႆနာကို ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာျဖင့္ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္(မဟာ၀ိဇၨာ၊ သက်သီဟ၀ဋံသကာ၊ အၿငိမ္းစား လက္ေထာက္ ကထိက)က ေဆြးေႏြးတင္ ျပဖူးသည္။ ဤေဆြးေႏြး တင္ျပခ်က္ကို ပညာပေဒသာ စာေစာင္ (အတြဲ-၅ ၊ အပိုဒ္-၁ ၊ ၁၉၇၀ )တြင္ ေဖာ္ျပဖူးသည္။ ဆရာႀကီးသည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕တြင္ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္ႏွင့္ တစ္လမ္းတည္း၊ ၁၀ အိမ္ေက်ာ္ေလာက္တြင္ ေနထုိင္ပါသည္။ အသက္ ၈၆ ႏွစ္ရွိၿပီး၊ ပါဠိႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ ဆရာႀကီးကိုသာ ေမးေနရပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ လမ္းေလွ်ာက္ဖက္လည္း ျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ရာဇကုမာရ္ ျပႆနာကို ဆရာႀကီးႏွင့္ မၾကာမၾကာ ေဆြးေႏြးဖူးသည္။

ရာဇကုမာရ္ ျပႆနာ၏ အေျခခံ ျဖစ္ေသာ ေဇယ်ေခတၱရာ အေၾကာင္းကို အက်ဥ္း ေဖာ္ျပပါမည္။ ေဇယ်ေခတၱရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရာဇ၀င္က်မ္းလာ အဆို အမိန္႔ႏွင့္ ပညာရွင္တုိ႔၏ အယူအဆ ဟူ၍ ၂ မ်ဳိးရွိသည္။ မဟာရာဇ၀င္ႀကီး (ပထမတြဲ)ႏွင့္ မွန္နန္းရာဇ၀င္ (ပထမတြဲ) တြင္ ေဇယ်ေခတၱရာ အေၾကာင္းကို အက်ယ္ ေဖာ္ျပထားရာ၊ အက်ဥ္းမွာ -
က်န္စစ္သားသည္ အေနာ္ရထာမင္း အမ်က္ေတာ္ ရွိသျဖင့္ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ရင္း ေၾကာင္ျဖဴ အရပ္၌ မထီး တူမ သမၻဴလႏွင့္ ေပါင္းသင္းေနထိုင္ လ်က္ရွိသည္။ ထိုအတြင္း အေနာ္ရထာ နတ္ျပည္စံသျဖင့္ သားေတာ္ ေစာလူးမင္း ထီးနန္းကို ဆက္ခံသည္။ က်န္စစ္သားကိုလည္း ဆင့္ေခၚေစသည္။ ထိုအခါ ပဋိသေႏၶ ရွိေနေသာ သမၻဴလကို သမီးေမြးက လက္စြပ္ေရာင္းခ် ေမြးျမဴရန္ႏွင့္ သားေယာက်္ားေမြးက လက္စြပ္ႏွင့္ အတူ လိုက္လာရန္ မွာၾကားခဲ့၍ က်န္စစ္ သားသည္ ပုဂံသို႔ ထြက္ခြာခဲ့သည္။ ေစာလူးမင္းလည္း ငရမန္ လုပ္ၾကံ၍ ကံကုန္ျပန္ရာ က်န္စစ္သားေခၚ ထီး လိႈင္ရွင္သည္ ပုဂံ၌ မင္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္သည္။
မင္းျဖစ္၍ ၂ ႏွစ္ အၾကာတြင္ သမၻဴလသည္ ၇ ႏွစ္ရွိေသာ သားႏွင့္ အတူ ပုဂံသို႔ လိုက္လာသည္။ ထီးလိႈင္ မင္းသည္ သမၻဴလႏွင့္သားေတာ္ကို ျမင္ လွ်င္“ဤမိန္းမ ေက်းဇူးကား ငါ့၌ႀကီးစြ” ဟု မွဴးမတ္တို႔ အလယ္တြင္ ခ်ီးက်ဴးၿပီး ေနာက္ “သားကားအရင္း၊ ေျမးကား အဖ်ားဟု လူတို႔ဆိုစကုန္သည္။ ယခု ငါ့ေျမးေတာ္ကို ဘိသိက္သြန္း၍ မင္း ေျမႇာက္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္၍ ေျမးကားအရင္း၊ သားကားအဖ်ား ျဖစ္ၿပီ” ဟု မိန္႔ၾကားကာ သမၻဴလကို ဦးေဆာက္ပန္းဟူေသာ အမည္ျဖင့္ မိဖုရား ေျမႇာက္ေတာ္မူသည္။ သားေတာ္ကိုလည္း ေဇယ်ေခတၱရာ ဟူေသာ ဘြဲ႕ႏွင့္ ဓည၀တီႏွင့္တကြ ေတာင္ စဥ္ ၇ ခ႐ိုင္ေပးေတာ္မူ၍ မင္းျပဳရသည္ ဟူ၍ျဖစ္သည္။

ထီးလိႈင္မင္းသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၈၄ တြင္ နန္းတက္သည္ ျဖစ္ရာ ရာဇ၀င္ က်မ္းအရ သမၻဴလႏွင့္ သားေတာ္ ေရာက္လာခ်ိန္သည္ ၁၀၈၆ ခုႏွစ္တြင္ ျဖစ္ရာသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေလာင္းစည္သူလည္း ဖြားျမင္ၿပီး ျဖစ္ရမည္။ ဤအတုိင္းမွန္က သားေတာ္၏ အေျခအေနသည္ ေဖာ္ျပပါ အတုိင္းသာ ျဖစ္ႏုိင္ဖြယ္ ရွိသည္။ သို႔ရာတြင္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၁၀၅ တြင္ ေရးထိုးေသာ ေက်ာက္စာကို ပညာရွင္မ်ား ေတြ႕ရွိေလ့လာေသာ အခါ ရာဇ၀င္ က်မ္းလာ ေဇယ်ေခတၱရာ ထီး ေမြမရႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းသည္ မခိုင္လံု ျဖစ္လာသည္။ ယင္းေက်ာက္စာ အရ အေလာင္းစည္သူသည္ ခရစ္ႏွစ္ ၁၀၈၉ ခုႏွစ္တြင္ ေမြးဖြားသည္ ျဖစ္၍ သမၻဴလႏွင့္ သားေတာ္တို႔ ေရာက္လာေသာ ၁၀၈၆ ခုႏွစ္တြင္ “ယခု ငါ့ေျမးေတာ္ ကို ဘိသိက္သြန္း၍ မင္းေျမႇာက္ခဲ့ၿပီ”ဟု ဆိုဖြယ္ မရွိေသးေပ။

ထိုေၾကာင့္ ပါေမာကၡေဒါက္တာ သန္းထြန္းက ေျမးေတာ္သည္ ေအဒီ ၁၁၀၅ ခု ေရးထိုးေသာ ေက်ာက္စာ (ဓာတ္ပံု-၁၁၃) အရ ၁၀၈၉ တြင္မွ ေမြးဖြားသူ ျဖစ္ရာ စည္သူ ၁ (အေလာင္းစည္သူ) ထီးနန္းရဟန္ကား မေတာ္တဆ ျဖစ္ရ သည္ဟု ဆိုျခင္းကို ယံုမွတ္ရန္ ခဲယဥ္း လွပါသည္။ ဟုမွတ္ခ်က္ခ်ထားပါ သည္။
ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးဖူးသည္။ ဆရာႀကီးက
“ကြၽန္ေတာ့ အထင္ေတာ့ က်န္စစ္ သား လက္စြပ္ ေပးခဲ့ၿပီးမွ ရာဇကုမာရ္ ေမြးဖြားလာတယ္လို႔ မထင္ဘူး။ ေျပးရင္း လႊားရင္းနဲ႔ က်န္စစ္သားဟာ သမၻဴလနဲ႔ ေပါင္းသင္းေနမယ္။ ဒီေတာ့ ကေလးလည္း ရေနမယ္။ နန္းေတာ္က ဆင့္ေခၚလို႔ လိုက္သြားရတဲ့ အခါမွာ ရာဇကုမာရ္ ေမြးၿပီးၿပီ။ လက္စြပ္ ေပးထားခဲ့တယ္ ဆိုတဲ့ ဇာတ္လမ္းဟာ ရာဇ၀င္ ေရးသူမ်ားရဲ႕ ဖန္တီးခ်က္သာ ျဖစ္မယ္” ဟု ေျပာျပ ခဲ့ပါသည္။

ရာဇ၀င္က်မ္းလာ အေၾကာင္းသည္ ယင္းသို႔ မေရမရာ ျဖစ္လာေသာ အခါ သမိုင္း ပညာရွင္တုိ႔သည္ ျဖစ္ႏုိင္ေသာ အေၾကာင္းကို စူးစမ္းၾကသည္။ အေထာက္အထား ရွာေဖြၾကသည္။ ထိုအခါ ေအာက္ပါအေၾကာင္း တစ္ရပ္ကို ေတြ႕ရွိလာသည္။ ထီးလိႈင္မင္းသည္ အေနာ္ရထာမင္း တည္ေထာင္ စည္း႐ံုးခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းလ်က္ ရွိသည္။ ျမန္မာမ်ား နည္းတူ မြန္တုိ႔ကို ခ်ီးေျမႇာက္သည္။ မြန္ယဥ္ေက်းမႈကို ေထာက္ခံ က်င့္သံုးသည္။ ေက်ာက္စာကိုလည္း မြန္ဘာသာျဖင့္ပင္ ေရးထုိးေစသည္။ မြန္တုိ႔ ေဒသရွိ ပ်က္စီး ယိုယြင္းေနေသာ ေစတီ ပုထုိးမ်ားကို ျပဳျပင္ေပးသည္။ ယင္းသို႔ မြန္-ျမန္မာ ခ်စ္ၾကည္ေရးကို ေရွး႐ႈ ေဆာင္ရြက္ေသာ မင္းႀကီးသည္ မိမိတို႔ ေနာက္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဆက္လက္ တည္တံ့ေရးကို ေျမာ္ေတြးဆင္ျခင္ ေသာအခါ ေျမးေတာ္ အေလာင္းစည္သူကို ျမင္လာဟန္ ရွိသည္။

အေလာင္းစည္သူသည္ သမီးေတာ္ ေရႊအိမ္သည္မွ ေမြးဖြားသူ ျဖစ္ သည္။ အဖမွာ အေနာ္ရထာ၏ ေျမး ေတာ္ ေစာယြမ္း မဟုတ္ဘဲ မကုတ (မႏူဟာမင္း)၏ ေျမးေတာ္ နာဂသမန္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေျမးေတာ္သည္ အမိဘက္က ျမန္မာျဖစ္၍ အဖဘက္က မြန္ျဖစ္သည္။ မြန္-ျမန္မာ ျဖစ္ေသာ ေျမး ေတာ္ကို မင္းေျမႇာက္လွ်င္ ျမန္မာတို႔ ၾကည္ျဖဴ၍ မြန္တုိ႔လည္း ေက်နပ္မည္။ ထိုအခါ မြန္ႏွင့္ ျမန္မာ ညီၫြတ္၍ ႏုိင္ငံေတာ္လည္း အဓြန္႔ရွည္မည္။
ဤအေရးကို ျမင္ေတာ္မူေသာ ထီးလိႈင္မင္းသည္ သားေတာ္အရင္းကို ေက်ာ္လြန္၍ ေျမးေတာ္ စည္သူကို မင္းေျမႇာက္ခဲ့ဟန္ ရွိသည္
ဤသည္မွာ သားေတာ္ ထီးေမြ မရျခင္း၏ အေၾကာင္း ျဖစ္ရာသည္။ ဤ အေၾကာင္းသစ္ကို ဦးစြာ ေလ့လာ တင္ျပသူမွာ ပါေမာကၡလုစ္ ျဖစ္သည္။ ၎င္း ကို ဗုိလ္မွဴး ဘရွင္က လက္ခံသည္။ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းကလည္း သေဘာတူသည္။ ပါဠိကထိက ဦးတင္ လြင္ကလည္း ႀကိဳက္ညီပါသည္။

ယင္းသို႔ပညာရွင္မ်ား သေဘာတူ မွ်ေသာ အေၾကာင္းရင္းမ်ားႏွင့္ အညီ အေလာင္းစည္သူအား ထီးေမြေပးရန္ ဆံုးျဖတ္ရာ၌ ထီးလႈိင္မင္းသည္ ႀကီးမားေသာ အခက္အခဲတစ္ခုကို ရင္ဆိုင္ခဲ့ရမည္ထင္သည္ဟု ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္က ဆိုသည္။ ယင္းအခက္ အခဲမွာ “သားေတာ္အား ခ်စ္ျခင္းျပင္း ျပသည္ႏွင့္ အမွ် နန္းေမြကို ဆက္ခံေစ လိုေသာဆႏၵပင္ ျဖစ္ရာသည္” ဤ သေဘာ ဆင္ျခင္မိေသာ အခါ ပါေမာကၡ ေဒါက္တာ သန္းထြန္းက-
ဤတြင္ မြန္-ျမန္မာ ဆက္ဆံေရးကို ေျပျပစ္ေစေၾကာင္းျဖစ္ ႏိုင္ငံေရး အရ လိုအပ္ေသာေၾကာင့္ အစစအရာရာ အလိုက္သိလ်က္ လိမၼာ၍ ခ်စ္စြာေသာ မိဖုရား တိေလာက၀ဋံသိကာ၏ သားလည္း ျဖစ္ေသာ ရာဇကုမာရ္ကို ထီးေမြ မေပးခဲ့ႏိုင္ျခင္းမွာ မင္းႀကီး၏ စိတ္ေတာ္၌ မ်ားစြာ တိုက္ခိုက္သည္ဟု ထင္ရပါ သည္” ဟု ေဖာ္ျပထားခဲ့သည္။

ႏိုင္ငံေရး အရ လိုအပ္၍ ေျမးေတာ္အား မင္းေျမႇာက္ခဲ့ေသာ ထီးလႈိင္မင္းသည္ ခ်စ္စြာေသာ သားေတာ္အား “ေဇယ်ေခတၱရာ”ဟူေသာ ဘြဲ႕ျဖင့္ ပုဂံမွ ေ၀းကြာေသာ ျမ၀တီႏွင့္ ေတာင္စဥ္ခုနစ္ ခ႐ိုင္ကိုေပး၍ မင္းျပဳေစသည္။ ဤတြင္ ေက်ာက္စာရွင္ ရာဇကုမာရ္သည္လည္း ထိုေတာင္စဥ္ ခုနစ္ခ႐ိုင္၌ မင္းျပဳရေသာ ေဇယ် ေခတၱရာပင္ ျဖစ္သည္ဟု ယူဆ ဖြယ္ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္မွဴး ဘရွင္က စင္စစ္အားျဖင့္ ဆိုေသာ္ က်န္စစ္သားအား တရားသျဖင့္ ဆက္ခံထိုက္သူကား ရာဇကုမၼာမင္းသား ေဇယ်ေခတၱ ရာပင္တည္း ဟု ေရးသားၿပီး ေနာက္အထက္ပါ ႏိုင္ငံေရး အေၾကာင္းကို ၫႊန္းျပဳကာ
သားေတာ္အရင္း ျဖစ္ရွာေသာ ရာဇကုမၼာ မင္းသားကိုကား ရခုိင္ျပည္ ေတာင္စဥ္ ခုနစ္ ခ႐ိုင္ကိုသာ ေပးေတာ္မူ၏ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ ေဒါက္တာ ထင္ေအာင္ကလည္း သူ(မင္းႀကီး)သည္ မိမိ၏ သားေတာ္အား ရာဇကုမာရ္ ဟူေသာ ဘြဲ႕ကို အပ္ႏွင္းလ်က္ ရခိုင္ ေတာင္တန္းႏွင့္ ဧရာ၀တီျမစ္ အၾကားရွိ ေတာင္စဥ္ ခုနစ္ခ႐ိုင္တို႔ ဘုရင္ခံ ခန္႔အပ္ေတာ္မူသည္ ဟု ျပဆိုထားသည္။

ဤကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးဖူးသည္။ ဆရာႀကီးက
“ဇာတ္ေတာ္ေတြထဲမွာ သားအႀကီးကို လြန္ၿပီး သားအငယ္ကို ထီးနန္း ေပးခ်င္ရင္ သားအႀကီးကို တျခားလႊတ္ လုိက္တာမ်ဳိး သာဓကေတြ ရွိတယ္” ဟု ေျပာသည္။ ကြၽန္ေတာ္က “ရာမဇာတ္ထဲကလိုေပါ့ ဆရာရယ္။ မိဖုရားငယ္က သားေတာ္ကို ထီးနန္း ေပးခ်င္ေတာ့ မိဖုရားႀကီးက ေမြးတဲ့ ရာမနဲ႔ လကၡဏဟာ ေမွာ္႐ံုေတာကို သြားၾကရတယ္ သေဘာေပါ့။ “မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီး နတ္ရြာ စံခါနီးမွာ ဆင္ျဖဴမရွင္နဲ႔ ၀န္ႀကီး မွဴးႀကီးတုိ႔က သီေပါမင္းသားကို အိမ္ေရွ႕ႏွင္းၿပီး ျဖစ္တယ္လို႔ သိရတဲ့ အခါ သားေတာ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္တဲ့ သံုးဆယ္ မင္းသား၊ မကၡရာ မင္းသားနဲ႕ ေညာင္ရမ္းမင္းသား တို႔ကို ဘုရင္ခံ ခန္႔လိုက္တယ္” ဟု ျပန္ ေျပာခဲ့ပါသည္။

စာေရးဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ ရာဇ ကုမာရ ၀တၳဳသည္ ပထမအႀကိမ္ ၁၉၉၃ ခုႏွစ္က ထြက္ခဲ့သည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္တြင္လည္း ဒုတိယ အႀကိမ္ ထုတ္ေ၀သည္။ ထိုဒုတိယ အႀကိမ္မွာ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္ႏွင့္ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္ တို႔၏ ထင္ျမင္ခ်က္ႏွင့္ ဆရာ ခ်စ္ဦး ညိဳ၏ သူ႔သေဘာထားရွင္းလင္းခ်က္ တို႔ကိုပါ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ေရးသားထားေသာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ဖတ္႐ႈရ၍ ပိုမို စံုလင္ပါသည္။ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ အေပၚ “ရာဇကုမာရ္ကို ေရး၍ ရာဇ၀င္ေႂကြးတင္ၿပီ ” ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္က “ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ ရာဇကုမာရ္ကို ကုန္း႐ုပ္ အျဖစ္ သ႐ုပ္ေဖာ္သည္” ဟုတင္ျပလာ ၾကသည္ကို ျပန္လည္ ေဆြးေႏြးရာ၌ သံုးေယာက္လံုး ေရးသားခ်က္မ်ားမွာ စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းပါသည္။

ဆရာမႀကီး ခင္ႏွင္းယုကလည္း ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ ရာဇကုမာရ ၀တၳဳ ေရးသားခ်က္ အေပၚ ဘ၀င္မက်ပါ။ ဆရာမႀကီးက
ရာဇကုမာရသည္ ခ်စ္ဦးညိဳ ေမြးထုတ္ေသာ ကိုယ္ပိုင္ဇာတ္ေကာင္ မဟုတ္။ သူသည္ ရာဇ၀င္ပါ လူသား ခမည္းေတာ္ က်န္စစ္သား မင္းႀကီးႏွင့္ မယ္ေတာ္ သမၻဴလေခၚ ဦးေဆာက္ပန္း တို႔မွ ေမြးဖြားလာသူ ျဖစ္သည္။ ထိုေၾကာင့္ မိရင္းဖရင္းမွ ေသြးဗီဇပါလာ သူျဖစ္ရာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳသည္ ရာဇကု မာရကို ဇာတ္ေကာင္ အျဖစ္ ကိုင္တြယ္ရာ၌ ၀တၳဳ ေရးသကဲ့သို႔ ႏွလံုးသားမွ ေမြးထုတ္ေသာ သားရင္း ဇာတ္ေကာင္ကို ကုိင္တြယ္သလို စိတ္တိုင္းက် ျခယ္လွယ္၍ မရေပ။ ေမြးစားသား ရာဇကုမာရကို ၾကည့္တုိင္း သူ၏ မိႏွင့္ဖကို ျပန္လည္ၾကည့္ရမည္။

ဒါေၾကာင့္ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္က ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳအား ရာဇ၀င္ ေႂကြးတင္ၿပီဟု ဆိုျခင္း ျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ေရး သားခဲ့ေလသည္။
ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ သမိုင္း ၀တၳဳေရး ရာ၌ သူ၏ အေျခခံ သေဘာတရားကို ဆရာ၀င္းၿငိမ္းႏွင့္ သူ၏ အင္တာဗ်ဴးတြင္ ဤသို႔ေျပာခဲ့သည္။
၁။ ကိုယ့္အတြက္ လူ႔အဖြဲ႕ အစည္း အတြက္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ဘာအသံုးခ်လို႔ ရမလဲ ဆိုတဲ့ အသံုးခ် အျမင္နဲ႕ ကြၽန္ေတာ္ သမိုင္းကို ၾကည့္ရမယ္။
၂။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ရာဇ၀င္ ျဖစ္ရပ္မွန္ကိုလည္း မထိခိုက္ရေအာင္ ၀တၳဳေၾကာင္းလည္း ေပၚေအာင္ ရသဂုဏ္လည္း ေျမာက္ေအာင္ ေရးႏိုင္ရင္ေတာ့ ရာဇ၀င္ေရး ဆရာေတြရဲ႕တာ၀န္ ေက်ပြန္တယ္လို႔ ကြၽန္ေတာ္ထင္တယ္။

၃။ ရာဇ၀င္ေရး ဆရာ အေနနဲ႔ ရာဇကုမာရကို ေရးရာ၌ ကြၽန္ေတာ္ ရရွိ ထားေသာ လိုင္စင္ကို အရမ္းမသံုးပါ။
ဆရာမႀကီး ခင္ႏွင္းယုက ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ သမိုင္း၀တၳဳ ေရးရာတြင္ သူ၏ အေျခခံ သေဘာတရားႏွင့္ သူ၏ စိတ္ရင္းမွ အထက္ပါ အခ်က္ သံုးခ်က္ကို အရင္းခံ ထားေသာ္လည္း ရာဇကု မာရ ၀တၳဳကို ေရးရာ၌ ဤသေဘာထား အတိုင္း ေရးပါသေလာဟု ေမးခြန္း ထုတ္ခဲ့သည္။ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ ရာဇကုမာရ ၀တၳဳ စာမ်က္ႏွာ (၆၂-၆၃)တြင္
“ေတာင္စဥ္ ခုနစ္ခ႐ိုင္မွာပဲ သားနန္းစိုက္မယ္။ ဓည၀တီမွာပဲ ၿမိဳ႕သစ္နန္းသစ္ တည္မယ္။ ရခိုင္မ်ဳိးႏြယ္ေတြရဲ႕ ဓေလ့ဘာသာေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈေတြနဲ႔ သားကိုယ္သား တစ္ထပ္တည္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္မယ္။ ဓည၀တီ ဖြံ႕ၿဖိဳးစည္ပင္ေအာင္ လုပ္မယ္။ ဓည၀တီမွာ ဘိေသက သဘင္ ထပ္ခံမယ္။ အဲဒီလို စည္ပင္ ဖြံ႕ၿဖိဳး လာၿပီးေနာက္...”

ေရွ႕ဆက္ရမည့္ စကားအတြက္ ကြၽႏု္ပ္ တံု႔ဆိုင္း ဆြံ႕အရသည္။ စင္စစ္ေရွ႕ ဆက္မည့္ အစီစဥ္တစ္ရပ္ကို ကြၽႏ္ုပ္ ကိုယ္တုိင္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မတည္ ဖြဲ႕ရေသး။
ထိုအရာသည္ လွ်ဳိ႕၀ွက္၍ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည္။ ျပင္းထန္သည္။ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔၍ ႐ႈပ္ေထြးေသာ အစီအမံအားျဖင့္ အတိၿပီး သည့္ ဆင္ျမင္းရထား လူသူလက္နက္ ..... ဆရာမႀကီးက ရာဇကုမာရ သူ႕မိခင္အား ေလွ်ာက္ထားခ်က္ ျဖစ္ေသာ ထုိစကား ထုိစာပုိဒ္မ်ားအရ
ရာဇကုမာရသည္ သူအပိုင္စား ရေသာ ဓည၀တီေတာင္စဥ္ ခုနစ္ခ႐ိုင္ကို ပုဂံျပည္မမွ ခြဲထြက္၍ သီးျခားထီးနန္း တည္ေထာင္ကာ ဘိသိက္ခံလိုသည့္ သေဘာ ထင္ရွားသည္။

ဆင္ျမင္းလူသူ လက္နက္ စုေဆာင္းရန္ အစီစဥ္ ရွိေနသည္ ဤဆႏၵသည္ ႏိုင္ငံေရး အျမင္အားျဖင့္ ဆိုးရြားေသာ ခြဲထြက္လုိမႈ ျဖစ္သည္။ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ၏ စိတ္ရင္း ျဖစ္ေသာ စကားမ်ားႏွင့္ ၀တၳဳထဲမွ ရာဇကု မာရ လုပ္ရပ္သည္ ညီပါသေလာ။ အကယ္၍သာ ရာဇကုမာရသည္ ဓည ၀တီကို ခြဲထြက္၍ ဘိသိက္ခံခဲ့ပါလွ်င္ အေနာ္ရထာ မင္းႀကီးႏွင့္ တကြ က်န္စစ္ သားတို႔တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ပထမ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးကို ၿပိဳကြဲ၍ ခြဲထုတ္ လိုသူအားသမုိင္းတြင္ ဘယ္သို႔ျမင္ရပါ မည္နည္း။ သင္ခန္းစာမည္ကဲ့သို႔ ယူမည္ကို စဥ္းစားသင့္ပါသည္။ စည္းလံုး ညီၫြတ္ေသာ ပထမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ ႀကီးမွာ ခြဲထုတ္လိုသူ ရာဇကုမာရ မင္းသား အျဖစ္ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳက ဖန္တီး ထားသည္မွာ သင့္ေလ်ာ္ပါသေလာဟု ေမးခြန္းထုတ္ ထားေလသည္။

တစ္ဖန္ ဆရာမႀကီးက ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ၏ ေရးသားခ်က္ အရ ၀တၳဳထဲမွ ရာဇကုမာရသည္ အေလာင္းစည္သူကို အမုန္းႀကီး မုန္းေနသည္။ ခမည္းေတာ္ က်န္စစ္မင္းႀကီးကိုပင္ တရားခံ အျဖစ္ စြပ္စြဲကာ အာဃာတမီးျဖင့္ ေလာင္ကြၽမ္းေနသူ ျဖစ္သည္။ ကြၽန္မသည္ ရာဇကုမာရကို ဖတ္ရင္း “ရာဇ ကုမာရေရ ႐ုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ မ႐ႈမလွ နဲ႕ ခ်စ္ဦးညိဳလက္မွာ ေသရစ္ေလာ့” ဟု ေႂကြးေၾကာ္ ခ်င္လာပါသည္။ ကြၽန္မ ခ်စ္ခဲ့ေသာ ရာဇကုမာရသည္ ခ်စ္ဦးညိဳ လက္တြင္ အဖ်က္ခံရသည္။ ဆရာ ေမာင္စြမ္းရည္၊ ဆရာ ေမာင္ေသြးခြၽန္တို႕ ဆိုလိုသကဲ့သို႔ မင္းသားက လူဆိုး႐ုပ္ ျဖစ္သြားသည္ဟု ကြၽန္မ မဆိုခ်င္ပါ ေသာ္လည္း ရာဇကုမာရသည္ အာဃာတေတြ၊ ၀န္တိုမႈေတြ၊ လိုခ်င္ ရမၼက္တို႕ျဖင့္ ႏွလံုးသားတြင္ ေလာင္ကြၽမ္းေနေသာ မင္းသားတစ္ပါး အျဖစ္ ေတြ႕ရသည္ ဟူ၍ ေရးသားခဲ့ပါသည္။

ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳကလည္း မရွိကို အရွိလုပ္ကာ ဘယ္စာအုပ္ထဲမွာမွလည္း မပါ၊ ဘာအေထာက္ အထားမွ မရွိတဲ့ ရာဇကုမာရ ေကာက္ေၾကာင္းမွာ ကြၽႏ္ုပ္လက္ထဲ ေရာက္လာ ပါသည္။ ေမာင္စြမ္းရည္နဲ႔ ေမာင္ေသြး ခြၽန္က ေက်ာက္စာတိုင္ကေန ရာဇကုမာရကို ၾကည့္တယ္။ ကြၽန္ေတာ္က ရာဇကုမာရကေန ေက်ာက္စာတုိင္ကို ၾကည့္တယ္ ဟု ျပန္ေခ်ပထားသည္။

အထက္ပါ ေဖာ္ျပခ်က္တို႔ကား ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ အစြမ္းေၾကာင့္ ရာဇကုမာရ္ အေၾကာင္းသည္ ပို၍ပို၍ စိတ္၀င္စားစရာ ျဖစ္လာကာ စာေရးဆရာတို႔ အၾကား ခံစားမႈမ်ား ဘ၀င္ မက်မႈမ်ားျဖင့္ ျပႆနာ တစ္ရပ္ ျဖစ္ခဲ့ေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္တို႔ ကလည္း ရာဇကုမာရ္ကို ေက်ာက္စာ အရသာ ၾကည့္သည္။ ရာဇကုမာရ္သည္ ေဇယ်ေခတၱရာ ျဖစ္ႏိုင္ မျဖစ္ႏိုင္။

ေက်ာက္စာပါ အတိုင္း အေသးစိတ္ ေဆြးေႏြးလွ်င္ စာဖတ္သူ ၿငီးေငြ႕သြားေပလိမ့္မည္။ က်မ္းတစ္ေစာင္ေပ တစ္ဖြဲ႕ပင္ျဖစ္သည္။ ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးၾကသည္
“ရာဇကုမာရ္ ဆိုတာက သူ႕အမည္ဗ်။ ေဇယ်ေခတၱရာ ဆိုတာက သူရတဲ့ဘြဲ႕ လို႔ ကြၽန္ေတာ္ ယူဆတယ္”

“ဆရာႀကီးက ပါဠိသမားဆိုေတာ့ ေက်ာက္စာက ပါဠိ မ်က္ႏွာကိုသာ ၾကည့္တာေပါ့။ မြန္နဲ႔ ပ်ဴစာေတြကို ၾကည့္ရင္ ထူးျခား မလာဘူးလား ဆရာ”

“မထူးျခားဘူး။ ပ်ဴစာဖတ္တဲ့ လူနဲ႔ မြန္စာဖတ္တဲ့ လူတို႔ ေျပာတာက ျမန္မာစာကို ဘာသာ ျပန္ထားတာပဲလုိ႔ ေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာက္စာမွ ပါဠိကိုပဲ အဓိက ထားၿပီး ကြၽန္ေတာ္ ေရးခဲ့တာ” ဟုေျပာပါသည္။

အခ်ဳပ္ ဆိုရေသာ္ ထိုေခတ္တြင္ ျမန္မာစာ ေရးစရွိေသးသည္ဟု ဆိုရ ေစကာမူ ေက်ာက္စာပါ ျမန္မာမူ၌ကား ေ၀ါဟာရ အသံုးအႏႈန္းမ်ား တိက်သည္။ အေရးအသား ရွင္းလင္းသည္။ ဆိုလိုေသာ အေၾကာင္းကို အေကြ႕အေကာက္ အသြယ္အ၀ုိက္ မရွိဘဲ ေဖာ္ျပသည္။ ပါဠိမူ၌လည္း သဒၵါ နည္းလွ၍ဆန္းနည္း က်နသည္။ အဖြဲ႕ဆို ေျပျပစ္၍ အသံုးအႏႈန္း တိက်သည္။ ဆိုလိုေသာ အေၾကာင္းကို တင္စားျခင္း ႏႈိင္းယွဥ္ ျခင္းမျပဳဘဲ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ စင္းစင္းေရး သည္ဟုလည္း ဆရာႀကီးက ေျပာျပပါသည္။

ရွင္းလင္း ျပတ္သားေသာ ေက်ာက္စာတို႔ကို ေထာက္၍ ရာဇကုမာရသည္ ထီးလႈိင္မင္း ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ တိေလာက ၀ဋံသကာေဒ၀ီ မိဖုရား၏သား ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ အမႈကိစၥတို႔ ဂ႐ုတစိုက္ ရြက္ေဆာင္ ျခင္း၊ သတိရွိျခင္း၊ ဥာဏ္အေျမာ္အျမင္ ရွိျခင္း ဟူေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျပည့္စံုသည့္ ပညာရွင္ လူရည္ခြၽန္ ျဖစ္ သည္။ မိမိကိုေမြးျမဴ ေစာင့္ေရွာက္ေသာ ထီးလႈိင္မင္း၏ ေက်းဇူးကို သိတတ္၍ ေက်းဇူးလည္း ဆပ္တတ္ေသာ လူမြန္ လူေကာင္းျဖစ္သည္။ သူသည္ မင္းမႈ ေရးရာ (၀ါ) ႏိုင္ငံေတာ္၏ အေရးကိစၥ မ်ားကို စြမ္းစြမ္းတမံ ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ သျဖင့္ အမတ္အျဖစ္မွ အမတ္ႀကီးအျဖစ္ ႀကီးျမင့္တိုးတက္ခဲ့သည္။

ယင္းသို႔အမတ္ အမတ္ႀကီးအျဖစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္လ်က္ ရွိေသာ ရာဇကုမာရ္သည္ ပုဂံ ေနျပည္ေတာ္၌သာ အစဥ္ ေနထိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ပုဂံမွ ေ၀းကြာလွေသာ ေတာင္စဥ္ခုနစ္ ခ႐ိုင္၌ သြားေရာက္ ေနထိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ရာဇကုမာရ္ကိုယ္ တိုင္စိုက္ထူခဲ့ေသာ ေက်ာက္စာလာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေထာက္ထား၍
၁။ ေက်ာက္စာရွင္ ရာဇကုမာရ္ သည္ ေဇယ်ေခတၱရာ မဟုတ္ဟု ဆိုလိုသည္။
၂။ ရာဇကုမာရ္သည္ တိေလာက ၀ဋံသကာေဒ၀ီ၏ သားျဖစ္ေၾကာင္း ပြင့္ ပြင့္လင္းလင္း ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း ထီးလႈိင္မင္းသည္ ရာဇကုမာရ္၏ ခမည္းေတာ္ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊ ရာဇကုမာရ္သည္ ထီးလႈိင္မင္း၏ သားေတာ္ျဖစ္သည္ဟု လည္းေကာင္း၊ အတိအက် ဆိုႏိုင္ရန္ ခိုင္လံုေသာ အေထာက္အထားမ်ားကိုမူ ေက်ာက္စာ၌ မေတြ႕ရပါဟုတင္ျပလိုေၾကာင္း ဆရာႀကီး ဦးေက်ာ္ရွိန္က သူ၏စာတြင္ နိဂံုးခ်ဳပ္၌ ေရးသား ေဖာ္ျပထားပါသည္။
သို႔ေၾကာင့္ မရွိကိုအရွိဟု ေရးရ ရွာေသာ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳ။ ရာဇကုမာရ ကေန၍ ေက်ာက္တိုင္ကို ၾကည့္၍ ေရးရရွာေသာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ။ ရာဇကုမာရ ကို၀တၳဳ အျဖစ္သာ ေရးသားခဲ့ေသာ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ အေပၚ “စာေရးေကာင္း သူမ်ားရဲ႕အႏၲရာယ္ကလည္း မေသးပါ လား”ဆိုသည့္စကားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽန္ေတာ္ အျပစ္ မျမင္ေတာ့ပါ။


ေမာင္သန္းေဆြ၊ထား၀ယ္၊


ကိုးကားခ်က္။ ။
၁။ ဦးေက်ာ္ရွိန္ (ပါဠိလက္ ေထာက္ကထိက ေမာ္လၿမိဳင္ ေကာလိပ္) “ရာဇကုမာရ္ျပႆနာ” တကၠသိုလ္ ပညာပေဒသာ စာေစာင္အတြဲ (၅) အပိုင္း (၁) (၁၉၇၀)။
၂။ ဦးတင္လြင္ “ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာနိဒါန္း” တကၠသိုလ္ပညာ ပေဒသာစာေစာင္ အတြဲ (၁) အပိုင္း (၁) (၁၉၆၆) မတ္လ။
၃။ ဦးတင္လြင္ “ရာဇကုမာရ္ ေက်ာက္စာ ေလ့လာခ်က္” တကၠသိုလ္ ပညာပေဒသာ စာေစာင္ အတြဲ (၃) အပိုင္း (၁) (၁၉၆၈) ဇန္န၀ါရီ။
၄။ ဘရွင္၊ ဗိုလ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေတာ္သမုိင္း။ ရန္ကုန္ျပည္သူ႕အလင္း (၁၉၆၃)။
၅။ သန္းထြန္း။ ေခတ္ေဟာင္း ျမန္မာ ရာဇ၀င္။ ရန္ကုန္မဟာဒဂံု (၁၉၆၄)။

မာတိကာ


statistics

web tracker