ေရႊဘိုသူ မခင္ဦး
ခင္ေဆြဦး
ခင္ေဆြဦး
၁။
ၿခံ၀ိုင္းႀကီးထဲ မန္က်ည္းပင္၊ သီးပင္မ်ား၊ မရမ္း၊ သရက္ပင္မ်ား အျပင္ သေျပညိဳပင္တို႔ အံု႔အံု႔ဆိုင္းဆိုင္းႏွင့္ ညိဳမိႈင္းကာ အားလံုး ပြင့္ခိုင္သီးမွည့္ ေလအလာ သီးကင္းေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ က်ေႂကြေလသည္။
ေတာ္သလင္းေန ပုဇြန္ေသ ပူအိုက္လွတဲ့ အခ်ိန္တြင္ အညာမိုးေခါင္းဆဲေပမယ့္ အသီးအပြင့္မ်ားႏွင့္ သစ္ရိပ္တို႔မွာ အေအးဓာတ္ ေဆာင္လာေလေသးလို႔ ခံသာပါေသးသည္။ သည္အခ်ိန္၊ သည္ကာလ၊ သည္ေနရာေဒသမွာ မခင္ဦးအတြက္ “ညီမေလး” ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ႔အစ္မလို အသားမျဖဴလွ၊
ညိဳရင့္နီေမာင္းတဲ့ အသားအေရ၊ ဆံပင္ပါးပါးေလးႏွင့္ အႀကီးမ မခင္ဦးလို အသံက်ယ္က်ယ္ မငိုတတ္ခဲ့။ အသံတိတ္ ပါးစပ္ေလး “ဟ” လို႔ ေၾကာင္မမားေလးလို အသံအက္အက္ေလးနဲ႔ ငိုတတ္သူ။ ႏို႔ဆာလွ်င္ သူ႔ပါးစပ္ထဲ လက္ကေလး ဆုပ္ထည့္ကာ စုပ္ေနတတ္သူ။ “သိပ္ေအးတဲ့ ကေလး။ အႀကီးမက ခင္ဦးဆိုေတာ့ သူက ခင္ေအးေပါ့”“ဟဲ့ သူေလးကလည္း မ်က္လုံးျပဴးေလးနဲ႔ ခ်စ္စရာ ေလးဟဲ့။ မခင္ဦးေရ ဒီမွာ ၾကည့္စမ္း ညည္းညီမေလး” ၀မ္းဆြဲအမ်ဳိးသမီးက ေျပာသည္။
“မီညေလးလား”
မခင္ဦးက သူ႔ညီမ ေလးကို မီညေလး ေခၚသည္။ ၁၀ လႏွင့္ စကားစတင္ ေျပာ ၿပီး စကားစေျပာကတည္းက ပီပီေျပာတတ္ၿပီး ညီမေလးေတာ့ ႏြဲ႕တာလား မသိ။ မီည ေလးတဲ့။ မခင္ဦးထက္ ၁ ႏွစ္ႏွင့္ ၈ လတိတိ ငယ္ရြယ္ သူသုံးရက္အရ သမီးေလးကို သူ႔ေမေမက ေျမႇာက္ျပၿပီး
“ခ်ီမလား သမီး။ လာ ေရွ႕တိုးခဲ့ေလ”
မခင္ဦးက ေနာက္ဆုတ္ သြားၿပီး မ်က္ႏွာ႐ႈံ႕၊ ေခါင္းခါ ကာ
“ဟင့္အင္၊ မခ်ီခ်င္ပါ ဘူး။ ရြံတယ္”
ေဖေဖက ရယ္လို႔
“ဘာလုိ႔ ရြံတာလဲ။ ေပါင္ဒါန႔ံေလးေမႊးလို႔။ နမ္း ၾကည့္စမ္း”
“နမ္းခ်င္ေပါင္”
“ခ်စ္စရာေလး ခင္ဦးရယ္။ မခ်စ္ဘူးလား” ေမေမ ကေျပာလည္း
“မခ်စ္ပါဘူး။ ေမေမ့ကို ပဲ ခ်စ္တယ္”
“ေအး ေအး ေမေမ ကလည္း မခင္ဦးကို ခ်စ္တာေပါ့”
“တကယ္လား”
“တကယ္ေပါ့”
မခင္ဦးက ၀မ္းပန္းတသာ ခုန္ေပါက္ၿပီး ေမေမနား က ထြက္သြားေလသည္။ မသြားခင္ကေလး ကေလး၏ ပါးျပင္ေဖာင္းေဖာင္းေလးကို အသာလက္ႏွင့္တို႔သြားၿပီး “အ႐ုပ္နဲ႔တူတယ္ေနာ္” ေျပာသြားေသးသည္။ မခင္ဦး၏ ေဖေဖက ႐ုတ္တရက္ ျပဳံးလ်က္ “ကေလးကို မခ်စ္ဘူးသာ ေျပာတာ စိတ္၀င္စားပုံရပါ တယ္”
ၿပီးေတာ့ “မနာလိုျဖစ္ပုံ မရဘူး” အေဖက ေက်နပ္စြာ မွတ္ခ်က္ခ်ေနသည္။
မခင္ဦး ငယ္ဘ၀က ကံဆိုး ကံေကာင္းပါပဲ။ သူ႔ ဖခင္ ေက်ာင္းဆရာ ကိုဘရွိန္ (ေနာက္ျဖစ္လာမည့္ စာေရး ဆရာ မဟာေဆြ)မွာ ေက်ာင္း သားဘ၀တည္းက တိုင္းေရး၊ ျပည္ေရး၊ ႏိုင္ငံေရး စိတ္၀င္စားၿပီး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သမွ် ေဆာင္ရြက္ခ်င္တာမို႔ ကိုလိုနီ စနစ္ဆိုး၏ ဖိႏွိပ္မႈ၊ ႏိုင္ထက္ စီးနင္း ျပဳမူမႈေတြကို အျမဲ တမ္း အတိုက္အခံ ျပဳေနသည္သာ ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ပညာ၀န္ မ်က္ႏွာျဖဴလာလွ်င္ ေျပာသည့္ စကားအဆုံး ရက္စ္ ဆာ၊ ႏိုးဆာ စသည္ျဖင့္ “ဆာ”ကို တမင္ မေျပာဘဲေန ျခင္း၊ ႐ုံးခန္းထဲ သူက ဘြတ္ဖိနပ္ မခြၽတ္ဘဲ ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ေနေသာ္လည္း ၀င္လာသူ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမေတြ ဖိနပ္ခြၽတ္၀င္ရသည္ကို ဆရာ ကိုဘရွိန္က ဖိနပ္စီး၀င္ျခင္း၊ အခ်ိန္ အေတာ္ၾကာ ေမးျမန္း စကားေျပာေသာ္လည္း ကုလားထိုင္ေပၚ ေပးမထိုင္။ ဆရာမေလးတခ်ဳိ႕ ေညာင္းရွာ သျဖင့္ ဘယ္ေျခ၊ ညာေျခ ေပၚ တစ္လွည့္စီအားျပဳ၍ ရပ္ရျခင္း၊ သည္အေျခအေနကို ကိုဘရွိန္က ခပ္တည္တည္ႏွင့္ ကုလားထိုင္ ဆြဲထိုင္ျခင္း၊ ကိုလိုနီယႏၲရား လွည့္ပညာ၀န္ ႏွင့္ ပညာအုပ္တို႔ မ်က္စိ ေနာက္စရာ ျဖစ္ခဲ့သည္။
ထို႔ျပင္ ကိုဘရိွန္ကို မ်က္စိေနာက္စရာတစ္ခုက ကေလာင္နာမည္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႏွင့္ ေဆာင္းပါးေတြေရးရာ တြင္ ရပ္ကြက္တြင္ ဗိုလ္က် ေနေသာ ဒိစႀတိတ္ေကာင္စီ လူႀကီး(District Council Member) ေတြကို ဒုစ႐ိုက္ ေကာင္စီလူႀကီးဟု သေရာ္စာ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕နယ္တြင္ သခင္လူငယ္စုေတြကို ေတာ္ ေတာ့္ပုဂၢိဳလ္ေတြက အိမ္မွာ လက္မခံၾက။ သခင္သိန္း ေမာင္၊ သခင္ဘေသာင္း၊ သခင္ဘစိန္၊ သခင္ထြန္းေရႊ တို႔လာေရာက္ၾကရာ အသိ မိတ္ေဆြလည္းမရွိ၊ လက္ခံ မည့္သူ နတၱိ။ ဒါကို ကိုဘရွိန္ က သူ႔ေနအိမ္တြင္ ရြပ္ရြပ္ခြၽံခြၽံ လက္ခံ။
ကိုလိုနီ အုပ္ခ်ဳပ္သူတို႔ အေၾကာင္းရွာၿပီး ရွစ္လေက်ာ္၊ ၉ လနီးပါး မတရား အလုပ္ ျဖဳတ္ခံရသည္။ မခင္ဦး ကိုယ္၀န္ကုိ ကုိဘရွိန္ဇနီး မၾကည္ၾကည္ လြယ္ထားရသူ မို႔ ဂ်ပါတီ(ဂ်ဳံၾကမ္းမုန္႔)ကို ကိုယ္၀န္ေဆာင္ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္ ကေလးအေမက စားၿပီး အားျဖည့္ ရရွာသည္။ ေနာင္မွာ “စာေရး ဆရာ မဟာေဆြ” နာမည္ႏွင့္ ကိုဘရွိန္မွာ ဂ်ပါတီမေလး၊ ငတ္ဖူးတယ္၊ ၾကဳံဖူးတယ္ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ သူရိယ မဂၢဇင္းတြင္ ၀တၳဳရွည္ေတြ ဆက္တိုက္ ေရးခဲ့ဖူးသည္။ ဇနီးကိုယ္၀န္ အရင့္အမာႏွင့္ စစ္ကိုင္း ကုိဘရွိန္ မိဘမ်ားရွိရာ ေခတၱ ပို႔ထားရသည္။ ကိုဘရွိန္က ပညာ၀န္၏ ႐ုံးခန္း၀င္ကာ ပညာ၀န္ကို တည့္တည့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္လ်က္...“ဒီမယ္ ခင္ဗ်ားစိတ္ထဲ မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို သာမန္ျမန္မာ ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ျမင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ခင္ဗ်ားမကြယ္လြန္ မီအတြင္းမွာပဲ ခင္ဗ်ား ျမင္ ထားတဲ့ အေျခအေနထက္ႏႈိင္း ယွဥ္မရ ကြာျခားတိုးတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနတဲ့ လူ တစ္ေယာက္ဆိုတာ ျမင္ေတြ႕ ရပါလိမ့္ဦးမယ္” ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဆိုၿပီး စိန္ေခၚခဲ့ေလသည္။
၂။
မခင္ဦးကို စစ္ကိုင္းၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားေသာ ဒီဇင္ဘာ လ ၁ ရက္ေန႔တြင္ ေရႊဘို ဒီစႀတိတ္ ခင္ဦးၿမိဳ႕မွအလုပ္ ခန္႔စာ ထြက္လာသည္။
“ကေလးကံေကာင္း တယ္ေဟ့။ သမီးကို မခင္ဦး နာမည္ေပးမယ္”
“မခင္ဦး နာမည္ေလး လွသားပဲ” ႀကီးႀကီးက ေျပာသည္။
ရန္ကုန္ သူရိယမဂၢဇင္း မွ အယ္ဒီတာ ဦးသိန္းေမာင္၊ ႀကီးပြားေရး မဂၢဇင္းမွ ဦးလွ (ယေန႔ လူထုဦးလွ)ဆီသို႔ သမီးေလးေမြးေၾကာင္း ေၾကး နန္း႐ိုက္လိုက္ေတာ့ ခ်က္ခ်င္း စာျပန္လာၾကသည္။ ႏွစ္ဦး စလုံးက “မခင္ဦး”ဆိုတာ ႐ိုး တယ္။ ကေန႔ေခတ္အလိုက္ “ခင္ခင္ဦး” မွည့္ပါ့လား အၾကံေပးၾကသည္။ ဘယ္လို ပဲျဖစ္ေစ မခင္ဦးကေတာ့ စကား ေျပာတတ္လာေသာ အခါ သူ႔ကိုယ္သူ “မခင္ဦး” သို႔မဟုတ္ ခင္ဦးသာလွ်င္ ထည့္ေျပာေနသည္။ အသက္ ၃၁ ႏွစ္က်ကာမွ အိမ္ေထာင္ ျပဳသူ လူပ်ဳိႀကီး ကိုဘရွိန္မွာ ကေလးကို တုန္ေနေအာင္ခ်စ္သည္။ ဖူးဖူးမႈတ္ထားၿပီး လူ႔ ေလာက လူမွန္း သိစ အရြယ္တည္းက လြတ္လပ္စြာ၊ ေပ်ာ္ ရႊင္စြာ ႀကီးျပင္းေစသည္။
ရွမ္းျပည္နယ္မွ လိေမၼာ္သီးမ်ား၊ မိတၳီလာမွ စပ်စ္သီး၊ ရန္ကုန္မွ ၾသစေၾတးလ် ျပည္ထြက္ ပန္းသီးေတြျခင္း လိုက္မွာေကြၽးသည္။ ဘီစ ကြတ္မုန္႔ ေသတၱာေတြလည္း မွာသည္။
“မခင္ဦး မငတ္ေတာ့ ဘူးေနာ္”
မခင္ဦးက ေခါင္းကို ေနာက္လွန္လိုက္၊ ေရွ႕ငိုက္လိုက္ အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ညိတ္ျပေနသည္။ မခင္ဦးမွာ အေတာ္ေဆာ့ေသာ ကေလး၊ လိေမၼာ္သီးေတြ၊ ပန္းသီးေတြကို ေဘာလုံးကန္႐ုံမက၊ ဘီ စကြက္မုန္႔ခ်ပ္ေတြကို ေထြပစ္ တမ္းကစားေနသည္။
“ေတာ္ေတာ့ေလ။ ဘာလို႔ ျဖဳန္းတီးရတာလဲ” အိမ္နီးနားခ်င္း အေဒၚႀကီးေတြက ဟန္႔တားသည္။
“ဘာလဲ ျဖဳန္းတီးတာ”
“ခုလို ေဆာ့တာ ေျပာတာ”
“ေဆာ့ပါဘူး။ ေဘာလုံး ကန္ေနတာ”
ဒါေတြအားလုံး မခင္ဦး ေမေမက မွတ္မိေနသည္။ မခင္ဦးအတြက္ ၁၀ လ သမီးမွာ ကံဆိုးျပန္သည္။ သူ႔ေမေမ ညီမေလးကို ကိုယ္၀န္ရွိစ အခ်ိန္မွာ ၁၀ လ သမီးပဲ ရွိ ေသးသည္။ တမက္တစြဲ စို႔ေန ေသာ မိခင္ႏို႔ မလြဲမေသြ ျဖတ္ရေတာ့ေပမည္။ သည္ေတာ့ ေဖေဖႏွင့္ ေမေမတို႔ မခင္ဦးကို သနားၾကသည္။ သူက ႏို႔မႈန္႔ကို မႀကိဳက္၊ မေအ့ႏို႔ပဲ စြဲသည္။ ႏို႔ဘူးတိုက္လွ်င္ ေထြးေထြး ထုတ္ပစ္သည္။
ထမင္းလည္း ေကာင္းေကာင္းမစား၊ ေထြးထုတ္ပစ္သည္။ အသီးအႏွံေတာ့ ႀကိဳက္သည္။ လိေမၼာ္သီးဆိုလွ်င္ ေလး၊ ငါးလုံးအထိ ေတာင္းေနသည္။ ဒါလည္း မျဖစ္ေသး။ မခင္ဦး ကံတစ္ခ်က္ ေကာင္းလာျပန္သည္။ တစ္ဖက္ျခံမွ ကေလးအေမ မခင္ဦးကို သူ႔အိမ္ေခၚ၍ ႏို႔တိုက္သည္။ ကေလးအေမ ေဒၚအုန္းမယ္တြင္ မခင္ဦးႏွင့္ ရြယ္တူသားေလး တစ္ေယာက္ ရွိသျဖင့္ အဆင္ေျပသည္။ ေဒၚအုန္းမယ္သည္ သားေႏွာင္းကေလး ေမြးထားေပမယ့္ ႏို႔အားသန္သည္။ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ကို တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ႏို႔တိုက္ သည္။ ေဒၚအုန္းမယ္ ကေလးက သူ႔အေမႏို႔ကို မခင္ဦးစို႔ ရေကာင္းလား ငိုေနသည္။ ကေလးက မခင္ဦးကို လက္ ညႇိဳးထိုးၿပီး ငုိ႐ုံမွ်သာ။ မခင္ဦးက ဗိုလ္က်သည္။ သားေလးကို ေျခေထာက္ႏွင့္ ကန္ထုတ္ၿပီး သူ႔အေမႏို႔ကို စို႔သည္။ သားေလးကလည္း ငိုမဆုံး။ မခင္ဦးကို လက္ႏွင့္ တြန္းဖယ္သည္။ သူ႔အေမက “သားေလးရယ္ မခင္ဦးက ညတစ္ညလုံး ႏုိ႔မစို႔ရဘူး သားရဲ႕။ သနားပါတယ္။ ေန႔ခင္းေလး လာစို႔တဲ့ဟာ အဲသလို မလုပ္ရဘူး”
ေဒၚအုန္းမယ္က သေဘာထားႀကီးစြာ ေျပာရွာ သည္။ သည္အျဖစ္ကို မခင္ ဦး၏ ေဖေဖ ဟိုဘက္အိမ္ကို လွမ္းျမင္ရသည္ႏွင့္ ေနာက္ေန႔ ကေလးကို မလႊတ္ေတာ့။ ကစားစရာေတြ၊ သစ္သီးေတြ၊ ေခ်ာကလက္ေတြ ကေလး ပတ္လည္ ပုံခ်ထားကာ ေခ်ာ့ ေမာ့ထားရသည္။ ေဒၚအုန္း မယ္သည္ တစ္ဖက္အိမ္မွ လွမ္း၍ ဆရာရွိန္ရယ္၊ ဒီလို မဟန္႔ပါနဲ႔။ လႊတ္သာ လႊတ္လိုက္ပါ။ မခင္ဦးကို လႊတ္တစ္လွည့္၊ မလႊတ္တစ္ လွည့္။ မခင္ဦးေဖေဖ အိမ္ေရွ႕ စားပြဲတြင္ စာေရးေနစဥ္ မခင္ဦး သူ႔နားမွာ မရွိေတာ့။ ေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားသည္။ ေမေမ့ကို ေျပာေတာ့ ေမေမက ေအာ္ေခၚသည္။
“ခင္ဦးေရ”
“ရွင္”
“ဘယ္မွာလဲ”
“ဒီမွာ” ပါးစပ္မွာ ႏို႔ေတြ ျပည့္ေနဟန္ တူသည္။ ဟိုဘက္ျခံကို ေခြးတိုးေပါက္က ကူးသြားတာျဖစ္သည္။ မတ္တတ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မသြား ႏိုင္ေသး။ ေလးဖက္ေလွကား မွ ဆင္းၿပီး ကူးသြားတာကို ေဒၚအုန္းမယ္ ျမင္သျဖင့္
“ဟယ္ေတာ့ ဟယ္ ေတာ့”
မခင္ဦး ေလွကားကို မတက္ခင္တြင္ပင္ ေျပးဆင္း ကာေပြ႕ခ်ီသြားသည္။ ေနာင္ အခါတြင္ မခင္ဦးေဖေဖက ပင္ မခင္ဦးကို ေပြ႔ခ်ီၿပီး ေဒၚအုန္းမယ္အိမ္သို႔ ပို႔ေပးရ ေလသည္။ မခင္ဦးမွာ ႏို႔ျဖတ္ စကေလးေတြ အႀကိဳက္ ဖီးၾကမ္းငွက္ေပ်ာသီး မီးဖုတ္ကို ပင္ မႀကိဳက္ခ်င္ေတာ့။ နည္း နည္းအရြယ္ေလးရလာေတာ့ သေရစာ ဟိုဟာဒီဟာ စားတတ္လာသည္။
၃။
မခင္ဦး၏ ေဖေဖသည္ အလုပ္ ကိစၥမ်ားသည္ထက္ မ်ားလာသည္။ ေက်ာင္းသားေတြ စာသင္ရာမွာ ဂ႐ုတစိုက္ ရွိသျဖင့္ ေအာင္ခ်က္ေတြ ေကာင္းသည္ထက္ ေကာင္း လာသည္။ တစ္ဖက္မွလည္း သခင္ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆုံး ကူညီၿပီး သခင္သိန္းေမာင္တို႔ကို ထမင္း၊ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္၊ မုန႔္ မ်ားတိုက္ကာ တာ၀န္ ေက်ပြန္စြာ ျပဳစုသည္။
ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ကို အခ်ိန္ျပည့္ မလုပ္ႏိုင္ေတာ့။ “ဆရာ အလုပ္ထြက္ မယ္ဆိုတာ အဟုတ္လား၊ ဆရာ”
မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္း ေတြက ေမးၾကသည္။
“ဇန္န၀ါရီလ ကုန္ရင္ ထြက္ဖို႔ စာေတာင္ေရးထား ၿပီးၿပီ”
အံ့ၾသၿပီး ႏွေျမာသူေတြက ႏွေျမာၾကသည္။ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ရပါမည့္ အေၾကာင္း ေငြေပး၍ ရွာေနရတဲ့ အခ်ိန္ ေဆာင္းလယ္ ညတစ္ည ေငြႏွင္းမႈန္ေတြ ေ၀မႈိင္းၿပီး ဆီးႏွင္းေပါက္ေလးေတြ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ က်ေနဆဲ။ ကိုဘရွိန္သည္ မိတ္ေဆြေတြႏွင့္စုေ၀း မီးလႈံဆဲ သူ႔လက္ထဲမွ စာရြက္ လိပ္တစ္ေစာင္ကို ဖ်တ္ခနဲ ဆြဲဆုတ္ၿပီး မီးေတာက္ထဲသို႔ ႐ုတ္ျခည္း ပစ္ထည့္လိုက္ေလ သည္။
“ဟာ ဆရာ”
“ဆရာ ဆရာရယ္။ ႏွေျမာစရာ”
ဆရာျဖစ္ ေအာင္လက္မွတ္၊ ျမန္မာစာႏွင့္ သခ်ာၤ ဂုဏ္ထူးရတဲ့ ေအာင္လက္မွတ္။
“သူမ်ားလက္ေအာက္ ကြၽန္ဇာတ္သိမ္းတာေပါ့ဗ်ာ”
မခင္ဦးက မအိပ္ေသး။ဘုမသိဘမသိ လက္ခုပ္ လက္၀ါးတီးလ်က္...
“ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္။ ဒါမွ ရန္ကုန္ သြားရေတာ့မွာ”
လူႀကီးသူမ စကား၀ိုင္း ထဲ၀င္ေလသည္။ ကိုဘရိွန္ တပည့္ေလးေတြက ရယ္ေမာၾကသည္။
လူငယ္ေတြ စာၾကည့္တိုက္၊ လူငယ္ေတြ စကားရည္လုပြဲ၊ ေဟာေျပာပြဲမ်ား စီစဥ္သည့္ အျပင္ သခင္ သိန္းေမာင္တို႔ သခင္လူစုလည္း ေရႊဘို နယ္စည္း႐ုံးဆဲ၊ မခင္ဦးေနထိုင္ ရာအိမ္၌ ေက်ာင္းတစ္မ်ဳိး၊ သခင္ အဖြဲ႔တစ္မ်ဳိး အစည္း အေ၀း အဆက္မျပတ္။ ၀ါးပင္မ်ား ေလယူတိမ္းရာ ယိမ္းႏြဲ႔ေနသည္။ ျမန္မာျပည္မွာ ပန္းျပားပင္လို လူမ်ဳိးေတြ မ်ားမလာဖို႔ အေရးႀကီး တယ္။ တစ္ေယာက္ေသာသူ က ေျပာေနသည္။ အစည္း အေ၀းထုိင္ေနသူမ်ား အနီးတြင္ မခင္ဦးသည္လည္း ၀င္ထိုင္သည္။ သူနားမလည္ လွေသာစကားေတြကို ေခါင္း တညိတ္ညိတ္။ မခင္ဦး ေမေမက ကေလးတစ္ဖက္၊ အိမ္မႈေ၀ယ်ာ၀စၥ တစ္ဖက္ အထိန္းခက္မည္ေၾကာင့္ အိမ္ေရွ႕သို႔ လႊတ္လိုက္တာ ျဖစ္သည္။ ေဖေဖကလည္း မခင္ဦးကိုလွမ္း၍ “ခင္ဦး လာခဲ့လာ။ ဒီမွာေျမပဲေလွာ္ စားရေအာင္” လွမ္းေခၚ သည္။ မခင္ဦး ေမေမက မခင္ဦးကို သင္ေခ်ာဖ်ာ၀ိုင္း ေလးတစ္ခ်ပ္ အနားကြပ္ၿပီး မခင္ဦး ထိုင္ဖို႔ ေပးထားသည္။ မခင္ဦး အိမ္ေရွ႕လာလွ်င္ သင္ျဖဴးေလးတကိုင္ကိုင္ ႏွင့္။ သူ႔ဘာသာသူ သေဘာ က်ေနသည္။ တစ္ရက္ေတာ့ မခင္ဦးသင္ျဖဴး ဘယ္ေရာက္ ေနသည္ မသိ၊ စကား၀ိုင္း ထဲမွာ ထုိင္ေနေသာ လူေတြ ၾကည့္ၿပီး အနီးမွ လူတစ္ေယာက္ေဘးခ်ထားေသာ ေဖာ့ဦးထုပ္ကို လွမ္းယူဆြဲကာ မခင္ဦး တင္ပါးေအာက္ ခုထိုင္လိုက္ေလသည္။ ဦးထုပ္ရွင္ မဟုတ္သူတခ်ဳိ႕ ႀကိတ္ ရယ္ၾကသည္။
“ဟင္ သမီး၊ ဦးထုပ္ေပၚ မထိုင္ရဘူးေလ။သြား ေမေမ့ဆီက ထိုင္ဖို႔ အခင္းသြားယူ”
ေနာက္ေန႔...
ေနာက္တစ္ေန႔မွာ မခင္ဦး သင္ျဖဴးေလး ေပ်ာက္ေန ျပန္သည္။ သူ စကား၀ိုင္းထဲက လူေတြၾကား ထိုင္စရာ ရွာျပန္သည္။ မေတြ႔။ ဦးထုပ္ တစ္လုံးမွ ရွာမေတြ႕။ မခင္ဦး မ်က္လုံးေတာက္ေတာက္ ေလးမ်ားဟိုၾကည့္သည္ၾကည့္။ ေနာက္ဆုံးလူႀကီးတစ္ေယာက္ ၏ လက္၀ါးတစ္ဖက္ ဆြဲယူကာ ဖင္ခုထိုင္ပါေတာ့သည္။
“ဟာ ဆရာ”
ထိုလူ၏ အာေမဋိတ္သံ၊ က်န္လူေတြက ရယ္ၾကသည္။ လက္၀ါးေပၚ အထိုင္ခံရသူ သည္ မခင္ဦး၏ ပါးမို႔မို႔ကို ဆြဲလိမ္ကာ...
“ထိုင္စရာ ဒါေလာက္ ရွားသလားဟင္”
“ရွားတယ္”
မခင္ဦးက ႐ုတ္ျခည္း အေျဖေပးလိုက္သည္။
၄။
မခင္ဦးေဖေဖက သမီး ေလးကို ေငးၾကည့္ရင္း သမီး ၏အနာဂတ္ဘ၀ကို ေမွ်ာ္ေတြး ၾကည့္သည္။
ကိုဘရွိန္ “မဟာေဆြ” နာမည္ႏွင့္ မနန္း၀ါ ၀တၳဳရွည္ ေရးၿပီးသည့္ေနာက္မ်ား မၾကာမီ ႏွစ္မ်ား အတြင္းတို႔ ေမေမ၊ သူပုန္ႀကီး၊ စစ္ထြက္သူ၊ ေစ်းခ်ဳိသူ၊ အက်ဳိးေဆာင္ႀကီး ထြက္ေပၚလာေတာ့မည္။ သမီးကို ဘယ္လိုႀကီး ျပင္းေစမည္လဲ။ တစ္ဖို႔တည္း စိတ္ႏွင့္ တစ္ကိုယ္ ေကာင္းဆန္စြာ ႀကီးျပင္းေတာ့ မည္လား။ ကိုဘရွိန္ငယ္ရြယ္ သူဘ၀ အသက္ ၁၀ ႏွစ္သား တည္းက စာႀကီးေပႀကီးေတြ စတင္ ဖတ္ခဲ့သည္။ မခင္ဦးသည္ အမ်ားအက်ဳိး အတြက္ “စြန္႔လႊတ္မႈ”ေတြ အနစ္နာခံ မႈေတြ မရွိလာႏိုင္ဘူးလား။ မဟတၱမဂႏၵီ၏ အစြမ္းကုန္ ျမင့္ျမတ္စြာ စြန္႔လႊတ္မႈ (Renunciation) အေၾကာင္းကို သူတကၠသိုလ္ အေရာက္ စတင္ သိလာလိမ့္မည္။ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲစရာပါပဲ။ မခင္ဦး အသက္ ၃၀ ေက်ာ္ အရြယ္မွာ တိမ္နီလာ ဆိုေသာ ၀တၳဳလုံးခ်င္းမွာ Renunciation စြန္႔လႊတ္ျခင္း အေလးအနက္ထား ေရးလာေသာ တစ္ေန႔ မခင္ဦး၏ ဖခင္ ကိုဘရွိန္ (စာေရးဆရာ မဟာေဆြ) ကြယ္လြန္ရွာၿပီျဖစ္ပါ သတည္း။
ခင္ေဆြဦး