ဟြန္ဒူးရပ္စ္ ဘာ၀နာခရီး
ခင္ေလးျမင့္
ခင္ေလးျမင့္
“ဟြန္ဒူးရပ္စ္ကို သြားမယ္”လို႔ ေျပာလိုက္မိရင္ပဲ ၾကားသမွ် လူေတြက မႏွစ္ကမွ ျဖစ္ထားတဲ့ ပူပူေႏြးေႏြး အာဏာသိမ္းမႈနဲ႔ မေန႔က အထိ ျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာေတြ၊ သည္ေန႔အထိ ၾကားေနရတဲ့ စာနယ္ဇင္း သမား ေသဆံုးရမႈေတြေၾကာင့္ “ဘာသြားလုပ္မွာလဲ၊ မသြားပါနဲ႔လား၊ စိတ္ပူတယ္”လို႔ခ်ည္း တံု႔ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဟြန္းဒူးရပ္စ္ဟာ အေနာက္ကမာၻမွာ ေဟတီနဲ႔ ႏိုက္ကာရာဂြါ ၿပီးရင္ အဆင္းရဲဆံုး ႏုိင္ငံပါ။ သည္လို ႏိုင္ငံမ်ိဴးကို အေပ်ာ္ အပန္းေျဖ ခရီးထြက္မွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ သိေနၾကတဲ့ ဟားဗတ္အသိုက္အ၀န္းက ကိုယ့္ကိုနားမလည္စြာ ေမးခဲ့ၾကတာ မဆန္းပါဘူး။ “၀ိပႆနာ တရား အားထုတ္ပံုကို သြားေျပာျပေပးမလို႔”
လုိ႔ ကိုယ္က ျပန္ေျဖတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကတ္သလစ္ အမ်ားစုနဲ႔ ပရိုတက္စ္တင့္ေတြသာ ရွိၿပီး အျခား ဘာသာတရားကို ကိုးကြယ္သူ အနည္းအက်ဥ္းသာ ရွိတဲ့ စပိန္ စကားေျပာ ႏိုင္ငံမွာ ဘာေၾကာင့္မ်ား ဘာ၀နာ တရားကို သြားေျပာမွာပါလိမ့္လို႔ ေစာဒက တက္ၾကတာလည္း ျဖစ္သင့္ပါရဲ႕။
ကိုယ့္ဘက္ကလည္း အဲသည္လို လြယ္ကူ ေခ်ာေမြ႔မယ့္ ခရီးမ်ိဳး မျဖစ္ႏိုင္တာေၾကာင့္ကို သြားခ်င္ခ့ဲတာလို႔ ေျဖရပါမယ္။ သည္ခရီး သြားျဖစ္ဖို႔ ျဖစ္လာတာက ဟားဗတ္ပါေမာကၡ ေမာ္နီကာေၾကာင့္ပါ။ သူက လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ ကတည္းက ဟြန္းဒူးရပ္စ္မွာ အမ်ိဳးသမီး စြမ္းေဆာင္ရည္ တိုးျမႇင့္ေရး အစီအစဥ္ေတြကို လုပ္ေနခဲ့သူ ျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္ရဲ႕ ၀ိပႆနာ အေၾကာင္း ေဟာေျပာပြဲ တစ္ခုကို လာတက္ရာက ကိုယ္သိထားတဲ့ ဘာ၀နာ တရားေတြကို ဟြန္ဒူးရပ္စ္ သူေတြအတြက္ မွ်ေ၀ေပးႏုိင္မလားလို႔ ေမးလာခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရဂး မတည္ၿငိမ္မႈ အျပင္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈ ႀကီးမားလာေနတဲ့ ဟြန္ဒူးရပ္စ္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ လက္ရွိဘ၀ အေျခအေန အေပၚ ေသြးပ်က္ စိတ္ကုန္ၿပီး အားကိုးရာ မဲ့သလို ခံစားေနၾကရတာမို႔ သူတုိ႔ကို ၀ိပႆနာ တရား အားထုတ္ပံုသင္ျပေပးႏိုင္ရင္ အမ်ားႀကီး အက်ဳိးရွိ မယ္လို႔ ေမာ္နီကာက ထင္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူကလည္း ကက္သလစ္ သီလရွင္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဟားဗတ္ရွိရာ ကိန္းဘရစ္ခ်္ၿမိဳ႕ရဲ႕ ၀ိပႆနာတရား ျပစခန္းတစ္ခုမွာ အားထုတ္ၾကည့္ရာက တရားအရသာကိုသိၿပီး ကိုယ္တိုင္ လည္း မျပတ္အားထုတ္ကာ အျခားသူ မ်ားကိုလည္း အားထုတ္ ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵ ရွိသူပါ။ သူက စပိန္လိုလည္းေကာင္းေကာင္း ေျပာသူမို႔ သူကိုယ္တိုင္ လိုက္ပါၿပီး ဘာသာျပန္ေပးမယ့္ ဟြန္ဒူးရပ္စ္ ဘာ၀နာ ခရီးကို ကိုယ္က လြယ္လင့္တကူ လက္ခံခဲ့ပါတယ္။
ဗီဇာနဲ႔ ေလယာဥ္လက္မွတ္ လုပ္တာေတြ အားလံုး အဆင္ေျပၿပီး မိုင္ယာမီ ကတစ္ဆင့္ ဟြန္ဒူးရပ္စ္ရဲ႕ ၿမိဳ႕ႀကီး တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္တဲ့ ဆန္ပီဒ႐ို ဆူလာကို ေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ္လည္း လူ၀င္မႈ ႀကီးၾကပ္ေရး အရွာရွိေရွ႕မွာ ရပ္လိုက္ေရာ ေလယာဥ္ကြင္း တစ္ခုလံုး ေမွာင္အတိ က်သြားေတာ့တာမို႔ ကိုယ့္မွာ အသံ ထြက္ၿပီးေတာင္ ရယ္လိုက္မိပါတယ္။ မီးက ခဏနဲ႔ျပန္လာၿပီး အရာရွိက ကိုယ့္ပတ္စ္ပို႔ကို မျမင္ဖူးလို႕ဆိုကာ အၾကာ ႀကီး ၾကည့္ေနၿပီးမွ ကိုယ့္ကို ရက္ေျခာက္ ဆယ္ ေနခြင့္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ မိုင္ယာမီမွာကတည္းက ေနာက္ေန႔မွာ ဘာ၀နာပြဲ စီစဥ္မယ့္ စီစီလီယာတို႔ သားအမိ ျပင္သစ္က ျပန္အလာနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ တာမို႔ သူတို႔ကား လာအႀကိဳကို ေလဆိပ္မွာ ေစာင့္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ေလဆိပ္က ခပ္ေသးေသးျဖစ္ၿပီး အဆင္တန္ဆာ မရွိေပမယ့္ ေလယာဥ္ကြင္းထဲမွာ ရပ္ထား တဲ့ကားေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားက ေနာက္ဆံုးေပၚ အပ်ံစားေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနတာကို သတိထားလိုက္မိပါတယ္။ ဆင္းရဲ တဲ့ ႏိုင္ငံေလးမွာ ျပည္ပ ထြက္ႏိုင္ၾကသူ အမ်ားစုဟာ အစစ္အမွန္ ခ်မ္းသာ သူေတြပဲလို႕ သေဘာေပါက္ယူ လိုက္မိပါတယ္။
အဲဒီေန႔က ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ အပူခ်ိန္ တစ္ရာေက်ာ္ေအာင္ ပူေနတဲ့ ဟြန္းဒူးရပ္စ္မွာ မုန္တိုင္းက်ကာ မိုးသည္းတာမို႔ ကားလမ္းေတြ ေရလွ်ံၿပီး လမ္းေတြ ပိတ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေနာက္ဆံုးေပၚ ကားႀကီးရဲ႕အဲကြန္း အေအးဓာတ္ထဲမွာ ထိုင္ကာ သူတို႔ အတြက္ ေရႀကီး ေနတယ္ဆိုတဲ့၊ ကိုယ့္ အတြက္ေတာ့ ကားလမ္းေရေက်ာ္ သေလာက္သာ ရွိတဲ့၊ မိုးလက္က်န္ စိုစြတ္ ေနတဲ့ ဆန္ပီဒ႐ိုဆူလာ လမ္းမေတြကို ေက်ာ္လႊားၿပီး ကိုယ္တို႔ တည္းခိုမယ့္ ခရစ္ယာန္ ရိပ္သာေလး တစ္ခုကို ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ပန္ကာေလးသာ ရွိၿပီး ပကာသန မရွိတဲ့ အခန္းေလးထဲမွာ အပူရွိန္ တေငြ႕ေငြ႕က ကိုယ့္ကို ႀကိဳဆိုေနပါ တယ္။
ေနာက္ေန႕မနက္မွာ အခ်ိန္ ကြာဟခ်က္ေၾကာင့္ မနက္ ငါးနာရီခြဲေလာက္ ကတည္းက ႏိုးေနကာ ရိပ္သာအေနာက္ ဘက္ကေတာင္ေပၚ လမ္းသြားေလွ်ာက္ ၾကပါတယ္။ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ေတာ့ ဆင္းရဲခ်မ္းသာ ကြာဟမႈႀကီးတယ္ ဆိုတာနဲ႔ စိုးရိမ္ပူပန္ေနရတဲ့ ႏိုင္ငံေရး တင္းမာမႈေတြကို အရိပ္အႁမြက္ ေတြ႕ရပါၿပီ။ ေခ်ာင္းႀကီး တစ္ခုရဲ႕ ဘယ္ဘက္မွာ အိမ္ေကာင္းေတြ အစီအရီ ေတြ႕ရၿပီး ညာဘက္ျခမ္းမွာေတာ့ ရန္ကုန္ အေခၚ က်ဴးေက်ာ္ တဲမ်ဳိးေတြကို ေတြ႕ေနရပါတယ္။ ကိုယ့္မွာ ဓာတ္ပံု ႐ိုက္ခ်င္တာေတာင္ အေျခအေနကို ၾကည့္ရပါေသးတယ္။ အိမ္ႀကီး အိမ္ေကာင္းေတြ ေရွ႕မွာ ကိုယ္ပိုင္ သက္ေတာ္ ေစာင့္လက္နက္ကိုင္ တခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ရတတ္သလို ေတာင္ေပၚအ၀င္ ပန္းျခံ၀မွာ လက္နက္ကိုင္ရဲေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေတာင္ေပၚ တက္လမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာေတာ့ အားကစား ၀တ္စံုေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတဲ့ လူကံုထံေတြလို႕ ယူဆရသူေတြေရာ၊ လူလတ္တန္းစားလို႔ ယူဆရသူေတြပါ အားလံုးက “ဘြန္ေနာ့ဒီး ယပ္စ္၊ မဂၤလာ နံနက္ခင္း”လို႔ျဖစ္ေစ၊ “အိုလာ၊ ဟဲလို”လို႔ျဖစ္ေစ ႏႈတ္ဆက္သြား တတ္ၾကတာမို႔ စိတ္ထဲမွာၾကည္ႏူးမိပါတယ္။ ဟားဗတ္ ၀န္းက်င္မွာ ကိုယ္တစ္ခါမွ မျမင္ဖူးသူကို “ဂြဒ္ေမာနင္း”လို႔ ဘယ္သူကမွ ႏႈတ္မဆက္ၾကဘဲကိုး။ အပူခ်ိန္က ေနထြက္လာတာနဲ႔ တက္လာတာ ကိုးဆယ့္ေျခာက္ေလာက္မို႔ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္ ၾကားမွာ ေနလာတဲ့ ကိုယ့္မွာ ေခြၽးေတြ ရႊဲေနခဲ့ပါၿပီ။
ဒါေၾကာင့္ အမ်ဳိးသမီး သမ၀ါယမ အသင္းတစ္ခုရဲ႕ ႐ံုးခန္းကို သြားခါနီးမွာ ေရခ်ဳိးေခါင္းေလွ်ာ္ လုပ္ရျပန္ပါတယ္။ သည္႐ံုးခန္းက ၿမိဳ႕ရဲ႕ေနာက္တစ္ဖက္ စြန္းမွာမို႔ တာ၀န္ရွိသူ နယ္လီက သူ႔ကိုယ္ပိုင္ ဒတ္ဆန္း ပစ္ကပ္နဲ႔ လာႀကိဳပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ စီးေနက် ဂႏၴ၀င္ကားေတြ အတိုင္း တံခါးကို အျပင္က ဖြင့္ေပးမွရတဲ့ နယ္လီ့စီးေတာ္ ယာဥ္ေလးက ၿမိဳ႕လယ္ကိုျဖတ္ၿပီး ေမာင္းသြားတာမို႔ ဆန္ပီဒ႐ိုဆူလာကို တေစ့ တေစာင္း ၾကည့္ျမင္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ ငု၀ါပင္၊ စိန္ပန္းပင္၊ ဗာဒံပင္၊ သရက္ပင္ ေတြနဲ႔ တကြ အပူပိုင္း ေဒသရဲ႕ အသြင္အျပင္ေတြ ျပည့္ေနတဲ့ သည္ေနရာမွာ ေဒသခံ ၀တ္စား ဆင္ယင္မႈရယ္လို႔ လံုးလံုး မေတြ႕ရတာမို႔ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ အာရွသားနဲ႔ ဆင္လွတဲ့ ဟြန္းဒူးရပ္စ္ လူထုကို ေတြ႕ရတဲ့ အခါ ေရျခားေျမျခားမွာပါလားလို႔ေတာင္ မေတြးမိေတာ့သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။
ကားလမ္းေပၚ တက္ေမာင္းေနတဲ့ သစ္သား ေနာက္တြဲေလး ဆြဲလာတဲ့ ျမင္းလွည္း၊ သရက္သီးအစိမ္းေတြကို သေရစာ အျဖစ္ လွီးစိတ္ၿပီး ေရာင္းေနတဲ့ ဆိုင္၊ လမ္းေဘးက ဖိနပ္ တိုက္ေပးတဲ့ ဆိုင္တန္းေလး၊ ကားလမ္းေဘးက စာနယ္ဇင္းနဲ႕ သစ္သီးအေရာင္းဆိုင္၊ လာသမွ်ကားေတြကို လွမ္း ေအာ္ၿပီး ေတာ္တီယာ ေရာင္းေနတဲ့သူ၊ ယာဥ္ရပ္နားခ ေကာက္ဖို႕ ေနပူပူမွာ ပလတ္စ တစ္ခံုတစ္လံုးနဲ႔ ထိုင္ေစာင့္ေနသူ။ အရာရာဟာ ဟားဗတ္နဲ႔ အလွမ္း ေ၀းလြန္းလွ သေလာက္ ရန္ကုန္နား ေရာက္သြားသလို ျဖစ္ေနတာမို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ႏိုင္ငံျခား ေရာက္ေနေၾကာင္း ေမ့ခ်င္ခ်င္ ျဖစ္လာပါတယ္။ နယ္လီက ယာဥ္ရပ္နားခေကာက္ သူကို ကိုယ္တို႔နဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးၿပီး သူ႔ကို အဂၤလိပ္ စကားေျပာ သင္ေပးသူေတြထဲမွာ သူလည္း ပါတယ္လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ အသံထြက္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ အဂၤလိပ္ စကားေျပာၿပီး လက္ျပ က်န္ခဲ့တဲ့သည္ လူ႕ခါးမွာ လက္ကိုင္ဖုန္းသာ ခ်ိတ္မထားရင္ ကိုယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဘားလမ္းေဆး႐ံုက လံုျခံဳေရး ၀န္ထမ္းေလလားလို႔ ထင္မွတ္ မွားမိခ်င္ေနေသးတာပါ။
ေနာက္ေတာ့ ကားလမ္းေဘးမွာ ယူနီေဖာင္း ဆင္တူနဲ႔ ကေလးမေလးေတြ ေအာ္ခ်ာတာေခၚတဲ့ ပဲႏို႔ရည္ကို လိုက္ ေရာင္းေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေနပူပူမွာ အရိပ္မည္မည္ရရ မရွိဘဲ ေရာင္းေနၾကတာ စိတ္မခ်မ္းေျမ႕စရာပါ။ စံုစမ္း ၾကည့္ေတာ့ စီးပြားေရးတကၠသိုလ္က ကေလးေတြျဖစ္ၿပီး လက္ေတြ႕သင္တန္း အေနနဲ႔ စီးပြားေရးလုပ္ခိုင္းေနတာလို႔ ဆိုပါသတဲ့။ ကေလးေတြက ရွက္ ေၾကာက္ေနၾကတာမို႔ ေနသာကုန္ေရာ ဘာမွ ေရာင္းလိုက္ရမယ့္ပံုမျမင္ပါဘူး။ စီးပြားေရးပညာေတာ့ ဘယ္ေလာက္ တတ္သြားၾကလဲ မသိႏိုင္ဘူးေပါ့။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္ေလးက ႐ံုးခန္းကို ေရာက္ပါတယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက အမ်ဳိးသမီးေတြအတြက္ ေငြစုေငြေခ်း ကိစၥမ်ဳိး အပါအ၀င္ အင္တာနက္၊ ဖုန္းသံုးတာမ်ဳိး အထိ လြယ္ကူ သက္သာေအာင္ ကူညီေနတဲ့ နယ္လီတို႔ အဖြဲ႕ေလးမွာ အလုပ္လုပ္ ေနသူ အားလံုးက မိန္းမေတြခ်ည္းပါ။
သည္ရပ္ကြက္ ၀န္းက်င္မွာ လက္လုပ္လက္စားေတြ မ်ားေပမယ့္ ကားေရာင္း၀ယ္ေရး၊ ျပဳျပင္ ေရးဆိုင္တခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ႏိုင္ပါေသးတယ္။ သည္တစ္ခုကေတာ့ ႏိုင္ငံျခားေရာက္ ေနတာ ေသခ်ာေစပါတယ္။ ေနရာ အႏွံ႔မွာ ကားအေရာင္းဆိုင္ေတြကို ေတြ႕ရ သလို လမ္းေပၚမွာ သစ္ေပ့ေကာင္းေပ့ ဆိုတဲ့ ကားတခ်ဳိ႕ကို ခပ္စုတ္စုတ္၊ ခပ္ လတ္လတ္ကားေတြနဲ႔အတူ ေတြ႕ရပါ တယ္။ ေငြလႊဲ လုပ္ငန္းအမ်ားအျပားကို ေတြ႕ရၿပီး တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ လက္နက္ ကိုင္အေစာင့္ေတြ ရွိေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံ့ လူဦးေရက ရွစ္သန္း မျပည့္ဘူး ဆိုေပ မယ့္ ျပည္ပ ေရာက္ေနၿပီး အိမ္ကို ေငြျပန္ လႊဲေနၾကသူ ဦးေရကိုေတာ့ မသိခဲ့ရပါဘူး။ ျပည္တြင္းမွာ အလုပ္ လက္မဲ့ႏႈန္း ကေတာ့ ၂၈ ရာခိုင္ႏႈန္း နီးနီးရွိပါသတဲ့။ သည္ေတာ့လည္း ကားပစၥည္း အေရာင္းဆိုင္လို ေနရာမ်ဳိးထဲမွာေတာင္ လက္နက္ကိုင္ အေစာင့္ေတြ ထားထားတာ ေတြ႕ရတဲ့ အခါ လက္ရွိ အေနအထားကို မွန္းဆႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။
႐ံုးခန္းမွာ နယ္လီက ေနရစ္ခဲ့ၿပီး မနက္စာကို ေဒသခံစာ သက္သတ္လြတ္ စားလိုက္ၾကပါတယ္။ သည့္ေနာက္ေတာ့ စီစီလီယာတို႔နဲ႔ ေျပာင္းလိုက္သြားကာ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ပံုကို ေျပာျပမယ့္ ေနရာဆီ ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတို႔ အုပ္စုက လူသိပ္မမ်ားေပမယ့္ နဂို ကတည္းက ေယာဂျဖစ္ေစ၊ တျခား တရားအားထုတ္မႈ တစ္ခုခုကိုျဖစ္ေစ အားထုတ္ လက္စ ရွိသူေတြပါ။ သူတို႔နဲ႔ ေျပာျဖစ္တဲ့ေနရာက ၿမိဳ႕စြန္တစ္ေနရာက မဖြင့္ရေသးတဲ့ အသစ္စက္စက္ ဟိုတယ္ တစ္လံုးရဲ႕ ငါးထပ္ေခါင္မိုး ထပ္မွာမို႔ ေတာင္ေတြ ေနာက္ခံနဲ႕ တရားအားထုတ္လို႔ ေကာင္းတဲ့ ေနရာမ်ဳိးပါပဲ။ စီစီလီယာတို႔ အဖြဲ႔ကို ျမင္ျမင္ခ်င္းေတာ့ အေတာ္ ေလး စဥ္းစားစရာ ျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ၀တ္စားထားတာေတြ ၾကည့္ကတည္းက လူ႕မလိုင္ေတြဆိုတာ သိသာေနတာမို႔ ေရေပၚဆီ အားထုတ္မယ့္ သူေတြမ်ား လားလို႔ ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္မိပါေသးတယ္။
သည္ေနာက္ပိုင္းမွာ ေယာဂက်င့္စဥ္နဲ႕ တရားအားထုတ္မႈေတြကို လူခ်မ္းသာ တခ်ဳိ႕က ေငြေၾကး အေျမာက္အျမား အကုန္ခံၿပီး သင္ယူ ေလ့လာၾကတာမို႔ လူခ်မ္းသာေတြရဲ႕ လူမႈေရး ေလ့က်င့္ခန္း တစ္ခုလို သေဘာထားကာ အားထုတ္ ေနၾကသူေတြမ်ားလားလို႔လည္း သူတို႔ အေပၚ ေလွ်ာ့တြက္ခဲ့မိပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ကို ရွင္းျပရာမွာေတာ့ ေမာ္နီကာရဲ႕ ဘာသာျပန္မႈကိုေတာင္ သိပ္အမ်ားႀကီး အားမကိုးရဘဲ လြယ္ လြယ္ကူကူနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ ရွင္းျပ ႏိုင္တာကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။ ေန႔စဥ္ အခ်ိန္မွန္မွန္ အားထုတ္လက္စ ရွိသူေတြ ျဖစ္ၿပီး ေယာဂ သင္ေပးေနသူ တစ္ေယာက္လည္း ပါလာပါတယ္။ ကိုယ္ က ႐ုပ္သဘာ၀၊ နာမ္သဘာ၀ကို စဥ္ဆက္မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ အလုပ္ေပး တရားကို စေျပာေတာ့ သူတို႔ အားလံုးက ေမးခြန္းေတြ ေျမာက္ျမားစြာနဲ႔ စိတ္၀င္တစား တံု႔ျပန္ ပါတယ္။ ပ်ံ႕လြင့္ေနတဲ့ စိတ္ေတြကို ဇြတ္အတင္း ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ထက္ စိတ္ရဲ႕သဘာ၀နဲ႕ ႐ုပ္ရဲ႕သဘာ၀ကို ကြဲျပားေအာင္ ႐ႈျမင္ႏိုင္ေရး ဦးတည္ကာ ေပၚသမွ် အာ႐ံုေတြကို မွတ္ႏိုင္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါလို႔ တိုက္တြန္းတာကိုလည္း သေဘာေပါက္ လက္ခံ ၾကပါတယ္။
႐ုပ္နဲ႕နာမ္ၾကားက အဆက္အစပ္နဲ႕ နာမ္ခႏၶာေလးပါးအေၾကာင္းကို သူတို႔နားလည္လြယ္ေအာင္ ဥပမာေလးေတြနဲ႔ ရွင္းျပေတာ့လည္း နားလည္သေဘာက် လာၾကပါတယ္။ သူတို႔ အားထုတ္ခဲ့ဖူးတာေတြက သမထဆန္တဲ့ က်င့္စဥ္မ်ဳိးေတြမို႔ ခုလိုေပၚသမွ် ႐ုပ္နာမ္ကို သိေပးရမယ္ဆိုတဲ့ ၀ိပႆနာနည္းကို ထူးဆန္းေနသလို ျဖစ္ေပမယ့္ လြတ္လပ္မႈ ပိုရွိတဲ့ နည္းရယ္လို႔ သေဘာက်ၾကပါတယ္။ အေျခခံ တရားသံုးပါးျဖစ္တဲ့ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱကို အၾကမ္းဖ်င္း သေဘာေပါက္သြားေအာင္ အခ်ိန္ယူၿပီး ရွင္းျပလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း အေတာ္ႀကီး လိုက္ႏိုင္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါ တယ္။
ေနာက္ေတာ့ သည္သေဘာတရားေတြကို သေဘာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပတာထက္ ကိုယ္တိုင္ က်င့္ၾကံၿပီးမွ ကိုယ္ေတြ႕ပညာ၊ ကိုယ္ေတြ႕တရားျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာျပကာ လက္ေတြ႕အားထုတ္ ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။ နာမ္ရဲ႕ေစစားမႈနဲ႔ ႐ုပ္ရဲ႕ အေစစားခံ သေဘာကို နားလည္သြားေအာင္ စႀကႍေလွ်ာက္သင္ေပးရာမွာ “ႂကြခ်င္တယ္၊ ႂကြတယ္၊ လွမ္းခ်င္တယ္၊ လွမ္းတယ္၊ ခ်ခ်င္တယ္၊ ခ်တယ္”ဆိုတာမ်ဳိး အေသးစိတ္ မွတ္ခိုင္းလိုက္ပါ တယ္။ ေနရာနဲ႔ အခ်ိန္ ေရြးေနစရာမလိုတဲ့ အားထုတ္နည္းဆိုတာကို သေဘာေပါက္ ေစၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ဆက္လက္ အားထုတ္ သြားႏိုင္ၾကေစဖို႔ တိုက္တြန္းအားေပး ျဖစ္ပါတယ္။
ဗုဒၶအေၾကာင္းမပါ၊ သံဃာအေၾကာင္းမပါဆိုေပမယ့္ ဓမၼသားသက္ သက္ကိုေျပာျဖစ္ခဲ့တာမို႔ ႐ုပ္နဲ႔ နာမ္ရဲ႕ ျဖစ္ပ်က္မ်ားမွ ေျပးမလြတ္သူမ်ားပီပီ သည္ တရားရဲ႕အရသာကို သေဘာေပါက္သြားၾကကာ ကိုယ့္ကို ေက်းဇူးေတြ အတင္ႀကီးတင္ ေနခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္ႏိုင္ငံမွာ သည္ေလာက္ ခ်မ္းသာေနသူေတြဟာ သမာ အာဇီ၀မွ ျဖစ္ရဲ႕လားလို႔ သံသယ ျဖစ္ခံေနရသူေတြပါ။ ခုေတာ့ သူတို႔ဟာ မဂၢင္ ရွစ္တန္ အက်င့္မွန္ရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသကို ၾကားသိစျပဳလာၿပီမို႔ ကိုယ္ေနာက္ဆံုး ေျပာျဖစ္ခဲ့တဲ့ သည္က်င့္စဥ္အတြက္ အေျခခံအက်ဆံုး လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ သီလစင္ ၾကယ္မႈအေပၚ အေလးအနက္ ထားျဖစ္သြားၾကမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရင္း ကိုယ့္မွာလည္း ပီတိျဖစ္ရပါတယ္။
ေနာက္ေန႔ မနက္မွာေတာ့ နယ္လီတို႔ အဖြဲ႕က ဦးေဆာင္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး အုပ္စုႀကီး ကိုယ္တို႔ တည္းခိုတဲ့ ခရစ္ယာန္ ရိပ္သာေလးဆီ ေရာက္လာၾကပါတယ္။ သည္အဖြဲ႕က ေတာ့ လူလတ္တန္းစား နည္းနည္းနဲ႕ ႏြမ္းပါးသူ အမ်ားစုေတြပါ။ သည္တစ္ႏွစ္အတြင္း မွာ မိသားစု၀င္ တစ္ဦးဦး ဆံုး႐ံႈးခဲ့ရသူ၊ ခ်စ္သူနဲ႔ ေကြကြင္းရသူေတြ ပါလာပါတယ္။ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ အားထုတ္ေနရသလို သူတို႔ေနထိုင္ရာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းရဲ႕ ကေမာက္ကမ ႏိုင္မႈေတြအေပၚ မ်က္ႏွာ မလႊဲႏိုင္သူေတြမို႔ သူတို႔အားလံုး ၾကည့္ရတာ စိတ္လည္းႏြမ္း၊ ကိုယ္လည္း ပန္းေနၾကပံုပါ။ တရား အားထုတ္မႈ ဆိုတာကိုလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ ၾကားဖူး ျမည္းဖူးၾကပံု မရွိၾကပါဘူး။ သူတို႔ကို ေတြ႕ရတဲ့ ရိပ္သာ ခန္းမထဲမွာ အဲကြန္းသာ အလုပ္ မလုပ္ေနရင္ ကိုယ့္မွာ ေဆး႐ံုက လူနာေတြၾကား ျပန္ေရာက္ ေနေလသလားလို႔ ထင္မွတ္ မွားေနမိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ မ်က္ရည္ သီေ၀့ၿပီး အားကိုးၾကည့္ေတြ ျပည့္ေနတဲ့ သည္မ်က္၀န္းေတြကို ဖတ္ဖို႔၊ နားေထာင္ဖို႔အတြက္ ဘာသာျပန္ မလိုပါဘူး။
၀ိပႆနာကို ရွင္းျပဖို႔ အတြက္ကေတာ့ ကိုယ္က အဂၤလိပ္လို ႏွစ္ခြန္းေလာက္ ေျပာၿပီး ေမာ္နီကာက စပိန္လို ေလးခြန္းေလာက္ ျပန္ရွင္းျပယူရပါတယ္။ သူတို႔ခံစားေနတာေတြ သက္သာသြားေအာင္ တစ္ခါက ကိုယ့္မွာ တီဘီေရာဂါနဲ႔ အတူ ေရာဂါ ေ၀ဒနာဆိုးေတြေၾကာင့္ ေျခာက္လဆက္တိုက္ဖ်ားကာ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ ေပါင္ ရွစ္ဆယ္ထိ က်သြားဖူးၿပီး မၾကာခဏ သတိလစ္တဲ့ထိ နာက်င္တဲ့ ေ၀ဒနာကို အျပင္း အထန္ ခံစားရဖူးေၾကာင္း၊ အဲသည္အခ်ိန္မွာ ကိုယ့္နားမွာလည္း မိသားစု၀င္ တစ္ဦးမွ မရွိႏိုင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္မွာ နာက်င္ရေသာ္လည္း စိတ္မွာမနာက်င္ဘဲ သည္ေန႕သည္ေနရာမွာ သည္လိုစကားေတြကို တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ လာေျပာေနႏိုင္ရျခင္းရဲ႕ လွ်ဳိ႕၀ွက္ခ်က္ ဟာ ၀ိပႆနာ အားထုတ္မႈျဖစ္ေၾကာင္း ရွင္းျပၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတို႔အားလံုး ရဲ႕မ်က္၀န္းေတြ အေရာင္ျပန္ေတာက္ လာၾကပါၿပီ။ မေန႔ကအုပ္စုလို အေျခခံ မရွိထားသူေတြျဖစ္တဲ့အျပင္ စကား တိုက္႐ိုက္ မေပါက္သူေတြမို႔ သည္အုပ္စု ကိုေတာ့ အခ်ိန္ ပိုယူၿပီး ရွင္းျပရပါတယ္။
႐ုပ္နာမ္ သဘာ၀ကို ရွင္းျပၿပီး အစမ္း မွတ္ၾကည့္ခိုင္းတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ေန႕လယ္စာ စားၿပီးခ်ိန္မွ ျဖစ္ေနေလေတာ့ တခ်ဳိ႕က တရားပုခက္ႀကီး တြင္တြင္စီးလို႔ အိပ္ ေပ်ာ္သြားၾကတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ အေမာေတြကေန ထြက္ေျပး လာတဲ့ သည္လို ေန႔မ်ဳိးမွာ တရား ေရေအးရယ္၊ မွတ္သား မက်လို႕ ထိနမိဒၶ၀င္တာ ရယ္ ေပါင္းမိသြားလို႕ အိပ္ေပ်ာ္တာကို အဆန္း မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပကာ အမွတ္စိပ္စိပ္ မွတ္ႏိုင္ဖို႔ အားေပးရပါ တယ္။ တစ္ခါ ဘ၀ အေမာေတြေၾကာင့္ ညဘက္ အိပ္မေပ်ာ္ႏိုင္ ျဖစ္ေနရင္ ခုလိုပဲ အမွတ္စိတ္ေလး ေကာင္းေအာင္ လုပ္ၿပီး စိတ္ေလး တည္ၿငိမ္လာတဲ့ အခါ မွတ္အားေလး က်ဲေပးလိုက္ရင္ အိပ္ႏိုင္ သြားမယ္လို႔ အိပ္နည္းပါ သင္ေပးရျပန္ ပါတယ္။
စႀကႍေလွ်ာက္နည္း ျပေပးၿပီး အစမ္းေလွ်ာက္ခိုင္းေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေလွ်ာက္ရတာကို ပိုသေဘာက်ေပမယ့္ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သည္လိုသာ အားထုတ္ ေနရင္ တစ္ေနကုန္ ဘာအလုပ္မွ လုပ္ႏိုင္ မွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္ လႈပ္ရသူပီပီ မွတ္ခ်က္ေပးလာပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သြားရင္းလာရင္း မွတ္ႏိုင္မယ့္ လက္ေတြ႕က် ေန႔စဥ္ဘ၀ ဘာ၀နာကိုလည္း ထပ္သင္ေပးလိုက္ရ ပါတယ္။ ညေန ပြဲသိမ္းမွာေတာ့ သူတို႔ က သူတို႔ရဲ႕ေဆြးေႏြးပြဲေတြမွာ လုပ္ေန က်အတိုင္း လက္မနဲ႕ လက္သီးဆုပ္ခ်ိတ္ တြဲၿပီး စက္၀ိုင္းပံုေဖာ္ကာ ၀ိုင္းသိမ္းေပ မယ့္ ကိုယ္က အဖန္ဖန္ သတိေပးေနတဲ့ “သတိျမဲျမဲထား” ဆိုတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကို လည္း ေအာ္ၿပီး ပြဲသိမ္းလိုက္ၾကပါ တယ္။ တိုက္႐ိုက္ စကားမေပါက္တဲ့ အတြက္ အျပန္ႏႈတ္ဆက္ၾကရာ သူတို႔ ေတြထံုးစံ ပါးခ်င္းအပ္၊ ကိုယ္လံုးခ်င္း ေပြ႕ဖက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတို႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကိုယ့္ကို မလႊတ္တမ္း အၾကာႀကီးဖက္ကာ အနမ္းေတြလည္း မခန္းေတာ့သလို ေပးခဲ့ၾကပါတယ္။
အဲသည္ေန႔ညကေတာ့ နယ္လီ့ အိမ္က ေလဆိပ္နဲ႔ နီးတာမို႔ အဲသည္ကို ေျပာင္းအိပ္ၾကပါတယ္။ အျခား လုပ္စရာ ေတြေၾကာင့္ ဟားဗတ္ကို မျပန္မျဖစ္တဲ့ အတြက္ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္းပဲ ေနာက္ေန႔မနက္ လင္းအားႀကီးမွာ ဆန္ပီ ဒ႐ိုဆူလာကေန ျပန္ရေတာ့မွာပါ။ နယ္လီ့ အိမ္က ရပ္ကြက္ေလးထဲမွာမို႔ လုယက္ ခိုးယူမွာကို ေၾကာက္လို႔ သံတိုင္ ၾကားကပဲ အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ၾကတဲ့ ကုန္စံုဆိုင္ေလးေတြရဲ႕ အျပင္အဆင္သာ မရွိခဲ့ရင္ လမ္းေပၚမွာ ေျပးလႊားေဆာ့ေန တဲ့ ကေလးေတြ၊ ကတၱရာ၊ အဂၤေတ ဘာဆိုဘာမွ မခင္းထားတဲ့ ေျမမႈန္မႈန္ လမ္းေလးေတြ၊ အပင္ေအာက္မွာ သစ္ သားခံုတန္းေလးေတြ ခင္းၿပီး စားစရာ ေရာင္းတဲ့ ဆိုင္ေလးေတြ၊ ကားတာယာ အေဟာင္းထဲမွာ စိုက္ထားတဲ့ အပင္ ေလးေတြကို ေတြ႕ရေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကို စမ္းေခ်ာင္းကေန လႈိင္မွာ လာလည္ေန မိတာမ်ဳိးလိုလို ထင္ေနမိျပန္ပါတယ္။ ေမာ္နီကာကေတာ့ စီစီလီယာကလည္း သူ႔အိမ္မွာ လိုက္အိပ္ရင္ မနက္ေလဆိပ္ ကို သူပို႔ေပးပါ့မယ္လို႔ ေျပာခဲ့တာကို ျပန္သတိရကာ အဲသည္မွာ သူတစ္ခါ သြားအိပ္ဖူးေၾကာင္း အင္မတန္ ခမ္းနား ႀကီးက်ယ္တဲ့ အိမ္ျဖစ္ၿပီး လက္နက္ကိုင္ အေစာင့္ေတြနဲ႕မို႔ေနရတာ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ ခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပလာပါတယ္။ ကိုယ္ ကေတာ့ မျပန္ခင္မွာ သည္လိုရပ္ကြက္ ထဲက ဟြန္းဒူးရပ္စ္ဘ၀ကို ေတြ႕ခြင့္ရ လိုက္တဲ့အတြက္ နယ္လီ့ကိုေရာ ေမာ္နီကာ့ကိုပါ ေက်းဇူး တင္ေနမိပါတယ္။
အမွန္ေတာ့ စီစီလီယာအုပ္စုနဲ႔ နယ္လီ အုပ္စု။ သည္အုပ္စုႏွစ္စုဟာ မတူၾကတာ သိသာသေလာက္ တူၾကတာေတြလည္း သိသိသာသာ ရွိေနတယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၾကတဲ့ ကိုယ္နဲ႔ ေမာ္နီကာကေတာ့ သည္ႏွစ္ရက္မွာ သူတို႔ရသြားတဲ့ အေျခခံ ဘာ၀နာအတြက္ အားတက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး ေနာက္ခံခ်င္း မိုးနဲ႔ေျမလို ကြာခ်င္ကြာမယ္။ ႐ုပ္နဲ႔နာမ္ ရွိတဲ့အျဖစ္မွာေတာ့ တူသူ ခ်ည္းပဲမို႔ ဘာ၀နာတရား လက္ကိုင္ ထားမိၾကၿပီးရင္ သူတို႔ႏွစ္အုပ္စုၾကားမွာ ေခ်ာင္း မျခား ျမစ္မျခား ျဖစ္သြားႏိုင္ေစဖို႔ ေမာ္နီကာနဲ႕ ကိုယ္က ရည္ရြယ္ထားခဲ့တာပါ။ သည္အုပ္စု ႏွစ္အုပ္စုကို တစ္ေပါင္းတည္းစုကာ ဘာ၀နာ အားထုတ္ပြဲတစ္ခု ဟြန္းဒူး ရပ္စ္မွာ ေပၚထြန္းလာေအာင္ ေမာ္နီကာက ဆက္လက္ လုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ အလြန္ကို စိတ္အား ထက္သန္ေနပါၿပီ။
အေၾကာင္းကေတာ့ ကိုယ္ခ် ေပးမိတဲ့ ဘာ၀နာ မ်ဳိးေစ့ကို အပင္ေပါက္လာတဲ့ အထိ ဆက္ေမြးျမဴလို စိတ္ဟာ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ အထင္အရွား ျဖစ္ေနတာကို ပြဲသိမ္းခ်ိန္ ကတိစကားေတြ အရ သိခဲ့ၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ့္အေနနဲ႔ သည္ေနရာကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္လာႏိုင္ဖို႔ သိပ္မေသခ်ာေသးေပမယ့္ ေမာ္နီ ကာက ဆက္လာေနဦးမွာမို႔ သည္အုပ္စု ႏွစ္စုရဲ႕ စုေပါင္း ဘာ၀နာပြဲ အေၾကာင္း တစ္ေန႔ မဟုတ္ တစ္ေန႔မွာ ၾကားရလိမ့္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ေနပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သည္ခရီး စဥ္ဟာ ကိုယ့္အတြက္ လွ်ပ္တစ္ျပက္ အခ်ိန္ေလးသာ ၾကာခဲ့ေပမယ့္ သူတို႔အတြက္ တစ္ဘ၀စာ ဘာ၀နာ တရားကို မွ်ေ၀ ေပးႏိုင္ခဲ့တာမို႔ ၾကည္ႏူး ၀မ္းသာရတဲ့ ခရီးစဥ္ပါ။ ဟားဗတ္က ကိုယ့္ကို စိတ္ပူစြာ ေစာင့္ေနသူေတြကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ေခ်ာေမြ႕လွတဲ့ ဘာ၀နာ ခရီးကို သာဓု ေခၚႏိုင္သြားၾကပါၿပီ။ ကိုယ္ကေတာ့ ဟြန္းဒူးရပ္စ္ေရ... သာဓုေခၚဖို႔ ေစာင့္ေနမယ္။
ခင္ေလးျမင့္
၂၀၁၀ ဇူလုိင္လထုတ္ ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္းမွ...