ဂီတလုလင္ၾကီးကို ႏႈတ္ဆက္ၿခင္း
ေမာင္မိုးသူ
ဂီတလုလင္ ဦးကုိကိုဟာ (၁၀.၁၀.၀၇) ရက္ေန႔မွာ ကြယ္လြန္သြားရွာပါတယ္။ သူကြယ္လြန္သြားတာကို စ်ာပန က်င္းပမယ္႔ရက္မွသိရပါတယ္။ စ်ာပနကိုလည္း ေမာင္မိုးသူ လိုက္မပို႔ႏုိင္ခဲ႔ပါဘူး။ ေမာင္မိုးသူရဲ႕ အေၿခအေနကလည္း သိပ္လြယ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ရန္ကုန္က ရင္းႏွီးသူမ်ား ကြယ္လြန္တဲ႔အခါမွာ ေရေ၀းသုႆန္နဲ႔ ထိန္ပင္သုႆန္္ ေတြကို ပို႔ေဆာင္ၾကရပါတယ္။ ထိန္ပင္သုႆန္္ဆိုရင္ေတာ႔ ေမာင္မိုးသူ လိုက္မပို႔ ၿဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။ ေရေ၀းဆိုရင္ေတာင္ မွ ေမာ္ေတာ္ကား စီစဥ္ေပးႏုိင္ပါမွ လိုက္ပို႔ႏုိင္ပါတယ္္။
ဦးကုိကို ရဲ႕စ်ာပနကိုေတာ႔ သိတာလည္း ေနာက္က်၊ရုတ္တရက္ေမာ္ေတာ္ကား စီစဥ္ဖို႔လည္း မလြယ္ေတာ႔ လိုက္မပို႔ၿဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဂီတနယ္နဲ႔(အထူးသၿဖင္႔) ၿမန္မာသံဂီတနယ္နဲ႔ ေမာင္မိုးသူအဆက္အသြယ္ အေတာ္ၿပတ္ေန တာေၾကာင္႔လည္း ၿဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။သူငယ္ခ်င္းေတြၿဖစ္ၾကတဲ႔ စႏၵရားလွထြတ္တို႔၊ စႏၵရားခ်စ္ေဆြတို႔မရွိၾကေတာ႔တာလည္း ပါႏုိင္တာေပါ႔ေလ။သူငယ္ခ်င္းဆိုလို႔သတိရမိေသး။၂၀၀၂ ခုႏွစ္ကရုပ္ရွင္သစၥာမဂၢဇင္းကိုႏုိင္ၾကီးက တာ၀န္ခံထုတ္ေတာ႔ ေမာင္မိုးသူတစ္ေယာက္ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ဦးကုိကိုနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမးၿမန္းခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ကက္ဆက္နဲ႔ အသံဖမ္းထားတဲ႔တိတ္ေခြကို သူမ်ားကုိ ၿပန္ကူးခိုင္းၿပီး စာစီရတာၿဖစ္တဲ႔အတြက္ ဦးကိုကိုက ေမာင္မိုးသူကိုသူငယ္ခ်င္း သူငယ္ခ်င္းနဲ႔ေခၚၿပီး ေၿပာတာဆိုတာေတြ စာထဲမွာ ပါသြားတယ္။ ဒီေတာ႔ စာဖတ္သူအခ်ိဳ႕က ဦးကုိကိုနဲ႔ ေမာင္မိုးသူတို႔ သက္တူရြယ္သူ၊သူငယ္ခ်င္းေတြလား လို႔အေမးခံရဖူးပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ ဦးကုိကိုက ေမာင္မိုးသူထက္ ၉ႏွစ္၊၁၀ႏွစ္ၾကီးပါတယ္။ဒီလိုပါပဲ။ ဖိုးၿမတ္(ရုပ္ရွင္မင္းသား ဦးၿမတ္ေလး) ကလည္းေမာင္မိုးသူထက္၁၀ႏွစ္ၾကီးတာပါပဲ။ သူကလည္း ေမာင္မိုးသူကုုိ သူငယ္ခ်င္းလို႔ေခၚခဲ႔တာပဲေလ။
ဦးကိုကို ကြယ္လြန္ေတာ႔ အသက္၈၀ရွိပါၿပီ။ အသက္၈၀ဆိုတာ လူသား သက္တမ္းအရ မငယ္လွေတာ႔ပါဘူး။ အသက္ ၉၀အထိက်န္းမာေရးေကာင္းရင္ လႈပ္ရွားဖန္တီးေနၾကေသးတာပဲဟာ။ ဦးကုိကို ရဲ႕အစ္ကို အစ္ကိုေလး (ဘိုကေလးတင္႔ေအာင္) ေတာင္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ရွိေနတုန္းပဲဟာ။ ေၿပာရရင္ ေတာ႔ငယ္ငယ္ကတည္းက အစ္ကိုေလးဟာ ဦးကိုကိုထက္အၾကီးၿဖစ္ေပမဲ႔ ပိုၿပီး က်န္းမာပံုရတယ္၊ ေရာဂါဘယလည္း နည္းပါးပံုရပါတယ္။ ေမာင္မိုးသူၿဖတ္ သန္းခဲ႔တဲ႔
အႏုပညာခရီးမွာ အစ္ကိုေလးနဲ႔ ဦးကိုကိုတို႔က အေရးပါတဲ႔ ေနရာမွာပါခဲ႔ပါတယ္။ သူတုိ႔ညီအစ္ကိုကလည္း ေမာင္မိုးသူ ကို သံေယာဇဥ္ အေတာ္ၾကီး ၾကပါတယ္။ ေမာင္မုိးသူမွာ ရွိတာထက္ သာသာထိုးထိုးပိုၿပီး အထင္ၾကီးၾကပါ တယ္။ အထူးသၿဖင္႔ စာေပဘက္မွာ ေတာင္မွ ဘာသာၿပန္တဲ႔ဘက္မွာ အမွတ္ ေတြအမ်ားၾကီးေပးထားၿပီး ဘာသာၿပန္ရမယ္႔ကိစၥ ေတြေပၚရင္ အၿမဲသတိရတတ္ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဂီတ အေၾကာင္း၊ ဂီတကိစၥေတြကို တုိင္ပင္ၾကမယ္ ဆိုရင္လည္း
ကုိလွထြတ္၊ ကိုခ်စ္ေဆြတို႔ဖိတ္ရင္ တစ္ႏြယ္ငင္တစ္စင္ပါဆုိ သလို ေမာင္မိုးသူကိုလည္း ဖိိတ္ေလ႔ရွိပါတယ္။ အဲ..တစ္ခုေတာ႔ရွိေလရဲ႕၊ ဦးကိုကိုရဲ႕ အိမ္က အေတာ္ေ၀းတယ္။ ၉မိုင္မွာ၊ၿပည္လမ္းမၾကီးကေန လမ္းသြယ္ထဲ အေတာ္၀င္ရတယ္။ ကိုယ္တိုင္ကားနဲ႔ကိုအေတာ္၀င္ရတာ။ ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ကို အေတာ္၀င္ရတာ။ ဦးကိုကိုတို႕အိမ္ေရာက္ရင္လည္း ၿပန္ဖို႔ေတာ႔ စိတ္မကူးနဲ႔ေတာ႔ ဆုိသလိုမ်ိဳးေလ။ဦးကိုကိုတို႕ဇနီးေမာင္ႏွံက ေကၽြးတာစား၊ေၿပာစရာစကားေတြ ကလည္းကုန္မွ မကုန္ႏုိင္ဘဲကိုး။ ဒါေပမဲ႔ ဦးကိုကိုအိမ္ သြားဖို႔ ေရာက္ဖို႔ အေတာ္မလြယ္တာ။
ေစာေစာကေၿပာထားသားပဲ။ရုပ္ရွင္သစၥာကိုႏုိင္ၾကီးတာ၀န္ယူစဥ္ ၂၀၀၂ႏွစ္ဦးမွာ’ဂီတလုလင္ေမာင္ကိုကိုႏွင္႔ ေတြ႔ဆုံၿခင္း’ ဆိုတဲ႔ ေဆာင္းပါးကို ေမာင္မိုးသူသံုးလ ဆက္ေရးၿဖစ္ပါတယ္။ ဦးကိုကိုအိမ္ကိုလည္း ႏွစ္ေခါက္ ေရာက္ၿဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေခါက္ တစ္ေခါက္ ေရာက္ရင္လည္း တစ္ေနကုန္ေတာ႔ တာပါပဲ။
ဦးကိုကိုဆီကို ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံေတးဂီတ အေၾကာင္း၊ေရးဖို႔ ေပးဖို႔သြားမယ္ဆိုေတာ႔ အစ္ကိုေလး(ဗိုလ္ကေလး တင္႔ေအာင္)က’ေကာင္းတားေပါ႔ကြာ၊မင္းလည္းတို႔ ရွိတုန္း မင္းရွိတုန္း ေမးၿမန္းေရးသားထားလိုက္တာေပါ႔’ လို႔ေၿပာဖူးတယ္ေလ။ဦးကိုကိုဆီကို အဲဒီလို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုေတာ႔ ဦးကိုကိုက’မုိးသူ သူငယ္ခ်င္း၊မင္းကုိယ္တုိင္လာေနာ္၊တုိက္ကလူငယ္ေတြ မလႊတ္လိုက္နဲ႔၊မင္းလာမွ ငါေၿပာမွာ’ လို႔ေၿပာတာ။ ဒါေၾကာင္႔ ကိုယ္တုိင္သြားရ၊ ေရးရ၊ေမးရတာ။ဟိုေရာက္ေတာ႕ၾကံဳတုန္း ဆုိၿပီး ရုပ္ရွင္ေခတ္ဦး အသံတိတ္ရုပ္ရွင္၊ေနာက္ခံ တီး၀ိုင္း ေတြအေၾကာင္းက စေမးလိုက္မိရာက ဦးကိုကို မွာလည္းေၿပာစရာေတြက အမ်ားၾကီး၊မုိးသူမွာလည္း ေမးစရာေတြက အမ်ားၾကီးဆိုေတာ႔ ေၿပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေတာင္ၿဖစ္ၿပီးသြားေတြ႔တာက ႏွစ္ေခါက္၊သံုးေခါက္ မပို႔ႏုိင္ေတာ႔ တာနဲ႔ အဲဒီေဆာင္းပါးလည္းအၿပည္႔အစုံ မေရးၿဖစ္ခဲ႔ပါဘူး။တကယ္ေတာ႔ႏွစ္ေၿမာစရာေကာင္းပါတယ္။
ဦးကိုကိုဟာ ၁၉၂၈ ခုႏွစ္၊ဘုိကေလးၿမိဳ႕၊အဘ ဦးဘသင္၊အမိေဒၚဖြားသိန္းတို႔က ေမြးဖြားပါတယ္။ ၁၉၃၄မွာ စာေပပညာသင္ၾကားပါတယ္။ ၁၉၃၉ခုႏွစ္၊အစိုးရပန္းခ်ီ ႏွင္႔တူရိယာေက်ာင္း ၿမန္မာညြန္႔ဦးခ်စ္ေမာင္ရဲ႕’ပတၱလား ႏွင္႔အဆိုသင္တန္း’ မွာတက္ေရာက္ခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၄၁ခုႏွစ္မွစၿပီး ဗုဒၶဟူးေန႔တုိင္း ၿမန္မာသီခ်င္းၾကီးမ်ားကုိ ၿမန္မာညြန္႔ဦးခ်စ္ေမာင္၊ဘာဂ်ာ ဆရာစိုး၊၀ဏၰေက်ာ္ထင္ ေမာင္ေမာင္ၾကည္၊တေယာကုိကိုၾကီးတို႔နဲ႔ အတူအသံလႊင္႔ခဲ႔ပါတယ္။
၁၉၄၆ခုႏွစ္ကစၿပီး ကန္ေတာ္ၾကီးတစ္၀ိုက္ရွိ ကန္ေတာ္မဂၤလာရုပ္ရွင္ရုံ၊ကန္ေတာ္မိတ္ရုပ္ရွင္ရုံ၊ ရန္ကုန္ရုပ္ရွင္ရုံ စတဲ႔ရုံေတြမွာ အသံတိတ္ ကားေကာင္းကားသစ္ ေတြၿပခဲ႔တုန္းက ေအ၀မ္းရုပ္ရွင္ အသံထြက္ကားမ်ား ရုိက္ကူးရာမွာလည္း တူရိယာအဖဲြ႔ေခါင္းေဆာင္ အၿဖစ္တာ၀န္ယူခဲ႔တယ္။
၁၉၅၀ခုႏွစ္မွာ ေအာင္ေဇယ်ာ္ရုပ္ရွင္ရဲ႕ မင္းသမီးစန္းစန္းၿမင္႔နဲ႔ အိမ္ေထာင္ၿပဳခဲ႔ပါတယ္။ ၀င္း၀င္းၿပဇာတ္ မွာ တူရိယာအဖဲြ႔ေခါင္းေဆာင္၊ေနာက္ ဒါရုိက္တာ အၿဖစ္ၿပဇာတ္ေတြ ကၿပခဲ႔ပါတယ္။ ထင္ရွားတဲ႔ ၿပဇာတ္ေတြကေတာ႔ ‘ဂီတလုံေမ’ ‘ခ်စ္ကမၻာဆီသို႔’ ၿဖစ္ပါတယ္။၁၉၉၅ခုႏွစ္ကစၿပီးရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတ တာ၀န္ခံအၿဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခဲ႔ပါတယ္။ ‘ေမၿမတ္ႏြယ္’ ဇာတ္ကားမွာဒါရုိက္တာ အၿဖစ္ရုိက္ကူးခဲ႔ပါတယ္။ဂီတေကာင္စီဗဟို ရဲ႕ဥကၠႅႅဠအၿဖစ္ တာ၀န္ေတြ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔ပါတယ္။၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ’မယ္သီတာလိုမိန္းကေလး ’ ဇာတ္ကားနဲ႔ ရုပ္ရွင္ ေတးဂီတထူးခၽြန္ဆု(အကယ္ဒမီ)ရခဲ႔ပါတယ္။ ၁၉၉၅ ခုႏွစ္မွာ’ တုိက္ပြဲေခၚသံ’ ဇာတ္ကားနဲ႔ထပ္ဆင္႔ေတးဂီတမွဴး အကယ္ဒမီ ဆုကိုဆြတ္ခူးခဲ႔ပါတယ္။ ၿမန္မာရုပ္ရွင္သက္တမ္း ႏွစ္ ၇၀ အတြင္းမွာဂီတနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ပထမဆံုးေပးတဲ႔ဆုၿဖစ္ပါတယ္။လြန္ခဲ႔တဲ႔ ႏွစ္ေပါင္း၃၀ ေလာက္ကတည္းကအကယ္ဒမီ ေပးမယ္ ေပးမယ္နဲ႔ ခ်ိန္လာခဲ႔ၾကတာေလ။ ဦးကိုကိုဟာပထမဆံုးရတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ ၿဖစ္တဲ႔အၿပင္ ထပ္ဆင္႔ရသူလည္း ၿဖစ္လာတယ္။ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတလုပ္ငန္းကို အေစာဆံုး လုပ္ကိုင္ခဲ႔သူၿဖစ္ၿပီး မကြယ္လြန္မီအထိလုပ္ကိုင္ခဲ႔သူတစ္ဦးၿဖစ္ပါတယ္။
ဦးကိုကိုဟာ ေတးဂီိတအရာမွာ ႏွံစပ္ ကၽြမ္းက်င္သူၿဖစ္ၿပီး ေသတစ္ပန္ သက္တစ္ဆံုး ဂီတမွာပဲ ႏွစ္ၿမွဳပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနသူ တစ္ဦးၿဖစ္ပါတယ္။ဦးကိုကို အိမ္ေရာက္တုန္းက (အေမရိကမွာ) သူတီးခတ္္ခဲ႔တာေတြကို ဖြင္႔ၿပလို႔ ေမာင္မုိးသူ နားေထာင္ခြင္႔ရခဲ႔ပါေသးတယ္။ တစ္ၾကိမ္ေတာ႔ သူ႔ဆီ မွာ သီခ်င္းၾကီးတီးခတ္တာကုိ လာၿပီး သင္ယူေနတဲ႔ ႏုိင္ငံၿခားသူ (ၿပင္သစ္သူ)တစ္ဦးနဲ႔ ဆံုပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဆရာတပည္႔ႏွစ္ဦး တီးခတ္ၾကတဲ႔ ‘မႈန္ေရႊ ရည္’ ကိုေမာင္မိုးသူ ၾကည္ၾကည္ ႏူးႏူး နားေထာင္ခဲ႔ရေသး။
‘မႈန္ေရႊ ရည္’ ဆုိလို႔ၿမန္မာ႔ရုပ္ရွင္မွာ ေတးဂီိတကုိ အစြမ္းၿပရုိက္ကူးခဲ႔တဲ႔ ‘မႈန္ေရႊ ရည္’ ဇာတ္ကားကို သတိရမိပါတယ္။ ‘မႈန္ေရႊ ရည္’မွာဦးကိုကိုလက္ကုန္ဖြင္႔ခဲ႔တာကိုလည္း ၿပန္လည္သတိရမိပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ေတးဂီိတအကယ္ဒမီေပးဖို႔ ခ်ိန္ဆခဲ႔ဖူးတာကို္သတိရမိပါတယ္။ ဦးကိုကိုဟာ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတမွာ အေစာဆံုး၊အၾကာဆံုးနဲ႔ အမ်ားဆံုး လုပ္ကိုင္ခဲ႔ သူၿဖစ္ၿပီး သူ႔ကိုအခိ်န္ေပးၿပီး လက္ကုန္ႏႈိက္ခိုင္းရင္ မကုန္ႏိုင္ မခန္းႏုိင္တဲ႔ ဂီတဖန္တီးမႈေတြ ထြက္ေပၚလာတတ္တာကို သတိရမိပါတယ္။ ဦးကိုကိုဟာတကယ္ပဲ ေရွ႕မီ၊ေနာက္မီ ပုဂၢိဳလ္ ၿဖစ္ေလေတာ႔ ၿမန္မာ႔ဂီတကို ထဲထဲ၀င္၀င္ သိတဲ႔လူ၊ဖန္တီးထီထြင္ ႏုိင္စြမ္းရွိတဲ႔သူၿဖစ္ပါတယ္။
အခုေတာ႔ၿဖင္႔ အသက္၈၀အရြယ္မွာ ဦးကိုကိုကြယ္လြန္သြား ရွာပါၿပီ။ အသက္၈၀အတြင္း ႏွစ္ေပါင္း၆၀ေက်ာ္ အခ်ိန္ေတြဟာ ဂီတမွာ ႏွစ္ၿမွဳပ္သြားခဲ႔သူ၊ဂီတ ေတြကိုဖန္တီးသြားခဲ႔သူၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလို ပညာရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕
သူ႔ဂီတ၊ သူ႔အလုပ္၊သူ႕ဖန္တီးမႈေတြကို ေမာင္မုိးသူ တို႔တစ္ေတြ ဘာမွ စနစ္တက် ၿပဳစုႏုိင္ခဲ႔တာ မရွိပါဘူး။ ေမာင္မုိးသူ ကိုယ္တိုင္ ရုပ္ရွင္ေနာက္ခံ ေတးဂီတနဲ႔ပတ္သတ္ၿပီး ဦးကိုကိုနဲ႔ ေတြ႔ဆံုေမး ၿမန္းမႈလုပ္ရာမွာ ႏွစ္ၾကိမ္ပဲ ဦးကိုကိုအိမ္သြားခဲ႔၊ ေတြ႔ဆံုႏုိင္ခဲ႔ ပါတယ္။ ဦးကိုကိုကလည္း ေမာင္မုိးသူကို သူ႔အိမ္မွာတစ္ခါ ဖိတ္ ၿပီးဂီတသမားနဲ႔ ဆံုစည္း၊ ေနာက္တစ္ခါ ပန္ဒါမွာတစ္ၾကိမ္ဆံုႏုိင္ ခဲ႔ေပမဲ႔ အေနကေ၀း၊ ေတြ႔ေနရ တဲ႔အၾကိမ္ကနည္းပါး တာေၾကာင္႔ ဦးကိုကိုနဲ႔သူ႔ရဲ႕ဂီတအေၾကာင္းကုိ ေမာင္မုိးသူ ဘာမွ ၿဖစ္ၿဖစ္ ေၿမာက္ေၿမာက္ မေရးႏုိင္ခဲ႔ပါဘူး။
ခုေတာၿဖင္႔ ဦးကိုကို ကြယ္လြန္သြားရွာပါၿပီ။ႏႈတ္ဆက္လိုက္ပါတယ္ ဂီတလုလင္ၾကီးေရ..လို႔သာပါပဲ။
ေမာင္မိုးသူ
http://perfectmagazineonline.com/ မွ